Kraj versus město: Středočeský úřad zrušil parkovací zóny v Říčanech
Zpomalovací pryžové prahy v Říčanech. Foto: ricany.cz
Město s tím nesouhlasí a podá správní žalobu na zrušení tohoto rozhodnutí.
Město s tím nesouhlasí a podá správní žalobu na zrušení tohoto rozhodnutí.
Říčany už pěkně dlouho terorizují motoristy debilníma úsekovkama všude kam se podívaš. Tohle je další střípek do mozaiky, doufám, že to lidi vedení města u voleb spočítají.
Jakožto člověk, který v Říčanech bydlí a dokonce jsem pracoval v kanceláři starosty mohu říci, že krom pana Michaličky, starosty Říčan, neznám snad jediného člověka, který by se systémem souhlasil nebo ho podporoval. Když jsem pracoval na úřadě v kanceláři starosty, tak za ním denně chodilo aspoň 5 lidí s tím, že si s ním přímo chtejí vyříkat jak se systémem nesouhlasí. Ano, je to ta „hlasitěji polovina“, není to nic podle čeho by se dalo soudit, nicméně kdyby byl systém dobrý a funkční, zřejmě by za ním nechodili. A ohledně nějaké domlouvání se s obyvateli daných ulic? Před zavedením… Číst vice »
po zavedení systému. (Omylem jsem klidk na odeslat při zavírání reklamy, proto pokračuju v odpovědi). A to by bylo asi tak vše z mého pohledu, jakožto obyvatele Říčan.
Takže to proběhlo tak nějak jako skoro všude:-).
Nicméně díky za reálný pohled „zevnitř“!
Z příspěvků je krásně vidět kdo je řidič a kdo toooo …. Cyglysta …. :))
Pozor! Cyklista je také řidič (nemotorového vozidla).
Akorat, ze podle jiste casti cyklistu zavodniku, pro ne neplati zadna pravidla a opacne pro ridice aut jich plati tolik, ze ani nejsou nikde napsana…
https://www.novinky.cz/auto/clanek/nekteri-britsti-cykliste-nesouhlasi-ze-policie-tresta-jejich-jizdu-na-cervenou-40387281
Jo, to vidím v Brně Pisárkách každý druhý den… je teda fakt že když nic nejede široko daleko tak jdu taky na pěší zelenou… ti cyklisti to evidentně berou tak že je škoda energie na zastavení a znovu rozjíždění…
ups, na pěší červenou jsem chtěl napsat
Krajské vedení to je pěkné povedená partička. Už aby táhli zatím jen víc škod než užitku.
až na to, že tohle vydává státní správa na krajskem úřadu, ne samospráva.
takže se táhnete doucit princip přenesené výkonu státní správy vy.
Kraj
Neříkám v centru nebo kolem nádraží, ale jinak v Říčanech zaparkovat není zas až takový problém, aby to bylo nutné řešit všeobecným modrým zamořením. U nás jsme tohle pseudořešení (ve skutečnosti jen vznik dalších problémů a nákladů – a zisků do „správných“ kapes) odmítli a žijeme a parkujeme si dál v klidu.
Na Praze 10 se to v anketě také odmítlo a stejně to nikoho nezajímalo a tak např. v Malešicích jsou nesmyslné modré zóny.
Ilustrační fotka určitě není z Říčan:
https://mapy.cz/s/johagajeta
Správně je to Slivenecka ulice v Hlubočepech
A který z úředníků krajského úřadu tam bydlí a denně problém najít parkovací místo ? Samozřejmě průjezdné ,,profily,, by měly být dodrženy ale co je úředníkům do toho jak si samospráva zařídí ve městě pravidla? Podobné iracionální nařízení z vyšší moci brání zavést mýto v obcích , mostech , ( i když vzpomínám na most v Černošicích ( nebo tam někde) a tam se vybírala pětikoruna r1999. Autisti mají pocit že mají právo jezdit všude zdarma , všichni musí jejich počínání brát jako samozřejmost , odstavit plechovku mohou kdekoli a zdarma a když ne tak vedle na ulici platit nemusím… Číst vice »
„Zajímavá“ „logika“: Krajský úředník nemůže najít parkovací místo a tak zruší ty současné.
Leda tak, kdyby se chtěl pomstít těm, kteří tam parkují a on nemůže. To by pak dávalo jistým způsobem smysl.
Obec není žádné samoděržaví. To jste si asi spletl světové strany.
Doprava v klidu je v gesci obcí. Žádné opatření v dopravě zároveň nelze zavezt bez stanoviska policie a IZS k jeho vlivu na bezpečnost a plynulost provozu. Není to samoděržaví, ale má zákonem dané pravomoci, které jsou pod dohledem dotčených orgánů.
stanovisko policie není závazné
AA další expert na právo, který ví co je kdy závazné a co není.
Holt když něco nového zavádím, a kór když se proti tomu dá očekávat celkem silná opozice, tak je potřeba si takové „maličkosti“ pohlídat a korektně ošetřit. Nejde o ostatních dodržování předpisů a norem vyžadovat a sám je pro „vyšší dobro“ oje*ávat…
Zřejmě asi nechápete, o co jde. Je úplně jedno, jaké věci se opatření obecné povahy týká (parkování, územní plán atd.), podstatné je to, že opatření obecné povahy je přezkoumatelné v přezkumném řízení dle § 174 odst. 2 správního řádu, přičemž dle paragrafu174 odst. 1 téhož zákona se obdobně užije ustanovení o přezkumném řízení dle § 94 a násl. správního řádu. V takovém případě rozhoduje nadřízený správní orgán, kterým v případě obecního úřadu je krajský úřad.
To je nějaká hloupá legrace?
Víte vůbec co je to přenesená působnost obce?
Nechápete, že se tím pouze provádí role státu?
Naprosto absurdní myšlenka, že si v každé obci udělají dopravní pravidla jaká budou chtít. Co takhle si rovnou zavést jiné značky?
Autista seš sám a to bych ještě urazil autisty.
V zahraničí je naprosto běžné, že místní komunikace mají vyznačená parkovací místa i přesto, že tam není dodržená minimální šířka pro dva pruhy, je to standardní způsob jak zklidnit dopravu ve městě a zároveň vytvořit parkovací místa. Mnohdy se dokonce střídají místa napravo a nalevo a místo mezi nimi slouží pro vyhnutí protijedoucích vozidel. Dokonce se tam ani nevyžaduje aby vozidla parkovala ve směru jízdy jako u nás. Ale pro nemálo lidí (bohužel mnohdy sedících v oborech dopravy) je rychlý průjezd rezidenčními ulicemi posvátný a takovým řešením vůbec nerozumí. Fandím Říčanům ať jim to zklidnění dopravy projde a ať se… Číst vice »
Nejlépe by to zklidnili kdyby zakázali jezdit auty úplně. Pak by nepotřebovali ani ty parkovací zóny. Určitě by se Vám tam lépe a radostněji žilo.
Po vzoru KLDR nebo Adolfa Hitlera?
PS: Jak opravíš zhroucený sloup elektrického vedení nebo kanalizační potrubí bez auta?
Tak Adolf Hitler byl velký propagátor IAD, ne?
Ano, zejména prosazoval bytelná 5ti místná vozidla s otočnou věží. : )
To až později. No, ale hromadnou osobní dopravu, zejména železniční, tu rozvíjel taky.
Možná se mýlím, ale cítím z Janova komentáře něco jako ironii až sarkasmus. Navíc heslo: „Žijeme lépe, žijeme radostněji.“ měl použít J.V.Stalin ve svém projevu někdy během ve 30.letech.
A někomu pak shoří barák, protože se tam nedostane včas cisterna …
Však, zabrání se tím hluku sirény 🙂
Tento koncept vnucuje radnicím nejedna dobře zaplacená studie (ano, okopírované ze zahraničních realizací). Doprovodí se to mnoha vzletnými slovy, ale bezpečnostní aspekt je minimálně sporný. (Na to jsou zas jiné analýzy, které patří mezi disidentské, čili nežádoucí. Dávají to i do korelace s tím, jaká je infrastruktura okolo. Tohle si můžete dovolit jen někde.)
Zóna 30, parkování střídavě na jedné a druhé straně, a průjezd pro jedno široké vozidlo, tak aby pohodlně projeli hasiči či větší náklaďák v případě potřeby. Myslíte, že takové řešení je méně bezpečné než dvoupruhová silnice skrze rezidenční oblast? Čeští řidiči 30 neudou dodržovat pokud ta silnice vyšší rychlost umožní. Nejlepším řešením je tak upravit silnici tak aby tam vyšší rychlost nebyla příjemná.
Ti hasiči pak taky pojedou třicítkou, ne že by nesměli víc ale kvůli kličkování to nedají…
Když se toto zavádí ve vedlejší ulici tak to ty hasiče (popeláře, vodaře, kanálníky atd.) až tak netrápí protože je kudy to objet, když to zavedete na nejhlavnější ulici v okolí tak je to napočuni…
Pro představu. Běžná cisterna (CAS) má 8,5 metrů délky, žebřík (AZ) 10 metrů délky, obě vozidla šířka 2,5 metru. Mám kamaráda hasiče a to když jim (pravda neřízeně) parkují auta po obou straných ulice jim moc nepomáhá, musí vylézt a nějaké auto třeba hodit o kus dál na chodník apd. Dnešní auta jsou širší než v minulosti a lidi na nich nechávají třeba i roztažená zrcátka. Když to bude dobře vyměřené a ideálně s hasiči průjezd ověří, může to fungovat. Stejně ale zůstane problém s některými řidiči, co svá vozidla umístí blbě. Nejraději mají, když vozidla parkují jen na jedné… Číst vice »
A kdo určí co je rezidenční oblast? A kdo určí jaká komunikace je k čemu…. Vaše fantasie o tom,že v Říčanech pohodlně projedou hasiči je naprosto mimo. Tvrzení, že pokud bude komunikace umožňovat bezpečnou jízdu vyšší rrychlostí než 30 km/h je méně bezpečná je pak na svěrací kazajku. Jen tím dáváte najevo, že o bezpečnosti nevíte absolutně nic.
Opravdu? A v kterem zahranici?
Podívejte se třeba jak vypadá parkování v téměř jakémkoli městě ve Švýcarsku. Jednak parkování zdarma téměř nenajdete, parkování mimo vyznačená místa už vůbec ne, místní policie vám prostě zavolá na telefon, že si máte auto přeparkovat a při tom vám za stěračem nechá pokutu od 1000 do 2500 Kč. No a těch boxů je na té rezidenční ulici tolik aby se tam dalo projet tou třicítkou a zároveň se tam dalo pohybovat pěšky. Srovnejte to s rezidenčními ulicemi v českých městech, kde hasiči mnohdy neprojedou, polovina aut parkuje na trávníku či chodníku a děti jdoucí do školy se proplétají mezi… Číst vice »
Hm a třeba že v Itálii nesmíte zpoplatnti parkování, když není v dochozí vzdálenosti jiná možnost parkovat bezplatně…. Ale každý se holt chce inspirovat v jiném zahraničí že?
Připadá mi delší dobu, že prostě přijde šílenec, co mu dělá dobře ostatní omezovat abuzerovat a začne hledat, kde mají nesjtupidnější zákony a řešení a pak je se nazčne roubovat a vykřikuje, že je to dobré, protože to mají v zahraničí.
TVL.. Na slunci je teplota přes 5000 Kelvinů a nebudu jí zavádět na zemi!
To je takové to zahraničí, jak tam jezdí rikšy?
Budeme si tu dávat příklady jak je to jinde blbě a pak to uděláme taky tak.