kmax

Kraj vybral projektanty nové spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Novostavba má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky skrze hustě osídlené území.

Středočeský kraj posunul po letitých peripetiích do další fáze přípravu nové silniční spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu (přeložka silnice II/116). Poté, co plán koncem loňského roku prošel na třetí pokus posouzením vlivů na okolí (EIA), odsouhlasili nyní krajští radní uzavření smlouvy na zpracování projektové dokumentace.

Tendr, který byl vypsaný v dubnu, vyhrálo sdružení firem Pontex a Mott MacDonald CZ s cenou 32,5 milionu korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky byla zhruba 60 milionů korun. Projektanti vypracují dokumentaci pro stavební povolení.

„Kdo v této oblasti bydlí nebo jen občas projíždí, ví, že zde bývá velmi silný provoz. Současné silnice jsou na řadě míst úzké a vedou i přes několik obcí. Díky plánované přeložce z nich odvedeme provoz, pocítí to hlavně obyvatelé Zbuzan, Mořiny nebo Chýnice,“ uvedl radní pro silniční dopravu Josef Pátek.

Začátek patnáctikilometrové přeložky bude mezi Hlásnou Třebaní a Dobřichovicemi, na Pražský okruh se napojí v mimoúrovňové křižovatce s Poncarovou ulicí (Exit 21) u Jinočan. Tím se má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky (II/115, II/101) skrze hustě osídlené území. Na trase jsou například Dobřichovice a Černošice.

Nová silnice II/116. Foto: Středočeský krajUmístění nové spojky II/116 Hlásná Třebaň - Jinočany. Pramen: Středočeský kraj/dokumentace EIABudoucí spojka D0 a silnice II/116. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

„Troufám si říct, že jde o jeden z největších silničních projektů, který před námi v tuto chvíli je. Celému regionu značně odlehčí a zlepší jeho dopravní dostupnost,“ doplnil Pátek.

Trasa v některých úsecích využije vedení stávajících silnic III. třídy, které budou upraveny. Jiné budou naopak opuštěny a zrekultivovány. Odhad stavebních nákladů činí 2,5 miliardy korun. Jako o termínu zprovoznění se dříve hovořilo o roku 2030, aktuálně se odhaduje, že v tomto roce začne stavba první ze dvou etap. Etapy rozděluje obec Kuchař, první etapa je blíže ku Praze.

Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty. Jeden z nich má vyrůst například u Trněného Újezdu. Součástí plánů je i podjezd pod tratí číslo 173, která vede z Prahy přes Rudnou do Berouna. Součástí projektu bude i stavba jihovýchodního obchvatu Jinočan.

Přesnější vedení trasy je ke stažení v souboru pdf.

Tagy Hlásná Třebáň - Jinočany II/116 Středočeský kraj
3 komentáře