Kraj zakázal RegioJetu vozit lidi mezi Budějovicemi, Krumlovem a Pískem

Autobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJetAutobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJet

Kraj tvrdí, že stanovisko přehodnotil a dopravu v rámci kraje dovolí. Dosud se ale tak nestalo.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

V podstatě jde o střet 3 vláčko-autobuskových dopravců

ÖBB ( ČSAD Autobusy České Budějovice ) a GWTR ( GW Bus )

proti RGJ ( Student Agency )

https://zdopravy.cz/hotovo-rada-jihoceskeho-kraje-schvalila-smlouvy-s-autobusovymi-dopravci-79149/

To píšu pro ty ostalgiky, kteří věří že vláčkový dopravce NESMÍ provozovat taky autobusky.

Tomáš

To určitě, jezdí levně a to lidem určitě hrozně vadí…vyhodit vedení kraje…a žaloba, konkurence je zdravá a výmluva covid… nechápu

libor

to je hrozná hovadina, někdo jede Pha-Písek a na trasu z Písku do ČB může jet někdo další a takto místo pojede prázdné. nechápu…

Tomáš679.2

Já to také nechápu, ale hlavní je, když to chápou jiní. Vypadá to tak, jakoby zájmy občana byly postaveny hluboko pod zájmy ekonomické ve smyslu omezení jeho možnosti výběru pouze na využití služeb místního dopravce.

jarda V.

přidávám sem vyjádření hejtmana jihočeského kraje který mi bleskem odpovědě a tím mu za to děkuji že je věc už v jednání ….. Hezký den, ano o té situaci vím a už jim ji minulý týden řešil. Došlo k tomu dík špatnému rozhodnutí pracovníků JIKORDu. Když jsem to zjistil hned jsme ho nechali opravit. Takže teď už je to jen na tom, aby si Student Agency zažádala na Pražském magistrátu o tuhle změnu. To nemůžeme dělat my. Kolegové z kraje s nimi už mluvili , takže jakmile to proběhne dají nám to na vědomí. Bohužel to opravdu vzniklo naprosto nešťastným… Číst vice »

Karl vB.

Takže si slavný Jikord zatloukl další hřebíček do své rakve. Hejtman Kuba se tomu chtěl intensivně věnovat ihned po krajských volbách v roce 2020, ale přišla Corona…
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/jihocesky-kraj-jizni-cechy-hejtman-martin-kuba-rozhovor-doprava-kultura-skolstvi.A201114_581233_budejovice-zpravy_jbr

Luboš

Ano. Toto je zápornou stránkou konkurence v dopravě- každý si hraje na svém ekonomickém písečku ale v globále je to samozřejmě obecný i ekonomických nesmysl zákazat lidem používat ten spoj když tam tak jako tak jede…

medvěd

Kraj jen řekl: jezdíš v souběhu s našima linkama a my díky tomu máme větší ztrátu. Neber nám cestující, nebo ti nepovolíme licenci jezdit v časech našich dotovaných busů ZDO. Pokud někdo chce podnikat a jezdit za svoje (komerce), tak může. Ale přes noviny tlačit na kraj – aby nechal zvětšovat díru v rozpočtu ZDO – to prrrrrrrrrrrrr ! Kraj má omezené příjmy a zodpovídá se svým daňovým poplatníkům – voličům.

Jan Sůra

Kde berete jistotu, že ti, co jedou komerční linkou (kratší dobu), nakonec sednou do autobusu v závazku a ne do auta?

medvěd

Ale komerční linka bez dotací ať si jezdí za svoje (za to co vybere bez slev proplácených státem). Kraj má právo bránit svoji ZDO. Ano do aut už díky hokuspokusu JIKORD uteklo už dost lidí. V práci máte být v určitou hodinu a jinak to nestihnete. Potom brečí, že město je ucpaný auty ! Takže úředníci udělali špatně jízdní řády, lidi se do práce dostávají hůře a jezdí se auty a lidi brblají a není kde parkovat. Až bude hotový obchvat ČB – pardon D3 – bude autem do Krumlova jízda cca 20 minut.

Jarek

A kde berete jistotu, že ke spoji jede v podobném čase podobně civilizovaná alternativa (a ne třeba vymeták).
Otázka samozřejmě je, co kraj dělá, aby mu lidi v těchto relacích přesedli do vlaku…

medvěd

Ad první – ať si jezdí – ale nenatahuje ruku k krajským nebo státním penězům.
Ad druhé – kraj vždy propagoval své koně – autobusy. Zazdil dvojkolejnou železnici na Plzeň.

Leoš Konečný

A kdo natahuje ruku? Regiojet jezdí se svými luxusnímu autobusy na svoje riziko a že musí dávat slevu studentům a důchodcům je logické, že to musí zaplatit stát, ale žádnou dotaci nepobírá to nevím kde jste vzal. A jestli chce někdo jezdit krajským hnusem tak ať si jede ale není možné bránit svobodnému podnikání. A buďte rádi, že vám tam RJ jezdí, aspoň vidíte jak vypadá pořádný autobus.

Jan K.

Mě stačí jakykoliv autobus, ale hlavně aby jel v tu dobu co potřebuji. Nejdůležitější je nějaká pravidelnost těch spojů a taky to aby to navazovalo na nějaký další spoje. Spoje regiojetu hlavně u vlaků jezdí většinou jenom tehdy kdy jede nejvíc lidí tzn ve špičce. No a to je špatně. Co když budu potřebovat se dostat někam v době kdy jezdí méně lidí. To tam budu čekat na spoj 4 hodiny.

Leoš Konečný

Prosím vás co to melete? Žluté autobusy jezdí konkrétně na lince Praha – Český Krumlov nejčastěji a taky to byly zrovna žluté autobusy, které v době Covidu a veškerých uzávěr aspoň nějak jezdily, Flixhnus se raději stáhl srabácky úplně, takže by si zasloužil vymazat z povrchu zemského a o jiných ani nemluvě. A pokud si vzpomínám, tak RJ jezdil před Covidem každou hodinu denně, ve špičkách nasazoval posilové spoje a poslední bus jel z Knížecí ve 21 hodin a z Krumlova ve 20 hodin. Zdá se vám minimálně 15 párů spojů denně málo??????

Jiří Kocurek

Jsou státem nařízení slevy, existuje zákonný nárok na jejich kompenzaci.
Zakozavot někomu využití zákonného nároku má být jako co?

Leinad

A RegioJet aktuálně vyžaduje nějaké krajské peníze?

Leoš Konečný

Jste normální? Regiojet už tuto linku provozuje spousty let a pokud si kraj chce provozovat dotované linky, tak si přeci nemůže vzpomenout ahaaaa a teď neprodloužíme licenci RJ protože jsme se vyspali a natrasovali dotované linky. A navíc je fakt hovadina nutit lidi do hnusných SORů a Iveca, co bude zajíždět přes „vesnice“ namísto toho že si chci zvolit luxusního expres dopravce.

pilotWeb

Myslím že je to ukázkový vzor standardní „státní pomoci“: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.

SYN

To je sice pravda, ALE kraj se také zodpovídá voličům že se bude chovat jako správný hospodář s prostředky rozpočtu, a to mimo jiné také neobjednávat placenou ZDO tam kde existuje již nyní alternativa. Je naprosto zbytečné aby jely v jeden čas dva spoje, a pak v jiný čas nic. Nebo snad Jikord má nějaké důkazy o tom že jim Student Agency úmyslně vyzobává časy těsně před jejich dotovanými spoji? Počítám že celý „zločin“ SA spočívá v tom že se na nějaké části společné trasy vyskytuje, ve stejný den…

rtep

Jihočeský kraj je dlouholetým bojovníkem proti veřejné dopravě, to myslím vnímáme všichni, kdo tu žijeme a kdo tuto dopravu používáme.
Prakticky tu neexistuje integrovaná doprava, mizí trvale mnohé spoje, především o víkendech tu autobusy nejezdí téměř vůbec. A je úplně jedno, zda kraj vede Zimola, Stráská nebo třeba Kuba, nikdo z nich se o veřejnou dopravu nezajímal.

Marek

RJ jsou například téměř jediné busy operující o víkendu z Českých Budějovic. Jaké to je pak vyzobávání rozinek??? jezdí v celodenním taktu 7 dní v týdnu

František

Skvělá zpráva. Vedení kraje se mi líbí víc a víc. Já osobně bych regio atd zakázal v celé zemi, stejne jako SmartWings, čistě osobní názor

Ondra

Inu, naštěstí je úplně jedno, co chce kdejakej Franta zakázat.

Petr

My víme že je to tvůj osobní názor, proč takovou banalitu sděluješ?

Nicméně podle mě je to názor pošahaný a vadný.

Joker

Co Vás k tomu vede ?

Aleš

Já bych zase zakázal ty Františky.

BND30

Ale no tak, zrovna teď o vánocích, co budeme pálit ?!?!?

SYN

Pálit možno… 🙂

PetrN

Já bych zakázal frustrovane odboráře českých drah, to jsou pro společnost na rozdíl od linek regiojetu úplně k lejnu, viďte, Františku

Karl vB.

Pane Františku, možná jste v důchodu a vyhlídková jízda po jihočeských vesnicích je vaše hobby. Pokud byste jí musel absolvovat po stejné trase 2x denně, 20x v měsíci a na úkor času stráveného s rodinou, možná by se vám vaše záliba brzo přejedla.

Leoš Konečný

Franto, já bych zakázal hlavně tvé přípěvky.

Jiří Kocurek

Jistě, zákaz autoubusů zcela jistě naplní lokálky vedoucí úplně jinam, než lidi jezdí.

SYN

Ty SmartWings byste pro zajímavost zakázal proč? Jen tak z plezíru? Nebo proto že je letecká doprava součástí ZDO?????

Tuzemák

No, čekal snad někdo od jihočeského dezintegrátora dopravy něco jiného? Jsme snad jediný kraj, ve kterém funguje hned několik „integrovaných“ systémů, místo jednoho jednotného. Jediný Kraj, kde ten co má pomáhat s dopravou, ji záměrně sabotuje. Jako by na této lince měl někdo sakra strach z konkurence. Jsem jen prostý playboy, ale jak vlastně může kraj zakázat, dopravci s platnou licnecí k hromadné přepravě osob, podnikat v přepravě osob? Jestli teda RJ jezdí bez koruny z kraje, jak mu může kraj něco zakázat? Přinejhorším teda nebude vpuštěn na zastávky, ale samotnou jízdu a nabrání cestujících (mimo zastávky) na komerční riziko… Číst vice »

Karl vB.

To víte, když není správa Jihočeského kraje schopná zajistit vlastními silami to, co umí RJ, tak je už jen to druhé řešení, zakázat to. Možná na KÚ JČK sedí Františkovi sympatizanti – viz jeho příspěvek výše.
To je boj proti zbytečným autům ve městě v praxi. Místo aby si lidi řekli, to je rychlé spojení v dobrý čas, super, nechám auto doma, tak vás sami donutí to auto yytáhnout, pokud tedy nechcete vymetákem cestovat ca. 30 km asi hodinu a pak ještě MHD.

rozinka

Takže Jihočeský kraj zakazuje autibusy a přitom je abi sám do spousty obcí o víkendu nezajistí. Má být rád, že mu to někdo jezdí bez dotací a peníze použít na linky do malých obcí.

noerf

Něco podobného se stalo za hejtmana Zimoly, kdy tehdy Student agency, jezdili každou hodinu nesměli ve všední dny přepravovat cestující mezi Českými Budějovicemi a Českým Krumlovem. Ale naopak o víkendu téměř nic nejezdilo v objednávce kraje, tak to zase kraji vyhovovalo.
Tam jde hlavně o čas. Regiojet, respektive dopravci jezdící tuto linku jezdí trasu ČB – ČK za cca 35 – 40 minut, kdežto regionální autobusy a vlaky cca 60 minut, navíc vlak má zastávku daleko od centra, což pro většinu turistů není ideální.

Daniel Jablonecký

Stejné chování jako u linky Rumburk – Praha. Jiný kraj, stejná prasárna!

José

Tady je to v rámci Kraje, v Libereckém kraji je to mnohem větší prasárna, když zakazujou dopravu až do Prahy.

55p

Přijde mi, že celý článek je několikrát zopakovaný Ondrůjův brek.

jarda V.

při této logice by kraj asi neměl dovolit jezdit s rychlíky a expresy tam co jezdí Sp a Os které doplácí, pochopil bych kdyby to zakázal tedy všem a ne jen tomu co je nejvíce vidět. 🙁 Chudáci ti co musí vysvětlovat že to prostě nejde že si mají počkat na další za hodinu nebo se v Krumlově táhnout na vlak přes celé město… Jo pardon tam jezdí městská takže si připlatíte a bude to dál, o to horší cesta a o polovinu dražší….. Zajímalo by mě kolik reálně těch cestujících na relaci ČB-ČK a ČB-Ps reálně jezdí že to… Číst vice »

PetrB

Český Krumlov > České Budějovice
počet dojíždějících:
643
počet dojíždějících v opačném směru:
258
Vyrovnanost (podíl počtu tam / zpět)
2,5
Celkem:
901

PetrB

Písek > České Budějovice:

počet dojíždějících:
398
počet dojíždějících v opačném směru:
82
Vyrovnanost (podíl počtu tam / zpět):
4,9
Celkem:
480

Petr Nick

Řekl bych, že rozhodnutí vydal dopravní úřad kraje, kde má koordinátor jen poradní hlas. Kdyby se měl bát napadání v médiích, nerozhodl by nikdy nic, protože vždy se najde někdo, komu to nebude po chuti.

Ten_z_Biliny

Nejhorší je, když idiot dostane funkci. A úřady jsou jich plný. Zakazovat a vymýšlet proč něco nejde.

Petr Nick

Jak kde, bych řekl. Ono si ‚vyzobávat‘ z přepravních proudů ty nejsilnější, to dokáže každý, ale pokrýt odlehlé vísky, to už chce systém

Kajman

Ano. To chce systém, na který Jihočeský kraj dlouhodobě sere. Zato zakazovat, to by jim šlo báječně. A pak se hrozně diví, že jsou Budějce neustále zacpaný autama. Minulý radní pro dopravu, Jiří Švec ze STANu, udělal pro veřejnou dopravu naprosté lejno. A nový radní Krák z ČSSD jde zdá se ve stopách svého bývalého stranického souputníka Zimoly, takže jsme se zdá se přesunuli z deště pod okap. Za nadšeného hýkání blbečků, jak jsme to tomu žlutýmu kapitalistovi nandali.

Leoš Konečný

Ty jsi mimoň

Jiří Kocurek

Dokáže to každý, ale žádný úřad takový spoj zavést nedokázal. Čím to bude?

Jožin

Spíš se divím, jak někdo může vydat licencí tak zadlužené a neschopné firmě.

Avlaky

Zeptám se, vy jste dokázal vybudovat aspoň zlomek toho co Radim?

Firma zadlužená je , ale má několika násobně větší hodnotu než zadlužení

Tudíž je to „zdravá“ firma

Gwann

no, už radím prodaj za ten bambilion divizi letenek? ani před COVIDem se to za očekávaný peníz nepovedlo.

cenu firma má, ale násobky zadlužení to asi moc nebudou. kolik dělá Radimek ebitdu? dluží minimálně dvě miliardy, nebo spíš tři? jen z bondu a úvěrů…

noerf

Zadlužrení Regiojetu (vlaků) je cca 1,5 milirady Kč, autobusy dosahují mimo covid zisků pravidelně. Jinak hodnota vlaků (lokomotiv, vagonů, jednotek) je vyšší než dluh. Tržby vlaků Regiojet byli před pandemií v úrovni převyšující zadlužení, tedy 1,5 mld. Kč ročně. Mimochodem podobné zadlužení k obrati měl donedávna i Energetický a průmyslový holding. Expanze něco stojí. Jestliže píšete o zadlužení Regiojetu, tak pro porovnání ČD v osobní dopravě mají tržby okolo 18 miliard Kč (před covidem, z toho více než 2/3 dotace objednatelů) a zadlužení 24 miliard Kč a o zakázky spíše přicházejí. Takže z tohoto pohledu jsou na tom ČD výrazně… Číst vice »

Gwann

já nechci hodnotit CD. jen Radimuv RJ nemá hodnotu v řádu třeba 3, 4 ci 5 mld. opravdu ne. 1) RJ Finance ke konci 2020 jen na dluhopisech dluzil 1,5mld 2) Samotný RJ dlužil další cca jeden a půl miliardu a to bez bank takže se podívejte do všech těch entit. RJ v posledním nekrizovém roce 2019 měl EBIT 200mio. to není zas tak úžasné (jakkoliv to není ani málo). a vemte v úvahu že třeba ty bondy mají tuším 6% kupón, tedy 100 mio ročně jen na úrocích z dluhopisů. opravdu na tom není kdo ví jak. nemusí to… Číst vice »

noerf

V EBIT je čistý zisk, EBITDA je před zaplacením úroků. Tam je rozdíl.

Leoš Konečný

Ale prosím tě – jenom hodnota autobusů je 3 mld korun když jeden stojí 20 mio, takže klídek

SYN

Až se člověk vůbec diví že můžou dostat licenci… je to přece komerční akciovka (jak mnohokrát zdůrazňovali při vyjednávání o nádražích a pozemcích pod kolejemi) tak jaképak copak, dlužíš? Tak bez licence…

Jiří Kocurek

Tím, že se mu licence seberou ty dluhy jistě zaplatí. … ale závistivec si zalátá bebí, než půjde hejtovat někoho dalšího.

rozinka

A že někdo vydá licenci firmě zadlužené desítkami miliard jako třeba ČD.

Leoš Konečný

Jožin když seš tak schopnej, co jsi dokázal ty??????

2084

Výborný, takže naženeme lidi do aut a ty co ho nemohou využít do nějakého vesnického vymetáku, případně se zařídí dotovaný „rychlý“ spoj namísto komerčního. To může vymyslet jen expert

Jiří Kocurek

Ale zatočíme s Jančurou! To je přednější než nějací cestující.

PetrN

Říkám to pořád, systém hejtmanu je to nejhorší, co se kdy v České politice vymyslelo… Vypovida o tom i mizivx zájem o krajské volby… Pak to dopadá tak, že dopravu resi totálně nekompetentní hovada, která místo vytvoření funkčního a kvalitního integrovaného systému, který funguje na mnoha místech ČR, brání cestujícím využívat alternativu tragického a zoufaleho dopravního krajského systému… Upřímně doufám že těch pár voličů, co ke krajským volbám chodí, už tyto zoufalce nikdy nikam nevolí, protože takoví zoufalci by neměli mít právo řídit ani auto, natož krajskou dopravu.

Původní Pražák

„systém hejtmanu je to nejhorší“, „dopravu resi totálně nekompetentní hovada“, „funkčního a kvalitního integrovaného systému, který funguje na mnoha místech ČR“. Omlouvám se, ale nechápu.

PetrN

Nevadí, třeba příště 🙂

Budvar_Mike

Nechápete? Tak to budete muset do našeho zaslíbeného a mlékem a strdím oplývajícího Jihočeského kraje přijet a na vlastní kůži zakusit zdejší veřejnou dopravu – vlakovou i autobusovou. Jediné, co zde snad funguje, je lodní doprava z krajské „metropole“ č. 1 (ČB) do krajské „metropole“ č.2 (Hluboká). Pak můžete začít srovnávat s kraji s Jihočeským sousedícími – např. Plzeňským nebo i Středočeským…

john334

Mně vždycky přišlo, že Jihočeský kraj má lepší silnice (než Plzeňský i Středočeský). Poslední dobou už to je lepší, ale na spoustě míst to vypadalo (a někde furt vypadá) jako třeba tady: https://mapy.cz/s/mehozeguca

Původní Pražák

No má pointa byla právě v tom, že původní příspěvek zevseobecňuje specifika jižních Čech na celé Česko. Problém je asi někde jinde než v systému krajů.

MartinS.

Hejtman nemá s licencemi na autobusovou dopravu vůbec nic společného. Hejtman je samospráva, ale tohle je v působnosti státní správy, kterou vykonává krajský úřad řízený ředitelem úřadu.

PetrN

Systémem ahejtmanu jsem myslel obecně systém krajských samospráv samozřejmě… Vzhledem k faktickému nezájmu voličů to funguje jako odklsdoste nechtenych a mnohdy neschopných politiku, a pak to dopadá tak, že je doprava v kraji řízená takto tragicky. Zrušit kraje a nechat řízení na centrální úrovni plus posílit obecní samosprávy a všechny tyto zoufalce typu Kuba, který vymyslel toto, či vandrák Vondrák, který zase nekompetentne zvatla o covidu, vyhazet.A hned se mimo jiné ušetří ve státní kaše několik kyzenych miliard a v podstatě na tom budeme ještě líp, protože tyto nesmyslné zákazy přepravy nebudou.

Leoš Konečný

Není praqvda, licenci pro vnitrostátní linky vydávají krajské úřady tedy samospráva a licence pro mezinárodní linky MD – tedy státní správa.

Krušnohorec

Tvrdím stále, že hejtmani se chovají jako carští gubernátoři.

Haha

Fakt ne všude. Vizte jen rozdíl třeba právě Jihočeský kraj vs. Plzeň vedle.

mlokXCM

A to jako myslíte, že hejtman řeší každou jednotlivou licenci?

Krušnohorec

Ach jo, nic hloupějšího nemáte? Tohle znáte: „! Jaký pán, takový krám“?

Gwann

opravdu krajský úřad nesmí fungovat tak, že o všem rozhoduje hejtman. představujete si to jako sovětský systém, který zdědili po Cingischanovi. ale tohle bychom tu mít neměli.

Kernteriér

Vždycky jsem myslel, že licence řeší krajský úřad a ne kraj.

MartinS.

Hejtman řídí zastupitelstvo a radu, to je samospráva. Licence vydává krajský úřad, který má svého ředitele. Shodné mají to, že většinou sídlí v jednom baráku.

Gwann

presne tak. i na úrovni obcí je rozlisen výkon samosprávy a přeneseneho výkonu státní správy (to je např. stavební úřad). za to druhé odpovídá u obce tajemník úřadu.

je ale pravda, že zastupitelstvo obvykle umí tajemníka odvolat. jakkoliv se to úplně často neděje. znám případ, kdy dotyčná na one židli sedí už 29 let a 4 starosty z různých stran.

Roman Čadek

Logické by bylo, aby kraj neprovozoval spoje v souběhu s linkami, které jezdí na komerčním principu.

Jarda Š.

Souhlas. Proč objednávat dotovanou dopravu tam, kde se dopravce uživí na komerční riziko?

Leinad

Jenže ono nejde o přímý souběh. Kdyby se stejným časem odjezdu ze stejné zastávky a stejným časem příjezdu do stejné další zastávky místo dvou busů jel jeden, většina cestujících si toho nevšimne.
Ono jde o to, že si kraj myslí, že zákazem rychlíka donutí cestující jezdit pomalíkem a ani je nenapadne místo vyhlídkové jízdy jezdit autem. A pokud krajský bus jede o čtvrt hodiny dřív než cestujícím končí škola/práce, tak zákazem soukromníka jezdit v čase kdy je potřeba, taky všechny naženou do objednaného.

Kuba

Jenže on se uživí právě jenom mezi Pískem a ČB, resp. ČB a ČK a to ještě jen v určité časy (např. první spoj z ČB do Krumlova v 8:20, poslední spoj v 18:20). Ale to samo o sobě není použitelné spojení, kraj stejně bude muset objednávat spoje pro mezilehlé relace typu Protivín – Písek a v okrajových časech. Jenom budou v takovém případě prázdnější a dražší. Takže objednávat dotovanou dopravu tam, kde se (občas) uživí ta na komerční riziko proto, aby to byl skutečně použitelný produkt (jezdící často a včetně vazeb) a ne pár náhodných výstřelů, kdy se to… Číst vice »

Leinad

Jenže kdyby to byla pravda, a krajské spojení Písek – Budějovice bylo lepší, tak si pravidelní dojížděči pořídí IDS placku a vyprdnou se RegioJetu na místenkování. A RegioJetu samotnému by se vyplatilo vozit cestující Krumlov – Praha bez zastávky, ne blokovat sedačku kvůli někomu místnímu, kdo nezaplatí víc než roční IDS paušál.

Karl vB.

Vy idealisto, docela jste mně pobavil. Parodii na IDS v JČ kraji sám zřizovatel definuje takto:
„IDS JK se rozkládá ca do 20 km od Českých Budějovic…“ Navíc nějaký magor pro to zavedl zkratku „IDS JK“, protože JČK by bylo asi příliš logické a zřejmě netřeba odlišovat od JMK. 🙁
https://www.idsjk.cz/rozsah-uzemi-a-dopravcu/

Martin1

Třeba proto, že komerční spoj nevymete kdejakou díru?

Gwann

jasně, a obce po cestě kde nestaví žlutý…můžou jet stopem

Leinad

Kdyby taková obec, kde Žlutý nestaví a IDS jo, byla – tak by to byl důkaz, že nejde o souběh, ale jde o různé linky.

Leinad

Brání něco kraji objednat vymeták v místě kde jezdí rychlík?

Kamui

Protože u komerce nemáte žádnou garanci. Dopravce může zkrachovat, nebo v méně extrémním případě se mohou výrazně změnit poměry na lince, a dopravce to ze dne na den zabalí bez náhrady.

Leinad

A jakou garanci mám u krajských spojů?

On první

Tomu se říká kapitalizace zisků a socializace ztrát. Ziskové linky necháme vydělávat a ztrátové doplatí všichni. Žádné řešení této situace není ideální. Covid ukázal že čistě komerční linky taky nejsou výhra, když ze dne na den skočí.

Leinad

I objednané spoje lze rušit. (A že toho bylo s výmluvou na covid, nejen ukončení provozu metra o pár hodin dříve, ale hlavně první/poslední busy do zapadákovů)

Osobně si myslím, že čistě komerční linka i vyžráním rozinek systému prospěje (jedu s přestupem objednaný-soukromý nebo celou cestu autem)

Y.K.

To je naprosto absurdní a převrácená argumentace. Stát / kraj by měl objednávat dopravu jen tam kde je potřeba, ale nedá se tam komerčně uživit (tedy pomoci vytvořit /přiměřený/ zisk – protože bez toho jaksi nelze firmu provozovat, na rozdíl od státu který si tiskne peníze). Jakmile není nějaká linka ztrátová a dá se tam uživit čistě obchodně, stát by tam neměl nic objednávat a plýtvat na to penězi (a nebo třeba jen v časech pro komerci nezajímavých).

On první

To je ale úplně absurdní aby stát provozoval jen ztrátové linky a zbytek nechal byznysu. K čemu pak nějaké IDS? Stát by neměl podnikat,ale opravdu musí nutně provozovat jen ztrátové podniky a zisky nechat odtékat jinam?

Leinad

A proč to bereš jako dvě možnosti? Krajská linka nemusí být ve ztrátě, naopak kdyby krajská doprava byla k něčemu tak si cestující pořídí IDS placku a vyprdnou se RegioJetu na místenkování.

Jiří Kocurek

Co třeba začít dotovat pekárnu a všecky ostatní zakázat? To by nešlo?
Když penam dostal 100 mega, tak všichni ostatrní zavřou krám, aby mu nekonkurovali a basta!

Gwann

demagogie jak tram.

Původní Pražák

Jenže ono to je trochu složitější. V malých vesnicích se neužíví obchůdky, protože lidi nakupují v supermarketu ve městě, a obce je dotují. Zaříznete tedy i ty supermarkety? Cestující z Písku do ČB, co chce jet s RJ, neplatí daně? Proč má tedy na obsluhu osad po cestě doplácet ještě tím, že mu kraj sebere možnost jet s RJ?

MartinS.

Kraj si také tiskne peníze? Někde ve sklepě krajského úřadu nebo tak nějak? Je přece logické, že když kraj objednává spoje na nějaké lince celodenně, tak na těch obsazenějších jím objednaný dopravce vybere víc peněz a tudíž ztráta z provozování těch okrajových, nevyužívaných se v průměru za celý den/měsíc/rok sniží a tím se snižují platby kraje.

Tomariero

A RegioJet obslouží i nácestné zastávky mimo ty hlavní? Do doby než přišel na tuto trasu RJ tak fungovala naprosto bez dotací i pro zastávkové busy, poté co tam RJ přišel tak ubyli cestují v zastávkové dopravě a kraj ji musel začít dotovat.

Twix

Nevím a ptám se, kolik nedotovaných zastávkových (nebo jakýchkoliv) busů jezdilo mezi ČB a ČK před nástupem Student Agency?

Tomariero

Zastávkové určitě linka jihotransu přes Kamenný Újezd. Linka Ramvejbusu ta byla přímá a pak několik linek menších soukromníků směr Praha. Ty na Prahu nahradil RJ celkem často, ten zbytek byl sice pod objednávkou kraje, ale byl tak pokud vím nulový doplatek (silné spoje rotovalo ty okrajové). Samozřejmě uznávám že pro dálkové cesty toho RJ udělal co se týká kvality dost, ale jeho podnikání má i stinné stránky na rozpočet kraje.

DOPRAVAK01

Krajská šikana provozovatelů komerčních linek pokračuje…

vojta

Člověka, který to zakázal, bych hnal před soud za komunistické praktiky. Právo provozovat jakýkoliv spoj nemůže být probůh v dnešním světě odepřeno nikomu.

Gwann

když se na to vydává licence, tak asi bude moct.

mimochodem, slyšel jste o tom, že donedávna třeba v Německu nesměla být autobusová doprava na delší vzdálenosti? a nikoho za komunistické praktiky nehnali. v itálii před cca 15-20 lety dokonce ty licence na dálkové linky stat/region prodával…

tyhle libertarianske naivní představy jsou zhoubou moderni doby

Jan Sůra

A slyšel jste, že mezitím v Německu dálkovou autobusovou dopravu umožnili?

Gwann

Pane Suro, s tím německem to píšu v minulém čase. já reagoval na blabol o soudu za komunistické praktiky. tyhle výkřiky…fakt nemám rád. stát může mít právo vydávat licence a není to komunismus. v západní evropě celkem běžná věc. jakkoliv má mnohdy stinné stránky.

ale to si můžeme zase vykládat o koncesnim modelu, co ty taky nekteri chtěli tlačit místo komerčních linek do ostravy.

jarda V.

třeba pan Viktor Orbán stále zakazuje dálkovou autobusovou dopravu, stejný stav jako v Německu před 10 ti lety (asi)

M19

Nebo třeba Švýcaři třeba. Och, ti nedemokrati… 😉😇

Leoš Konečný

Zhoubou moderní doby jsou zastaralé názory jako máte vy, proto byl takovým komančům jako vy trnem v oku inovátor Radim Jančura a já mu fandím, do té doby než jezdili luxusní žluté busy jste znali tak akorát rezavé Karosy

Leinad

Tak zaříznout komerci a dotovat, to se podařilo u Quickbusu na Šluknovsko.
Podle mě by do podmínek na licenci nemělo patřit souběh s objednaným spojem.

Horal

Zajímavé je, že Hemelík jezdí dále.

Leinad

Taky má hodně paragrafů, protože v jeho trase objednavatele baví platit souběh.

Horal

Ale jezdí. Quick by skončil stejně to mi věřte. Oni měli jiné vnitřní problémy.

Leinad

Já jim účetního nedělal, nicméně i kdyby měl padnout proč to urychlovat nevydáním licence?

Leoš Konečný

Oni jsou fakt dementi na tom jihu, už zase to zkouší? To už tady jednou bylo – to je prostě socialistický systém bránění podnikání. Prostě nutit lidi používat horší služby aby se zaplatily

Gwann

jasně, zlutak si odjede dva plné spoje, bude v zisku a vyšší ztrátu na zbytku spoju zalepime z daní. a ještě budeme rádi.

fakt tohle myslíte vážně?
nebo vám tato souvislost nedotekla?

neznám místní situaci, ale modelový případ, kdy tam nemá co komerčně jezdit si představit dokážu dost zive

Jan Sůra

FlixBus vám tam nevadí? Fakt vám nic neříká pojem atraktivita veřejné dopravy? Impotence Jihočeského kraje zřídit například mezi ČB a ČK mezi oběma městy expresní autobusovou linku, která by byla alternativou pro cestu autem je problém Jančury? Porovnejte si někdy dobu jízdy závazkového busu, vlaku a komerční autobusové linky třeba mezi ČB a ČK. Neznáte místní situaci, ale názor máte jasný.

Gwann

mně by v podobném případě vadil i flixbus, tourbus, vopicka bus či kdokoliv. flix dokonce i daleko víc než žlutý….protože jeho služby fakt nedávám…

nejsem jihocech, nemám podklady, což priznavam. reaguju velice obecně, že si dokážu představit, proč nemá kdo jezdit proti objednavanemu spoji. mimochodem, vaše noticka celkem odpovídá něčím mezi tiskovou zprávou jedné strany a článkem, detaily tu rozhodně nejsou.

vadí mi ty výkřiky o komunismu a socialistickem bránění podnikání, jakmile se nevyhoví panu podnikateli.

vidíte, že bych někde psal, dobre JIKORD, jste uzasni? ne, pouze vyjadruju názor, že může být situace, kdy má být nedotovány spoj bez licence.

Jan Sůra

Jde o zprávu ČTK.
Nicméně celá podstata je, že jde o další zneatraktivnění veřejné dopravy. Pokud by se kraj byl schopen dohodnout na integraci s komerčními dopravci, není co řešit (tak, jako to umí například MSK a JMK u části komerčních vlaků RJ). Ale říznout a zakázat, to je velké umění.

Karl vB.

Můžu vám pouze doporučit, aby až někam pojedete, třeba zrovna do Krumlova, abyste zvolil pouze osobní vlak, nebo zastávkový autobus přes všechny vsi na cestě, abyste si jednou užil toho, k čemu nutíte ty chudáky z Krumlova, kteří denně z rozhodnutí kraje (se kterým souhlasíte), nesměj použít rychlý a pohodlný autobus a zabijou denně hodinu na cestě do práce navíc. Jistě budete na výsost spokojený.

Jiří Kocurek

Tak to by se mohlo zakázat Pendolíno, když se vedle něj dotují zastývkové osobáky, stejná logika.

Gwann

jasně, ale s Pendolinem taky pohřební salina a RJ, že? a hlavně je to zase příklad jak noha… mimochodem, cirkus se zastavovanim rychle vrstvy v kolíně už byl. a pokud vím, tak alespoň nějaké dálkové vlaky stavici v kolíně jsou integrované v IDS, ne (jakkoliv to Pendolino jistěnení) ? pak to úplně asi nebude konkurence, že? všechny tyhle hry rozhoduje argumentace, co je relevantni trh. osobaku na trati kolin-praha asi nebude konkurenci expres praha- ostrava. kdyby jezdil osobní vlak ostrava-praha, pak už by se muselo argumentovat opatrněji. např. srovnáním typu cestujících (na jaké relace se čím jezdí), jízdních dob aj… Číst vice »

Karl vB.

Pokud bych byl v CK a chtěl jet do CB a nemohl autem, tak bych chtěl jet taky se žlutým.
Vlakové nádraží je na konci města na kopci, vlak GW T jede 31 km 46 min., jízdenka stojí 46 Kč.
Autobusy v CK stojej mimo AN i dole ve městě, jedou 45 – 60 min., tedy vymetací. Výjimkou je Bus Enjoy Europe z Lipna do Prahy, který jede 25 min.
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?time=15:00&f=%C4%8Cesk%C3%BD%20Krumlov&fc=1&t=%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice&tc=1

Lesan

Jančura jede 30 min = konkurenceschopně k autu. Akorát ho IDOS nevyhledá.

Gwann

našel jsem i ne RJ spoj za 39 minut…
chápu, že tohle rozhodnutí je kontroverzní, ale nevidíme do čísel. jen jedna strana prostě brečí, že ji kraj ubližuje, to je asi tak vše.

a asi to tu není jen o krumlovu, ale i písku…

tam je to jak? vlak jede 44minut.

KLARA

Žluták do pisku jede z cb 50 minut, z pisku 55 minut, ale nez vyjede z cb ven ze vsech semaforu, tak je to ve spicce i kolikrat v kolonach 20-25minut a pak maj co dohanet… 🙁

Leoš Konečný

A vy fakt myslítě vážně co jste napsal???