Kraji hrozí s dotovanými leteckými linkami z Brna fiasko. Rumuni mají šanci posledních pár dnů

Boeing 737-500 letecké společnosti Blue Air. Foto: Facebook Blue AirBoeing 737-500 letecké společnosti Blue Air. Foto: Facebook Blue Air

Plány Jihomoravského kraje a Brna na novou leteckou společnost Blue Air Moravia, která by oživila provoz na brněnském letišti, jsou

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Rumunský dopravce má evidentně víc rozumu než vedení kraje.
Tam nikdy nepochopí, že pokud bude dost pasažérů, tak dopravci přijdou sami.
Také mohli začít provozovat lety, vyčerpat dotace a až pak se stáhnout.

JOHNNY

Dokud Brno nepochopi ze NENI pupek světa, tak se nic nehne…
Ve svým vlastním zajmu by meliresuscitovat ten provor jako zalozni=lowcostove letiste pro Viden…..
Jenze kvůli neschupnosti/nabubrelosti mistnich autorit se zacina zvedat z popela Letiste Bratislava…
Když to porovnam s poleskem http://www.rynek-lotniczy.pl jaka je to v CR tragedie – zejména Brno a Ostrava.
Styci si precist i na vlasti oci videt jak v Polsku do ty infrstruktury sypou mraky penez a snazej se za kazdou cenu z Unie doslova vydojit kazdicky Euro… a tady u nas je to jenom banda rozhádaných namyslenejch amateru….

Jen tak

No jo, jenze polaci maji mnohem vice cestuchtivych (jsou to “kocovnici”) ale mnihem horsi pozemni infrastrukturu.

Tohle predem odsuzuje jak brno tak ostravu k paberkovani – nemluve o blizkosti jinych velkych letist v jejich okoki.

Marty-t2

V Rusku UTair právě rozlítává 188km od Moskvy vzdálené město Kaluga. Viz. https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/277419/utair-schedules-kaluga-launch-from-march-2018/ Proč to asi dělá když je menší než Brno – 330.000 obyvatel a je tam menší kupní síla než v Brně. Autem je velké letiště – Domododěvo vzdálené 176km – 2 hodiny jízdy… Tak proč do toho UTair jde ???

Jen tak

No, rika se tomu dotace a pracka.

železničář v důchodu

„Tak proč do toho UTair jde ???“
Protože ruské poměry vždy byly a stále jsou (a budou) úplně jiné, než české (a N.B. moravské) …

Marty-t2

Dobře. Tak příklady odjinud: Debrecín – proč jej Lufthansa a Wizzair rozlítaly, když je menší a na stejné straně Budapešti jako Ferihegy ? Nebo Bydhošť v Polsku… Niš v Srbsku, Graz v Rakousku, Rostock v Německu, Southhampton v Británii, … Spíš je to v tomto kontextu jen o tom, kdy bude Brno a jeho potenciál i přes relativní blízkost Vídně objeveno 1-2 normálními leteckými společnostmi…

Jen tak

Rakousko a nemecko bych do toho netahal… tam je uplne jina kupni sila.

V nemecku jsou lety do tehle malych destinaci a-la rostock casto dotovane.

Krom toho – v rakousku a nemecku jsou nekolikanasobne drazsi jinen zpusoby dopravy (zeleznice) – ceny letenek a vlaku jsou na srovnatelne urovni, takze spousta lidi si muze vybrat i letadlo, zejmena pokud leti nejam dal.

Brno uz je rozletane – 2x denne se tam lita do mnichova. Zkouseli to i dalsi, ale nic moc.