Krajský úřad schválil propojení tramvajových tratí na severu Brna
Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Plán na propojení dvou radiálních tramvajových tratí na severu Brna překonal další metu v přípravě. Jihomoravský krajský úřad rozhodl, že
Ta poslední věta v článku citovaná od dopravního podniku fakt baví. Vzhledem k blbounům ze SOL reprezentovaným mistrem Malečkem se neprotáhne trať dál Seifertovou na Haškovu, takže ty autobusy do sídliště stejně nepůjde omezit nijak významně, jen je půjde ukončit na smyčce Štefánikova čtvrť, nad současnou šalinovou smyčkou, ale to je tak všechno, že nepojede A-46 na Zemědělskou až nad Erbenovu, ale to není výkonově významné, myslím, že ani jeden autobus to neušetří.
„Zvýšení provozní stability“ by potřebovalo taky líšeňské sídliště – nějakou propojku Juliánov – Novolíšeňská – sice je to tam o dost komplikovanější, ale přinejmenším začlenění rezervy do územního plánu by stálo za to.
Tam by mohl být možná problém se sklonem…od odbočky k poliklinice v Juliánově je silnice o něco strmější (místo cca 40 m/km je stoupání cca 90 m/km). Pro srovnání trať do Masarykovy čtvrti má cca 60 m/km a byly tam problémy, že tam nesmí jezdit vícevozové soupravy.
Z hlediska stoupání by vyšlo lépe vytáhnout na Vinohrady/do Líšně šalinu ze Staré osady po trase 25/26…
V Líšni to snad zas tak nehoří, ne? Když se tam něco vysere, tak lze použít smyčku Novolíšeňská a nebo prostě úvraťový provoz, když už tam jsou ty KT8D5.
Kdysi jsem za skvělý projekt považoval rekonstrukci trati Stránská skála – Muzeum dopravy, ale když to tam ti ……. blokujou, tak asi ne no
Obova trate zo Stránskej skaly do Líšně stále žije, pracuje sa na územnom rozhodnutí, ale bude to ešte na dlho.
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/tramvaj-na-stranskou-skalu-mistni-se-boji-hluku-chteji-nove-jednani-20200421.html
No tak pokud budeme tolerovat nelegální zábor pozemků… Myslím si že v případě nejhoršího vývoje bylo možné trať realizovat jako jednokolejnou s výhybnami.
To je sakra dobrá myšlenka. Byť v územním plánu se počítá jen s protažením šaliny ze současné smyčky k poliklinice. Ale průchodnost terénem nahoru do kopce by tam ještě byla, je to cca 850 metrů po ulici Libeňská a Křtinská. Navíc se počítá s návratem šaliny na Gajdošovu a napojení na současnou smyčku Stará Osada, což by vytvářelo zajímavé spojení.
Kdy se to plánuje?
Napadá mne že by se dala rovnou už protáhnout trať z Juliánova na Líšeňskou, nebo mezi Otakara Ševčíka a Krásného. Chtělo by to také najít řešení jak dostat šalinu na Černovickou terasu s možností dotažení až na Letiště. Vzhledem k rozvoji průmyslu a dost velkému prostoru kolem současné silnice by to jít mohlo.
Šalina na Gajdošove (propojení Staré Osady s Táborskou) se může začít stavět až v momentě kdy bude zprovozněna východní část VMO včetně tunelu Vinohrady..
Vaše další úvahy na propojení nejsou v navrhovaném územním plánu, takže šup do připomínek jinak to bude sci-fi 😀
Malý krok pro lidstvo, ale velký skok pro Brno.
Mimo téma: také jste si všimli, že když se píše o Brně a není jiný obrázek, tak se v případě nádraží hodí ta nejhnusnější fotka co je na celém ZDopravy.cz a to snímek severního zhlaví na výtah co je na konci 2.nástupiště a když o veřejné dopravě, tak opět ta snad nejhnusnější fotka v podobě šaliny na přeplněném uzlu před nádražím, a ještě k tomu z podzimu, aby ta deptka ze štatlu byla úplná? 🙂
Pošlete nám jinou, krásnou, rádi ji použijeme.
Co udělat soutěž o ilustrační fotky?
Mám dotaz sice trochu mimo téma, nicméně týká se brněnské tramvajové sítě a rozšíření sítě. Jak to vypadá s rozšířením tramvajové sítě k Univerzitnímu kampusu? Mělo se začít stavět už minulý rok. Byla stavba započata?
Když jsem jel naposledy okolo, tak zeleň byla vykácena. Měnírna už stojí. Taky jsem si všiml nového parkoviště u FN.
No takhle nikde se o tom nepsalo (ve smyslu zpravodajské portály), ale stavební povolení bylo napadeno dvěma majiteli (tuším bratři) pozemků ze zámoří.
Trochu perlička je že majitelé pozemky získali v restitucí v roce 2017/2018
Zdroj: k-report
Čistě teoreticky už rok se dělají různé přeložky a podobně v současné době probíhá jí poslední přeložky na Mikuláškově náměstí a archeologický průzkum
Nenechte se zmást „Dětmarovice – Petrovice u Karviné – státní hranice PR, BC“
Odkaz na úřední desku:
https://www.ducr.cz/cs/uredni-deska?view=detail&id=1487
Zajímalo by mě, které parcely se to týká, podle katastru to vypadá, že všechny relevantní pozemky patří buď městu, případně státu / ŘSD / kraji
https://gis.brno.cz/mapa/mapa-majetek-mesta/?c=-601383.25%3A-1162949.95&z=8&lb=zm-brno&ly=hrkat%2Cad%2Cpag%2Cpasmb&lyo=
Někde v okolí terminálu Nemocnice Bohunice, jestli si to dobře pamatuju. Vždycky jen pár metrů čtverečních.
Nerozumím spojení „Čistě teoreticky už rok se dělají různé přeložky“ – děje se tam fyzicky něco, nebo ne?
Tím „čistě teoreticky“ myslím že se v okolí Jihlavské ulice cca od prázdnin furt něco kope ale za součást stavby tunelu který získal stavební povolení někdy na přelomu roku se to počítat nedá ale za přípravné práce ano
Teď by ty práce už měly trochu postoupit, od pondělí je vyloučena doprava z části Labské. Pokud se to tedy nestopne kvůli těm pozemkům u nemocnice.
Zeleň je vykácená, v části trasy už je hotová skrývka ornice (viděno z autobusu z Jihlavské). Tedy ano, už se pracuje.
Postup se dá sledovat také zde: https://salinounakampus.dpmb.cz/
Jak mám tramvaje rád, tak doufám, že se to nepovede. Jako projektant mám s DPMB za celých 7 let spolupráce samé špatné zkušenosti a to potvrzují i další kolegové z jiných firem. Neumí komunikovat s vnějším světem a ani uvnitř mezi sebou. Neustále mění podmínky v průběhu hry, mají protichůdné požadavky, zkracují termíny. Dokumentace na konci má pak trojnásobný rozsah, než co bylo dohodnuto. Projektoval jsem i v zahraničí (Nizozemsko, Švédsko, Finsko, Belgie), ale takový bordel v přípravách projektu jsem ještě nezažil.
One word. Just one word. Brno.
Brno je životní styl…
Nerozumím. Česky by to nešlo?
A je vám uplně jedno, že když se to nepovede, tak odnesou především cestující. Nikoliv DPBM. Asi jako byste chtěl seřezat souseda, ale místo toho seřezal jeho psa.
To mi jedno právě není. Jde mi o cestující, ale dost mi vadí podstupovat to martyrium jako poslední léta. Mám rád svoji práci a udělal bych to, ale Vy nevíte, jak ta jednání vypadají. Nakonec je projektant ten poslední, na něj si nevzpomenou a při otevření se tam objeví transparent jen těch stavebních společností.
Nevím, jestli je rozumné smyčku Štefánikova čtvrť zrušit. Měla by zůstat, byť jako manipulační (stejně jako smyčka Zemědělská).
No právě že už je nedaleko ta Zemědělská. Tak na co udržovat další výhybky, na nich zpomalovat provoz a zvyšovat hluk (ten i při přejíždění ostatní dopravou přes odbočné koleje).
No Zemědělská je sice relativně nedaleko pěšky, ale kolejově si myslím že je dost jinde..
Já si myslím, že ji tam nechají pro případ co kdyby. A za dvacet let bez používání ji zruší.
V případě výluky mezi Štefánikovou čtvrtí a Halasovým nám (kdy by se smyčka ŠČ teoreticky mohla využít) nebo mezi Jugoslávskou a ŠC (kdy by stejně použít nešla) se náhradní doprava bude nejspíš řešit odklonem šalin přes Zemědělskou a protažení autobusových linek (např. 46) na Jugoslávskou (jako např. teď). Takže by se asi moc nevyužila.
Momentálně běží soutěž na nové obousměrné šaliny. Pokud po jejich dodání nebudou obratem vyřazeny všechny současné, bude v Brně dostatek obousměrných šalin pro plánované výluky. Význam smyčky by byl použitelný leda v případě mimořádných událostí, které ovšem půjdou objet po trase 9 a 11.
Jj, a dosavadní obsluha 3 zastávek je tak zbytečná… :-/