Kraj a město si vynutily odklad opravy průtahu Budějovicemi. Počká se na dálnici
I/3, levobřežka, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Obyvatelé města a řidiči mají ještě v živé paměti loňský dopravní kolaps, když ŘSD v Budějovicích opravovalo podobně důležitou Strakonickou ulici.
Hejtman uviděl „dílo“ státních úředníků a zděsil se toho. Zasáhl -správně. Ale má to i B – až bude hotová D3 (pardon obchvat Budějic), tak stará silnice padne městu a kraji a dá jim stát peníze na zdevastované (neudržované) silnice v ČB a okolí ?
už se to tu řešilo níže, průtah ČB jen tak kraji nepřipadne, bude to pár let trvat (pokud vůbec). Jedním z důvodů je např. přeložka I/39 u Třebonína, která se zatím ještě ani nezačala stavět…
Dokud nebude vyřešeno napojení D3 na I/39, což ještě několik let trvat bude, tak bude muset být tahle silnice být pořád jako silnice 1.třídy.
Snad neprozradím žádné tajemství, že z omezení dopravy na této klíčové spojnici mělo velké obavy Jihočeské divadlo, pokud by se opravy termínem trefily do hraní na Otáčivém hledišti, což je prakticky od konce jara a po celé léto. Ještě minulý týden panovaly velké obavy, aby se přijíždějící diváci letos vůbec dostali do Krumlova, nejlépe včas 🙂 Loňské zkušenosti prý stačily… :/
Priznam se, to je ta naprosto posledni vec, ktera by me napadla 😁
Zdravý rozum zvítězil na plánováním od stolu…
Krajští radní jsou přece jen chytřejší, a tak bez pardónů natvrdo zatrhli takovéto rozvrácení dopravy, když je jasné, že voliči by na to do roka určitě nezapoměli.
Chytřejší by byli dali do pořádku železnici, aby nebyl tak silný tranzit jednotlivě v autech ani přes město, ani okolo dosud nezastavěnou krajinou. Ale kdo chce kam…
tak železnice se dává do pořádku, ne? zrovna na budějice, celkem ve velkém stylu. jen ty tunely dost drhnou..
Ta absence tunelů je sice nepříjemná, ale horší je to s železnicí směrem na jih.
Jako že z vlečky do Ferony bude tramvajová trať s prodloužením na Vltavu, Máj, letiště, nádraží a ještě jednou dokola.
A taky má Rudolfov a Lišov by se měli koleje protáhnout. 😁
Původně měla železnice z Budějc přes Rudolfov a Lišov do Třeboně vést. V roce 1904 bylo plánováno, že trať bude elektrifikovaná. Dále bylo pak v její prodloužení směrem Vysočinu a to přes Chlum u Třeboně, Novou Bystřici, Slavonice až do Jemnice s napojením na trať Jemnice – Moravské Budějovice.
Ano, vím vím. Tam se však, pokud se mýlím, nebylo schopni dohodnout na vedení tratí mezi Rudolfovem, Lišovem a Třeboni.
Stejně tak mohla být propojená trať Volary, Týn, Bechyně a někam k Trh. Štěpánovu (?)
S tou tramvají na Lišov mě už to také napadlo, resp. dle mě by byla vhodnější vlakotramvaj, díky tomu by šla využít vlečka do Ferony. Vyřešilo by to problémy s veřejnou dopravou na Rudolfovské od Rudolfova, kdy regionální autobusy a MHD stojí dnes a denně kolonách. S chystaným rozvojem městské části Nové Vráto by tram získala další význam. Dále by bylo vhodné někde před Rudolfovem (myšleno od Lišova) vystavět parkoviště P+R.
Spíše než vlečka do Ferony by se využila vlečka do bývalého Sfynxu a slévárny. Ta kdysi vedla až k Rudolfovu, kde byly dělostřelecká kasárna.
Pane Martine, víte, že nemáte až tak špatné strategické myšlení?
Plány na železniční trať CB – Lišov – Třeboň existují už od dob Rakousko-Uherska. Vlečka je (nebo byla), až pod Rudolfov.
https://www.koridory.cz/nerealizovany-zeleznicni-projekt-ceske-budejovice-lisov-trebon/
Děkuji. Ten článek je skvělý!
frantisek a jeho univerzalni nastroj na kazdy problem nezklamal…
Bohužel vlečka do Ferony už je úředně zrušená, ale koleje pořád leží….. Ještě před cca 15 lety se na ní odvažovaly vlaky jen o půlnoci, jet tam přes den, zkolabuje v ČB doprava úplně 🙂
Nechcete tuto vaše obvyklou reakci občas trochu inovovat? Smiřte se s existencí silniční dopravy je docela dobrou alternativou k té železniční …
Dobrá pohádka…
Nevím, jaká je situace tam. Pokud odklad vydrží komunikace bez zásahů, tak je odklad rozumný…pokud ale ne, může to dopadnout i hůř.
Aneb v Brně se tuším loni takto nepovolila uzávěra Pisáreckého tunelu na cca 2 měsíce a výsledek se záhy dostavil. A to v podobě omezení do 1 pruhu kvůli výměně osvětlení (vyjma tunelu), poté kvůli výměně asfaltu…a na víkend byl párkrát zavřený i tunel. Jediné, na co se při těch zhruba 4 měsících omezení nesáhlo byl zmíněný tunel. Ten se na plánované 2 měsíce teprve zavře. Opravdu nebylo lepší tehdy uzávěru povolit a udělat vše zaráz?
po otevření dálnice to převedou na 603 na kraj a kraj si opravu zaplatí ze svého. Trochu se jim na kraji divím…
ono to převádění neprobíhá úplně rychle, často je to i v řádu několika let. Navíc si nemyslím že by hned chtěli převádět stávající I/3 do kategorie II.třídy, vlastně to ani nepůjde minimálně do doby než bude přeložka I/39 od Krumlova k MUK Třebonín (ta se ještě nestaví). Silnice I.třídy může mít svůj počátek/konec buď na křižovatce s dálnicí nebo jinou silnici I.třídy… Podle mě zůstane současná I/3 přes ČB až po MUK Krasejovka…
jsou to nějaké teorie. je jasné, že to není hned a opravu stihne udělat ještě ŘSD, ale myslím si , že to ŘSD časem převede
Dokud není zkolaudováno, nemůže. Viz pod Táborem to letos bude slavit 10 let.
Anebo se taky udělá přeložka I/39 u Třebonína a místo současné I/3 a I/39 se protáhne do Třebonína I/20… Stejně tudy po dostavbě dálnice pojede většina dopravy od Dvořiště směrem na Plzeň…