Kraj chce na části obchvatu kolem Plzně týden po otevření zakázat předjíždění
Testování autobusu na Západním okruhu Plzně. Foto: PMDP
Omezení se má týkat přes kilometr dlouhého úseku na estakádě.
Omezení se má týkat přes kilometr dlouhého úseku na estakádě.
Dle meho je potreba zacit doprojektovavat a schvalovat druhe dva pruhy.
Nedalo by se to řešit hakovnici a interním objeznikem? A ideálně větší pokuty a testy na alkohol!
Neskutečný je že tam nejsou čtyři pruhy..
Jsem místní a celou tu parádu jsem si o víkendu důkladně projel včetně všech přípojek a sjezdů. Silnice je široká 7,5 metrů. To je normální šířka slušné jedničky. Problém je v tom, že je celá stavba v náročném prostředí a podstatná část vede cca 8 metrů nad zemí po sloupové estakádě ( a tady samozřejmě žádná krajnice není, jen svodidla a asi 3 metry vysoká protihluková stěna) a to vyvolává podobné pocity jako když jedete v tunelu. Silnice je široká dost, ale stěny tunelu jsou tak zatraceně blízko. Ufff. Když estakáda skončí, tak hned nastupuje výrazné stoupání ( do pověstné… Číst vice »
jo, estakáda je jako tunel, a v tune bývá většinou plná čára
Ano, s tím musím souhlasit. Přes vysoké bariéry po stranách není moc dobře vidět, protože celý je to nejdřív trochu z kopce a potom zase do solidního kopce a zároveň do oblouku. Přerušovaná čára nebyl dobrý nápad.
Bez ohledu na to, že viníkem nehody jsou zde bez pochyby řidiči (jeden za nebezpečné předjíždění, druhý za nedodržení bezpečného odstupu) a nikoliv samotná komunikace, tak ze strany kraje se jednalo o špatně zadaný projekt, kdy na očekávanou zátěž 20 tisíc aut má stačit komunikace o šířce 7,5 metru bez odstavných pruhů.
Praxe ukázala 2 problémy – mizernou silnici a chování řidičů na silnici. Doporučil bych ocenit dopravní přestupek (nedočkavýho řidiče) — 2 roky bez papírů.
Tady se zase otevíraj stavidla moudrosti tvl. Obchvat Plzně je hotovej už 20 let a říká se mu D5. Tohle je sice taky nazýváno obchvatem, reálně je to ale jen propojení a stažení několika okresek, kde dělat čtyřpruh by dávalo asi takovej smysl jako „dálnice“ do Slušovic. Celej problém nespočívá v tý silnici, ale v národě nejhorších řidičů v Evropě (když nepočítáme Srbsko a Albánii), ve kterým si eště navíc „půlka „lidí řidičáky evidentně kupuje, aniž by je napadlo, že i pro ně by bylo dobrý, kdyby se předtím, než vyrazej do provozu, uměli řídít, znali předpisy a nechovali se… Číst vice »
A co Polsko? Nebo to se taky „nepočítá“?
Polsko se počítá. Jenže jako nám ujíždí téměř ve všem, tak i v kvalitě řidičů. Přejedete celý Polsko od Baltu až ke Krkonoším a pohoda, od Harrachova do Prahy se vás pokusí zabít minimálně pět úplných bezmozků s českou espézetkou. časy se mění…
thle je OKRUH okolo Plzně , nee obchvat
Tak jestli je problém s rozestupem, tak asi nezbyde než tam dát policajta, aby to pouštěl v rozestupech 10 s.
Proč se tady nesmí odbočovat vpravo? Protože někdo nedobrzdil za odbočujícím. Vážně se chceme dostat až sem?
závoru bych tam dal…. lidská práce je drahá a policajt pak má ještě výsluhy, takže je brutálně drahej 😉
Dát tam značku rozestupů V16 a pokutovat lepiče.
Na to nepotřebujete značku (byť je pravda, že někteří by dokázali tvrdit, že 1 sekunda je bezpečný rozestup).
4. největší město ČR se 170 tisíci obyvateli , s rozsáhlými průmyslovými zónami, má jako městský okruh silnici 2. třídy ?? tady je něco špatně. Je třeba to dostavět na 4 pruhy, počítalo se s tím, mosty jsou na to připraveny
Tak tam je asi celý problém. Je to (bohužel) investice kraje. Chápu, že už takhle to byla největší investice kraje a na 4 pruhy kraj prostě nemá.
Stejně tak se ale ke stavbě nemá stát, potažmo ŘSD. Tam přesný důvod neznám.
Ideální by bylo, pokud by ŘSD dostavělo druhou polovinu a stala se z toho silnice první třídy. Ale jak moc je to reálné, to těžko říct.
ŘSD totiž preferuje jako obchvat / průtah I/20
viz. https://www.silnicei20.cz/#useky-dalnice
jenže preferuje, plánuje… ale co pro to koná?? staví něco? možná teď staví most v rámci přestavby u SŽ
Tak první vlaštovka je ulice Na sudech .. To není most, ale tunel pod tratí. To je také součást I/20.
pravda tunel… sice krátký, ale tunel…
ŘSD plánovalo ještě větší zvěrstvo – průtah silnice I/27 téměř prostředkem města Plzně …. podrobnosti k tomu nelze na webu ŘSD najít , takže není jasné v jakém stavu to je
Aby něco takového ŘSD začalo připravovat, musela by se nejdříve aktualizovat vize doplnění budoucích dálnic a silnic I. tříd nad rámec definovaný v Politice územního rozvoje. Nějakou studii nechal dělat Kremlík v roce 2020, ale toho pak Babiš vyhodil a další činnost v tom zřejmě ustala. Nějaká další studie byla vypsána v polovině roku 2020, ale nic dalšího jsem o tom neslyšel.
pro upřesnění
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapadni-okruh-pavel-stelzer-jizdni-pruh-komunikace-okruh.A230223_154806_plzen-zpravy_vb
Mosty jsou na to připraveny tím způsobem, že je dost místa postavit ještě jeden most vedle.
Ani šest pruhů v každém směru nenaučí lidi dodržovat bezpečnou vzdálenost..Error je někde jinde..
Na ceskyho de*ila plati jen betonovej zataras, plot a ostnatej drat.
Pokud přibude plná čára na vozovce zakazující předjíždění, přibudou i „šipky na vozovce“, které by řidiče upozorňovaly na dodržování bezpečné vzdálenosti?
více o první nehodě zde https://www.krimi-plzen.cz/a/prvni-nehoda-na-zapadnim-okruhu-plzne/
Eskekada je esicko lemovany svodidly a protihlukovou stenou. Je to krajne nerozumne, nevidite kousek predsebe.
Osobne nebudu tam predjizdet ikdyby navrhl neprosel a tento usek zustal s moznosti predjizdeni
Dodatek: je to uzka silnice bez krajnice. Rovnou na care jsou svodidla. Zda se mi ze i sirka jizdniho pruhu je podcenena
Muze mi nekdo rozumne vysvetlit, proc se za stovky milionu nechavaji jako obchvat krajskeho mesta stavet neprehledne silnice bez krajnice a s minimem pruhu v jednom smeru? Ta silnice je paskvil od sameho pocatku projektovani…
sám jsem překvapen. Každý obchvat má sloužit pro odvedení transitní dopravy mimo město. Nejvíce lidi nechtějí ve městě kamiony…
Silnice je jen 2třídy! A je úzká a bez krajnice. Divoká představa dva kamiony vedle sebe resp. protisobě 😀
A je tam tolik tranzitu? Proč se tedy nepřidá kapacita na železnici a netlačí se to tam?
kapacita železnice se samosebou přidává. sleduje jaké jedou stavby na železnici kolem plzně? víte kde je plzeň?
Protože kraj nemá prachy na širší silnici. Místo aby stát přihodil peníze na čtyřpruh, nesmyslně připravuje nový průtah Plzní.
je to tak, kdyby kraj a ŘSD šlo půl na půl, mohlo to být něco jiného. jenže to bude problém, co by to pak bylo za silnici dvojka nebo jednička? 😀
Není to obchvat, ale úředně řečeno městský okruh. Parametrově jde o krajskou komunikaci 2. třídy, takže okreska. Správce je SÚSPK.
Takže kvůli (s prominutím) blbcovi, který přecenil síly při předjíždění, se bude dávat plná čára. V takovém případě je otázkou, zda ji nedat celorepublikově, protože se to může stát kdekoliv.
Doufám, že zastavil a policajti mu dali spoluúčast, protože protijedoucí ohrozil. Ikdyž v našem státě se od podobných věcí ujíždí a když se na to přijde, tak se dělá slepého a hluchého…
Neznám místní situaci, ale v Opavě je spojka S1, mezi kruháčem a kruháčem, kde je taky zakázáno předjíždění. Sice přehledný úsek, ale od otevření se nesmí předjíždět. Bohužel hodně řidičů jede 50 km/h místo 90, protože se nedívají na značky a jsou již dávno mimo obec. To je pak radost jet za takovým …
Podobnou blbost postavili před pár lety mezi Jabloncem a Libercem. Holt blbci vládnou světu.
Záleží jak je daná spojka dlouhá, protože jestli jen půl kilometru, tak pro většinu lidí nemá smysl jet rychleji… V Pardubicích směrem na drazkovice je půl kilometru dlouhý úsek ke kruhaci, s dvojitou plnou čárou, je tam 70 a nejednou mě někdo předjížděl když jsem jel šedesát, bo jsem smysl větší rychlosti neviděl..
Osobák není vlak, i na půl kilometru se dá rozkutálet Škoda 120 o výkonu 37 kW na „kloboukových“ 70 km/h.
Nejde jen o to rozkutálet, jde taky o to s tou získanou energií udělat něco smysluplnějšího, než ji zase spálit brzděním.
Takže za sebe bych na tom půlkilometru spíš viděl najít si rychlost, ze které na tu 50 akorát doplachtím. Dost dobře to může být i ta 70, jenom ji musím dosáhnout na rozumně krátké dráze.
To, že ten smysl nevidíte, neznamená, že ho nevidí někdo jiný nebo třeba někam nepospíchá. Mezi Pce a dražkovickým kruháčem se dá v pohodě rozjet na 70-80 a nechat auto „doplachtit“ ke kruháči. Takoví jako vy (to přece nemá cenu se rozjíždět, co kdybych si náhodou zvýšil průměrnou spotřebu) jste opravdu někdy za trest…
To jo, jezdit ve starý herce pro jistotu o 10 km/h méně než se může, a pak se ještě divit, že někdo spěchá do práce nebo vyzvednout dítě.
Viník z místa nehody ujel…
jo to tak, přičemž: „Podle mluvčí policie byl vůz zachycen dohledovými kamerami, takže jeho vypátrání je pouze otázkou času.“
Viník skončil s nabouraným předkem ve svodidlech. Ten, co předjížděl jako prase k tomu sice nějakým způsobem přispěl, ale nehodu nezavinil. Řidič v Octávce normálně trochu přibrzdil a uhnul na stranu, všechno by bylo OK. Jenže to by ho nesměl napálit zezadu nějakej debil, kterej nekouká na cestu a lepí se autu před sebou na zadek, i když má na tachometru kilo. Tady nebylo dodrženo základní pravidlo, že řidič vozidla má mít takový rozestup, aby stihnul vozidlo bezpečně zastavit i v případě právě takovýchto mimořádných události na vozovce.
Je tam více věcí. První je, že řidič předjížděl nákladní automobil a nestihl se včas vrátit do pruhu. Tím ohrozil řidiče jedoucího v protisměru (první přestupek). Aby protijedoucí vůz zabránil nehodě, musel v důsledku onoho manévru předjíždějícího vozidla brzdit. V tu chvíli naboural do brzdícího vozidla řidič v důsledku toho, že nedodržel bezpečný odstup (druhý přestupek). Je tam více příčin, ve výsledku to není chyba jen jednoho řidiče, ale obou. V jakém poměru, to bude záležet na konkrétním projednání.
Podle zpráv v TV sice ujel, ale policie zná jeho RZ ze záznamu. Tím hůř pro něj.