Koronavir urychluje konec některých letadel. Virgin vyřazují A340, Delta skončí dříve s MD-88

Airbus A340-600 v barvách Virgin Atlantic. Foto: Laurent ERRERA from L'Union, France / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)Airbus A340-600 v barvách Virgin Atlantic. Foto: Laurent ERRERA from L'Union, France / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)

Epidemie koronaviru a s ní spojený prudký pokles poptávky po létání odstaví některá letadla dříve, než jejich provozovatelé původně plánovali.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Všechno sešrotovat, včetně těch MAXů

Richard P.

zajimavy clanek, davam fragment z clanku:.Takže nyní si představte, že dvoumotorový A330 a čtyřmotorový A340 stojí na paralelních rozjezdových dráhách, a jejich vzletová váha je naprosto stejná. Otázka potom je, jak silné motory musí být nainstalované na každé z těch dvou verzí, aby letové schopnosti vyhovovaly předpisům FAR.

https://www.planes.cz/cs/article/100508/2-nebo-4

Y.K.

A?

Mad_Majk

Žádné jiné letadlo se neumí vznést tak klidně a majestátně jako A340-600 aneb létající doutník. Tento stroj bude na nebi hodně chybět.. :'(

pzag

Ono jestli to není proto, že A340 je prostě rádo, že se vůbec zvedne. S tím si člověk moc vyskakovat nemůže.

Divak

Se čtyřmi motory je rádo?

Y.K.

Ano A340 se čtyřmi motory hlavně verze 200 a 300 s motory CFM International CFM56-5C (neuctivě nazývané fén na vlasy). A340-500 a 600 už mají lepší motory Trent 55x.

Jen tak

pocet motoru je vcelku irelevantni

dulezity je jejich celkovy tah – a fakt neplati, ze 2x vic motoru = 2x vetsi tah.

jsou tam sice 4 motory, ale ty jsou podstatne slabsi, nez jejich bratricci na 2 motorovem eru.

u a330-300 ma kazdy motor tah 287-316 kN
u a340-300 ma kazdy motor tah 138-151 kN

(u -500 a -600 je to pak vic … ale taky je potreba vic v uvahu velikost -500 a -600)

EM*

Ještě doplním, že konkurencí k A340-300 byl Boeing 777-200, který i přesto, že měl maximální vzletovou hmotnost o 30 tun nižší, měl tah 2×343 kN.

Jan Mahdal

Souhlasím, po Concordu nejelegnatnější stroj na nebi.

Richard P.

Jedna zajimavost ohledne A340-500 Singapore airlines, kdyz litali pred x-lety linku NewYork-Singapore, tak meli v tomto typu letadla box na mrtvolu, extra vybava na dlouhe lety. Nejlepe asi vystihuje typ A340 nazev „letajici tanker“ , sorry za offtopic.

mata

To máte z knihy encyklopedie dopravních letadel ,já jí mám taky.

Adam H

„4 engines 4 long haul“ 🙂 taky dobré heslo k A340