Kraje začínají dotovat budování zázemí pro karavany a obytná vozidla
Karavany v kempu v Sedmihorkách. Foto: campsedmihorky.cz
Kraje vysvětlují dotační program silnou poptávkou po způsobu trávení dovolené v autě.
Kraje vysvětlují dotační program silnou poptávkou po způsobu trávení dovolené v autě.
A ještě jedna věc: „„Cílem tohoto programu je vytvoření sítě karavanových stání v našem kraji tak, aby odpovídala potřebám návštěvníků, kteří tímto způsobem cestují. Tato síť je postavená na zhruba třicetikilometrové vzdálenosti jednotlivých stání od sebe. “ Autokemp v Sedmihorkách je od Lomnice vzdálen pouhých 13km vzdušnou čarou. Ale rozumím tomu, že s velkým karavanem asi nikdo nebude chtít jet přes Rovensko a Žernov stejně jako se z Peklovsi škrabat na Košov. Takže jedna věc je budování sítě autokempů, a druhá věc je budování komunikací aby člověk nemusel jet ze Sedmihorek přes Turnov nebo Jičín. Nejkratší cesta je sice přes… Číst vice »
O to tak nejde, jde spíš o to, že kemp je dost jiný typ ubytování, který láká jinou část klientely. Kemp u 13 km vzdálený vesnice fakt není náhrada za parkoviště s možností servisu přímo v městečku. Může ho nahradit v nouzi, když bude to parkoviště plný. Ale z hlediska lákavosti Lomnice jako cíle pro takové lidi je to něco úplně jiného.
V podstatě souhlas. Někdo táhne přívěs a zakotví v Sedmihorkách a ten kdo nehodlá trávit týden an jednom místě uvítá možnost jeden den Prachovky, druhý den dopoledne Tábor (rozhledna), odpoledne Kumburk a Bradlec a pak se přesune do kempu v Pecce. Tomu rozumím. Ale fotografie u článku tedy není zrovna vhodně vybraná a zmínka o karavanech v článku také dává tušit něco jiného. Ten kdo cestuje jak jsem napsal karavan opravdu za autem netahá. To už je lepší busík a nebo obyčejný kombík 😉
Oprava. Napsal jsem to s jistotou kterou nemám a tedy by bylo lepší říci, že většinou tito lidé karavan netahají. Jistě však mohou existovat i výjimky.
Obecně bych spíš přivítal systém známý v Německu pod pojmenu Stellplatz. Jedná se o parkoviště se službami (el.přípojka, výlevka chemického WC, voda). Zde lze obvykle strávit noc a pokračovat cestou na další místo. Alternativní služba kempum je bezkempu.cz, kde je obvykle atraktivnější prostředí.
Pro dovolenou jsem 2x použil karavan(příves). Výhodou je vetší prostor, nevýhodou složitější parkování.
Přesně o Stellplatzech je zde řeč. A ono tam ani nemusí být buhvíjaká infrastruktura. Kolikrát stačí i jen ta jistota, za vás nějaký agilní soudruh nevyprudí během noci…
Nebo nějací výrostci posilnění alkoholem při cestě ze zábavy.
V Lomnici n. Popelkou? Tak to je dobrý vtip. Jako místo na přenocování ok, ale ne asi jako místo, kde by člověk chtěl nebo musel trávit týden. A když autokemp tak ideálně u možnosti koupání a v Lomnici je jen malé městské koupaliště.
Ono to právě u těch obytných vozů (narozdíl od obytných přívěsů nebo velkých kempových stanů, kde „utábořit se“ trvá hodinu a víc, takže se to málokomu chce rozkládat kvůli jedný noci) takhle funguje. Že lidi s nimi zůstávají na místě den dva a pak jedou dál. Ta stání v cizině mají někdy i omezení maximálního počtu nocí, které tam člověk smí zůstat. Ta stání můžou být v minimální variantě v podstatě parkoviště (často se dá využít třeba kus parkoviště u méně využívané sportovní haly nebo třeba fotbalového stadionu (koupaliště, atd.), které se naplní jednou za uherský rok nebo třeba jen… Číst vice »
Ano, tomu rozumím. Jen jsem bral v potaz i karavany jako obytné přívěsy když jsou v nadpise zmíněny. Souhlasím, že možnost stání a přenocování na k tomu určeném místě je jistě fajn, Obzvláště v dnešní době, kdy spaní „na divoko“ nemusí být vždy zrovna tou nejlepší volbou.
Některá ta „kempovitější“ stání mohou být i pro přívěsy, ale určitě to nebudou všechny. V praxi bývá u těch základních a menších omezení pouze na obytné vozy velmi časté. Přívěsy se charakterem hodí spíš do těch kempů.
U karavanových stání je obvyklé omezení délky – tím se víceméně eliminují tažené přívěsy. Kromě jiného jde o snadnější „organizaci“ místa (otáčení a couvání se soupravou apod.). Kdo se ale trochu „vyzná“, dokáže na divoko nocovat i s přívěsem – paradoxně snadněji ve městech než mimo ně. Výborně se k tomu právě hodí parkoviště u sportovních hal apod., ale třeba i parking u hřbitova bývá ok. Ve srovnání s obytným autem je to ale vo.er a opravdu je lepší vyhledat kemp a oblast prozkoumat na kolech nebo odpojeným tahačem. Když jsem ještě tahával, měl jsem v podstatě malý přívěs (6m… Číst vice »
Obyt.přívěs je sice pohodlí, ale nejde ho protáhnout všude a člověk musí věnovat čas i přípravě cesty. Přeci jen oblasti protkané úzkými silničkami pro takovou jízdu nejsou nic moc. Já dávám spíše přednost busíku i za cenu toho, že to není kdovíjak pohodlné. Zase je to vyvážené právě tou vysokou mobilitou. A spaní na divoko jsem myslel tak, že, v dnešní době to nemusí být dle mého názoru kdovíjak bezpečné. Ne proto, že by nebylo kde zastavit. Tedy děkuji za sdílení zkušeností a přeji mnoho příjemných zážitků na cestách 😉
Dodávka je fajn, ale my jsme v rodině natrefili na anatomické limity. Jezdíme ve 4 a já i starší kluk máme přes 195 cm. U dodávek se spí napříč a nad sebe se 2 2m letiště nevejdou. Myslím nějak standardizovaně a „úměrně věku a objemu vynaložených aktiv“:-). S bezpečností je to různé… Z mé zkušenosti jsou nejhorší benzinky a nejlepší hřbitovy (nebo u kostela) někde na vesnici. A pokud se sejde více bydlíků na nějakém štelplacu, tak je to ok všude.
Cestovní ruch je taky dotační titul? Podpořit hospody? V turisticky atraktivních destinacích to jistě potřebují.
Tak v socialismu už jsme, a komunismus za chvilku. Jsem zvědavý, kdo všechny ty dotované dokáže odtrhat od struků.
třeba ty dotované turistické motoráčky?
A co takhle dotovane mezinarodni letiste?
ano, včera bylo pozdě
Podporovat cestovní ruch v oblastech kde je slabý má do určité chvíle význam. Odlehčení přetížených turistických lokalit má smysl a pomůže všem, jen se to nesmí přehnat a vytvořit další turisty přetížené místo. Taková Dolní Morava je krásná ukázka jak se to dělat nemá.
Velká zázemí pro karavany se nacházejí poblíž francouzských měst. Ale pan hejtman Kuba asi očekává jiný druh kočovníků, než jsou ti francouzští s Mercedesy.