Kraj představil novou variantu silničního tunelu pod budějovickým nádražím, odhadem za 1,5 miliardy
Jihočeský hejtman Martin Kuba představuje plány na nový tunel pod nádražím v ČB. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nový tunel propojí Mánesovu ulici s ulicemi Dobrovodská a U Lávky. Na obou stranách budou podzemní okružní křižovatky.
Ve článku to chybí, ale vjezd a výjezd na straně u nádraží prý má být na straně u nádraží jen ve směru z/do Mánesovy, ne z/do Nádražní. Uniká mi pak smysl toho kruháče. Byl by to kruháč se dvěmi paprsky.
Ne že by něco takového Budějice neznaly (úchylná „osmička“ na Borku), ale dělat další OK jen proto aby si řidiči zatočili volantem….?
Jestli to má sloužit převážně jako přivaděč ze západu pro D3, přijde mi jednodušší pěkný nadjezd. Z KÚ odpověděli, že zvažován byl, ale a) v křiž. Dobrovodská/U Lávky není místo, b) SŽDC nesouhlasí s pilíři v kolejišti. Nadhodil jsem, že a) most může ústit do ul. U Lávky jižněji, až někde u garáží za ulicí Kamarytova – tam už místo je, navíc terén je tam výš než kolejiště. A b) že v ČR umíme postavit krásné zavěšené mosty (Trójský, Mariánský, ale i Harfový v Táboře) bez spousty pilířů v kolejišti. Další reakce už nula, jsme bohužel v ČB ujetý a… Číst vice »
Budějce jsou celkově ztraceny, IAD tam představuje prakticky veškerou mobilitu a MHD, ač relativně kvalitní, tam využívají hlavně „socky“. To bude trvat ještě dekády, než zmizí auta z hlavního (a bez nich i krásného) náměstí či přednádražního prostoru (jedinou oázou je Lannova třída) … a celou tu dobu budeme hezky sledovat takovéhle krkolomné a megalomanské projekty.
V Český Budějovicích mají v centru aut víc než dost, proč by měli stavět další spojení, aby jich tam měli ještě víc? Za 1,5 mld. by se v tom městě dalo udělat jistě hodně parády. Tunel ve městě je vždycky hnusný, to není z mé hlavy.
Třeba proto, že se tam nedá pomalu dostat z východu na západ kvůli železnici a tak spoustu aut musí jet do centra až na Rudolfovskou. Naprosto stejně jako chybí mosty přes řeky.
Můžete nějak ozřejmit jak tunel pod nádražím přivede víc aut do města?
Tak ano, představování různých plánů je základní činností politiků tohoto kraje i města. Už jsme si na to zvykli. Kdyby se to realizovalo v této podobě, bude to mimořádně náročně, a bude to stát okolo 2.5 mld.
Těším se na další variantu, spojenou s další exhibicí.
Typické ODSácké řešení, zahloubíme magistrálu! Nádražní by se po dostavbě toho tunelu klidně mohla před nádražím zavřít (mimo MHD) a ničemu by to nevadilo, jen by to autíčkáři holt museli objet za tratí.
Aby po městě najezdili ještě více kilometrů.
A jinak teda Primátor je za ANO, již od roku 2015.
PS: Typické nádražácké řešení je postavit ke kolejím policajta a podchod neprotahovat zkrz nádraží. Aby si to substrát musel objeít naokolo.
Zajímalo by mě jak byste označil to svoje „řešení“.
Jinak jo no, převést veškerý provoz z Mánesovky na Nádražní na Zanádražku, to by bylo super a všichni (obyvatelé i řidiči) by vám moc poděkovali.
Je sice hezké že byste odstranil IAD od nádraží ale k čemu, když by tam pořád jezdila MHD a tudíž pěší zóna by to stejně být nemohla?
Roční výdaje na investice z JČ krajského rozpočtu jsou okolo 3,5 – 3,9 mld. Kč. Aby z rozpočtů 2023-2024 směřovalo 1,5 mld. na tenhle tunel, budou se muset jinde v kraji na investicích dost uskrovnit. Tak přeji Jihočechům, aby si dobře nastavili preference.
„Stavět by se mohlo dle současných odhadů v roce 2025, hotovo má být o tři roky později.“
Takže to je čerpání ze 4 rozpočtů na stavbu + 2 rozpočty na projekci. Za 6 let by na to kraj těch 1,5 mld někde vyškrábnout mohl.
Hloubený tunel pod cca 20. kolejemi a s tím souvisejícími sítěmi, za částečného provozu, to si raději ani nechci představit.
To bude sakra náročná stavba.
taky se divim, ze to nepostavili behem rekonstrukce nadrazi…
Jižní zhlaví žádnou rekonstrukcí neprošlo, teprve se chystá.
v tom pripade je to dobry napad. 🙂
A ještě k tomu to nebude chtít udělat jen pod dvacátými kolejemi, ale pod všemi.
Místo kruhových objezdů udělat mimoůrovňové křížení!!! Plus postupně zrušit všechny kruhové objezdy které jen blokují a zdržují dopravu a nepatří na silnice
Mimoúrovňové křížení do každé rodiny 🙂 🙂 🙂
Pokud častěji projíždíte například Český Krumlov, tak zjistíte, že zrušení jedné kruhové křížovatky, znamená odblokování křižovatky u zástávky Špičák, naopak kumulace aut je u ostatních kruhových křižovatek.
Prostě do určité kapacity mají kruhové křižovatky svůj význam, ale v určité zpomalí dopravu více než semafory.
S tímhle, ale snad každý souhlasí a je jasné, že OK se hodí jenom do určité kapacity a navíc se směry které si jsou intenzitou blízko. Ale tady je to buď světelná nebo OK. Za mě je v tomhle místě lepší ta OK, navíc se samostatnými rameny na odbočení. Něco jiného je to u OK na I/3 u Litvínovic nebo u Benešova tam nic takového naprosto nepatří a mají tam být MÚK.
no a přesně z toho důvodu budeme mít letos novej kruháč na I/3 mezo Boršovem a Planou 😀 podle výkresu prachobyčejná (=neturbo) je jediným bypassem Tangenta=>Planá
Přiznávám, že nejsem příznivec OK, a MUK považuji na spoustě míst, na kterých ŘSD tyto nechce chronicky realizovat (především se jedná o státovky a mezinárodní silnice), za optimální řešení, ale zde si myslím, že je to přijatelný stavební model, kde (odhlédneme-li od jiných podstatných důvodů – peníze) s ohledem na městský provoz (omezené rychlosti, stísněný provoz, nutnost vícenásobných napojení na malé stavební výměře…) by MUK byla velice těžko řešitelná
Podzemní mimoúrovňové křížení? Jestli něco nepatří na silnice, tak řidiči, co neumí správně projet kruhový objezd a tak je zdržuje i když široko daleko na silnici nikdo jiný není.
Jsou horší případy než tohle.
Jenže kruhák zdržuje právě ve chvíli kdy na té silnici někdo je. Doporučuju zkusit kruháky v Litvínovicích (prakticky kdykoliv) a v Třeboni ve špičce.
A jinak ano, váš návrh by vyřešil problém ČB, protože v ČB umí po kruháku jezdit málokdo. Takže kdyby ti lidé nejezdili, když to neumí, ubude výrazně aut.
Tak v ČB je taky spousta různých typů OK a vůbec se nedivím, že když to někdo vidí poprvé, že je zmatený. Např. sjezd z D3 a průjezd na Milady Horákové tam je 5 OK (včetně toho sjezdu) a jenom dvě jsou stejné zbytek jsou naprosto odlišné.
Někdo má v těch OK v Budějovicích zálibu a zkouší různé typy jinak si to nedokážu vysvětlit.
Naprosté zvěrstvo je ten za sídlištěm Vltava na konci Strakonické, křížení s Husovkou. Kdo to kreslil a schvaloval to nemohl mít v hlavě v pořádku. Chaotická nepřehledná změť čar. Další, na výjezdu z Plané nad Lužnicí na Tábor, milovaný zejména řidiči větších vozidel. Kolikrát mě napadá, že projektanti něco načmárají v CADu a nemají technickou erudici ani představivost ve spojitosti s praktickými důsledky.
… a k těm dvěma zmiňovaným KO u Benešova: Nechápu, proč má každý jiné řešení. Kromě toho, že naprosto souhlasím, že na takové komunikaci nemají co dělat.