KPT Rail propojí starou karosou Bechyňku a Tejnku
Nádraží Bechyně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost KPT Rail, kterou loni v únoru založili nadšenci z Klubu přátel Transverzálky, se snaží naplnit sny z konce 19.
Už se těším, že jestli se to skutečně podaří, tak se tam vydám na výlet – vždyť je to vlastně něco podobného, jako když v rámci „Bezdružického parního léta“ pořádají „NAD“ za neexistující trať z Bezdružic do Teplé a zpět, jen to asi bude jezdit víckrát než jeden či dva letní víkendy.
Naprostá pohoda, velice jim fandím, a jen víc takových podobných užitečných aktivit !!! A ať se všichni škarohlídi protrhnou (byť přežít ten puch nebude jednoduché)!
Když to nejde lépe, tak se musí ocenit i tuto snahu o dopravní propojení. Spoustě lidí bude jízda s repasovanou Karosou vyhovovat, nezávislé zavěšení mělo své výhody a sezení také nebylo tak zoufalé jako u iveca se sedadly pro opice.
Já chci taky nějaké mínusy 🙂
To byste musel napsat něco chytrého.
je třeba napsat: tyjo, to budou zase šotojízdy karosa C734 k tomu 811. Toto není fakt pro normální lidi v roce 2020… Já nepotřebuji mít ve vlaku wifi, usb, 230v…. ale po zážitku s 811 a ještě kombinaci se starou karosou netoužím….
Tak jestli jsi někdy jel novými autobusy značky SOR(kterých ve veřejné dopravě raketově přibývá), tak zážitek z jízdy srovnatelný s tou starou Karosou 734 určitě opět zažiješ, možná i při denním cestování.
Bude to mít záchod a stoleček a převážet kola? Jinak to nemůže fungovat….
Super nápad. Ale pro kolaře asi smůla, že?
Kolo se může vzít i do autobusu. Zažil jsem nakládání několika kol (rodiny cestujícící s bágly na Śumavu) do zaplněného výlukového autobusu.
Je to asi 12 kilometrů. To je pro kolaře nepřekonatelné, tohle ušlapat.
Přijde na to. Je to kolem Lužnice, takže minimální kopce.
no´o ?
Škoda, že k propojení nikdy nedošlo, Týnka by měla mnohem větší potenciál
Jasně, vznikla by 80 km dlouhá trať vedoucí vedoucí venkovskou krajinou s cestovní rychlostí 40 km/h. Megapotencial asi jako Rakovník- Becov.
Ani jedno není pravda. 80km to mít nebude, spíš 60 (Tábor – Číčenice), když už by se něco dělalo, tak to udělat aby se těch 40 nejezdilo (Bechyňský trať potřebuje narovnat tak jako tak) a venkov jako Rakovník- Bečov to taky není.
Zámecký pán na Bechyni Šťáva teďka vysoudil v arbitráži za Diag Human nějaké ty miliardu a co by s tolika penězi dělal? Určitě by se taky rád svezl do vltavského Týna. A tak je vrhne do stavby dráhy. Neboť v pr…. , pardon v Bechyni, a Tejně, všude je tam stejně 🤗 pěkně.
kolik chybí km to propojení?
Zbytečné uvažovat. Původně měla trať pokračovat z Tábora severovýchodně na Zruč nad Sázavou a vlastne tedy až do Kutné Hory. Nepomohl tomu zřejmě ani pan Křižík elektrifikací úseku z Tábora do Bechyně.
Odhadem 11km. Ale investičně nejhorší je most v Týnu přes Vltavu. Úvrať pro osobní vlaky v Bechyni by samozřejmě zůstala.
To je z říše snů. Pokud by (čistě teoreticky) k propojení mělo dojít, musela by trať vést od původního bechyńského nádraží, které bylo ještě před (později postaveným) mostem, souběžně se silnicí 122 zhruba jihozápadním směrem. Nutně by překračovala Vltavu.
nevím co je na tom pravda, ale JČ kraj uvažuje v sezoně objednat vlaky na trati Číčenice – Týn nad Vltavou, ale vlaky KPT Rail to nejsou
Není to, čistě náhodou, zcela nečekaně, GW Train, jakožto „na kraji zcela nezávislá společnost bez vazeb“? Alá GW Bus v ČD místo DP.
Není. Důvod je prostý – GWTR na to nemá vozidla.
Zdroj K-report, že?
C734 – zájezďák a 2 turistické tratě. Chápu, že sehnat sólo vůz je jednodušší, ale nebylo by lepší nasazení klubového vozidla na úkor sóla? B741 by se dala někde sehnat…
C 734 je linkova Karosa, nikoliv zajezdova. A proč kloub? To tam bude taková poptávka? Těžko. Provoz kloubaku je náročnější- sám kloub a mech jsou náročné na údržbu a zdrojem problémů, dále má vůz vyšší spotřebu nafty.
On je to dokonce měšťák překopaný na linkáč.
V předchozím foru (Lokálky mají smysl, znělo na konferenci v Týně) jsem uvedl se samými minusy: „Zajištění provozu na trati Týn nad Vltavou – Číčenice s pokračováním po trati Dívčice – Netolice by mělo snad smysl v případě, že by navázal na trať s Tábor – Bechyně (nyní ranní spojí 9:05 – 9:53) a následného autobusového spojení z Bechyně k týnskému nádraží. Odtud vypravený vlak společnosti KPT Rail přes Číčeníce a Dívčice do Netolic, by do města cílové stanice (mimochodem jednoho ze třech míst, o kterých se zmińuje kronikář Kosmas jako o nejstarších pohraničních místech jižních Čechách, Splu s Chýnoven… Číst vice »
A jízdní doba bude kolik? Tři hodiny?
Nezapomínejte, že jde o turistické spojení. Tam se samozřejmě na čas tolik nehledí. U Týna je rozhledna Semenec, severně od Temelína pak značenou trasou přístupný vrch Vysoký Kamýk s rozhlednou. Turistických možností kolem celé trasy je víc. Samotná Bechyně je nádherné místo. Co se týče zajíždění vlaku do Netolic, už dříve se tak dělo. Krčínem budovaný zámeček Kratochvíle je pak nádhera sama. Pokud záměr vyjde, máme se na co těšit.
Už teď to byl velký trhák. 1400 cestujících během 14 sobot. Hezkých 17 lidí na spoj. Osobně jsem jel dvakrát. Bylo nás do osmi lidí.
Osobně to jen uvítám, protože se mi spojení mezi Bechyní a Týnem hodí, ale je mi líto daňových poplatníků, kteří na to přispívají.
Milý příteli, kdybyste věděl na co všechno a na také na koho koho přispíváte Vy, z tohodle byste si nedělal hlavu. 🚀
„je mi líto daňových poplatníků, kteří na to přispívají“
Kofolýza působí na mozek (pokud existuje vůbec nějaký = není to něco jiného) negativně – to přece víme už od začátku její produkce v první polovině 90. let minulého století …
Vám jich není líto? Počítám, že tam budou stejně jako u Týn – Číčenice platit státní slevy a kraj nebo město také něco přihodí. Bohužel na té první taškařici se musím podílet i já.
Třeba ode mě jste tam minus dostal proto, že si myslím, že provoz veřejné dopravy, i investice do dopravní infrastruktury, mají odpovídat potřebám, poptávce. Tady tu poptávku si neumím představit. Třeba se pletu a bude to spojení trhákem, pak u mě máte panáka:-)
Já se (o toho panáka) preventivně hlásím !!!
Vy máte padáka.
Vladimír D. V Netolicich má vlakové nádraží zásadní problém, neboť je od města odděleno silnicí s poměrně hustým silničním provozem, kde donedávna jezdili auto bez problémů 100 km/hod.
Navíc autobusy staví na náměstí a na krajích města. Mimo to vedou do Prachatic a Českých Budějovic, kde většina cestujících pracuje či studuje. Navíc dříve jezdil spoj ze Šumavy přes Netolice, Písek do Prahy z dobou cca 2,5 hodiny.
A Netolice zase nejsou tak velkou turistickou destinací. Vedle je zámek Kratochvíle u kterého staví linkové autobusy, takže spoj Netolice – Dívčice – Číčenice je spíše pro šotouše, nikoliv efektivní spojení pro občany.
Na to mohou být rozdílné názory.
Vladimír D: před pár lety jsem měl možnost pozorovat v Dívčicich obsazenost vlaku v úseku Netolice – Dívčice, mimo strojvedoucího, tam byli zpravidla 2 – 3 cestující. Pak je otázka, kolik platících a kolik režijkářů.
Mimochodem autobusy z Netolic do Českých Budějovic a zpět jezdilly poměrně plné, takže někdy cetující i stály.
Hodnoty jsou nejen finanční. Experimentu stejně fandím, buď se osvědčí nebo skončí. Bude záležet i na propagaci. Proto ho podpořme.
Proč by se dva nebo tři režijkáři nesvezli, když ten vlak stejně jede. 🤡
noerf: Vy neumíte číst? Jedná se přece o výletnickou sezónní dopravu, ne o žádnou „ZDO“ pro „lopaťáky a kravaťáky“ (k těmž druhým přitom zřejmě patříte) – a zejména u tohoto typu nabídky pochopitelně „i cesta může být cíl“.
A zkuste si nejdřív zjistit, kolik „kraj“ plýtvá zbytečně za služby, při nichž podle vás „cetující i stály“ a propos: proč jste ty ženy nepustil sednout, aby nemusely stát?
Famfulové, trať Tá-Be existuje, trať Tý-Čí taky, provoz autobusu není až tak náročný a zrušit se dá kdykoli. Počkejte a budete vidět. Třeba změníte názor. 🤠