Krakov koupí další nové Lajkoniky, od Stadleru bude mít 110 tramvají
Tramvaj Stadler Tango NF Lajkonik v Krakově. Foto: Michal Chrást
Krakovský dopravní podnik postupně vyřazuje všechny vysokopodlažní tramvaje.
Krakovský dopravní podnik postupně vyřazuje všechny vysokopodlažní tramvaje.
Pročpak nechtěli Škodovku? Jinak ten automat na jízdenky vedle jakéhosi označovače je legrační-v Plzni stačí jen ten žlutý bazmek i k prodeji jízdenek při platbě kartou….
Protože to by se nedoplatili…
Jenže žlutej „bazmek“ by uměl možná pár druhů jízdenek v základu a slevněný, ale ten velkej má možnosti daleko větší, to bude třeba ten důvod. V tý Plzni si v tom malým „bazmeku“ nedokážeš koupit rovnou lístek až do Domažlic, za to s tím podle tebe zbytečně velkým krámem, co je tam navíc, by to už jít mohlo
V Brně si můžu v malým „bazmeku“ koupit lístek třeba až do Hodonína
To sice ano, ale pán chtěl do Domažlic 🙂
Kraków jakož to reprezentativní a druhé největší město Polska ( více než 800 000 obyvatel) si nový vozový park zaslouží.
Měli tam opravdu hodně second handu z Německa. Tak to možná chtějí komplet obměnit novými vozy.
Second handy z Rakouska (v menší míře z Německa) byly v poměrně dobrém stavu. Myslím, že část z nich ještě dojezdí, bez vleku, v jiném polském městě. Škoda těch vleků, ty asi už jinde neužijí.
Naproti tomu 105 Na, i s různými vylepšeními, jsou celkem nepohodlné a krásy taky moc nepobraly. Třeba ve Slezské metropoli (Katovice a okolí, dříve se používala zkratka GOP) jezdí též vídeňský typ E, navíc po velmi důkladné modernizaci a zejména na horších kolejích se drží lépe než ty Konstaly.
Není to k tématu, ale víte někdo, jak to vypadá s těma škodováckejma tramvajema pro Plzeň a Ostravu? Pokud vím, první měly být předány v říjnu.
Jenže dnes je 7.listopadu…
Nevím,ale myslím, že pro Ostravu to asi padlo.
Podle dostupných informací do Ostravy má Škoda Transportation dodat 10 vozů 39T do září 2021.
A do Plzně 2 vozy 40T už měli být dodány ale taky to vypadá až na příští rok
Je třeba si uvědomit, že dodáním vozidel dle smlouvy se rozumí nejen fyzicky kompletní a jezdící tramvaj, ale taky k ní přiložený Průkaz způsobilosti drážního vozidla, čili je nezbytné dotáhnout do konce celý proces schválení typu. Takže už v tuto chvíli je Ostrava na hraně, Plzeň těžce po termínu, a to tady zatím ještě nezaznělo zákeřné slovo Mannheim (a tam pokud vím jsou penále za zpoždění opravdu vydatné). Co se týká stavu výroby tak někdy v létě někde v hospodě někdo slyšel, že kastle pro všechny tři výše uvedené tramvajové provozy už se jakž takž rodí. Jenže prý nastal jakýsi… Číst vice »
Mezitím DPP modernizuje T3 na wany, které budou v Praze jezdit desítky dalších let.
“ Na nákup čerpá MPK evropské dotace.“
T3 je prostě šrot větší než T6. Ale jednou ta tramvaj zmizet musí. Radši by DPP měl koupit nové tramvaje ta modernizace na wany je zbytečné vyhazování peňez.
Není jediný důvod, proč měnit T3R.P. Ty až doslouží, tak se vymění elektrovýzbroj a hotovo.
Jediný rozdíl bude v řízení. Další generace se bude řídit jízdní pákou…
Nebude. Další T3R.PLF budou i nadále šlapací.
Z názvu jsem měl pocit, že jde o něco z Ruska…
Nesmíte tak často, dávat na své pocity.