Kraj vybral projektanty opravy ranveje na mošnovském letišti. Náklady přesahují dvě miliardy

Boeing 737-800 společnosti Ukraine International v Mošnově. Foto: LKMT SpottersBoeing 737-800 společnosti Ukraine International v Mošnově. Foto: LKMT Spotters

Oprava dráhy má začít v roce 2023, kraj bude hledat externí financování.

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

Jestli hlavním důvodem peněz ze společné kapsy na opravu letiště pro opravnu letadel, tak si dovolím ocitovat jak opravna přispívá ke snížení regionální nezaměstnanosti: „Máme kapacitu lidí na čtyři linky, ale prostor až na osm letadel. Ve světě je standard na jednu linku jedno letadlo. (…) (…) Máme tu zaparkovaných asi čtyřicet letadel.(…)“ https://www.e15.cz/byznys/e15-a-byznys/cim-hure-pro-letectvi-tim-lepe-pro-nas-rika-sef-mosnovske-opravny-letadel-stulancak-1385995 Takže kolik z těch 2 plánovaných miliad je určeno ne na opravu letiště, nýbrž na opravu „parkoviště“ pro opravnu letadélek u mošnovského letiště? Já jen, že v Přerově je téměř liduprázdné letiště se spoustou pojížděcích, parkovacích ploch… (ale nevím je-li dostatečná únosnost ploch v Přerov-Bochoř, aby… Číst vice »

Pom

Zeptejte se DHL, EGT Express a dalších, kteří by rádi rozjeli nákladní i osobní přepravu, jak jim oprava RWY a TWYs pomůže. A takový parking letadelek, mimochodem A320 a B737 už je celkem letadlo, není tez jen tak. Takže bych tak nebrecel. 🥲

Axel

Ad parking… ono se to nezdá, ale ne krátkodobý parking letadélek pro aerolinky je potřeba spousta místa …. Příklad – vítěz poslední ligy = fotbalová Slavia má trávník 115m krát 70 m – Tož takového hřiště stačí pro 3x 737-900 (rozpětí cca 35m, délka cca 40m) nebo pro 4x DHC Dash8 Q400 (rozpětí necelých 30m, délka cca 35m)… Což jsou letadla u kterých typicky je zhruba každé třetí letadlo zaparkované (zdroj: World Airliner Census 2020) – Tož takových 10 až 13 ploch, velkých jak trávník fotbalové Slavie, je potřeba na parking 40x Dash8 Q400 nebo 40x B737-900, který nabízí jako… Číst vice »

Permonik

Víc natěsno stojí na centralní stojánce. Jaké čísla chcete ohledně nakladní dopravy?

Permonik

Znate rozdíl mezi pojmem Runway a stojánka?

balde

Jak je mozne drahu rekonstruovat postupne, tak aby bylo mozne zachovat provoz?

Ambry

Drahá je dlouhá, reko se dá rozdělit na etapy – 1/3 se opravuje, 2/3 stačí na běžný provoz. Prostřední třetina bude ale horší. To asi bude letiště zavřené. Myslím že samotná 1/3 stacit na provoz nestačí .

Permonik

Rozděli se na časti. 1/3, 1/3, a potom 1/6, 1/6. Dráha má 3500m pro bežny typ letounu (které zde sedají) stačí 800m, vyjimka je Ruslan, Mrija.

Joe

Pane redaktore, je tam dost překlepů. Slečna mluvčí je Birklenová nebo Birklenková? Jednou dodal, pak zase dodala …