Spojka od Hlásné Třebaně k pražskému okruhu je v procesu EIA, zahrne tři ekodukty

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Stavba má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky skrze hustě osídlené území.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Čertík

Po prostudování přiloženého PDF to vypadá, že bude zničena nejhezčí a nejdelší zachovaná stará polní cesta v kraji – z Bakové do Zbuzan.

Marek Kubík

2030? Vlhké sny. 😀

Palo

Toho my se nedožijem , do jednání vstoupí několik spolků a budou se soudit a odvolávat kvůli křečkovi , pak kvůli ptákům . Bohužel je to realita viz. Přerov a děti země.

Facepalm

Jako jo, tahle silnice, jejíž realizace se střídavě vynořuje a zanořuje už léta a rozhodně dává smysl.
Nicméně, stejě tak by chtělo nově postavit silnici 115, protože tahle novostavba (dle mé zkušenosti sarousedlíka) řeší jen některé směry a vůbec neřeší „lokální tranzit“ mezi městama a vesnicema kolem řeky.

Kruhové objezdy rušit a ne stavět nové

Konečně dobrá práce a smysluplná stavba. Jen ten kruhový objezd u Zbuzan by měl jít pryč a nahradit křižovatkou nebo podjezdem aby to nezdržovalo jinak tam vytvoří špunt

Martin Prager

Ten zbuzanský kruhový objezd je s otazníkem. Co mi však chybí ve sledovaném řešení, je lepší propojení na II/101 ve směru na Třebotov.

Pako

II/101 už ztratila svoji funkci obchvatu Prahy a nic po ní nejezdí. Myslím tím v tomto úseku.

Martin Prager

To je to, co si až tak nemyslím. Jezdím tudy tak 2x do týdne a i když je tam třeba slabší provoz než býval, tak ta silnice minimálně přes Kuchař a Kuchařík k II/101 na Třebotov není nic moc … Na to, že je 21. století a jsme tak blízko Prahy …

Přesně, mimoúrovňové křižovatky nejen na dálnice, a silnice I. tříd ale i na silnice II. a III. tříd! Mimoúrovňové křižovatky všude! #facepalm

Kuba2

Povšimněte si, prosím, že předpisatel zmiňoval i možnost úrovňové křižovatky.

Mojmír

Tady se dá očekávat taková intenzita dopravy, že je mimoúrovňová křižovatka jednoznačně nejlepší řešení a kruhák je prasárna. Kromě toho je mimoúrovňová křižovatka také nejbezpečnější, ale nemá smysl stavět někde v polích mezi vesnicema.

zdydy

Tak jestli na to budou mít prachy.

Indijanek

Já tedy nevím, školy nemám, ale průjezdnost tímto směrem zrovna nikoho moc netrápí. Kritický je směr z údolí Berounky na Strakonickou, ať už přes Černošice nebo přes Všenory…

Pako

Ale trápí. Dneska se všichni se sejdou v Radotíně a plouží se po Strakonické do města nebo se kodrcají po trojkách přes vesničky na Ořech. Nic moc pro rozrůstající se satelity. A napojení na Strakonickou? Když jsem přesně tohle samé projektoval pro kraj v technické studii před moc mnoha lety, tak jsem to měl dotažené až na kopec nad Mníškem. Včetně nového mostu přes Berounku a obchvatu Řevnic. Vlastně i Z. Třebáně.

Facepalm

Mohl byste načrtnout do mapy, kudy jste to tehdy vedl?

Pako

Dyť píšu před moc a mnoha lety. V té firmě už 12 let nejsem a asi to nemám ani nikde zkopírované.

Facepalm

Stačilo by od oka na mapy.cz…

Pako

Podívejte se do ÚP Zadní Třebaně a do ÚP Řevnic. Jedna z variant je v nich je zakreslená. Most přes řeku v místě stávajícího ZVN 400 kV a pak propojka II/115 a II/116 u Řevnic pod lesem „Na Ladě“. Dál na D4 po stávající II/116. Byla to jedna z variant. Asi si ji mezitím vybrali jako vítěznou.
https://www.zadnitreban.cz/urad-2/dokumenty/uzemni-plan-obce/
https://www.revnice.cz/cs/samosprava/uzemni-plan/platny-uzemni-plan.html

Facepalm

Už koukám, dokonce i tunel tam je…
Zrovna tenhle směr mi přijde trošku zbytečný řešit takovouhle megaakcí, to je fakt mnohem důležitější nová 115.

Hádej

Ale jistě, místo kapacitní příměstské dopravy zase jenom plýtvání prostoru i peněz na IAD.

Twix

Odlehčení silnice podél Berounky bude spíš zbožné přání, když tahle vede úplně jinam. Kopíruje to trasu stávající silnice, která je sice klikatá ale docela průjezdná. Přínos je že se to vyhne obcím a omezí možné kolize s cyklisty, především to pomůže proti zácpám v Ořechu. Ten balkánský nájezd od Jinočan je od tohoto týdne opět neprůjezdný (velká hromada hlíny), takže pro cestu z Ořecha či Zbuzan na Stodůlky je nutné cpát se do provozu na D0 nebo proskákat Řeporyje.

Frantisek

Jo, kdyby více lidí využilo autobus, nemuseli by všichni skákat, jak někteří pískají…

ABC

nemá záchod!

Pako

Proč autobus? Do města jim jede vlak. Tedy pokud mají výjimečně ČD a Dobrá Správa svůj pozitivní den. Ale ne každý jede na jih Prahy. A na těch zatáčkách a hrbolech, co jsou tam teď, tak bych v autobuse asi blinkal.

Kuba2

Kolize s cyklisty to zrovna moc neomezí, když to současné silnice spíš nahrazuje než doplňuje.

Pako

Rozumní cyklisté už po silnici nejezdí. (Bojí se nerozumných řidičů.) Něco ze starých úseků zůstane, něco se propojí oficiálně a něco se prostě propojí. A bude.

Kuba2

A že jich vídám docela dost. Ti jsou všichni nerozumní?
Co to znamená „prostě propojí“?

Pako

To je stejné jako s chodníky na sídlišti nebo v parku. Tam, kde chybí se prostě vychodí cestička v trávě. Stejně tak, kdo chce jet někam na kole tak si cestu najde. V okolí Prahy je spousta zkratek jen tak vyjetých cyklisty. To neznamená, že takováto akce by neměla mít jako svou součást propojení cyklistických tras mimo hlavní silnici.

Twix

Po této silnici právě cyklisti docela jezdí, i když se jim trochu divím. Lidí z tohoto okraje Prahy co chtějí dojet na kole k Berounce je poměrně dost a vhodná cyklostezka není. Já radši sjedu oklikou přes Choteč a Kalu do Černošic a pak podél vody.

Kuba2

To je dost zajížďka a hlavně podél vody je to o víkendech celkem masakr.

Pako

Ale odlehčí. Celé to půjde mimo obce, návrhová 80, skutečná 100 nejméně. Za 10 minut na okruhu z křižovatky na Rovině, vč. zpomalení na okružkách. Dneska sice mapy.cz píšou 17 minut, ale spíše počítejte s 20 a víc a to skončíte v Řeporyjích u Novotného a ne na 4-pruhu do JZ části města. Za 15 minut na Barrandově. To na trase podél řeky akorát tak stojíte v Černošicích u šraňků.

Hádej

Pohádky ovčí babičky.

Twix

A pro jakou třeba relaci to bude nově rychlejší po této silnici ale nyní je to rychlejší přes Černošice? Přijde mi že množina destinací nemá téměř žádný průnik.

Kuba2

Nechápu, proč se to tak lísá k Chýnicím. Jako místní bych nebyl zrovna nadšen z toho, že silnice povede těsně za barákama (navíc po úbočí kopce), když ještě k tomu přetne silnici do Ořecha, čímž prodlouží jízdní dobu busu. Přislo by mi logičtější vedení blíže Tachlovicím s napojením na silnici Tachlovice – Kuchař.
Zajímavé bude taky křížení s bývalou větví Kladensko-Nučické dráhy do lomu Holý vrch (dnešní tunýlek mezi Kuchařem a Mořinou). Podle plánku má přemostění zůstat (jestli teda černá barva neznamená zrušení) – bude se stavět nový most pro neexistující trať, nebo se snad nadále počítá s tunýlkem?

Honza

z dokumentace k EIA:
„9. Vlivy na hmotný majetek a kulturní dědictví včetně architektonických a archeologických aspektů
Stavba navrhuje odstranění stávajícího kamenného mostu mezi lomy Kréta a Holý vrch v km 9,5010. Most původně byl určen pro mimoúrovňové křížení železniční vlečky Kladensko-Nučické dráhy. Koleje byly demontovány a most je nyní nevyužívaný. Most nebude obnoven.“

Kuba2

OK, díky.

Oldřich Sládek

Trochu se to nepotkává s predstavou odvozu rubaniny Tachlovického (Berounského) tunelu, která předpokládá úplný opak 🙂

Hádej

Vlaky nemají v krajině co dělat. Potřebujeme auta, víc aut!

Diesel

No výborně, supr zpráva, konečně to údolí Berounky bude normálně přístupné a ne jen po kožich stezkách.

František Hučava

Tuto stavbu nepotřebujeme, protože dopravní indukce, 3, 2, 1…

Frantisek

A potřebujeme? Co pořádně opravit trať údolím Berounky, zkapacitnit trať přes Rudnou, lépe navázat autobusy z okolí, případně rozšířit u nich P+R? Nebo oživit i menší městečka tak, aby tolik lidí nejezdilo denně až do Prahy, kam už se nevejdou zatím ani další vlaky, natož další auta (těch, kteří je po zlepšení silnice využijí namísto omezené a zdražené veřejné dopravy)?

Jiří Kocurek

Trať kolem Berounky je pro obyvatele Chýnice a Třebotova opravdu zásadní. Když tam bude vlak o minutu rychlejší.

A jako jasně IBM přesune pražskou pobočku do Mořiny, aby zaměstnanci nemuseli dojíždět.

Kuba2

Tahle silnice se ale nestaví kvůli obyvatelům Chýnic a Třebotova. Pro ty je kapacity na současných komunikacích ažaž.

Pako

Jasně! A když si pořídí koňské povozy tak na těch rozbitých trojkách nebudou potřebovat ani asfalt.

Kuba2

Stav povrchu není fyzikální vlastností současného trasování.

Pako

Do stavu povrchu beru i to, že je to zleva doprava nahoru dolů a skrze vesničky.

Oldřich Sládek

Na Mořinu, pane… Zásadně na Mořinu, nikoliv do Mořiny.. 😉

Mojmír

Trať údolím Berounky se už opravuje a jestli jste si nevšiml vlaky rozhodně prázdné nejezdí a to tu je skoro nejkratší interval v zemi. Zkapacitnění tratě přes Rudnou také proběhlo a také tam nejezdí prázdné vlaky, byť díky bagrování smluv za minulého vedení Středočeského kraje s nevhodnými vozidly. Nicméně i tak je zde stále problém, že se lidi z této oblasti jednoduše nedostanou k dálnici a neznamená to, že jedou autem na Václavák, těch důvodů proč potřebují jet autem je celá řada a stávající silniční síť v oblasti je naprosto nedostačující.

Hádej

Ne, to opravdu není stávající sítí, ale neschopností jakéhokoliv územního plánování.