PS: Vymslete opravu toho mostu bez použití aut, jen pomocí pěších a cyklistů.
Jakub
9 měsíců
To jsou fakt dementi, to že se to bude předělávat se ví jak dlouho? 8 let? 😂 Tohle všechno už maj mít vymyšlený. A jen zveřejnit zakázku. Hlavně ať ty cyklisty nedávají na silnici, věřím, že jsou toho schopni… Protože tady je možné pravdu všechno 🙃
Kdo to má mít vymyšlené? Takovou věc je nejprve potřeba někomu zadat a zaplatit. Když nezadáte, tak si projektant najde jinou zakázku, za kterou mu zaplatí, a bude dělat na ní.
Rekonstrukce mostu už začala. Není trochu pozdě na vymýšlení, jak by to mělo na konci stavby vypadat?
Standa
9 měsíců
Jo, ta lávka pro pěší a cyklisty ze Závodu míru do Polabin už měla být dávno hotová, ale peníze na ní město dalo Králíčkovi na lávku přes Labe mezi Rosicemi a Svítkovem, aby se Svítkov a společné části obvodu VI neodtrhly od Pardubic
V těch Rosicích to alespoň trochu mělo smysl, včetně udělané stezky za mostem do Svítkova. Klasický most je široký na jedno auto a když tam s tím jel cyklista, bylo to dost na hraně. S platností 1,5 m naprosto nemožné. Ale jinak ano, úplně nová lávka/most do Polabin pro pěší a cyklisty by byla super.
David
9 měsíců
Joo, udelat z toho bulvar, kde maminky budou posedavat, pit bezlepkovy late v vodit kocarky a nebo jednorozce …
Bych byl i rad, pokud by cyklopruhy byly i trochu na ukor chodniku, ty chodniky jsou porad mene a mene vyuzivane.
Zrovna na Wonkově mostě je pohyb chodců opravdu velký. Pokud má člověk zdravé nohy, tak je kolikrát rychlejší jít z Polabin do centra pěšky, než čekat na MHD, která u mostu zůstane viset v koloně.
Gouda
9 měsíců
Nevidím důvod pro jakýkoliv cyklopruh. Není to nějaká 1+1 silnice s úzkými pruhy. Je to 2+3 a pruhy jsou široké. Cyklista se bez problémů vejde tam, kde má podle silničních úravidel bý. Auto ho předejede s minimální nebo žádnou změnou směru. Pokud bude provoz, trolejbus místo předjíždění může těch 200 metrů jet pomaleji, na jeho průměrné rychlosti se to výrazně neprojeví.
Nesouhlasím s tezí, že je pro cyklistu nebezpečné jet v pravém pruhu silnice. Nehody se stávají tam, kde účastníci mění směr jízdy a kříží své jízdní dráhy, což na rovném mostě není.
Vzhledem k výstavbě obchvatů Pardubic není potřeba tolik pruhů pro auta, Můžou jet 200 m pomaleji, nebo ne?. Takže zrušit odbočovací pruh (možná by bylo vhodné, kdyby nábřeží VH bylo jednosměrkou), dva pruhy pro auta, dva pro MHD a zbytek pro pěší, cyklisty a možná nějakou drobnou bariéru mezi moto a cyklo pruhy.
Přesně tak, dá se to vzít Sukovkou a celé ta nábřežní cesta Václava Havla je zbytečná. Obsluha sportovišť se v klidu může obsluhovat z ulice U stadionu a nábřeží se může vrátit zpět lidem. Vysázet stromy a udělat tak rekreaci. No ale to by chtělo umět věci měnit, ne je jen betonovat.
K parkovacímu domu vede o 400 metrů kratší cesta přes Sukovu třídu.
Jarda
9 měsíců
Tak to hlavně nezvorejte jako v Poděbradech!
Beekee
9 měsíců
Imho tento pohled by mnohem lépe ilustroval problém, který bude třeba řešit. Poslední úprava co se tu dělala byla kvůli nehodovosti. https://mapy.cz/s/bubukajubu
Podchod je v tomhle provedení nepoužitelný. Pak bude každý přecházet na mostě, jak se to dělalo před postavením přechodu.
Zbyněk
9 měsíců
Trochu se v tom vyjádření ztrácím – jízdní pruhy se zužovat nebudou, odbočovací pruh se taky rušit nebude, ale budou prověřovat vedení podél chodníku. To znamená v jízdním pruhu? Nebo zúžením chodníku? Kdo to prosím chápe?
to jo , ale jizda je tam nesnadna , sama dira a rygol , do toho chodci obcas ,,sneruji,, chodnik zleva do prava , urcite bezpecnejsi nez silnice , jenze dnesni mluvou uzivatelsky privetive to neni. a ta zakonceni , typicka cyklostezka v čr .
Také mě to zajímá. Nyní na obou stranách cca 3m společné chodci i cyklisti a oba jsou obousměrné. Jestli to chtějí řešit rozdělením chodníku na třeba 1m cyklo (jednosměrný) a 2m chodník, pak třeba bude ten cyklopruh až na silnici. Ale bylo by to takové nepříjemné, obousměrně je více používána ta západní strana (hlavně na polabinské straně, alespoň odhaduji) takže ve směru z centra by to bylo o přejetí na druhou stranu a pak zas zpět. Zas mít na jedné straně chodník 2 m, cyklo 2m (oboustranný) a na protější straně jen 2m chodník bez cyklo, tak zas od zimáku… Číst vice »
Surio Mario
9 měsíců
30 let slibů o výstavbě mostu pro pěší a cyklisty ze sídliště Závodu míru na druhý břeh Labe. Pokud by tam byl, většina cyklistů to ve směru z Polabin do centra to ráda vezme přes něj.
Joe
9 měsíců
Jediným řešením je ho zbourat a postavit širší. Vše ostatní bude paskvil.
ten most ale nema problemy s nosnou konstrukci (jako vytonsky nebo libensky) jen ma proste nejakou maximalni sirku , takze se racte smirit s tim, ze vykon spravy radneho hospodare se bez jakehokoliv vahani zcela miji s vami navrzenou variantou bourani a nasledne vystavby sirsiho mostu jen kvuli cyklopruhum……..vystavba paralelne vedouci lavky se smisenou stezkou pro pesi+cyklo racionalni naproti tomu je, jeji presne umisteni uz odvisi primo dle mistnich pomeru
Tak to vím i bez vás, že nejlepší řešení by byla nová extra lávka podobně jako v Rosicích (zdymadlo je pro cyklisty tááákhle daleko). Ale také znám nápady a různá super řešení dopravní sekce magistrátu a to obvykle bývá srandy kopec. Ale z toho co jsem psal výše tak případné varianty – pokud se nacpe cyklopruh na úkor vozovky, bude problém. Pokud se ubere chodník ve prospěch pruhu, bude trochu menší problém ale stále problém.
Součástí této opravy bude úprava konstrukce mostu, aby se příště dala předpínací lana vyměnit rychleji a bez omezení dopravy. Tím se mimo vysvětluje, že stavba bude trvat dlouhých 21 měsíců. Další info je zde: https://pardubice.eu/oprava-wonkova-mostu
Ty navržené tunely, na možnou výměnu za provozu budou asi vhodný, já si to sice představuji jako rámové kobky před samotným čelem ze tří truhlíků, ale to je jedno. Pamatuji si, že při opravách právě vždy na předmostí byla díra, překlenutá provizorním mostem, a z ní se dráty vyměňovaly.
A co takhle „Cyklisto, sesedni z kola“? Byl by problém jít těch pár metrů pěšky po chodníku?
Bylo. Co kdyby si řidiči vystoupili z auta a auto přes most přetlačili? Pak by s vedle nich dalo bezpečně jet.
P.S.: Tento příkaz považuji za jeden z nejhorších příkazů v silničním provozu. Místo něho bych pro cyklisty spíš viděl i nějaké rychlostní omezení.
P.P.S.: Mě současné uspořádání vyloženě nevadí, v místě mísení s chodci jezdím pomaleji, jak už se zmiňuji níže.
Toto opravdu lidi v Česku nezajímá, je to jen lokálních záležitost.
A popelnici si teda vyvezete jak?
PS: Vymslete opravu toho mostu bez použití aut, jen pomocí pěších a cyklistů.
To jsou fakt dementi, to že se to bude předělávat se ví jak dlouho? 8 let? 😂 Tohle všechno už maj mít vymyšlený. A jen zveřejnit zakázku. Hlavně ať ty cyklisty nedávají na silnici, věřím, že jsou toho schopni… Protože tady je možné pravdu všechno 🙃
Kdo to má mít vymyšlené? Takovou věc je nejprve potřeba někomu zadat a zaplatit. Když nezadáte, tak si projektant najde jinou zakázku, za kterou mu zaplatí, a bude dělat na ní.
Rekonstrukce mostu už začala. Není trochu pozdě na vymýšlení, jak by to mělo na konci stavby vypadat?
Jo, ta lávka pro pěší a cyklisty ze Závodu míru do Polabin už měla být dávno hotová, ale peníze na ní město dalo Králíčkovi na lávku přes Labe mezi Rosicemi a Svítkovem, aby se Svítkov a společné části obvodu VI neodtrhly od Pardubic
V těch Rosicích to alespoň trochu mělo smysl, včetně udělané stezky za mostem do Svítkova. Klasický most je široký na jedno auto a když tam s tím jel cyklista, bylo to dost na hraně. S platností 1,5 m naprosto nemožné. Ale jinak ano, úplně nová lávka/most do Polabin pro pěší a cyklisty by byla super.
Joo, udelat z toho bulvar, kde maminky budou posedavat, pit bezlepkovy late v vodit kocarky a nebo jednorozce …
Bych byl i rad, pokud by cyklopruhy byly i trochu na ukor chodniku, ty chodniky jsou porad mene a mene vyuzivane.
Zrovna na Wonkově mostě je pohyb chodců opravdu velký. Pokud má člověk zdravé nohy, tak je kolikrát rychlejší jít z Polabin do centra pěšky, než čekat na MHD, která u mostu zůstane viset v koloně.
Nevidím důvod pro jakýkoliv cyklopruh. Není to nějaká 1+1 silnice s úzkými pruhy. Je to 2+3 a pruhy jsou široké. Cyklista se bez problémů vejde tam, kde má podle silničních úravidel bý. Auto ho předejede s minimální nebo žádnou změnou směru. Pokud bude provoz, trolejbus místo předjíždění může těch 200 metrů jet pomaleji, na jeho průměrné rychlosti se to výrazně neprojeví.
Nesouhlasím s tezí, že je pro cyklistu nebezpečné jet v pravém pruhu silnice. Nehody se stávají tam, kde účastníci mění směr jízdy a kříží své jízdní dráhy, což na rovném mostě není.
Vzhledem k výstavbě obchvatů Pardubic není potřeba tolik pruhů pro auta, Můžou jet 200 m pomaleji, nebo ne?. Takže zrušit odbočovací pruh (možná by bylo vhodné, kdyby nábřeží VH bylo jednosměrkou), dva pruhy pro auta, dva pro MHD a zbytek pro pěší, cyklisty a možná nějakou drobnou bariéru mezi moto a cyklo pruhy.
Když už, je bariéra třeba mezi chodci a vozidly (včetně cyklistů), spíše než mezi cyklisty a motorovovými vozidly.
Když já mám pocit ohrožení od motoristů.
a trolejbusum dejte kridla…
…jste vazne humorista, pane
Město pro lidi, ne pro trolejbusy!
Jeden si dokonce usmyslel, že farmářský trh na náměstí není dostatečně pro lidi… a domáhal se práva veta nad rozhodnutím místní samosprávy.
Nesmysl tam lpět na tom odbočovacím pruhu, ten se má zrušit a bylo by místa dost. Cokoliv jiného bude paskvil.
vybudují nový parkovací dům, ale nebudou moci k němu odbočit…
ten parkovací dům je hloupost sama o sebe.
Přesně tak, dá se to vzít Sukovkou a celé ta nábřežní cesta Václava Havla je zbytečná. Obsluha sportovišť se v klidu může obsluhovat z ulice U stadionu a nábřeží se může vrátit zpět lidem. Vysázet stromy a udělat tak rekreaci. No ale to by chtělo umět věci měnit, ne je jen betonovat.
Jistě, proč odbočovat včas když můžeme ucpat světelnou a půlku Sukovky.
Jak píše předřečník, celý parkovací dům uprostřed města je nesmysl. Navíc se prý má nová lední aréna postavit za Cihelnou.
K parkovacímu domu vede o 400 metrů kratší cesta přes Sukovu třídu.
Tak to hlavně nezvorejte jako v Poděbradech!
Imho tento pohled by mnohem lépe ilustroval problém, který bude třeba řešit. Poslední úprava co se tu dělala byla kvůli nehodovosti.
https://mapy.cz/s/bubukajubu
Je tam podchod, stačí ten přechod zrušit..
Pravda. V tom případě se nabízí vyhradit cyklistům ty chodníky a chodcům vymezit plavební dráhu.
Podchod je v tomhle provedení nepoužitelný. Pak bude každý přecházet na mostě, jak se to dělalo před postavením přechodu.
Trochu se v tom vyjádření ztrácím – jízdní pruhy se zužovat nebudou, odbočovací pruh se taky rušit nebude, ale budou prověřovat vedení podél chodníku. To znamená v jízdním pruhu? Nebo zúžením chodníku? Kdo to prosím chápe?
Já to chápu tak, že to bude na úkor šířky chodníků.
On ten chodník je společný s cyklostezkou, podle značek.
Zatím jo.
to jo , ale jizda je tam nesnadna , sama dira a rygol , do toho chodci obcas ,,sneruji,, chodnik zleva do prava , urcite bezpecnejsi nez silnice , jenze dnesni mluvou uzivatelsky privetive to neni. a ta zakonceni , typicka cyklostezka v čr .
Jakožto občasný uživatel tu musím na společné části výrazně zpomalit. Ale zas tak krizové to není.
Také mě to zajímá. Nyní na obou stranách cca 3m společné chodci i cyklisti a oba jsou obousměrné. Jestli to chtějí řešit rozdělením chodníku na třeba 1m cyklo (jednosměrný) a 2m chodník, pak třeba bude ten cyklopruh až na silnici. Ale bylo by to takové nepříjemné, obousměrně je více používána ta západní strana (hlavně na polabinské straně, alespoň odhaduji) takže ve směru z centra by to bylo o přejetí na druhou stranu a pak zas zpět. Zas mít na jedné straně chodník 2 m, cyklo 2m (oboustranný) a na protější straně jen 2m chodník bez cyklo, tak zas od zimáku… Číst vice »
30 let slibů o výstavbě mostu pro pěší a cyklisty ze sídliště Závodu míru na druhý břeh Labe. Pokud by tam byl, většina cyklistů to ve směru z Polabin do centra to ráda vezme přes něj.
Jediným řešením je ho zbourat a postavit širší. Vše ostatní bude paskvil.
ten most ale nema problemy s nosnou konstrukci (jako vytonsky nebo libensky) jen ma proste nejakou maximalni sirku , takze se racte smirit s tim, ze vykon spravy radneho hospodare se bez jakehokoliv vahani zcela miji s vami navrzenou variantou bourani a nasledne vystavby sirsiho mostu jen kvuli cyklopruhum……..vystavba paralelne vedouci lavky se smisenou stezkou pro pesi+cyklo racionalni naproti tomu je, jeji presne umisteni uz odvisi primo dle mistnich pomeru
Tak to vím i bez vás, že nejlepší řešení by byla nová extra lávka podobně jako v Rosicích (zdymadlo je pro cyklisty tááákhle daleko). Ale také znám nápady a různá super řešení dopravní sekce magistrátu a to obvykle bývá srandy kopec. Ale z toho co jsem psal výše tak případné varianty – pokud se nacpe cyklopruh na úkor vozovky, bude problém. Pokud se ubere chodník ve prospěch pruhu, bude trochu menší problém ale stále problém.
Že jste vzpomněl Výtoň… když bylo před 120 léty potřeba, tak snesli starý jednokolejný, jen 20 let starý.
Ten most má trvalý problém s nosnou konstrukcí. Furt mu reznou předpínací lana (dráty). Mám pocit, že už se to opravuje potřetí.
Součástí této opravy bude úprava konstrukce mostu, aby se příště dala předpínací lana vyměnit rychleji a bez omezení dopravy. Tím se mimo vysvětluje, že stavba bude trvat dlouhých 21 měsíců. Další info je zde: https://pardubice.eu/oprava-wonkova-mostu
Ty navržené tunely, na možnou výměnu za provozu budou asi vhodný, já si to sice představuji jako rámové kobky před samotným čelem ze tří truhlíků, ale to je jedno. Pamatuji si, že při opravách právě vždy na předmostí byla díra, překlenutá provizorním mostem, a z ní se dráty vyměňovaly.
Což bude při téhle opravě nepochybně opět – na 12 měsíců jsou v harmonogramu omezení provozu s jízdou přes dvě mostní provizoria.