Krajský úřad vyvlastnil pozemky bratrů Bratránků. ŘSD může rozšířit D3 u Tábora
Dálnice D3, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vyvlastněním může skončit více než 16 let trvající omezení u Tábora.
Vyvlastněním může skončit více než 16 let trvající omezení u Tábora.
Když to jde v celé Evropě, proč to stále u nás téměř nejde?
To je česká specialita- stavět haly atd. pár metrů od dálnice. Co kdyby tam měl být v budoucnu 6-ti pruh?
Ať tak či tak, ŘSD má povinnost tam postavit vyhovující příjezdovou silnici, resp. už jí mělo mít hotovou. A to nikoliv tak, že to napojí na úzkou uličku v Měšicích, kde je šířka sotva 5m.
Vjezd k jejich objektu byl přes dočasnou benzínovou pumpu, která i s vjezdem byla zrušena. Cestu z Měšic si nechali rozorat.
Cesta z Měšic v katastru stále je.
Zrusena komunikace, ktera na sobe nema vecne bremeno. A jak bylo receno vyse, nechali si to rozorat.
Ano a je viditelná i na Mapy, seznam.
Znova. Proč by mělo mít ŘSD povinnost stavět příjezdovou silnici k budovám, které měly být dočasné do doby stavby dálnice?
Neuvěřitelné je, že vůbec se něco takového roky řeší. Na jednu stranu energetici a spol. jsou, zejména co do vedení z dřívějších let naprostými pány a s lidmi si vytírají zádele, na stranu druhou veřejný zájem vymoct a poslat kverulanty někam trvá roky? Co to je zde za Kocourkov? Už za první republiky se vědělo (a to provoz byl proti dnešku nijaký, vesměs koňské povozy), že je nutno rozvíjet silniční i dálniční infrastrukturu. Pohříchu to přerušila válka a pak rudí de.ilové to označili za buržoazní přežitek a až v 60. letech pochopili, že jim ujíždí vlak a že je potřeba… Číst vice »
Jak zdržují, normálně chtějí příjezdovou komunikaci, místo silnice která se bez důvodu zbourala.
To je skvělá zpráva konečně je to dořešeno ale podle mého to mohlo být už před deseti lety. Chtěl bych vědět jestli se to bratrům vyplatilo to takhle zdržovat.
Hlava mi nebere proč je tam převedení dopravy do levého pruhu. Když se klidně může jezdit vpravo, jen by se umístily nějaké betonové zátarasy na krajnici.Tak mi to připadá, že ŘSD se rozhodlo, že když děláte problém, tak my Vám ten sjezd odřízneme jinak. Zcela zbytečná uzávěrka!
Protože přenosná svodidla běžně používaná v různých situacích (sjezd pro údržbu,…) dávají moc velký smysl a fungují.
Jde spíš o to, že ty dvě pumpy jako stavby docasné měli byt zbourány bez odškodnění. A odškodnění dostali velice tučné. Tak proč ony ano a motocentum ne. Jednal by tak každý.
Můžete prosím napsat, z jakých čerpáte informací? V jak výši bylo to „velice tučné odškodnění“?
Vědomě lžete.
Vážení chyba úředníka na stavebním úřadu ,který nerespektoval uzemní plán a vytvořil tyto problémy, byla udělaná záměrně s vědomím obou stran s tím že budou mít přistup k nemovitosti z dálnice což by bylo velmi výhodné , ale sjezdy z dálnice nelze dělat jak si kdo myslí. Takových případů kdy bylo změněn uzemní plán v 90 letech je spoustu, okolo Hradce a jiné. V Praze v 70 letech ,kdy se Praze ve velkém začalo stavět, tak se začal budovat ZAKOS tak zvaný základní komunikační systém. Postavila se západní a severní část obchvatů ,ale propojení mezí D 11 a D 1… Číst vice »
Jestli stavební úřad rozhodl blbě, proč se ŘSD tehdy neodvolalo?
A opravdu rozhodl blbě, opravdu v době schvalování nebyl důvod aby motocentrum mělo příjezdovou komunikaci trvale? (ŘSD vědělo že bude dálnice s takovými parametry které neumožní exit)
To to trvalo..
Ach jo, to omezení u Tábora není více než 16 let! Do otevření sousedního úseku do Veselí nad Lužnicí se zde jezdilo standardně v režimu 2+2. Před otevřením začala rekonstrukce tohoto úseku, pruh směre na Prahu se opravil celý a opačný směr se opravil cca ze 2/3.
Je zajímavé, že pozemek pod bývalou čerpací stanicí Benzina patří firmě ARMEX Oil s.r.o….
Pánové z motocentra odmítli velkorysé nabídky od ŘSD. A moc dobře věděli, že pumpa a i sjezd jsou stavby dočasné již od začátku výstavby obchvatu. Obchvat Tábora byl postaven již s úmyslem splnit dálniční normy. Byl to první zárodek dálnice D3. Stavba ca 1993…. To věděl každý občan Tábora.
Kvůli čemu tam vlastně „nejde“ vybudovat úplně normální sjezd jako k pumpě? Nebylo by to přece jenom levnější řešení než za dlouhý peníze likvidovat něčí podnikání?
vzdálenost mezi sjezdy je definována normou. Zde asi ve vzdálenosti 1kmje sjezd směr Pelhřimov a Tábor-Měšice tzv „u Mašáta“
Ani ne 1 km, dříve odpojovací pruh u MÚK Tábor Měšice rovnou navazoval na připojovací pruh od benzínky.
Norma platí, když se to hodí.
Zastávka Jíloviště Trnová na D4 nevadí. A přerušit D0 a D7 běžnou silnicí (Lipskou) s úrovňovými přechodem taky nevadí, protože tam není zlobivé motocentrum.
Na dálnici nemůžete připojit žádný soukromý objekt, viz „ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic“:
„Samostatné sjezdy, připojující sousední nemovitosti (pozemky a budovy) a sjezdy připojující účelové komunikace, se nedovolují na všech dálnicích a silnicích I. třídy, s výjimkou sjezdů určených pro správce komunikace.“
V tomto místě by nemohla být připojena ani odpočívka (což motocentrum stejně není), neboť by nesplňovala vzdálenost od MÚK Měšice:
„Mezi odpočívkou a následující křižovatkou má být na dálnicích vzdálenost alespoň (bez
ohledu na počet jízdních pruhů) 1500 m, v odůvodněných případech nejméně však 800 m
(od konce připojovacího pruhu odpočívky k začátku odbočovacího pruhu křižovatky).“
Díky za věcnou odpověď. Každopádně úřední šiml řehtá, rozum brečí v koutě.
Proč by někdo budoval sjezd ke stavbám, které měly být dočasné do doby stavby dálnice?
Co je to dlouhý penize? Nemluvím řečí vašeho kmene.
Asi opak krátkých.
Ac me zprava o vyvlastneni netesi, tak tady zmetci dostali, co si zaslouzili
Proč je nazýváte zmetky? Že nechtěli přijít o jedinou přístupovou komunikaci k nemovistoti? Přičemž jinudy je nechce pustit místní část…
Ta hlavní příčina je, že nějaký úředník vydal kolaudaci na trvalou stavbu nikoliv dočasnou dle územního plánu.
A je naivní si myslet, že to ten úředník udělal z neschopnosti. Pokud by totiž postupoval správně, tak stavba jako dočasná byla při stavbě dálnice zbořena.
ano, ona chyba úředníka je pozoruhodná. a zaťatost Bratránkových taky. Osobně bych jednu z nabídek vzal a šel si koupit něco jiného jinam.
Kdo o tu kolaudaci žádal? Pokud byla blbě, proč se neodvolal?
A kdo se měl odvolat? ŘSD nebylo účastníkem kolaudačního řízení na motocentrum.
V prvni rade se tohle nemelo nikdy stat a nemeli na to dostat kolaudaci. A o tu kolaudaci asi pozadali omylem co?
Ta přístupová komunikace byla odjakživa z Měšic a ještě dnes je v mapách seznam vyznačená.
Protože Bratránci jsou v širokém okolí známí jako lumpové
Ano. Jsou to zmetci. Opravovali mi skůtr a zapoměli mi dát šroub do kyvné vidlice. Nebo nedotáhli a vypadl po cestě od nich, to je jedno. Málem jsem se zabil.
Ano,nejdřív stavět až pak donutit majitele pozemku k prodeji.Přeci než začnu něco stavět ,tak musím mít vyřešené vlastnictví k pozemku,co to je za bo…l !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kde to jsme,v komunizmu????????????????????
Ale tady vůbec nejde o vlastnictví pozemku, ŘSD ten jejich objekt vůbec nepotřebuje, jenom jim musí zrušit přístupovou cestu. V podstatě ŘSD je oběť, v normálním státě by platil úředník, co to pos…
Konečně. Motocentrum si mohlo vybudovat jinou příjezdovou komunikaci, v případě vstřícnosti třeba s veřejnou podporou, a to již dávno. Nejhoší jsou tvrdé, ale prázdné palice.
Chápu vaši nas.anost (taky mě tam ten průjezd štve), nicméně máslo nemaj na hlavě pánové z motocentra, ale prázdné palice ŘSD.
No a taky úředník, co stavbu schválil natrvalo.
Tahle cast obchvatu byla od zacatku stavena jako budouci D3. Dobre vedeli do ceho jdou a byla to ciste spekulace od zacatku. No a k tomu nejakej podmazanej urednicek.
Škoda, že jste toho podmazeaného úředníčka nedokázal doložit k tomuhle soudnímu řízení. Šlo by to mnohem snáz.
A Vase varianta je, ze to udelal z nudy? Nebo jak se to omylem stalo?
možná nevzal, určitě ale udělal v kolaudaci kapitální chybu
Ne, ale úředník z Tábora, který to „omylem“ kolaudován jako trvalou stavbu.
Omylem asi těžko. Vyjadřovalo se k tomu i ŘSD a ty proti trvalé stavbě nic nenamítali.
no ale od toho je tam úředník, aby toto nedopustil!!!
Nechápu proč by měla mít máslo na hlavě ŘSD?? Ta s touto stavbou nikdy neměla nic co společnného. A co je nejdůležitější, nikdy neschválila její zbudování. Jde zde jen o to,jak ze státního vyždímat co nejvíce peněz. Holt se to chlapcům konečně jednou nepovedlo!!!!!!
ŘSD zruší příjezd k domu. Majitel domu má tedy sklapnout podpatky a postavit si za svoje novou silnici.
Ulice, chodník po obou stranách, kope se nová kanalizace. Ze 4 stran na chodníku dopr. značka „Vstup zakázán“. Bydlící v ulici si teda mají zřídit přístup jinudy a za svoje.
Ano, pokud jste si ten dum vedome vybudoval s jedinou pristupovou cestou pres cizi docasne na silnici napojeny pozemek, tak je to Vas problem.
Právě ta veřejná podpora ať už ze zastupitelstva a hlavně od místních obyvatel nikdy nebude. Ti pánové tady mají velmi špatnou pověst. I proto obyvatelé Měšic nesouhlasí s tim, aby kolem jejich domů vedla příjezdová komunikace k provozovně těch lumpů. A že to jsou lumpové tady kolem nás vědí všichni a nikdo s nimi nechce mít nic společného. Kromě toho „omyla“ na stavebním úřadě a lidí z podsvětí
No konečně.
A tak v zemi, kde se od nepaměti majetky různě konfiskovaly , 1620 po Bílé hoře, pak pozemkové reformy, arizace, vracení , pak odsun , JZD.. fondy a tunely- tady bychom na to měli být zvyklí , ne😀
To bych nesrovnával, vyvlastnění je a bude potřebná poslední možnost. Samozřejmě je potřeba, aby ti, komu byl majetek vyvlastněn, dostali odpovídající odškodněnéní. V tomto případě i za tu dobu, kdy to ŘSD nechávalo vyhnít (než bylo donuceno začít jednat a nabízet alternativní připojení a/nebo odškodné).
Důležité slovo je…odpovídající.
Samozřejmě, adekvátní odškodnění je klíčové (i když ani to nijak nevylučuje možnost, že se dotyční budou cítit poškozeni, to se zcela vyloučit nedá), stejně jako to, že vyvlastnění bude až poslední možnost, když nedojde k dohodě o výměně pozemků za jiné vhodné, nebo o ceně při výkupu. Ovšem už to, že se s odškodněním počítá, to vyvlastnění principiálně odlišuje od situace po Bílé Hoře, arizace, odsunu, znárodňování, atd.
Děkujeme za tento výkřik. Nicméně je nutné si uvědomit rozdíl mezi konfiskacemi a vyvlastněním za náhradu, které má poměrně přísná kritéria. V případě, kdy je dohoda v nedohlednu, to beru tak, že by snad bylo směšné, kdyby k tomu nebylo přistoupeno. Nezapomínejme, že jediným důvodem jsou tehdejší chyby úředníků, kteří papírově sjezd nařídili zbudovat.
Sleduji tento případ od začátku. Je okolo toho dost nejasností. Stavební povolení bylo vydáno úředníkem, který zakrátko odcházel do důchodu, stavbu neprojednal s ŘSD, který je majitelem sousedního pozemku a stejně tak proběhla kolaudace, aniž by kolaudační komise jednala s ŘSD. Že by to byla jen náhoda a neznalost úředníků na stavebním úřadu v Táboře ? Vyložit se to nechá různě.
Pak by to rozhodnutí mělo jít zrušit jako nezákonné ?
Za splnění přísných podmínek lze zrušit do 3 let od vydání. To je dávno pryč.
Zapoměl jste na jedno z největších a to na církevní restituce, kde stát vracel i církvím, které ještě ani neexistovaly….
Hloupě švitoříte.Nic o tom nevíte. Něco si nastudujte.
Vždyť má víceméně pravdu. Vždyť stačilo z restitučního zákona vypustit větu “ tento zákon se netýká církevních restitucí“ a církvím vracet majetek podle stejného zákona jako všem ostatní. A odluku církví od státu řešit samostatně.
To jako vážně chcete prokádrovat majitele pozemku a není-li árijského původu, tak do Treblinky, jako Maxe Kohna?
https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_osobnosti&load=13888
Byla to ironie a těch cca 46 lidi ji fakt nepochopilo.
ŘSD slíbilo sjezd a nemusí ho postavit, lepší zakleknout toho komu bylo slíbeno. Právní stát po Burešovsku 🙂
Je třeba zohlednit do té vaší rovnice ale také to, že přípojka tam vznikla chybou úřadu. Motocentrum nikdy nic takového slíbeno nemělo. To že se snažili využít vzniklé situace, bych řekl, spíše vypovídá něco o nich, než o úpadku právního státu.
Jakou chybou úřadu, proč se ŘSD neodvolalo tehdy?
Protože nebylo a nemohlo být účastníkem kolaudačního řízení. Je třeba znát stavební zákon.
ŘSD afaik nikdy sjezd neslibovalo. Má máslo na hlavě v tom, že k nabídkám alternativních řešení (přípojka zezadu nebo odškodnění) ho musel donutit až soud, ale sjezd myslím fakt neslibovalo nikdy a byl by tam velmi problematickej (respektive sjezd ne, ale nájezd zpět na dálnici by byl dost nanic, vzhledem k tomu, jak brzy za ním je sjezd na Tábor).
Výjezd a nájezd na dálnici by byl ve stejném místě a to jaksi na dálnici nejde
Tak mohl být jen sjezd a nájezd udělat souběžnou jednopruhou komunikací napojenou až do toho sjezdu? S tím, že kdo by chtěl na dálnici musel by přes ten kruháč?
To by se muselo ještě řešit křížení s vlakem a ten kruháč by byl dost prapodivnej (dvě větve hned u sebe, téměř bez mezery, na relativně frekventovaným a velkým kruháči nevím, jestly by prošly).
nelži žádný sjezd nikdo nesliboval. Proč by ho také někdo budoval ke stavbám, které měly být dočasné do doby stavby dálnice. To už asi nevysvětlíš, ale hlavně že si plivnul jedovatou slinu…
Sorty, Krajský úřad nemůže nic vyvlastnit, to může v právním státě pouze soud rozhodnutím, nebo poslanci parlamentu zákonem.
Nikoli. O vyvalstnění rozhoduje tzv.vyvlastňovací úřad. Ten se liší podle toho, kde a co se vyvlastňuje – je to mimojiné obec s rozšířenou působností, magistrát prahy apod. rozhodně ne soud, nebo nedejbože parlament.
K soudu se dostane daná věc v případě, že se někdo odvolá proti rozhodnutí vyvlastnovacího úřadu.
Pokud soud námitky vyřeší tak, že rozhodnutí vyvlastnovacího úřadu bylo v pořádku, tak opět – samostatné vyvlastnění provádí vyvlastnovací úřad.
José, nejdřív si něco nastuduje, než začneš křičet nesmysly na webu.
Dobra zprava. Na druhou stranu neverim, ze je vsemu konec.
Stačí, když se konečně začne stavět, zprovozní se kompletní dálnice a tisíce řidičů nebudou trpět sporem dvou stran, kde je těžko určit která je více zatvrzelá. Pokud se pak chtějí dál soudit, odvolávat a kdesi cosi, ať si to dělají, to je jejich právo.