Kraje kvůli covidu ruší řadu vlakových spojů, z Prahy nepojedou flamendry
Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy
V krajích se kvůli covidu začíná znovu vzdouvat vlna rušení regionálních spojů.
Na tom omezování je vtipné především to, že s.plukovník (a ještě dříve sám velký Andy) říkali, že veřejná doprava se nemá omezovat, ale naopak posílit, aby se v ní lidé nepotkávali. A jak je vidět, jsou jejich kecy k smíchu i podřízeným ve státní správě.
Ono se tomu vůbec nelze divit, když napřed s.plukovník brečí v TV, aby všichni byli doma, ale zároveň chystá na sobotu velkou svatební trachtaci pro svoji dceru.
Reálně to na jaře (kdy ale tedy byl vyhlášen zákaz volného pohybu osob, což nyní zatím nenastalo; plus i těch druhů provozoven tehdy bylo zavřeno o dost víc, tzn. o to víc lidí nechodilo do práce) vypadalo tak, že i po tom proškrtání byly spoje hodně málo obsazené.
No jo to všechno je hezké ,ale musíme oddělit příčinu a důsledky.Důsledky jsou jasné omezit pohyb lidí ,ale proč jim tedy nevzít dočasně slevy?Škola není a důchodci ,nejohroženější skupina ,vymetá markety .U nás ve městě je po ránu MHD narvaná důchodcema a zkuste po noční jít si koupit jídlo do marketu ? Žádné rozestupy ,tlačenice ,ne můj názor kdo nemusí (nepracuje) na nákup jednou za dva dny nejblíže bydlišti jinak sedět doma ,studenti jak by smet.Vlaky v přepravních sedlech omezit,v noci zastavit ,ale naopak ve špičkách posílit ,aby byly rozestupy stejně tak MHD.A jsme u té příčiny.Je to opravdu tak… Číst vice »
Jenže to by třeba u MHD znamenalo, že by v létě nesměly dopravní podniky spokojeně sedět a koukat, ale musely by makat na nových grafikonech. Protože posílení ve špičkách, výrazné omezení v sedlech a ještě větší o víkendech samozřejmě možné je (samozřejmě posílení ve špičkách limituje počet vozidel a řidičů, které lze najednou vypravit na linky), ale znamená to udělat grafikony úplně znovu. Realitu vidíte v ulicích – běžný postup je zavedení prázdninových jízdních řádů, které ovšem mnohdy omezují i počet spojů ve špičkách. Proč? Protože DP nic jiného nemají, na jakékoli přípravy na 2. vlnu se vykašlali. Na rozdíl… Číst vice »
A co takhle upozornit na kraje, kde se doprava zatím neomezuje, naopak ji omezuje Ministerstvo!
Snad tohoto stavu Správa Železnic využije k opravam, a to hlavně trati 171
Opravy se dělají zásadně za provozu. Třeba i přerušovaná výluka s prací ve dne a provozem v noci.
Na trati 171 se nic neopravuje, pouze se udržuje stávající stav, aby se dalo jakž takž jezdit. S jakýmkoli dalším vylepšením parametrů této nešťastné trati se počítá až po její optimalizaci …
Snad i za těch 20 + let bude tráva zelenější a nebe více modré. Musíme doufat.
To mate za to ze furt trvate na tech prehistorickych tistenych jizdnich radech. Meli jste se jich vzdat dobrovolne kdyz je prestali „ciste z ekonomickych duvodu“ tisknout.
Tištěné jízdní řády můžou za COVID, porevoluční kapitalisté postavili Taxisův příkop, lidi neblbněte už.
Covid neni dusledek ale zaminka. Pokud by nebyl zamer zavadet v doprave chaos tak elegantni reseni je prohlasit ze od ted je v doprave kazdy den sobota.
A můžeme taky pracovat jako v sobotu? 🙂
A ješte jedna zajímavost z dob úspor, která jistě potěší šotouše. V MS kraji se chystají dělat z 5 vozových 460 3 vozové.
Bezva. Do prvniho a posledniho vozu tornada leze jenom nekdo kdo tim jede prvne.
Takze v ramci koronakrize narveme vsechny lidi do jednoho vagonu. Ale jo pokud se ma v dohledne dobe populace realne promorit tak je potreba udrzovat aspon 10 tisic denne (pak dame ty 3 mega za 300 dni realna nakazenost bude tak dvojnasobna takze do jara to mame sfoukly).
Bože, vy jste ale troll nad trolly. Pokud neznáte místní poměry, zdrzte se prosím komentářů za každou cenu. Vypadáte před ostatními jako idiot.
Tak kdyby náhodou počet pozitivních klesal, tak se v testech neprotočí přes 50 míčů každý den. A to by se asi některým nelíbilo.
Ve zlínském kraji si ještě pan Čunek sklízí věci ze stolu, takže nejspíš zde omezení spojů jen tak rychle nebude 😀
Čunek neměl ve své kompetenci dopravu.
A úředníci jedou ve svých funkcích pořád.
Radní pro dopravu Pavel Botek byl ze stejné strany, tedy KDU-ČSL.
Ve 2:30 většina lidí (pokud není někde ve výrobním procesu) chrápe. Ještě jsem nezažil divadlo , kino ATP co by končilo ve dvě ráno. Zajímavý by byl skutečný ekonomický náklad na tyhle noční sociální taxíky pro smažky a spol.
Ty vlaky jezdily slušně obsazené. Sám jsem ty rozjezdy několikrát využil a směr Kolín, Beroun či Benešov vozily i mnoho desítek cestujících. Ale dnes je „jiná doba“ a tak tyto vlaky ztratily smysl. Snad tahle „jiná doba“ jednou skončí.
Slušně obsazené studentskou slevou podpořenou pěti promile v krvi.
Také jsem těch vlaků opakovaně (letos, loni i předloni, tzn. ve všech třech letech jejich existence) opakovaně využil a (snad i kupodivu) nemám žádnou zkušenost s nějakými „echt-opilci“, ani žádným extrémním pořváváním.
(O. K., to že část cestujících v těch vlacích jede za pár korun, je věc jiná a poněkud sporná.)
To bude tím, že jste těmito vlaky jel párkrát jako cestující. Zkuste si to na měsíc jako vlakvedoucí.
Jako ze pro vlakvedouciho je lepsi sedet doma na podpore nez jezdit timhle vlakem?
Noční rozjezdové spoje, též zvané výstižně „poblijóny“ . Vlakový prsonál je miluje !
Vlakovy personal nekdo nuti pod pohruzkou vyhazovu ty vlaky jezdit?
Jendou jsem ve vlaku taky hodil savli a nestalo by se tak (chybelo jen pul metru) kdyby:
a) okno nebylo zamceny
b) prvni dvere elektricky ovladany nedelaly cuk cuk krrrrrrch krrrch cuk cuk
c) dvere na zachod rovnez elektricky ovladany nedelaly krch bum bác řach zzzz …. zzzzz …. zzzzz
Zkoušel jste někdy z okna třeba jen plivnout? Fakt je, že odtamtud by to vzala myčka a nesmrdělo by to uvnitř, to je jediná a celkem podstatná výhoda. Ovšem, komu je špatně, tomu lépe nikam nejezdit. 🙂
Hlavně ta sleva. Hele, ČD tu slevu dorovná stát do plného jízdného, takže ČD na tom netratí. A jestli tratí, je to jejich problém.
PS: Víte co je komedie? Že se nad slevou nejvíc rozčilují ti, kteří jezdí úplně zadarmo.
„Hele, ČD tu slevu dorovná stát do plného jízdného, takže ČD na tom netratí.“
Samozřejmě že ne. Ale o to víc je propláceno z veřejných peněz.
„Že se nad slevou nejvíc rozčilují ti, kteří jezdí úplně zadarmo.“
Já na existenci těchto slev pohlížím velmi kriticky, přičemž jsem (nejen) u ČD vždy byl platícím cestujícím.
To měli po flámu řídit auta? Jo, sleva – aby bylo víc na chlast – by se na toto vztahovat neměla, s tím souhlasím.
Musíte mít smutný život. 🙁
Tak se dohodněte se zaměstnavatelem, že tyhle vlaky v objednávce jezdit nebudete. Když už chcete přikazovat objednateli, že Arriva ne, brutto smlouvy ne, teda už ano … tak proč objednateli nepřikázat aby tyhle vlaky zrušil.
PS: Po koncertě/divadle atd. je potřeba uklidit a nachystat sál na další den. To zabere klidně dvě, tři hodiny. Podobně úklid restaurace po zavíračce, to taky vezme nějaký čas. Ale to je pod rozlišovací schopnost běžného návštevníka.
Tak Hanzi dělá asi v nějakém supermarketu kde napříč všemi personál je už 15 minut před zavíračkou nachystán k odchodu a těch keců když se zdržíte o pár minut déle. Nejtypičtější v tomto je kaufland kde ochranka vás už 15 minut před zavíračkou vyhazuje a nejbenevoltnější bych řekl je globus. Kde jsem málem zůstal na noc 🙂 Tím chci říci, že někde musíte předat směnu, někde to i trvá než zavřete provozy z zavíračkou po půlnoci nebo naopak provozy s brzkým začátkem strojvedoucí, popeláři, řidiči autobusů, pekaři a když se rozvezou tito lidé tak na ně navazují další profese a… Číst vice »
Tak rovnou můžeš zrušit všecky rozjezdy a noční spoje, protože nějaký cyp v diskusi na zdopravy říká, že nejsou potřeba.
We did it boys, problem is no more
Tady nejde o tom co kdo říká v diskuzi, ale pro kolik lidí ta služba funguje. Asi uznáš, že pro 100 lidí smysl má, ale když tím pojedou jednotky lidí, tak se to fakt nevyplatí.
Mmch je zajímavé, že po druhé v noci fungoval v 80tých letech rozstřel (tehdy dálkových) Os vlaků do v podstatě všech směrů. Takže tehdy mohli smažky jet až třeba do Plzně, atd.
To mě samozřejmě moc mrzí, že se tyto vlaky ruší, ono jezdit s 18 zaměstnanci a 9 páry vlaků do Prahy a z Prahy není pro Ropid zřejmě moc přijatelné.
Před 35 lety by ozdobili lokomotivu rudou hvězdou, dnes se holt věrnost vládnoucí ideologii projevuje jinak.
?
?? Můžete to rozvést rudou hvězdu pamatuji, ale toto jsem nějak nepochopil.
Ještě bych pochopil přechod na prázdninový jízdí řád (a s vyškrtnutím turisických spojů), ale pořád narychlo měnit vlaky a autobusy je zmatečné.
Spíš by měl stát při epidemii nařídit, že obsazenost může být maximálně poloviční a na rok to peněžně kompenzovat, oproti zvrhlému dávání dotací luxusním zájezdovým autobusům za neježdění.
A jak by se ta maximálně poloviční obsazenost praktikovala? Jinak ten přechod na prázdninové jízdní řády plus mínus ano, ale zrovna ty turistické vlaky nebo půlnoční rozjezdy do toho přesně nesedí.
Co třeba povinnou místenkou?
Nesmyslné, protože: – kdo by se nevešel, musel by eventuálně čekat v (potenciálně infikovaných a rovněž přelidněných, srov. s tím, že cílem prý má být, aby lidé ve vlaku neseděli příliš blízko od sebe) prostorách nádraží na další spoj – o to více transakcí by probíhalo u pokladen, kde i ty pokladny chtějí pokud možno neprovádět „nadbytečné“ transakce (totéž platilo na jaře) – místenky jsou tak jako tak praktikovány pouze v R a Ex, tzn. nebylo by (pominu-li, že by nešlo o řešení ani v případě R a Ex, viz výše; krom jmenovaného např. i skutečnost, že některé rychlíkové stanice… Číst vice »
S celoroční lítačkou k pokladně pro místenku a modlit se, abych nejel 30 minut zpožděným spojem, který jede podle jízdního řádu spoje následujícího, ten je odřeknut. A na koho se nedostane, ten si počká ve frontě – tím jsme nadělali do bot, teda nakašlali do roušky. Na jednom místě se smí zdržovat max 6 lidí. S výjimkou čekárny, tam může být hlava na hlavě.
Místenka v aplikaci, pro držitele kupónu zdarma.
Možnost jet předchozím spojem zpožděným o interval (když je zpožděný o jednonásobek intervalu, může tam být maximální dvojnásobek cestujících. Tedy do dvou elefantu se prodalo po 150 místenkách, jede jeden ve kterém bude 300 lidí.).
Hlásit nástupiště dopředu, aby se nečekalo jen v hale, ale hlavně venku.
„Místenka v aplikaci, pro držitele kupónu zdarma.“ – Opět úskalí pro ty, kdo nejsou online. – Další úskalí v tom, že když je něco zdarma, tak je o to větší riziko, že dotyčný toho nakonec nevyužije, ale bude své místo blokovat někomu, kdo by je využil. „Možnost jet předchozím spojem zpožděným o interval“ Předchozí spoj nemusí být opožděn vůbec (to, že další spoj má 30min. zpoždění, neznamená, že jemu předcházející spoj musí být také zpožděn). „Tedy do dvou elefantu se prodalo po 150 místenkách, jede jeden ve kterém bude 300 lidí.“ Takže přece jen je řeč i o příměstské dopravě,… Číst vice »
Tak jestli někdo vezme místenku a nepojede, tak tím líp 😀 ve vlaku bude míň lidí. Dovedu si představit poplatek za nevyužití.
Že jdu na vlak v 15:00 a zrovna nic nejede(ani „můj“ ani předchozí) se může stát i bez místenky).
Kdo nastupuje bez místenky v zastávce bez automatu, koupí od průvodčího.
„Tak jestli někdo vezme místenku a nepojede, tak tím líp 😀 ve vlaku bude míň lidí.“ Ale tím pádem nezbude místo na ty, kteří jet chtějí (budeme-li předpokládat, že počet odpovídající cca půlce kapacity soupravy jet chce; pokud by chtěl jet konkrétním spojem počet lidí výrazně nižší než je polovina kapacity soupravy, tak si můžeme celý buzer s místenkami odpustit úplně). „Kdo nastupuje bez místenky v zastávce bez automatu, koupí od průvodčího.“ Pokud nebude kapacita vyčerpána (v kterémžto případě by neměl kam sednout, co se „dovolených“ sedadel týče). Pak by musel být z vlaku vyhozen (dle vaší teze). Pokud kapacita… Číst vice »
** Plus navíc vznik situací, kdy tedy v neobsazené zastávce někdo nastoupí bez místenky a sedne si na některé z volných sedadel, přičemž pak buď ještě předtím, než přijde průvodčí, přijde cestující s místenkou pro toto sedadlo, tzn. oni dva cestující budou vůči sobě nežádoucně blízko, ten „bezmístenkový“ cestující se pak bude muset přesouvat jinam (epidemiologicky též nevhodné); pokud průvodčí přijde k tomu bezmístenkovému cestujícímu ještě předtím, než by na to sedadlo někdo jiný (držitel místenky) chtěl přijít, tak pořád přesun toho cestujícího na jiné sedadlo…
Jaké přesouvání? V zastávce průvodčí povolí/zakáže nástup, bez povolení pokuta jako u Pendolina. Pokud je na vícevozovku jeden, tak označit třeba že v neobsazených zastávkách je průvodčí v prostředním voze(což umí i JMK).
Uplne stejne jako se to ted dela pokud je obsazenost 100%. Jenom by se pridavaly vagony uz pri 50%.
Volné vagony lze totiž posílat na potřebná místa elektronickou poštou, a to případně i z továren, kde se přes noc vyrobí v Autocadu. 😉
Jinými slovy, rok sypat do ČD dodatečný dotace a nikdo jiný si to nesmí dovolit!
Nic překvapivého, zcela logické přizpůsobování aktuální poptávce a je to začátek. Dál se zásadně omezí i mezinárodní spoje Ec, Ex, rj. Jako na jaře se tím uvolní tratě pro nákladní dopravu i přes den.
Ano. Když už tu máme ten virový průser, tak aspoň bude kudy jezdit.
A budete mít jiné trasy nebo „jenom“ pojedete s náskokem?
Předpokládám, že se to bude hodit hlavně při věčných nepravidelnostech, zvláště pak při výlukách. 🙂
Takto komfortně se nám dnes ve vlacích PID jelo:) https://imgur.com/hP3Xh8k
Podobnyma vlakama jezdim dost casto. I kdyz vetsinou nekdo sedi v mezipatre
Třeba na Drážďany se zatím neomezuje vůbec. Oni tam ty naše soupravy totiž potřebují a ještě za ně platí.
Pane Sůro, jsou nějaké informace, že bude Pardubický kraj omezovat i vlaky, které objednává u Leoexpress Tenders na trati do Králík? Děkuji
Bude, od pondělí 19.10. zítra to bude zveřejněno.
Dík
Soumrak železniční dopravy…..
Záleží jak dlouho bude pozastaven život v ČR. Jinak již nejsme závislí v rámci objednáváné dopravy na jednoho dopravce. A někteří dopravci v tom naopak vidí příležitost k růstu.
Druhou věci je, co do budoucna ponecháme trhu a co budou objednatelé objednávat, neboť se ukáže, e někde jsou parametry základní dopravní obslužnosti zbytečně velké a někde nedostačující.
Spíš soumrak flámování. 🙂
Jeste v nedavne dobe (nez byl internet v mobilu a cas na nadrazi byl uplne ztraceny) se jezdilo na nakladnich vlacich.
Alkoholici beztak chlastají domrtva pořád, ať už doma, nebo pod mostem. Teď zakázáno dokonce zpívat v kostele. Sbor tam nesmí ani zkoušet bez obecenstva. A nevím jak je to se hrou na varhany. Sice jsou to píšťaly, ale to by musel chřiku chytit kompresor, který do nich žene vzduch.
Proč? Nákladní vlaky nejsou železniční doprava??
Je to jen dočasné. Ty redukce mají smysl, protože je třeba, aby lidé cestovali jen v nejnutnějších případech. Nejezdí studenti na vysoké školy, není doporučena turistika. A to znamená, že zájem bude minimální.
Samozřejmě očekávám návrat do původního stavu po zlepšení situace.
Což bude – podle toho jak se někteří chovají a dodržuji potřebná opatření někdy v červnu příštího roku.
Jsou tací, kteří tvrdí, že koronavirus vymyslel Babiš, aby zavedl diktaturu 😀
Babiš ve spolupráci s Billem Gatesem, ilumináty a farmaceutickou lobby prostřednictvím chemtrails a 5G. Naštěstí to celé z vesmíru dozoruje Aštar Šeran, který všechny vyvolené zachrání. Celé je to velmi veselé, pokud ovšem podobného pomatence nemáte ve svém okolí a neřešíte pak třeba problém, že soused průběžně polívá celou svoji zahradu octem (údajně ochrana před chemtrails) a vám to doma permanentně smrdí jak v octárně.