Kraj chce na části obchvatu kolem Plzně týden po otevření zakázat předjíždění

Testování autobusu na Západním okruhu Plzně. Foto: PMDPTestování autobusu na Západním okruhu Plzně. Foto: PMDP

Omezení se má týkat přes kilometr dlouhého úseku na estakádě.

Plzeňský kraj chce na minulý týden otevřeném Západním okruhu Plzně zavést zákaz předjíždění. Omezení se má týkat 1,2 kilometru dlouhé estakády přes údolí řeky Mže. Důvodem je první nehoda, ke které došlo 33 hodin po otevření.

„Prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje žádáme o posouzení bezpečnosti v místě, kde došlo v úterý na západním obchvatu k první nehodě. Na základě výsledku posouzení policií bychom rádi v daném úseku měli plnou čáru,“ uvedl na svém facebookovém profilu náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.

K nehodě došlo nedaleko sjezdu do Křimic. Jedno auto po nehodě skončilo na střeše, druhé ve svodidlech. Čtyřiapadesátiletý řidič Škody Octavia, jedoucí směrem na Křimice, musel asi půl kilometru před křimickým sjezdem brzdit kvůli protijedoucímu vozidlu, které se po předjíždění kamionu nestihlo včas zařadit do svého pruhu. Do Octavie přitom zezadu narazil osmadvacetiletý řidič Škody Scala, který nedodržel bezpečnou vzdálenost a nestihl včas zabrzdit.

Nová silnice splňuje všechny požadované bezpečnostní normy. Na sociálních sítích se současně objevuje i kritika, že se silnice udělala s jedním jízdním pruhem v každém směru. Podle kraje to ale stačí.  „Podle všech výpočtů je to dostatečné, je to silnice krajská, druhé třídy. Dvoupruhová silnice převede spoustu tisíc vozidel. Je to nová nabídka propojení Plzně, mimo Klatovskou třídu nebo silnici na Lochotín, takže si určitě řidiči najdou nejlepší cestu,“ dodal Čížek. Během příštích dvou let dojde ještě k úpravě kruhového objezdu u Makra na Borských polích.

Nová silnice vyšla na 2,2 miliardy korun, většinu zaplatila dotace z Evropské unie. Nový okruh je dlouhý 3,5 kilometru. Kromě úlevy od tranzitní dopravy středem města přinese i rychlé propojení největšího sídliště na Severním předměstí s průmyslovou zónou na Borských polích. Pro kraj jde o dosud největší investici v historii, kterou financoval a byl investorem. Stavba trvala tři roky.

Tagy Plzeň Plzeňský kraj Západní okruh Plzně
52 komentářů