Koronavir zlevňuje dopravní stavby. U půlmiliardového obchvatu Církvice spadla cena o 27 %
Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD
Stát může začít výrazně šetřit na cenách dopravních staveb. V další velké soutěži na stavbu nové silnice spadla cena oproti
„Přes čtyři kilometry dlouhý úsek vyvede dopravu z Církvice a odstraní jeden z nebezpečných úseků velmi vytížené silnice I. třídy.“
A další nebezpečné místo vyrobí, když vozidla přijíždějící od Kutné Hory po silnici č. 03321 budou při najíždění na silnici č. 38 ve směru na Havlíčkův Brod křížit oba její jízdní pruhy, přestože plánovaný nadjezd mohl mít rampu umožňující nejetí v tomto směru bez křížení silnice č. 38.
To by byla pro stat asi dobra zprava, ze muze stavit levneji, pokud by stat vubec mel stavit co a mel zasobnik perfektne pripravenych projektu, ktere jsou ve stavu „ready-to-go“.
Vzhledem k jiz nekolik let trvajici paralyze infrastrukturalnich staveb si nemyslim, ze by z toho aktualne stat mohl jakkoliv tezit, jelikoz se proste nestavi a to co se stavi, je zalostne malo.
A jak je na tom SŽ s plánovanou přeložkou trati tamtéž? Mělo se to původně zkoordinovat.
Hahaha, to mne pobavilo. DSŽ neustále dokola omílá,že ceny jejich staveb jdou strašně rychle nahoru. Bezděčínská spojka před rokem 2,5 mld. Kč, dnes 6,7 mld. Kč, výpravní budova České Budějovice před dvěma lety 170 mil. Kč, nyní přes půl miliardy, výpravní budova Pardubice, před rokem a půl 900 mil. Kč, nyní přes 1,7 mld. Kč, bezbariérový přístup na nástupiště v Kolíně, před rokem 216 mil. Kč, nyní přes 360 mil. Kč, elektrizace tratě Nýřany – Heřmanova Huť před rokem 600 mil. Kč, nyní 1,1 mld. Kč. Atd.atd.
Kde je chyba?
Kde je chyba? Co myslíte?
Zkuste se nad tím zamyslet.
Správný název obce je ta Církvice, bylo by možné si tuto chybu opravit?
Vynikající zpráva. Doufám, že stát má v záloze spousty projektů, jak využít těchto slev. Snad stát dokáže využít současného stavu a za méně peněz postaví podstatně více dálnic, obchvatů i železnic.
Jo jako poslednich 10 let. 40km dalnic za 10 let.
Buďte bez obav. Projekty v záloze by byly, ale stát této možnosti nevyužije. Vymrhá se to na vícepracích tak, aby se vyčerpala schválená výše stavby. Viz například železniční stavba Rokycany – Plzeň, kde vícepráce, které „investor ani s péčí řádného hospodáře nemohl předvídat“, překročily neuvěřitelné dvě miliardy. Stejný scénář se bude opakovat i na stavbě Sudoměřice – Votice. A v menším se to samozřejmě děje i na dalších stavbách. Je to škoda, v případě DSŽ se za tyto peníze, které se opticky ušetřily, mohly realizovat další doposud nemodernizované tratě a stanice.
Teď ještě, aby na I/38 bylo pořádné mýtné. Ta silnice je čím dál tím lepší a pro kamioňáky v trase D1-D10/11 velmi lákavá.
A proč všichni podnikající platí za téměř jakékoliv auto „na firmu“ silniční daň?
Za používání těch ostatních nezpoplatněných silnic. Otázkou je, proč za ně platí jen ti podnikající?
Platí všichni. Tedy kromě těch, co si pro svůj elektromobil vyrábějí proud ve svých solárních článcích. Těm to ještě dotují.
Takže kamion z Jihlavy do Mladé Boleslavi má jet po Jižní spojce a nikoliv po I/38? Ona ta I/38 vzdáleně nahrazuje chybějící pražský okruh. A v tom je to celé.
Chcete do Mladé Boleslavi dovézt 2 tuny melounů? Další 3 tuny do Jablonce a 5 tun do Liberce? No ze Šumavy to nepůjde, tam se vypěstovat nedají.
Jinak teda na 1/38 se mýtné platí, všechna vozidla nad 3.5 tuny. Vlamujete se do otevřených vrat.
Bylo na čase, nenažranost stavebních firem stoupala v poslední dobědo nebe.
jenže ony dávají zpět tzv. VRACEČKU – chcete vyjmenovat komu všemu??? Ani se neptejte … (je to právě těch skoro 30%) … takže – politické strany mají po ptákách? no to nám zase ubude předvolebních billboardů…. a tekhle ten kapitalizmus nevybudujeme… ještě, že máme dotace z EU na cyklostezky a rozhledny …
Jaký kapitalismus? Vítejte v evropském socialismu. V ČR kontrétně korporátním socialismu. Nemusím jmenovat tu korporaci, která _není_ v majetku předsedy Strany a Vlády.
Zatím je dovoleno drobné podnikání, ale pouze pod šestihlavým dohledem – to pokud provozujete restauraci. Někde je ten dohled pouze dvouhlavý, to když například děláte do včel. Pokud se rozhodnete vyrábět dezinfekci a oné korporaci tak vlezete do zelí, tak narostou dohledu ruce a nohy.
Ono je potřeba rozlišit státní a soukromou sféru. A soukroumou sférou nemyslím firmy mající příjem výhradně ze státní kasy.
A co s tím uděláme?
Dobrá příležitost trochu pohnout s pražským okruhem a D 35 , aspoň tyto největší bolesti u nás. Tím nemyslím že v celková dostavba alespoň té základní sítě by nebyla fajn.
Ty stavby nejsou vůbec připravené.
Územní rozhodnutí Pražský okruh Běchovice – D1 už leží rok a půl na úřadě v Uhřiněvsi. Ještě se tak ani nemůžou vykupovat pozemky. Piráti chtěli vykupovat zelené pásy již před 2 lety a ještě nezačali.
D35 se vykupují pozemky Úlibice – Hradec. Zbytek ještě není ve stavu, kdy by se mohli pozemky vykupovat.
Jak nejsou připravené? Vše je vyprojektované. To, že tu a tam chybí nějaké to razítko či rozhodnutí je tristní a je to důkazem neschopnosti státního aparátu jako takového, že se nedovede popasovat s pravidly, které si sám vymyslel. Kdyby se chtělo, tak dálnice už dávno stojí. To, že stavět liniové stavby ve velkém jde, dokazují jak Poláci, tak i Rakušáci.
Ale cesi jsou cesi. Incompatible
V té Uhřiněvsi to již leží rok a půl na stole nějaké úřednice. Má i jinou práci než okruh. U D35 to jde pomalu dopředu, ale chybí kapacity ŘSD. Celé D35 se věnuje jen několik lidí. Naprojektováno to není, projekt se dělá až v DSP, která se dělá na některých úsecích nyní. Po DSP se teprve může vykupovat – to trvá zhruba 2 roky.
Samozřejmě, že by sedaly upravit zákony, tak aby do projektů nemohli tolik zasahovat ekologické organizace. Nicméně by zase ubyla výmluva, proč se do dálnic nesype více peněz.
Chystaná novela stavebního zákona neomezuje možnost ekologických organizací podávat námitky. Nicméně přesouvá schvalování liniových staveb z obecních úřadu na nové krajské stavební úřady. Ty by to měli umět líp a měli by dělat méně chyb v projektech a tím dávat méně prostoru k oprávněným námitkám kohokoliv.
Té mimoúrovňové křižovatce chybí bezkolizní rampy pro směry Kolín -> sjezd a nájezd -> Čáslav. Takhle tam bude zbytečně docházet k nehodám.
Nezbývá než doufat, že ušetřené peníze ŘSD využije k rychlejšímu zahájení dalších staveb.
Optimisto…😃
V této oblasti bude ještě zbývat Malín – Kuchyňka (2021-2023) a potom je tam ještě úsek mezi cca Hlízovem a Šťáralkou, který je úzký a jsou zde nebezpečné křižovatky s častými nehodami. Nevíte někdo něco bližšího k druhému úseku?
Bývala jakási studie, že úsek Kutná Hora – Poděbrady bude čtyřpruh, kromě obchvatu Kolína. Ten plán vznikl už někdy v 80. letech, ne-li ještě dřív. Moc se v tom směru nepokročilo, ale skutečně, některé stavby jsou pro tu eventualitu připravené (např. nadjezd v Kutné Hoře). Platí ještě tento plán? A proč zrovna obchvat Kolína byl z toho vyjmut? Jsou snad příslušné stavby odkládány právě proto, že je tu navržen čtyřpruh a nikomu se do něj nechce?
Čtyřpruh (možná střídavě 2+1) snad má být od sjezdu z D11 po Kolín. V tomhle úseku se bude I/38 překládat mimo Oseček, Pňov, Novou Ves a Ohradu.
Včera by bylo pozdě…☹️
2+1, dělala se EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC2270
Takže po třiceti letech, během kterých narůstal počet aut a provoz tak, že překonal všechny předpoklady, bylo zvoleno méně kapacitní řešení. Bravo.
Tohle může být reálná náhrada D1 na rozdíl od D35! Spojka D1-D11-D10 (Jihlava, Kolín, Mladá Boleslav) by se už teď měla projektovat jako dálnice a ne nějaké podělané 2+1, které má kapacitu jako 1+1, zato cena je skoro jako 2+2!
Krátkodobě jen to, že odbočka na Kaňk se změní v kruhák. V katastru už se pro něj oddělují a vykupují pozemky.