Kraj chce v Táboře dokončit propojku dálničních přivaděčů, poslouží jako východní obchvat

Silnice I/19 v Táboře a skalní masiv po sanaci. Pramen: ŘSDSilnice I/19 v Táboře a skalní masiv po sanaci. Pramen: ŘSD

Dnes musí veškerá těžká nákladní doprava z průmyslových areálů v ulici Vožická projíždět centrální částí Tábora.

Jihočeský kraj chce na východě Tábora zbudovat 2,2 kilometru dlouhou spojku Vožické ulice se silnicí I/19. Projekt přeložky silnice II/137 za odhadovaných 600 milionů korun aktuálně poslal k posouzení vlivů na životní prostředí (proces EIA).

Pokud půjde příprava hladce, mělo by se stavět v letech 2028 až 2030. Úsek naváže na 1,5 kilometru dlouhou spojku ulic Chýnovská a Vožická, která se otevřela v září 2022. Napojení na silnici I/19 bude řešeno okružní křižovatkou.

„Záměr prochází převážně nezastavěným územím a zemědělskou krajinou v okolí trasy dálnice D3 na severním okraji města Tábora,“ stojí v předložené dokumentaci. Dobudováním nové přeložky vznikne fakticky východní obchvat Tábora, který propojí oba dálniční přivaděče.

„Přeložka silnice II/137 vychází ze snahy o vymístění těžké nákladní a osobní tranzitní dopravy z města Tábora. Toto bude umožněno přímým napojením silnice II/137 na dálnici D3 a současně i propojením se silnicí I/19 mimo zastavěné území,“ píše se v dokumentaci.

Podle autorů dnes musí veškerá těžká nákladní doprava z průmyslových areálů v ulici Vožická (vyjma trasy směr Mladá Vožice) projíždět centrální částí Tábora, zejména místní částí Čekanice a následně se napojí na silnici I/19, I/3 nebo na dálnici D3.

Těžká tranzitní doprava přitom „významně zatěžuje obyvatele i návštěvníky města, zvyšuje hlukové a imisní zatížení“.

V Táboře dokončili spojku Vožické a Chýnovské ulice, poslouží jako obchvat

Tagy I/19 II/137 Jihočeský kraj Tábor Tábor východní obchvat
6 komentářů