Další děsivá nehoda na přejezdu. Kamion stál přes dvě minuty na přejezdu mezi závorami
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce
(aktualizováno 19:40) K další velké nehodě na přejezdu došlo na rušné koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic v Praze
Ještě doplňuji další páteční mimořádnost v asi 16:30 hod. V žst. Hněvice na trati 090 byla zastavena doprava asi na 50 minut kvůli sundávání osoby z trakčního vedení (zasahovala policie, hasiči).
Fakt jsem rád, že nejezdím autem. Nechci potkávat takové kretény, kteří nejsou schopni dodržovat základní předpisy silničního provozu a nemají pud sebezáchovy.
U nás se raději přidají závory na 10 přejezdú, než by se vybudoval jeden podjezd.
Tam měl být už 10 let podjezd nebo přejezd měli zrušit
Na moji poznámku, proč v Uhříněvsi zůstal zapomenutý jeden přejezd, když vše ostatní je mimoúrovňové, odpovídal Mirekk (asi o 200 příspěvků níž 🙂 ), že místní tam podjezd nechtěli, když se dělala velká rekonstrukce tratě. Když kliknete na „Načíst další“, tak to tam můžete najít. Já to taky nechápu, jak na takto frekventované trati mohl zůstat přejezd, když by to šlo řešit podjezdem.
Velká chyba je závora na odjezdové straně! A když už, tak by se měla uzavírat později. Kdy se uzavírá! Nejlépe by bylo mít tam značky zákazu předjíždění před každým přejezdem a nechávat levé strany bez závor. A pro lepší bezpečí pak vystupující plošina, která by se dala přejet jen ze strany přejezdu. Takže chyba u lepenkových lokomotiv a na systému závor!
Tak snad zákaz předjíždění na přejezdu a před ním je dán zákonem, tedy obecnou úpravou. Pokud ovšem řidiči obecnou úpravu neznají, mohli by správci pozemních komunikací před přejezdy plošně instalovat příkazové značky „Vypni rádio a zapni mozek“.
To, co navrhujete, stejně NEKÁZEŇ řidičů nevyřeší. Oni si „páni“ řidiči asi myslí, že zastavit vlak je stejně jednoduché jako zastavit auto. Adepty na řidičák bych posadila na strojvůdcovdký trenažér, aby si to vyzkoušeli, jaké to je.
Já mám pocit, napovídá mi v tom i rozum, že se potkali dva skuteční vítečníci, na přejezdu byla 1ka a kousek před 2ka. Jeden vše způsobí(nevím jestli panika a nic) a druhý namísto volby linky 158 pro snahu zamezit zranění, si vše bude hulvátsky nahrávat. Když sečtu tuto koncentraci hlupáků, je silnice dnes jak ruská ruleta. Děs a běs.
Tak přestaňte jezdit po silnici, bude tam o jednoho hlupáka méně.
To byl velmi podnětný názor a jak to prosím souvisí s účastníky nehody? Ale zapomněl jsem, v kurzu je nyní horšočlověk, takže něčemu špatnému bránit je vlastně zlé. Ať žije hulvátství.
………. 1) výtečník
….2) osobně kdybych byl v té dodávce tak bych rychle vystoupil a z dálky řval a ukazoval řidiči kamionu aby prorazil závory
ps: také jsem nějaký ten rok odjezdil na lokomotivě a vím co je to srazit se … :-((
Díky za opravu, skutečně jsem si toho ani nevšiml.
Mě teda fakt baví jak všichni řeší jednoho co nevolal na 158. A všichni ostatní co před těma šraňkama stáli, tak volali?
Nepřežhavily se jim tam z toho dráty?
Po bitvě je každej generál.
no to tady zjevně
O to přeci hůř, že to neudělali. Ale věřte mi, že už mám z toho jako cestující strach, že nás spousta lovců senzací bude jen natáčet i jak případně umíráme. To mě na tom zkrátka dopaluje.
no a nebo to aspoň někdo udělal a jak je vidno, stejně to bylo latr h.vno co platný
Jestli on nebude problém taky v tom, že ten přejezd předzvání zbytečně dlouho. V 21. století se vymlouvat na to, že stanice leží moc blízko přejezdu je neakceptovatelný argument. To pak vede řidiče k tomu, že ignorují předzvánění. Ale ono je jednodušší hledat chybu u těch ostatních, než u sebe.
Jak byste zkrátil předzváněcí dobu, když je nastavena tak aby nejpomalejší vozidlo stihlo opustit přejezd před vlakem, který jede maximální rychlostí?
A stejně tak stanice, těžko může na klacku svítit volno, když přejezd není uzavřen (ano na koridoru jsou stanice, kde svítí volno i bez zavřeného příejezdu, ale to jen u vlaku projíždějícího, který spustí přejezd pomocí kolejového obvodu, v dostatečné vzdálenosti před přejezdem.
Tak například u vlaku zastavujícího ve stanici by se dalo postavit odjezdové návěstidlo na červenou a tím umožnit na přejezdu provoz, dokud se tam nedá volno. Přejezd pak nebude zbytečně blikat 5 minut.
Pobyty ve stanicích jsou ale kolikrát půl minutové až minutové, tudíž abyste neprodloužil pobyt vlaku ve stanici, tak stejně nejdýl při vjezdu do stanice už musí být PZZ ve výstraze. Navíc tak se děje i dnes, vjezd a odjezd se nestaví ve stejnou chvíli.
Nemůžete čekat s postavením odjezdu na čas odjezdu, to je pozdě.
Já se bojím, že o vás se taky brzy dočteme. Snad jezdíte jen osobákem. Ale i tak chudák strojvůdce+cestující, pohled to nemůže být hezký. Ego lokomotivu nepřetlačí. Exituje mnoho nádraží, Stéblová kupříkladu, kde jeden vlak ve stanici zdánlivě drží přejezd, jenže z druhé strany proletí spěšný vlak a už se stalo, že to bylo pro takový, jako vy o chlup z nosu, podle rozumu vlasy mít spíš nebudete.
Reakce to byla na Mildu samozřejmě.
Uplne by stacila kamerka a software, kterej by uvizlej automobil detekoval a vyjezdovou zavoru mu zvednul. Zaroven by se sejmula SPZ a ridic prisel o papiry. To se da udelat za 200k na prejezd.
A co to zahrnout pod veřejně prospěšné práce?
Jenže to chce, aby ty papíry byly odebrány na více jak půl rok (jak to je dnes).
a srbský papíry se odebíraj dost blbě
Tak u cizinců vyhoštění.
přístě přijede jinej
AAA: Dle této logiky bychom tedy, podle Vás, žádná opatření dělat neměli? Vždyť, když potrestáte jednoho řidiče, příště tam vjede jiný. Co zrovna zrušit tresty? Potrestáme jednoho zloděje a příště bude krást někdo jiný.
Myslím, že jsem to popisoval u šikany zdejších kamioňáků(zákazy předjíždění apod.), pokud to zdejším lidem otrávíme, zastoupí je ti „šikovnější“. Proto vše je lepší vidět v širších souvislostech.
ne, jenom konstatuju že plácání se po zádech jak vše vyřešíme kamerama, sbíráním papírů a prácema v kamenolomu stejně ten problém nevyřeší
Ano na nulu se to nesníží nikdy, to by nikde nesměli být přejezdy, což prostě nejde, ale sníží to počet porušení předpisů, když se zvedne pokuta (třeba výpočtem dle výše platu) a i délka na kterou seberou ŘP, tak si to jistě část řidičů rozmyslí, zda poruší předpisy, když by pak pokuta byla třeba 30% platu a přišel by dotyčný o papíry třeba na 3 roky (resp. asi to odstupňovat:
– poprvé chycen, jen pokuta
– podruhé, pokuta + odebrat ŘP na 2 roky
-potřetí, pokuta + ŘP na minimálně 5 let
– počtvrté, pokuta + doživotní zákaz
Pomohlo by nalepit instrukce z vnitrni strany zavor? Specialne pro balkanske kamionisty.
https://www.gannett-cdn.com/-mm-/2d07b1996b16b6a45f95cf4ca175c1dc5f0a550d/c=1914-0-4794-3840/local/-/media/2015/02/07/Westchester/Westchester/635589186991255475-pc020615-tuxedo-rrxx-1-.jpg?width=534&height=712&fit=crop
Jedno/dve slova, en+cz, obrazek vlaku.
No nejsem si moc jistý, že všichni umí alespoň takové základy angličtiny.
Pořád se bude řešit víc cedulí, víc techniky, víc upozornění a omezení železniční dopravy (např. zastavení vlaku) v případě silničního vozidla na přejezdu. Extrémně to skončí tak, auta budou přes přejezdy jezdit „bez omezení“ a vlak si počká. A proč to vše? Protože existuje n % řidičů, kteří by mít „papíry“ neměli (neumí, neznají) a pak existuje ještě skupina m % řidičů, kteří snad ani pud sebezáchovy a morální kvality nemají, kteří by neměli mít ani jízdenku na jakýkoliv prostředek! A protože se u nás lže a morálka společnosti upadá (zda se mi) pak se také může stát, až se… Číst vice »
Nepomohlo. Pokud totiž někdo nemá mozek na to, aby vyhodnotil, že blikající červená světla == nevjíždět, a nemá ani dostatek zbytkových rudimentárních mozkových buněk, aby mu došlo, že čekat nehybně v autě na nevyhnutelnou srážku s rozjetým železem o hmotnosti mnoha set až pár tisíc tun je nebetyčná pitomost, pak totiž nepomůže vůbec nic.
Doufám, že už někomu to sepne a opravdu na koridorech budou podjezdy a nadjezdy.
Nesepne Honzo. I dále se bude jen mluvit…
A platit to bude kdo? Státní rozpočet? Ať zaplatí ti, kteří neumějí jezdit, neuznávají pravidla, kázeň. Peníze lze využít účelněji, třeba na rekonstrukci tratí a ne na pojíždění řidičů, kterým řidičák a volant do ruky nepatří-. No a dalším opatřením musí být to, že většina těchto nákladů, přeprav půjde na koleje!
A proč tedy stavíme dálnice a obchvaty? Vždyť dále můžeme bourat na okreskách a ve městech na přechodech…
Přechod dopravy na koleje –> to je možné pouze s návaznou silniční dopravou. Ale tu právě ve svém příspěvku zakazujete.
Jestli jsem dobře pochopila, tak Ušatá silniční dopravu nezakazuje, jenom doporučuje snížit počet kamionů na silnicích. Ono by se dalo, jenže přesvědčte zajetý systém, že to není v pořádku, když kamiony (bez ohledu na státní příslušnost) vozí v zájmu prosperity všechno možné a přitom by se dalo i jinak. Ale to by musela být snaha to řešit komplexně, ne každý sám za sebe.
Taky by pomohla redukce železniční sítě o nevyužívané lokálky. Finanční prostředky by se pak mohli soustředit na ty používanější tratě.
Doufám, že to konečně někomu sepne a za takovou nehodu budou mnohaleté tresty nepodmíněně bez možnosti předčasného propuštění a plná úhrada škody viníkem a jeho rodinnými příslušníky. Máte dojem, že potom ty nehody budou stále a nebo budou narůstat??
A co to komu dá? Policajti se jednou za rok probudí, vzpomenou si na přejezd v Uhři, vyrazí tam, chytí deset řidičů za hodinu a každému napálí 10 let kriminálu? dobře, zničíme člověka (co když to budete zrovna Vy?), osobní bankrot, rozvod atd. a stejně se nic neřeší. Chci – li trestat (a i já si myslím, že je to potřebné), pak prostě musí přijít trest za každé provinění na přejezdu, ale ne zničující. Překročená rychlost – litr. 7 vteřin po červené – 5 litrů. ale vždy!!! A za půl roku je po problému a budete se divit, jak to… Číst vice »
Přesně, automatický trest a oni se to naučí. Snad to tak má být v Úvalech nově.
Jenže ani toto nemůžete, protože máme demokracii a tak si každý může dělat co chce. Podívejte se na silnice. Plná čára znamená předjíždět, dvojitá předjíždí většina. A tak se dá pokračovat. Váš nápad je dobrý. Ale jakmile vše začnete pokutovat, hned se zvednou rádoby demokraté a nazvou to šikanou. Není to dobře, ale je to tak.
Ne, tohle demokracie rozhodně neznamená. Viz Švýcarsko..
Pletete si demokracii a anarchii. A navíc demokracie je cosi o volbách, nikoli o tom co se smí a co se nesmí.
Tihle senilní bolševici, to je peklo. Už aby to bylo všechno pryč.
Děsivé je jen to, jak se něco takovýho může stát řidičem nákladního auta…
Těmto nehodám se dá celkem efektivně zabránit instalací tzv. půlených závor (břevno před kolejemi zasahující pouze jeden jízdní pruh). Nikoho „nezavřou“ a pro normální lidi jsou dostatečnou NEPŘEHLÉDNUTELNOU zábranou. Z diskuzí s různými zaměstnanci SŽDC jsem nabyl dojmu, že by to bylo moc levné, dokonce se takové přejezdy modernizují na „úplné“ závory. Proti bezmozkům, kteří je mohou objet, není reálná obrana, to je vždy úmysl. A zbylo by dost materiálu na doplnění pouze světelných přejezdů. Tam se odehrává významná většina střetů, neboť jsme jen lidé a ti chybují i neúmyslně (vlastní zkušenost).
pulene zavory neco vyresi?
ty naopak ridici a chodci pouzivaji k tomu, aby se tam dostali i kdyz jsou dole – pripadu, kdy se nejaky dement pokusil prejet prejezd pulenymi zavorami, je vic nez dost.
Já jsem taky přemýšlel nad tím, jestli je větší riziko, když někteří blbci objíždí půlené závory protisměrem, nebo naopak když jiní blbci se nechají uvěznit plnými závorami. Už minimálně 20 let (od začátku rekonstrukce koridorů) se „půlky“ systematicky nahrazují plnými závorami. Existují nějaké statistiky nehod na přejezdech podle vybavení přejezdu a typu pochybení řidiče? Z toho by mělo být jasné, která rizika převažuji. Já jsem viděl jen rozškatulkování na kříže, blikače a závory, což mnoho neřekne.
Normalni sofer stoji na cervenou, tomu jsou zavory celkem ukradene. U tech mene normalnich je otazkou, zda je lepsi zavirat prejezdy zcela a tim je na nich obcas „uveznit“ nebo jen z poloviny a tim riskovat, ze budou klickovat. Co dava smysl, jsou pulene zavory, ktere napred zavrou vjezdy a se zpozdenim vyjezdy. Netusim, proc se nevyuzivaji, jestli je to drahe, nejak potencialne mene bezpecne nebo zdlouhavejsi? Treba nam to objasni nekdo znalejsi problematiky.
Musí se zavírat dřív! Dlouho mi nedocházelo proč, ale je potřeba kromě vozidel uvažovat i o chodcích, kteří jdou dle předpisu po levé straně, takže z pohledu závor „v protisměru“. Tím celou logiku postupného sklápění komplikují. Leda by měli svoje „závorky“ na chodníku (což je ještě větší komplikace).
Dekuji, na chodce mam tendenci zapominat.
Na tratích v okolí velkých měst pak při dosahované hustotě vlaků vznikne riziko, že přejezd v provozní špičce nevyjde z výstrahy…
Bude mit ETCS nějaký vliv i na přejezdy? Třeba jestli bude bezpečně vědět, že k přejezdu se blíží vlak s maximální rychlostí 100 km/h a zavře ho později než dnes podle nejvyšší traťové rychlosti? A bude schopen nějak zohlednit zastávku vlaku v přibližovacím úseku? Nebo se na přejezdech nezmění nic?
Naopak. Musí se zavírat, až když skutečně se vlak blíží, třeba 300 metrů před ním. Jedině tak to zařízení budou řidiči respektovat, protože jim bude dávat smysl. Další věc samozřejmě je, že na frekventovaných tratích, kde co dvě nebo tři minuty něco projede, je při příliš brzkém uzavření opravdu riziko, že přejezd zcela ztratí smysl, protože přes něj nebudou moci auta ani chodci trať vůbec překonat. Čili je jen rozumné, aby na takto vytížených tratích byly přejezdy zcela nahrazeny nadjezdy a podjezdy.
Ano, zavírat závory cca 6 sekund před příjezdem rozjetého Pendolina (160 km/h = 44 m/s) bude určitě to pravé ořechové. To rozhodně nehodovost sníží.
Nezlobte se, ale uzavřít přejezd v Uhříněvsi, když vlak ještě stojí na zastávce v Kolovratech, je projevem hrubá neúcta a úřednické arogance SŽDC k těm lidem, kteří tam přes ten přejezd mají v úmyslu přejet nebo přejít. 300 metrů je možná málo, budiž, nechť je to tedy 25 – 35 sekund před projetím vlaku, to bude rozumný kompromis, ale zrovna na tomhle přejezdu jsem jednou čekal asi 16 minut. Pak se nelze divit tomu, že někdo takovou signalizaci nerespektuje. Neargumentuje, že to nejde, argumentujte, že SŽDC a její dodavatelé to lépe neumějí.
Přírodní výběr je nemilosrdný, každý svého štěstí strůjcem.
https://twitter.com/AklTransport/status/1160679788295704578
Dnes je to nastaveno tak, že závory se uzavřou asi 7 sekund (slovy sedm) před vlakem jedoucím traťovou rychlostí. Zdá se Vám to hodně? Pokud je zastávka za bodem pro aktivaci přejezdu, nedá se s tím nic dělat, musíte počkat. Jede-li vlak pomaleji, prodlužuje se doba uzavření přejezdu.
Za mě je těch 7s velmi málo, uvázne-li někdo z jakýchkoli důvodů mezi závorami, prakticky je odsouzen. První reakcí totiž vždy bude brzdit a až pak se ti klidnější rozhodnou přerazit břevno. O rozepínání pásu a vylézání ven se můžeme pouze bavit, málokdo by to dokázal.
7 sekund je určitě ok, akorát není zřejmé, proč ten systém nesleduje rychlost toho jedoucího vlaku a proč bod pro aktivaci není vždy až za zastávkou. Pak by to konečně mohlo fungovat přijatelně.
Protože, čím složitější systém si vymyslíte, tím bude větší riziko chyby, poruchy, nekorektního chování, či jak to chcete označit, z důvodu jakéhokoliv nedostatku byť na jednom komponentu.
Takový složitý systém samozřejmě můžete hlídat dalším složitým systémem. A pomalu se dostanete do spirály nabalujících se opatření, která výsledný efekt nejsou schopny zlepšit.
Má to být jednoduché. Fajn, pak tedy podjezd.
Pro každý přejezd vybavený přejezdovým zabezpečovacím zařízením se provádí výpočet, ze kterého mimo jiné vyjde délka přibližovacího obvodu. Uvažuje se s vlakem, který jede maximální traťovou rychlostí a pokud je před přejezdem zastávka, tak tento vlak na ní nezastavuje. Takže pokud se k přejezdu blíží zastávkový vlak nebo vlak jedoucí nižší než maximální traťovou rychlostí, je přejezd uzavřený o něco déle. To samé se stane, pokud vlak v přibližovacím úseku zpomalí (třeba pomalá jízda). Pokud je z různých důvodů nutné umístit hranici přibližovacího úseku blíž k přejezdu, snižuje se maximální traťová rychlost tak, aby vždy měl uživatel silnice předepsaný (vypočítaný)… Číst vice »
Při křížení dopravních cest různých dopravních systémů (např silnice a železnice) musí být obecně závazným a nezpochybnitelným způsobem stanoveno, který dopravní systém má na křížení přednost. Na křížení železnice a silnice (na přejezdu) to je nejen z hlediska fyzikálních principů vlak. Jedním z velmi podstatných důvodů je to, že brzdná dráha vlaku je (při stejné rychlosti jako silničního vozidla) delší. Toto je stanoveno a není příliš dobrý nápad snažit se tento stav změnit. Pokud jsou na přejezdu použitá světla a závory, jsou ovládány vždy přejezdovým zabezpečovacím zařízením a proto musí splňovat stanovené bezpečnostní požadavky. Proto je mimo jiné stanoveno, že… Číst vice »
Zavřít by měli vás a to do blázince.
Technická záležitost, třeba ji časem vyřeší nějaký software. Při uvedení PZZ (ať už jenom blikačů nebo blikačů se závorami) do výstrahy jde všechno na 1 impuls, tj. i časovače. To by potom ty časovače musely být 2, jeden pro nájezdovou a druhý pro výjezdovou stranu přejezdu. A protože se jedná v podstatě o vteřinové rozdíly, tak by se to „mohlo prát“.
Může se použít tzv. sekvenční spouštění závor, to znamená že po splnění předepsaných a vypočítaných podmínek se spustí závora před přejezdem (ve směru jízdy/chůze) a po určité předepsané a vypočítané době se spustí závora za přejezdem (ve směru jízdy/chůze). Pokud jsou na přejezdu tzv. celé závory a přes přejezd je veden obousměrný chodník pro chodce přehrazený společnou závorou pro chodník a jízdní pruh, nejde sekvenční sklápění použít. A to je případ tohoto přejezdu.
Sepéšiho finta, ta už tu dlouho nebyla. A úmysl je i vjetí na přejezd ve výstraze.
Že stejného přejezdu jedno už hodně fousatý video
https://www.koridory.cz/policejni-akce-na-prejezdu/
ten na konci s ADRkovejma tabulkama… s tím se srazit vlak, to by byl pěkný ohňostroj
jo mirkku pěkný video , chce to kamery ze všech stran aby se někdo nemohl vymlouvat a prostě tučný pokuty a povinný placený doplňovací kurs jak se chovat na přejezdech. Až jich to takhle pár desítek schytá, voni by si ty paka pak daly víc pozor. A když ne třikrát tě nachytáme a máš nejtučnejší pokutu, že se z toho poser-š a papíry na rok u ledu a získáš je až po přezkoušení. Jinak to s tím stádem nejde. Kurňa na lidi musí bejt přísnost, jinak si dělaj co chtěj. A ti demokraté cosi myslí, že demokracie je anarchie ať… Číst vice »
Disciplína, vy klucí pitomí, musí bejt! Jinak byste lezli po stromech jako vopice! … A není to pravda? Představte si park, řekněme na Karláku, a na každým stromě jeden voják bez disciplíny! Z toho jsem měl dycky největší strach.
Buzerací nikdy nikdo bezpečnosti nedosáhl. Aneb „Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.“
Ono je to o vyváženosti. Pokud ty přejezdy nebudou blikat zbytečně dlouho, tak se je naprostá většina řidičú nebude snažit projíždět na červenou. A na těch pár co se o to budou pokoušt i tak je ta buzerace potřeba. Bohužel dnes je mnohem větší problém ta první skupina a na tu buzerace opravdu nepomúže.
Ono není přejezd jako přejezd. Podle vaší představy třeba funguje přechod pro chodce v Praze u stanice metra Hradčanská. Jenže to je jednokolejka a chodí tam jen pěší, takže nejdelší vozidlo je dva metry dlouhá mamina s kočárkem nebo bicykl. Tady je hodně šikmý přejezd přes dvě koleje (takže velmi dlouhý). Vyklízecí doba pro nejdelší nejpomalejší soupravu pak vychází hrozně dlouhá. V praxi jsou sice skoro všechna auta kratší a rychlejší, ale nemůžete tam zavřít traktor s dvěma vlečkama sena, pokud tam zrovna pojede.
A jak jinak vychovávat, než cílenou buzerací? Sami v sobě to nemáme, musí nás to okolí naučit, tedy pokud to okolí umí.
Je to jen o tom, že lidí neví jak se chovat na přejezdech. Mám osobní zkušenost. Jsem strojvedoucí a na Lokálce mi mezi závory zůstala TATRA. Jel jsem pouze 50km/h a vyjížděl z oblouku. Když jsem viděl TATRU se kterou se nechcete potkat v HV 814 tak jsem zatáhl za rychlobrzdy a stoupnul na houkacku. Pan řidič byl celou dobu připravený na plynu a jakmile mě slyšel bez zábran projel závoru a zastavil za přejezdem. Já zastavil naštěstí ještě před přejezdem, takže by se nic nestalo. Ale pan se mi omluvil, zavolal na sebe PČR a dle svých slov čekal… Číst vice »
Asi by na vnitřní straně závory měly být lebky se skžíženými hnáty a v několika jazycích výrzná výzva SMRTELNÉ NEBEZPEČÍ, UPUSŤ P5EJEZD nabádající hlavně vyjet z profilu tratě. 🙁
OPUSŤ
Ano souhlasim, stacila by cestina a anglictina, a napis by mel byt neco na zpusob „NEZASTAVUJ, PROJED ZAVORU!“ ci „POZOR VLAK, NEZASTAVUJ!“ a piktogram srazky vlaku a auta… totez pro chodce…
Ale pred prejezdem by melo byt znaceni take varovne upozornujici na cervena svetla… a take tlacitko na dispecink, pokud nekdo uvizne…
Pred a pres prejezd bych rad videl i vodorovne znaceni s presne vymezenymi jizdnimi pruhy a prechod pro chodce…
To je to jediné, co vás na tom komentáři trklo?
Ne, ale už jsem se na to vykašlal, holt překlepy ve spěchu.
A ridic si to precte, lekne se, vyskoci z vozidla a utece. Ja bych tam radeji vyzval primo k tomu prorazeni.
Něco úderného jako má MD ČR na Twitteru (uvedeno nahoře v článku) velkým písmem:
! ! PRORAŽTE ZÁVORU ! ! Je na to stavěná!
Vyrobit tisíc takových samolepek a nalepit je z vnitřní strany na každou závoru by snad neměl být problém.
Hlavně to musí být univezálně srozumitelné. I pro řidiče z Polska a Balkánu.
Zabezpecovaci zarizeni, ktere nezjisti, ze na prejezdu dve minuty neco stoji a nezastavi automaticky vlak v detekcni dojezdove vzdalenosti, je zjevne nedostacujici!
Takže řidič kamionu za to nemůže…může za to zab. zařízení. Světelná signalizace, závory dole a závory přizpůsobené k prorazeni je málo.
Občas se divím, že někdo nenapíše, že ty závory jsou otočené na špatnou stranu a mají padat do kolejí, aby řidiči mohli v klidu projet.
Muze za v prve rade ignorance ridice. Hodne tomu bohuzel pomaha nestastna sekvence zavora – svetlo. Bohuzel nekteri ridici reaguji na zavoru a na svetla necekaji, je to jejich chyba, ale dokud budou prejezdy fungovat takto kontraintuitivne, tak bude k tomuto typu nehod dochazet.
Pavel: Vkladate mi do textu neco, co jsem rozhodne nenapsal. Je velmi pravdepodobne, i kdyz zatim pred soudem neprokazane, ze 100% zavineni je na strane ridice kamionu a tim muze byt dany duvod k odebrani ridicskeho prukazu!! A mohlo to byt i obecne ohrozeni.. V Nemecku by mozna zvazovali jeste tvrdsi skutek. Nicmene jadro meho sdeleni bylo to (na ktere jste vubec nereagoval), ze dnes jsou k dispozici hodne pokrocile metody, jak detekovat pritomnost nezadouciho objektu ve vyhrazenem prostoru (a koleje jsou vyhrazeny prostor) a na zaklade toho vyslat generalni stop na trati. A, pokud vim, ČSN 73 6380 ve… Číst vice »
No, já si dovedu představit, že software detekuje na přejezdu problém, zazvoní někde, kde to může prohlédnout člověk a ten rozhodne a třeba vedle monitoru bude mít to kouzelné červené tlačítko, které okamžitě vyzve k zastavení dopravy v okolí místa, ze kterého přišla žádost o posouzení přejezdového problému. To by dosti omezilo falešné poplachy, kdy zajíc a srna je pro nás nezajímavá, divoké prase, muflon je na hraně, cokoliv od člověka (batole, kočárek, cyklista, jakýkoliv automobil) nebo slon je pro nás extrémně zajímavé.
Při rozvoji umělé inteligence to nebude zanedlouho ani potřeba.
Tady je dokument popisující detekci objektú na přejezddech:
https://fel.zcu.cz/export/sites/fel/cz/about/conferences/2018/seminar_DE/materialy/05_Klega-Kontrola_volnosti_prejezdu.pdf
Přesně tak, železnice se pomalu přesouvá z 19. do 20. století. Sice se digitalizuje, ale počítače pouze simulují mechanická návěstidla.
súhlas, než robiť všetky prejazdy mimourovnovo by bolo jednoduchšie napojiť priecestia online s kamerami či inou detekciou prekážky na precesti
samozrejme je to v prvom rade vina vodiča, ale v dnešnej dobe by som čakal inteligentnejsie riešenia
To by na tom přejezdu muselo být něco, jako je na silniční váze. No potěš koště, dávat to na všechny přejezdy. Není výchova levnější?
Nevím jak dlouho tam stál s autem ten svědek kameraman, ale chce se mi zvracet z jedné věci. Místo toho, aby vylezl z auta a alespoň se nějakou gestikulací na dálku snažil řidiče kamionu přimět aby prorazil závory a odjel z přejezdu, raději vytáhl svůj telefon, zapnul kameru a čekal na to, až si natočí senzaci. To není záběr z palubní kamery ani z telefonu pověšeného na okně jako palubní kamera…. Neuvěřitelnej ko**t. Kam ten svět spěje…?
Pako: nedávno mě překvapilo, že někdo kdo neumí číst, může chodit to autoškoly. 😐
Ještě že jsou dopravní značky z 99ti procent obrázky 😀
a co mel podle tebe delat?
Cokoliv. Udělal to NEJHORŠÍ!
nikoli. udelal to nejlepsi.
Za nejlepší by se dalo považovat to, kdyby vzal nohy na ramena. Tenhle bezmozek absolutně nedomyslel, že ho může trefit kus šrotu. Ale to za tu natočenou senzaci přece stojí 😀
Zopakuj si fyziku.
Pravdepodobnost, ze ho neco trefi, byla prakticky nulova.
A ty si zajdi na oční, ten kontejner ho skoro sešrotoval a po nárazu letělo vzduchem celkem dost šrotu, kterej se válí vsude kolem. Viděls vůbec to video? Jsem pako, fyziku neovládám úplně na jedničku 🙁
Tohle nemyslíte vážně, že ne? Obávám se, že ho i trefilo.
A to je přesně ono, místo nějaké pomoci si to natočí. Je vidět, že v mozku toho moc neměl.
Nech sa paci. Pokial myslite ze takto vyzera takmer nulova pravdepodobnost, ze ho nieco trafi
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-vlak-nakladni-auto-uhrineves-praha-vrtulnik.A190906_095121_praha-zpravy_klu/foto/ZUF7dd8e1_WhatsAppImage2019_09_06at1029371.jpeg
tak potom si neviem predstavit, ako vyzera podstatne vetsia sanca ze ho nieco trafi.
Podla mna chybali centimetre.
Statistika nuda je, dá nám cenné údaje.,., mezi zavřenými závorami na přejezdu mě trefí nula?
Co je na to nejlepší?
Mě napadla hned druhá věc.. Mohl běžet jedním směrem po trati aby na nebezpečí upozornil co nejdříve. (jasně, nemusel by trefit stranu, ale lepší 50% šance, než 0..) Každopádně je to jako by byl spoluviník.
civilista nemá na trať přístup, že. A kdyby ten vlak potkal zrovna kousek od přejezdu, mezi těma PHS kde po nárazu taky může vykolejit …. Darwinova cena?
Ten kamion tam stál DVĚ minutu! To je relativně moře času.
ano. jsi fakt pako.
Ano jsem. Proto se tak podepisuji 🙂
Jenže to nikdo nevěděl, že tam bude stát dvě minuty. Já jsem znalý a nevlezl bych tam. Jako první reakci bych okamžitě volal žst. Uhřiněves (ale pozor – znám a mám v telefonu číslo k výpravčímu). Jako neznalý se dalo udělat jedině to, že řidič vyleze z auta, chvíli na něj bude zařivě mávat, ať jede a pokud by během chvíle nereagoval, tak 112. Nic více se udělat myslím nedalo.
Přesně tohle jsem měl na mysli.
Tak pak je pěkná hloupost, že udělal to nejhorší co mohl. Že vás irituje že to natočil opravdu neznamená, že udělal to nejhorší. To nejhorší by udělal pokud by se přidal k obětem.
Mě neirituje to, že natočil to video. Mě irituje to, že dal přednost natáčení srážky před vším ostatním (záchrana vlastního zdraví, pokus o naznačení řidiči kamionu aby opustil přejezd přes závory). Zkrátka udělal to nejhorší co mohl a ještě se tím chlubí. Pro mě je to totální idiot. Kontejner z kamionu se mu zastavil o přední nárazník. Pracuji jako strojvedoucí a podobných situací (naštěstí s dobrým koncem) jsem zažil již mnoho. Dnes a denně sleduji dění na přejezdech z pohledu fíry. A bylo by to na velice dlouhé povídání. Každý fíra by mohl vyprávět. Škoda, že na lokomotivách ČD nejsou… Číst vice »
Hmmm, že by vám tak strašně záleželo na jeho zdraví … že tomu tak nějak nevěřím. Kameru si můžete koupit svou za pár stovek.
Napsal jste to „hezky“, ale úplně jste nepochopil můj příspěvek. Vybral jste si z textu jen to co se vám hodí a okomentoval to jako dítě ve školce.
P.S.: Kameru mám a často používám. Poslední zažitek s chodcem v zastávce Černošice-Mokropsy minulý týden. Tam šla i rychlobrzda. Den před tím Praha-Radotín – opět chodec. V 6 ráno jsem kvůli němu musel dlouhým houkáním vzbudit půl Prahy 😀 (A vůbec mě to netrápilo) Ale Radotín, to je klasika, tam už jich sbírali po kouskách do pytle tolik… Videa bych vám velice rád nasdílel, ale víte co…. nesmí se to – GDPR…
no vidíte tak proč si stěžujete … já myslím že vás nikdo popotahovat nebude … zvlášť když řeknete že je to osvěta a veřejný zájem
Opět hrozně hloupá odpověď 😀 To, že mám na kameře debila co se skoro nechá vyvrhnout u zastávky plné lidí mi nepomůže vyhnout se stresu z takových situací. To je to, co mě nutí si stěžovat (a rovnou vám dopředu odpovím – zaměstnání měnit nehodlám). Tu kameru používám z úplně jiných důvodů. Natáčení bezmozků je vedlejší efekt. Ale to jsem dost odbočil od vaší nedůvěry o mé údajné obavy o zdraví toho cvoka co to natáčel. Před chvíli jsem viděl v bedně, jak autor nahrávky dává na kameru rozhovor. Jo, dle jeho vzhledu a vyjadřovacích schopností se mi můj odhad… Číst vice »
Pro hloupého každý hloupý
Vy asi umíte číst jenom písmenka, naučte se číst i význam, bude to v budoucnu dobrý.
Někteří se vrhají pro tonoucího a riskují při tom i vlastní život – je to prostě vlastnost některých lidí. Bohužel, někteří si tonoucího raději natočí a jeho smrt okamžitě nasdílí médiím…
Ano je to vlastnost, nikoli povinnost….
Ehm… připoměňte mi, kde jsem psal, že je to povinnost, buďte tak laskavý. Doufám, že až se někde budu topit, bude na břeho někdo jiný než vy 😀
To jistě můžete, já se kvůli vám neutopím. 112 dle zákona ale zavolám, nebudu-li mít vybitý mobil.
Palec nahoru. To nezaslouží další komentář 😀 😀 😀
Vy taky jste asi materiál. Mě by zajímalo, co dělal po té nehodě. Tam pak už jste povinen pomoci v rámci možností. Ale bojím se, ten sragora ani nepomohl.
A jsme lidi nebo cvičení brouci? I u zvířat vyšší inteligence existuje něco jako pomoc v ohrožení.
Aby ho vzapeti smetly trosky vlaku a kamionu.
No, ty jsi teda myslitel
Odpovím vaší odpovědí, znáte fyziku? Chytil jste se že?
Sám jste psal, že se mu nemohlo nic stát v tom místě.
Je to lidská hyena.
Nech sa paci. Tu je ukazka ako sa mu podla Vas nemohlo nic stat. Podla mna chybali centimetre.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-vlak-nakladni-auto-uhrineves-praha-vrtulnik.A190906_095121_praha-zpravy_klu/foto/ZUF7dd8e1_WhatsAppImage2019_09_06at1029371.jpeg
a vy jste s prominutím naprosto blbá.
Zkuste to bez těch urážek. Až se začnete chovat slušně, můžeme se bavit dál. Zatím jste potvrdil svoji inteligenci. Pěkný den.
me by fakt zajimalo, co mel podle vas delat?
No … jedna vec je postavat tam, kde byl.. a druha vec (jak ho nekteri posilaji) … kdy mel jit k zavoram na prejezd a dotycnimu snad pomalu otvirat zavory.
Hlavně,závory jsou z dřevěných prken,mohl je prorazit,sice by platil flastr, ale strojvedoucí mohl v klidu dojezdit směnu a jít domů za svou rodinou…
Dokud na přejezdech nebudou senzory, které tomu dokáží předejít, bude se tohle stávat pořád. Nějaký blbec, co tam vjede na červenou, se bohužel vždycky najde. Otázka je, proč tam ty senzory už dávno nejsou? Na to se ptejme těch, kteří o tom rozhodují a pak, když se něco stane, v televizi komentují, jak je to hrozné. Hrozné to je, ale lze tomu efektivně předcházet. A tlačit na ně bychom měli i my, v tom vlaku může příště sedět kdokoliv z nás nebo naší rodiny. A to dopadlo ještě dost dobře…
Senzory tomu ale nedokazi predejit, pokud pojede vlak maximalkou, tak ani senzor nezastavi vlak vcas,,,, Souhlasim, ze je to pomucka co muze pomoci, ale to je porad dokola, zabezpecite prejezd krizem a to nestaci, zabezpecite semaforem, opet nestaci, date zavory a opet nestaci, pak se budem divit, ze je to vse strasne drahe… totez ve meste, kvuli mobilum,… ve vlaku uzamceni dveri,… Vse jen proto, ze lide nechteji dodrzovat predpisy… Uvital bych urcite lepsi zabezpeceni, mimourovnova krizeni, ale vsechno to stoji penize… nejprve se naucme chovat zodpovedne a bezpecne, jinak muzete neustale investovat dalsi a dalsi penize kvuli lidem, co… Číst vice »
Dnevnik mašinovodje druhy díl zítra v kinech .
Proč? Idiot kamionak .to je do nebe volající . Policajtů mraky ať stojí u přejezdu a něco dělají nebo se nic nezměni
To jako že by ho ten policajt z tratě vytlačil,nebo co?Uvědomte si jedno-u obou největších průserů na přejezdech v posledních letech byli řidiči z ciziny, kteří nemají ani tušení,jak takový přejezd vlastně funguje.U nich doma většinou závory ovládá zodpovědná osoba v nějakém domku někde u traťě,a často u těch závor ani žádná červená světla nejsou.Takže základní informace o tom zda vjet nebo nevjet na přejezd je pro ně závory nahoře-závory dole.Světla pak považují za nějakou doplňkovou informaci.Ohánět se paragrafy a pokutami prostě tady nefunguje.Naopak, systém musí být připraven vypořádat se i s takovými řidiči.A nebo se s nehodami smířit.A nebo… Číst vice »
Na tom něco bude, že by se na Balkáně a v Polsku mohli dozvědět, že závory v ČR nejsou pro fyz. zabránění v jízdě, ale zvýrazněním
žel. přejezdu.
Tihle lidi se za všech režimů naučili „dobře kšeftovat“, jistě pochopí i toto….
Nastávají se poslední dobou V ČR hlavně (vážné) nehody srbských kamioňáků? Nechci jim křivdit, ale není to první případ, kdy jde o řidiče ze Srbska.
PS. Proč teda nedáme před přejezdy „informační tabule“ s obrázky, jak kamion poráží závoru???
Oni v Polsku a na Balkáně nemají přejezdy vzpamatuj se
Já v Srbsku nikdy nebyl…
Jeden známej polskej kamioňák mi říkal, že červený světla znamenají STOP a nic víc. Otázka jestli není jediný 😐
amatéřští filmaři jou žulaři. Podobný jaok řidiči kamionu. Kamioňák má motor o výkonu několik set kilovat a neprojede závorou. Majitel chytrého telefonu a blbé hlavy natáčí, místo aby couvl, případně utek, protože k nárazu díky situaci a „schopnosti zahraničního profesionílního řidiče“ prostě muselo dojít.
Tak, jako je pod svicnem nejvetsi tma, je primka kolma k mistu stretu nejbezpecnejsi, protoze bez ohledu na smer, ze kteryho bude kamion trefen se budou trosky pohybovat ve smeru narazu ve vyseci cca 120 stupnu, to je fyzika. Snad jen nejaky odraz ale tam by jiz mela byt minimalni kineticka energie.
naopak, majitel chytreho telefonu se zavhoval spravne.
kam by mel utikat? tam kde byl, bylo nejbezpecneji
To točil a pak dál na fcb? Proč? Proč to ty lidi dělají?
tak třeba video z letadla při dekompresi kabiny odhalilo, že si půlka lidi i přes povinnou instruktáž nasadila tu kyslíkovou masku blbě. třeba to může vést k případnému zlepšení a osvětě.
Ale jo, to chápu, ale když vím o nebezpečí a jeho možných následcích (kameraman zřejmě nevěděl, k čemu dojde), tak zdrhám a natáčím až z bezpečné vzdálenosti.
Spadne bomba a většina lidí na to bude čumět „Co to jako je? Půjdu si to vygooglit, vyfotím si to, dám to na instagram,“ a bomba mezitím bouchne. A to se má o nás starat…
Tomu, kdo to natáčel, bych bez pardónu napařil spoluvinu. Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat a nikoli čumět do mobilu a těšit se na senzaci. Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco. Chtěl bych toho tvora vidět, to musí být podobný exot jako ten v kamionu.
Jak víte, že už nekolnal voláním na 155/112? Co podle Vás měl dále dělat? Jít zvednou závory jako yntelygenti na Facbooku doporučují?
A nebo taky mohl vyběhnout a v tu chvíli by ho ten odhozenej kamion smetl. Ten kdo to natáčel, bude asi duchem mdlejší, protože já bych couval do prd… zkrátka pryč. Taky bych mu nešel pomáhat, tam prostě není vidět, a když kamioňák je blbej, jak dlabaný necky a nechápe, že když už to zmastil, že musí zkrátka zlomit to břevno, tak je to těžký.
ten duchem mdlejsi jsi ale ty.
Jo? A čím? 😀 Pobav nás.
„Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat“
Je povinnost poskytnout první pomoc zraněným.
„Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco“
A ten řidič ze Srbska by tomu určitě rozuměl, že?
Vyběhnout z vozidla před stojící kamion by znamenalo okamžitou smrt. Vy by jste v takové situaci šel riskovat svůj život?
on by se se slovy Za stranu! Za lidi! vrhnul s granátem pod ten vlak …. ale ne, dyť von křičel zasr… náledí ….
Jan K.: Stavte se ke mně na kafe nebo na pivo.
ve vasem pripade bych radeji nemyslel. ono bude na svete lip.
zadny takovy zakon nenarizuje nic takoveho – uz vas vidim jak bezite primompod jedouci vlak, gaucovy experte
Z mého pohledu je na tom celém nejsmutnější to, že tihle mezizávoroví hrdinové nemají žádný respekt z červených světel, ale z té spadlé závory si pak nadělají do kalhot. Nerozumím tomu, co se těm lidem honí v dané situaci hlavou, ale protože v té hlavě nic nemají tak se tam ani nemá co honit.
Na železnici je dnes mimořádně vysoký počet mimořádných událostí. Ráno došlo ke střetu s osobou v Kutné Hoře, stejně tak mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem. Na trati z Prahy do Berouna je opět omezen provoz kvůli poruše trakčního vedení.
Tak trať 171 už snad ani nemá smysl uvádět. Tam je to běžný stav a za mimořádnost se dá spíš označit, když se během týdne na trati nic nerozbije nebo někdo neukradne nějaké kabely a podobně.
Na tom videu je uplne jasne, ze ta osoba je uplne mimo realitu. Stat takhle pred tim prejezdem tak beru nohy naramena protoze je jasne, ze pokud pujde vlak ven nebo vlak ten nakladak odhodi, tak jsem v dostrelu a prvni na rane. Obavam se ze predstavitel dnesni facebookove generace zijici predevsim virtualni realitu…toho blba co natacel video to klidne mohlo zabit a on tam sedi vklidku jak tele pred porazkou !
To už je větší šance, že ho zabije nějaký předmět letící od nehody, než když je v autě a je celkem relativně ochráněný.
Navíc i opuštění vozidla a zvednutí závory by ho mohlo stát život.
Za počítačem se to lehko řekne, ale reálná situace je vždycky jiná…
Sorry jako, ale je to blb, racionalne myslici clovek okamzite vypne motor, pootevru dvere auta, nic neslysim tak padam ven a mizim. On ten prijizdejici vlak nejspis bude totiz dobre slyset. Nebo okamzite zaradim zpatecku a couvam od prejezdu pryc klidne i protismerem co nejdal co to jde. Uvedmote si, ze tady do nej svihnul nejaky elefant, ale ona se pred nej klidne mohla vylejt vykolejena cisterna s benzinem a kdejakym jinym svinstvem, kdyby jel nakladni vlak. A on tam sedi jako tele 2 minuty, v aute mu rve pustene radio….ne na tohle ja nemam a proste nechapu, Kandidat na… Číst vice »
Ja myslim, ze racionalne uvazujici clovek by couvnul, pokud by si myslel, ze je „v dostrelu“, proc by tam nechaval automobil? Samozrejme za predpokladu, ze za nim nestalo nalepene jine vozidlo.
Ten ridic okamzite 10000 hodin prospesnych praci zabavit ridicak at jde delat jinou praci a at odskodni vsechny zranene a skodu!!!
a co konkrétně prosím porušil?
Porušil vyhlášku o provozu na pozemní komunikaci a tím se dopustil přestupku, resp. trestného činu obecného ohrožení.
prosím? jakou vyhlásku a jaky paragraf a odstavec?
vjel na prejezd kdyz svitily cervene.
tvl o co se tady snazis?
On mluví o řidiči kamionu, ale chápu, že člověk jako ty, to nepochopí.
No .. tak to sis pekne nabehla 🙂 precti si to ty.. pak to treba pochopis .)
Celý problém je, že vy ani neumíte číst a chápat psaný text. Je to tam jasně napsáno o tom, že vjel na přejezd. Tam vjel řidič kamionu. Tím to celé končí. Základní škola začala, tak šup do lavice.
ach tak, já myslel že je řeč o tom natáčejícím. ty vlákna se trochu pletou. no nicméně, vyhlášku skutečně neporušil 🙂
Policie se zabývá i natáčením.
jasne 🙂 tak urcite 🙂
10k veřejně prospěšných prací? Pokud by u toho měl ještě běžný zaměstnání na 0,6 úvazku (z něčeho žít musí, že? a veřejně prospěšný práce nejsou proplácený) a chodil i o víkendech, tak to máme 32 hodin týdně, a za 6 let má odpracováno. Bez nemoci, bez dovolený, bez víkendu. No a pak může začít dělat na celej úvazek a začít splácet několik desítek milionů. Nejspíš jako když Topper Harley platil rozbitou stíhačku $100 týdně.
Ale jo, házení čísel tu jde mnoha lidem, co na to, že jsou úplně mimo realitu.
Je nepříjemné, co se stalo. Je tu spousta keců okolo, které už jsme slyšeli 1000x. Ale bylo by dobré se zamyslet na jedním faktem. Kamion na kolejích stál údajne 2 minuty. To je poměrně dlouhá doba. To neexitovala nějaká možnost dát fírovi vědět, že na přejezdu je nestandardní situace? Asi nemůžeme chtít po idiotovi aby vzal telefon a někam zatelefonoval. Ale co třeba zavést na všech přejezdech kamery, které v případě, že se objekt zastaví tam kde nemá, vydají povel k okamžitému zastavení blížících se vlaků v daném úseku? Tohle by už dnešní uměla inteligence zvládla.
Zvládla. Dokonce by to zvládla poslat k vyhodnocení dispečerovi. A dost často tam policie kamery má. A dokonce u těch kamer občas i nějaká inteligence sedí.
https://www.facebook.com/114692231874971/posts/2637787159565453/
Já to nechám bez komentáře
Demence toho co natáčel … to nemohl za ním jít nebo něco omg? Normál je mi zle a vůbec se mi nechce do práce.
Přesně… Anebo naopak odjet/utéct, měl celkem štěstí, že mu něco neprolétlo čelním sklem…
Jo no určitě bych chtěl stát ještě blíž v okamžiku srážky….
Tak k němu bych tedy fakt nešel. Maximálně panicky gestikulovat z co největší dálky.
Jít za ním určitě není dobrá volba. Běžný člověk nemá šanci odhadnout, kdy vlak může přijet a troufnu si říct, že ani středně pokročilý šotouš to neodhadne. Maximálně zkusit něco gestikulovat, ale hlavně měl očividně mnohem dál couvat. Ale člověka zamrzí, když vidí, kolik času tam bylo pro to, aby to ten řidič projel a nic. Ale samozřejmě nedovedu říct, co se v takovém případě řidiči kamionu honí hlavou, musí to být něco hrozného, takovou dobu čekat, co se stane.
@JarynJarin: To je těžké posoudit. Také jsem si říkal, že mohl ridic vozidla, který to natáčel, někam zavolat (číslo přejezdu tam jistě někde vidět je) nebo, mohl zvednout závoru, aby ten kamion vyjet. Ale co když přijel na poslední chvíli a kdyby vyběhl, mohl by být zasažen trosky? Věřím, že tato nehoda bude důsledně vyšetřena a nebude-li nalezena jakákoliv polehčující okolnost, pak by měla následovat, dle mého, horní sazba nepodmíněného trestu pro řidiče nákladního vozidla. Rád bych věřil, že k natočení videa došlo náhodou a ne 2 minutovým civěním a čekáním na nevyhnutelný okamžik. Chtěl bych věřit, že lidi jsou… Číst vice »
Existují a fungují linky tísňového volání – univerzální 112 a konkrétní 150 – hasiči, 155 – zdravotní záchranná služba a 158 – Policie. Volání na tyhle linka je bezplatné a funguje i z mobilních telefonů bez funkční SIM karty. Je v podstatě jedno, na které číslo zavoláte jako první – operátoři linek jsou propojení a info si předají. Podle dostupných informací kamion mezi závorama stál 2 minuty, než došlo k nárazu vlaku. Existuje amatérské video zachycující víc než 1,5 minuty z této doby a vypadá to, že bylo zachyceno na MT. Takže to vypadá, že k nehodě společně přispěl řidič… Číst vice »
Na některé z uvedených linek jsem již párkrát volal a troufnu si říct, že neexistuje šance, jak tímto způsobem zastavit vlak v uvedeném případě.
Tím nechci absolutně shazovat kvalitu těchto linek, ta si myslím je na velmi dobré úrovni, ale prostě než řeknete, co se děje, než řeknete, kde jste, než si to druhá strana dá perfektně dohromady a ještě nějakým způsobem vyrozumí kompetentní osobu, která má nějakou páku na zastavení vlaku. To prostě nejde stihnout.
“Kamion sekly na přejezdu v Uhříněvsi na koridoru” – 10 sekund i se zopakovanim. Jsem naivní kdyz si myslim, ze 158 má přímý kontakt na dispečera co muze na te trati zastavit pres Generální stop provoz?
přidejte tak půl minuty než to člověk vytočí, spojí se to, někdo to zvedne a ohlasí se. tedy jsem optimistický. jo, kontakt má, to měl i ve Vraňanech….
Jakých pul minuty? 158 mam vytocený za 10 sekund i s tim ze to nekdo zvedne. Po 30 sekundách musi byt jasny kde to je a o co jde. Pak druhy hovor 30 sekund a Generalni stop. A nic by se skoro určitě nestalo. To pako s videem ma normálně spoluvinu.
ano, jste naivni.
koukam, vy jste dalsi bezmozek.
Já bych tam taky rozhodně nešel. Ani za milion. Zvedat debilovi nějakou závoru. To už hraničí s darvinovou cenou. To se radši nechám zavřít za neposkytnutí pomoci. Navíc díky protihlukové stěně nelze ani varovat mašinfuhrera.
Pokud by jel 160km/h, tak ho tak nejak ani nestihnete varovat…
Na druhou stranu, mohl vystoupit a ukazat mu gesty z te vzdalenosti, ale je to o zivot…
Naštěstí nikam nešel, protože by nejspíš byl jediným mrtvým u této nehody.
a vy byste sel primo do mista, kde za chvili narazimvlak do kamionu?
no, to jste fakt jaryn.
To, že tam ten kamion stál 2 minuty, než do něj narazil vlak, to víme až nyní. Ale kdybych se k tomu přejezdu přimotal, tak neztrácím čas filmováním, ale okamžitě již z dálky (a to vidím na několik stovek metrů, že kamion stojí mezi závorami) volám 158 a hned v zápětí centrální dispečink SŽDC, který mám v mobilu pro všechny případy (to běžně každý nemá). Nicméně 158 by mělo stačit. A dále bych v tomto konkrétním případě běžel co mi síly stačí směr žst. Uhříněves informovat osobně nějakého provozního zaměstnance SŽDC/ČD/Metransu, prostě kohokoliv. Vždy je lepší to zkusit, než jen… Číst vice »
Nejbližší provozní pracovník METRANSu jsem byl v okamžiku nehody já a byl jsem cca kilometr od místa nehody. To by fakt neuběhl…
Díky za tip. Hned jsem si uložil číslo na dispečink SŽDC. To je zcela nepochybně nejrychlejší řešení, kdybych někdy náhodou byl u něčeho podobného…
jaký konkrétní trestný čin prosím? už jste byl podat trestní oznamení? ono neoznamení (nekterých) trestných činů je taky trestné, kdyby náhodou spadal mezi ně….
Trestny cin? A jaky proboha?
Dokonce spolupachatel? Tvl, na ty zvasty jste prisel sam?
Zákon 40/2009 Sb.:
Řidič kamionu zcela zjevně § 272 Obecné ohrožení (vzhledem k situaci a počtu osob ve vlaku)
Řidič auta u přejezdu: § 368 Neoznámení trestného činu:
Kdo se hodnověrným způsobem dozví, že jiný spáchal trestný čin … obecného ohrožení (§ 272) … a takový trestný čin neoznámí bez odkladu státnímu zástupci nebo POLICEJNÍMU ORGÁNU nebo místo toho, jde-li o vojáka, nadřízenému, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta…
Pokud by to oznámil policejnímu orgánu (a ten informaci předal dispečerovi SŽDC), možná by té zrážce zabránil, nebo by alespoň zmírnil její následky.
Svatá prostato ….
A tedy vy už jste TO podal? Abyste nešel na tři léta …. neboť teď už je to hodnověrné ….
Hmmm… 🙂 pravnik amater.
a vite, ze jste se prave dopustil trestneho cinu i vy? nebo uz jste to TO podal? 🙂
uz to nehulte .)
To s tim trestným činem a spolupachatelstvím, to je ukrutna pitomost…jste úplně mimo.
Koukam, ze uz jsme opet u diskuze pasti ceskych prejezdu zavory versus svetla, aneb co v Cechach nejde a jinde ano. Proce ceske prejezdy nefunguji jako japonske?
Jejich chovani mi prijde naprosto logicke narozdil od toho ceskeho
https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg
A co je na tom videu jiného než u nás?
predevsim ze svetla zhasnou ve stejny moment jako zavory jdou nahoru.
Spíš to chce video, jak se přejezd chová, když si šlápne vlak z druhé strany.
Na terci se rozsviti sipka, ktera ukaze ze vlak jede i z druhe strany zavory zustavaji celou dobu zavrene, svetla blikaji a zvonek zvoni. Nikdy se nestane ze by se zavory zacaly zvedat a hned zase spadly.
Ok
Mimochodem japonsky prejezd je jazdy vybaven emergency tlacitkem, po jehoz zmacknuti zastavite prijizdejici vlak. Samotna zavora ma v s sobe zabudovany kloub, takze kdyz do ni narazite, tak jenom vyskoci z kloubu ve kterem je take spinac a take zastavi vlak, pouhym zatazenim zpet za zavoru ji pak do koubu technik zase zacvakne a neni treba nic opravovat. Vetsina prejezdu ma navic opticka cidla. To je tak kdyz se nehledaji duvody proc neco nejde ale zpusoby jak situaci efektivne resit.
Jasně. A srbský řidič, který není schopný za 2 minuty ani prorazit závoru, ani odejít z auta, určitě půjde mačkat tlačítko, o kterém neví, že tam je.
To tlacitko s ceduli je tak neprehlednutelne, ze i ja, kteremu nikdo nic nevysvetloval a nerikal, jsem si ho ihned vsimnul a funkci jasne pochopil. Navic ridic na japonskem prejezdu nemuze byt chycen do pasti jako na ceskem, kde mechanicka zavora a svetla se chovaji proti logice.
no ono na balkane berou vsecko trochu jinak
Český přejezd je vybaven tenkou dřevěnou závorou, kterou při troše vůle dokáže prorazit snad i cyklista. Na závoře jsou spínače, které v případě jejího nadzvednutí nebo poškození zastaví vlak. Každý přejezd je také označen unikátním číslem, podle kterého záchranné složky dokáží přejezd ihned identifikovat a zastavit provoz. Chybí snad jen to emergency tlačítko.
Jenž je to marné. To je tak, když se hledají způsoby a pak přijede blbec.
Je pravda to s tím nadzvednutím? Mám za to, že před pár lety při uvíznutí vozidla někde u Berouna lidé závory nadzvedávali, ale marně.
problem je, ze kdyz ji zvednete tak zase spadne vyvazenim dolu, musite ji celou dobu drzet nez zablokovane vozidlo nevyjede tudiz je to cinnost minimalne pro 2 osoby. Sam muzete zavoru leda prorazit.
To protože závora není stavěná na to, aby ji někdo ručně zvedal ve snaze s autem odjet. Logika závory je, že pokud už někoho zavře, tak ten ji co nejrychleji a) prorazí (v případě většího vozidla), nebo b) nadzvedne autem, zatímco ji podjíždí (pro menší auta).
Pokud je někdo uzavřen mezi závorami, je z principu potenciálně jednotky sekund od srážky. To opravdu není čas na to chtít zvedat závoru abych si nepoškodil lak nebo sklo.
Ano, nadzvednutí funguje taky. Jen ho nemůžete považovat za všespásné. Pokud nadzvednete závoru, je to v podstatě ekvivalent toho, jako byste řekl systému, že zrovna na přejezdu stojí vlak. Na to systém reaguje tak, že na nejbližších návěstidlech postaví návěst stůj („červenou“), ohlásí výpravčímu/dispečerovi poruchu přejezdu a pokud má trať kódovaný přenos návěsti na lokomotivu, ohlásí návěst stůj přímo strojvedoucímu. Jenže vlak může mít z plné rychlosti brzdnou dráhu 2 km, přičemž nemáte jistotu, že začne brzdit hned – pokud trať nemá přenos návěsti, dozví se o problému strojvedoucí až to návěstidlo uvidí a pokud jej už předtím minul, nedozví… Číst vice »
Aha, to je zajímavé. Tady by to náhodou fungovalo dobře, pokud Ešus stál v Kolovratech na zastávce (kdyby někdo tu závoru zvedl bezprostředně po uvěznění kamionu). Ale ve Studénce se zrovna přiřítilo Pendolino už několik (desítek?) sekund po uvěznění kamionu. Takže to riziko, že někdo poběží k závoře a smetou ho trosky (jak tu mnozí popisují) bylo obrovské. Co takhle napsat na vnitřní stranu závor: PŘI UVÁZNUTÍ PRORAŽ ZÁVORU A JEĎ PRYČ! Já vím, pro kamiony je to nízko a ještě by to muselo být i polsky a srbsky… Ale na české řidiče osobáků by to fungovat mohlo, je to… Číst vice »
V zapojení závory se sleduje , jaký je úhel natočení osy otáčení závorového břevna a podle toho se přepínají elektrické obvody přejezdového zabezpečovacího zařízení (např vypnutí motoru, vypnutí zvonců, konec svícení červených světel atd.) Závora v dolní (sklopené ) poloze je držena volně vlastní vahou a je možné ji nadzvednout. V konstrukci břevna závory jsou deformační zóny, které umožní její přeražení poměrně malou silou bez deformace a poškození dalších částí přejezdového zabezpečovacího zařízení. Břevno závory je vybaveno prvky pro sledování celistvosti. S informacemi o celistvosti a poloze závory pracuje vnitřní logika přejezdového zabezpečovacího zařízení. Informace o celistvosti a dolní koncové… Číst vice »
…a toto se snad uci v autoskole? Ja nemit rodice nadrazaky tak z autoskoly o necem takovem nevim zhola nic, zato do testu jsem se musel nabiflovat na ktery ci onaky urad mam nosit jake formulare….
Co znamená červená, to vás v autoškole neučil?
Problem je, ze clovek neni stroj a chybu udelqat zkratka muze, pak vyvstane otazka jaka jsou nouzova reseni. Prejezdy nouzova reseni maji, ale k cemu jsou, kdyz je ridici hromadne neznaji. Prejedum by se mela venovat jedna cela vyucovaci hodina v autoskole, pripravit na ni pulhodinove video, kde bude popsano jak se na prejedu chovat ale i to jak z nej uniknout a jak prejezd funguje. Divil byste se, ale hromadne stale preziva nazor, ze zavory dolu spousti nejaky personal, nikoliv ze je to automaticky rizeny proces atd…..
O kvalitě toho, co se učí v autoškolách má celkem jasnou představu asi každý, kdo jí někdy prošel. Jenže na to bych se nevymlouval. Připadá mi normální, že se řidič zajímá o novinky a možné situace na silnici i poté, co už vyšel z autoškoly. Tedy normální řidič by měl. O volech přesvědčených o tom, že řídit umí z podstaty (a to jak dobře!) asi nemá smysl mluvit.
Ve správné autoškole se to zcela nepochybně učí, protože je to obsaženo v zákoně 361/2000, konkrétně v §29, písmena a) a c). Tím jsou také mimo mísu jakékoliv úvahy o logičnosti, jakož i odkazy na Japonsko.
Vy jste taky jeden z tech, ktery nehody zakaze predpisem nebo zakonem a tim se problem vyresil. Jak typicke pro SZDC a CD…
A učí se to taky v Srbsku a Polsku?
Víte co je na tom videu hlavně jiného než u nás? Všimněte si, že všichni řidiči před vjezdem téměř zastavili. To v Česku neuvidíte – pokud jsou na přejezdu světla nebo dokonce závory, jede se naplno…
To naprosto souhlasím
To je dano japonskymi predpisy, pred prejezdem je kazdy povinen zastavit navic je tam obligatni japonska stopka 止まれ
Existují i u nás přejezdy, které se při blížícím se vlaku z jiné koleje nezačnou otevírat. Ale je to za cenu prodloužení doby zavření přejezdu. A tuhle cenu není u nás příliš velká vůle platit.
A) Na tom je krásně vidět, že japonec na dvoukolejné trati zavírá už za 8 sekund! Tady u studenky za 40. A pak mát tedy Japonec čas i na detekci a zastavení..
B) Při projetí vlaku 1. vypne blikání a pak ZVEDNE ZÁVORU !!! Žádné zmateční situace nemohou nastat!!
Tady budou všichni mínusovat a tvrdit jak je vše v ČR ou kej..
Taky nechapu co je na japonskych prejezdech irituje, zrejme to, ze to borti mytus o neomylnosti a dokonalosti ceskeho reseni, ktere je ve skutecnosti uplne nahlavu.
Nad vzděláním některých diskutujících žasnu. Můžete mi prosím říct, jak elegantněji provést situaci, kdy do obvodu přejezdu vjede druhý vlak při zvedání závor od prvního vlaku? Samozřejmě, že nejbezpečnější je břevna rychle shodit zpátky…
A co treba je vubec nezvedat?
To je pěkný nápad, ale někdy se ty závory zvednout musí.
Jak jsem psal výše, někde to tak je.
Ale protože to znamená mít jakýsi „předpřibližovací“ úsek, který na stromě neroste, tak se takový úsek uměle nezřizuje, ale využívá se pouze v případech, kdy z nějakého důvodu už existuje – typicky při odloženém spouštění výstrahy od nejblíže vzdálenějšího izolovaného styku / počítacího bodu.
Jako nechat je dole 24/7? Tak technicky by to šlo, ale nevím co by na to řikali řidiči.
Nevíte, jak to funguje nyní? Ten obvod je pouze jeden pro světla a následně se závory spustí po nastaveném zpoždění a nebo je větší obvod pro světla a následně menší pro závory?
Je pouze jeden s časovým zpožděním. Zde je právě zakopaný pes s předčasným spouštěním závor. Časové zpoždění je spočítáno tak, aby nejpomalejší vozidlo (nebo chodec) stihl přejezd opustit (a konkrétní čas se tak mimochodem liší přejezd od přejezdu). Jakmile první vlak opustí přejezd, může teoreticky přestat blikat světlo a zvednout se závora, což by fungovalo, pokud by čas na zvednutí závory byl nulový. Pokud během doby mezi opuštěním prvního vlaku a zvednutím závor do úseku vjede vlak z druhé strany, měl by teoreticky začít cyklus nanovo, tedy zvonit a blikat a závory spustit až po čase potřebném pro opuštění přejezdu.… Číst vice »
Děkuji za osvětlení situace. V tom případě mne jako jedinné funknčí řešení napadá udělat větší a menší obvod s tím, že klasicky se budou závory spouštět na menším obvodu stejným stylem, jako nyní, ale při zvedání se závory budou ptát: „Je ve větším obvodu vlak?“ a pokud tam vlak bude, tak nahoru nepojedou. Pokud tam vlak nebude a vjede tam až při zvedání, tak se závory zvednou a dolů se spusí úplně klasickým způsobem (tzn. světla a následně pád) až po vjezdu vlaku do menšího obvodu. Samozřejmě, jak jsem psal níže, je toto už složitější řešení a je tam víc… Číst vice »
Ano, to by fungovalo. Ale zásadně tak zhoršíte už nyní problematickou situaci s pomalými nebo dokonce stojícími vlaky. Délka úseků (a časy) jsou navrženy pro nejrychlejší vlak, jaký na trati může jet (řekněme Pendolino jedoucí 160 km/h). Pokud pojede pomalý vlak (řekněme náklad jedoucí 60 km/h), bude přejezd uzavřen téměř třikrát déle, než je nezbytně nutné. Pokud přidáte další úsek, může se ta doba protáhnout extrémně.
Je to malinko jinak. U světelného přejezdového zabezpečovacího zařízení splňujícího podmínky ČSN 34 2650 je jako „hlavní“ definován výstražný stav – přerušované střídavé svícení 2 červených světel na výstražníku. Pokud trvá výstražný stav, nesmí uživatel pozemní komunikace vjet/vstoupit do prostoru přejezdu. Výstraha sklopenými závorovými břevny je jako druhá v pořadí, dalo by se říci „doplňková“. Proto vždycky musí výstraha světly trvat minimálně tak dlouho, dokud nejsou břevna závor ve svislé poloze – takže vždycky je to tak, že začne světelná výstraha, po zpoždění se sklopí břevna (světelná výstraha musí trvat), po průjezdu vlaku se začnou zvedat závorová břevna a po… Číst vice »
Ani bych neřekl, že to je jinak. Jen jste to popsal přesněji a techničtěji.
Nehádám se, že závory jsou doplňková signalizace. Takovou roli ale mají i ve státech, kde se světla vypínají současně se začátkem zvedání závor. Rozdíl je jen v uspořádání traťových úseků a KO/PN. Pokud jsou uspořádané tak, že systému dají dost času na bezpečné uzavření přejezdu za všech okolností, můžete přejezd bezpečně „otevřít“ zhasnutím světel hned, aniž byste čekal na závory. Cenou bude pravděpodobně jen delší celková doba uzavření přejezdu.
Dotyčnému, který jednoznačně nerespektoval ustanovení zákona 361/2000, 4 roky v chládku za obecné ohrožení a doživotní zákaz řízení. A samozřejmě náhrada škody v maximálním rozsahu, co bude schopen odmakat v tom chládku.
S tím chládkem máte pravdu, ale náhrady škody se provede z povinného ručení.
Neprovede.. 35 mil… nebude stačit.
A vy víte že má sjednáno 35 mil?
A vy víte že má více jak 35 mil? Jede se na cenu, téměř určitě to nebude vyšší…
Ne, ale já tu netvrdím, že to z povinného nepůjde.
Ctyri zraneni ve vlaku, jeden v kamionu, celkem osm? Ti tri zbyvajici byli kolemjdouci?
Tak prý byl obětí českého zmatečného přejezdového systému, kdy se zvedly závory, ale blikala červená. Kamion tam vjel, závory se po nestandardní době – rychleji uzavřely. A on zmatkoval. Absence sekvenčního sklápění.. Proč se takto české přejezdy chovají mi není jasné. Nejhorší je to blikání při zvedání a ještě 2 sekundy po otevření.. (nekompatibilní s východní a balkánskou mentalitou.) Tak pokud je registrován vlak, tak přece nebudu zvedat závory, nebo zvedání okamžitě zruším a zastavím, třeba v polovině…. Pokud není registrován další vlak . nemělo by se blikat při zvedání, nebo to jako Němci v polovině zvedání vypnout. Ne že… Číst vice »
Nevím, kde jste vzal, že se závory zvedly a opět zavřely. Já na rozdíl od vás mám k dispozici záznam činnosti (nejen) toho přejezdu v době nehody a k ničemu takovému nedošlo
V ČT to nyní bylo uvedeno podle svědka události.
To je úplně jedno, platné jsou výstražná světla, co si dělají závory může být řidiči jedno, to je jen doplněk.
Ale říkejte si co chcete, tady je výsledek..
A za B) podle mě nikdo reálně v ČR až na nějaké ty vyjimky v ČR dodržování pravidel na přejezdech nevymáhá.. – a ty vyjimky jsou podle mě pár přejezdů z nevím 5000 v ČR. Policie na to taky kašle..
Je jednodušší dávat pokuty za parkování kolem nádraží. To sice nikoho nezabije a neochrání ale vynáší to..
Vždyť to funguje podle tebe. Pokud je registrován vlak před zahájením zvedání, tak se závory nezvedají, pokud je vlak registrován po zahájení zvedání, tak se zvedání zruší a zastaví, třeba v polovině.
S tímhle souhlasím. Lidé se ohánějí, že je chyba na straně řidiče (což je), protože neměl vjíždět na červené světlo (což nerozporuji), ale jinak mi to připadá analogické s vykolejením toho vlaku na západě, kdy byla vina také na straně strojvedoucího, ale nikdo nemá vůli k takové změně systému, která by tuto chybu předcházela. Ten systém u závor prostě nedává smysl, což je možná kvůli jeho jednoduchosti, protože čím je systém jednoduší, tím bude spolehlivější, ale závory by se v podobném případě prostě vůbec zvedat neměly.
Vždyť to přerušení zvedání přesně tak funguje. Proto taky celou dobu blikají ty červené.
To je nejnebezpečnějši přejezd na trati Benešov – Praha. Jezdim tam,také jako strojvedoucí,teměř denně. Protihluková stěna,rychlost 120km/h a přejezd,nejlepší kombinace. Řidiče kamionu,pokud to nebyla technická závada,zavřít nadoživotí…
To jako do konce života? 🙂 🙂
A co jako s ním? Prvně je třeba řidiče ukáznit. Jenže dnes je spousta věcí naprosto normální.
Očekávám minimálně 50 mínusů od demokratů.
koblížky jíte dobrovolně, nebo Vám je posílají rekomando z čínské ambasády, soudružko?
Zatahnout do nehody srbskyho kamionu na ceskym prejezdu cinskou ambasadu, to uz vyzaduje opravdu silnou politickou uvedomelost!
Ukáznit? Vzpomínky na převýchovné tábory? Nebo rubat uran?
Škodu by si odpracovat měl.
To by ovšem trvalo několik životů…
A co ho poslat na vojnu, pane kníže. Na dvacet let. Ne, na čtrnáct.
A proc proste nepostupovat podle zakona a dle paragrafu 273 za obecne ohrozeni se skodou znacneho rozsahu mu dat osm let? Proc hned dozivoti, ktery se dava jen vyjimecne za zvlaste brutalni vrazdy?
A budeme tu balkánce osm let živit, denně nás bude stát 1200 Kč, takže nás jeho trest přijde na 3.5 milionu korun. Bezva plán.
Aha, takze zlocince z financnich duvodu zavirat nebudeme? Jeste lepsi plan!
Tohle není zločinec, to je jenom mamlas.
poroblém je, že tu máme poněkud přemamlasováno.
Anebo si to může odpracovat a vydělá si jak na sebe na na uhrazení části škody. Proč jen živit?
Protože v base nikdo nedokáže vydělat tolik, kolik by vydělal na svobodě.
To je tím, že basy stojí daleko od kamenolomů. Taky to je tím, že vězni dostávají šat, přikrývky a jídlo, i když nepracují. Myslůím, že v kamenictví je práce dost a každá ruka by byla užitečná. A k tomu jídlu bych dodal – kdno nepracuje, ať nejí. Ono by to šlo, ale to bychom si nesměli hrát na lidumily a lidský práva i v případě odsouzených.
https://www.epravo.cz/top/clanky/zamestnavani-a-odmenovani-odsouzenych-17572.html
Na problémovost tohoto přejezdu prý Policie upozorňovala několikrát, například špatná viditelnost výstražníků díky zástavbě a protihlukovým zdem.
Před přejezdem je nainstalováno svislé dopravní značení (dopravní značka oznamující, že se řidič blíží k přejezdu se závorami a desky s jedním, dvěma a třemi pruhy), výstražníky jsou při jízdě po ulici U starého mlýna vidět od desky se 2 pruhy , to je min. 120metrů). Protihlukové zdi nemají na viditelnost výstražníků vůbec žádný vliv. Pokud by Policie měla nějaké připomínky k viditelnosti výstražníků, jistě by je sdělila správci infrastruktury. Stalo se tak? Ještě nějaký poznatek o názorech Policie uvádí agentura JPP?
Za protihlukové zdi se může skrýt maximálně vlak, ale kvůli tomu je tam zabezpečovací zařízení.
Za to, co se děje, samozřejmě ČD ani jiní dopravci nemůžou, ale neměli by jejich představitelé začít tlačit na to, ať se s přejezdy děje něco obecně? Vždyť tady se takové nehody opakují a počet se nesnižuje. Jde o náš čas (jako cestujících) a jejich zdraví (nejen mašinfírů), ale tím, že se lidé začnou vracet v lepším případě k autobusům, v horších k autům, na tom finančně prodělají. Je to deset let, co se ministři dušovali, že se budou přejezdy rušit nebo předělávat. A kolik se jich změnilo?
Jo, Zeman jede na návštěvu Srbska a výsledky už jsou tady!
Naivně jsem si myslel, že kontejnery se na takhle dlouhé vzdálenosti už dneska přepravují hlavně vlakem. A stalo se to zrovna v Uhříněvsi s kontejnerovým terminálem…
Tak ony se do/z toho terminálu musí nějak dostat, že.
Jako ze nekdo ten kontys vezl kamionem z Belehradu do Uhrinevse na terminal, aby to pak vlak hodil do Budejic?
Ty kontejnery nemají mezinárodní číslo BIC, navíc se podívejte, čím se zabývá společnost FieldCore. Takže nejsoíš vůbec na terminál v Uhříněvsi nejely.
Muj prispevek byl ironickou reakci na prispevek predchozi.
Bude zajímavé zjistit odkud kam ten srbský kamion jel a proč právě tudy. Pokud si dobře vzpomínám, tak ten Polák vůbec přes osudný přejezd ve Studénce jet nechtěl, jen se vyhýbal českému dálničnímu mýtu a zabloudil.
Tak ten srbský kamion ten kontejnery z Modletic patrně nevezl…
OK, i tak je v Uhříněvsi spousta provozu z návozu kontejnerů.
No právě. Na komunikacích, které na to nejsou stavěné a na které už se to dávno nevejde. Kdyby si metrans za své postavil svoji silnici k D1 nebo k D0, budiž (a místo by na ní bylo), takhle Metrans vytváří pro obyvatele okolních městských částí silné negativní externality.
Proč do toho furt taháte Metrans? A Pražáci ty krámy z dovozu nenakupují z celého okolí nejvíc? Jako aby se ty věci snad teleportovaly, ne? Nebo sem mají jezdit kamiony rovnou z přístavu? Kupujte místní produkci a pak si stěžujte…
Proč? Tak se zkuste do té ulice Františka Diviše nebo do Podleské někdy postavit. Je to fakt hnus. A takový klid tam býval. Ti, co tam v okolí bydlí, určitě netvoří žádnou zásadní část odběratelů zboží, co se tam přeloží na kamiony.
Nejvíc provozu tam tvoří – světe, div se – osobní automobily z okolí Prahy…
Jo, pro debily je tu jasná příčinná souvislost: kamión vezl (z běžného „oběhu“ dávno vyřazené) kontejnery – v Uhříněvsi je terminál – svoz do něj generuje provoz kamiónů s kontejnery – za nehodu může Metrans!
JAK někdo může vjet na přejezd se závorami? Doteď jsem to nepochopil a to jezdím s autobusem. A jestli vjel na blikající přejezd a zůstal trčet v koloně s návěsem na kolejích, tak proč tam vjel? Tenhle člověk musí mít doživotní zákaz i na chůzi po ulici, natož na auto.
Nicméně nečekal jsem, že Elefanta je schopný náklaďák takhle rozpárat.
Možná tam uvízl, ten přejezd je dost klopeny a i auto tam skáče. Každopádně tam neměl vjizdet, o tom žádná. Neomlouvám řidiče.
Navic je to celé v oblouku, zázrak že fira stihl utéct.
Podle mne byla jen otázka času, než se tu něco semele.
V odolnosti skrine je elefant tezka bida. Lehoucka hlinikova konstrukce s absenci jakychkoliv vystuh na cele. Navic i konstrukce je to dost nestastne vyresene, protoze se deformacni zona predpoklada nejakych cca 40-50 cm, kdy jde vymenit pouze odjimatelne celo. Pak uz se deformuje primo skrin a vuz je v podstate pri jakekoliv vetsi nehode hned cely na odpis. Napr. Pendolino je reseno mnohem lepe, to ma jednak vystuhu v cele a celo je rozdeleno na 2 casty, samotny cumak s deformacni zonou cca 50 cm, pak vymenitelna cela kabina az ke dverim pro strojvedouciho a teprve potom samotna vozova skrin,… Číst vice »
Samotný náklaďák nejspíš tolik škody neudělá. To by se musel „fakt trefit“. Důležité je ale i to, co vezl. Jestli byl plný palet se zámkovou dlažbou a nebo svitků s ocelovými plechy, je to, jakoby to vlak napral do zdi. Ale i kdyby vezl mýdlové bubliny, na blikající přejezd vjet nesmí, o tom žádná.
podle návěsu mohl mít naloženo tak kolem 25t nákladu v kontyšu.
Naštěstí, při té vší bídě, je ještě kontejner s obrovskou čelní plochou a držící obsah uvnitř ideální věc pro absorbci energie nárazu do co největší plochy čela. Nejhorší jsou plošinové návěsy s těžkými plochou malými věcmi – jako Pendolino ve Studénce.
jj tam to byl svazkovanej plech. nízko položený tabule, dokonalá střižná hrana.
No jestli je váš odhad jako s tratí do Rožnova, tak to pak jo. 😅
odhad podle návěsu.
a co tady má co dělat Rožnov?
Pri pohledu na foto, by v pripade reseni skrine jako u pendolina, byl vymenen na voze pouze cumak s celou kabinou a jezdilo by se dal, tady to bude nejspis odpis, on se hlinik zkratka blbe rovna a vari…..
Za 3 roky od pendolína defakto neudělali nic reálného. Především nikdo nezvýšil pokuty pro kamiony které jsou hlavním zdrojem problému. Snažili se zvednout pouze pokuty, ale všem, včetně aut, nevím proč… A to pokud vím, neprošlo. Můj názor na řešení.. Profesionální řidič kamionu, vozidla nad 7,5 tuny má za vjezd na červenou po víc jak 10 sekundách okamžitě zaplatit 60 000 Kč a nazdar. Jinak nikam nejedeš.. Jako v Rakousku.. Zabavit.. Oni pak rychle platí… U automatických systémů – ať to zaplatí vlastník vozidla – spz. Při příští návštěvě čr požadovat zaplacení. pokud nezaplatí, nepojede. Ono by se to rychle… Číst vice »
No takže kdyby bylo po vašem, dostal by ten kamioňák větší pokutu. To je panečku řešení problému nehod na přejezdech. Nebylo by lepší nehodám předcházet?
Když budou řidiči vědět že za ty jejich snahy o zkrácení či zrychlení cesty jsou tvrdé postihy a jsou zároveň jasně identifikovatelní kamerou, tak se jich budou dopouštět méně, minimálně brzo skončí ti rizikoví bez řidičáku nebo ve vězení. Ideální je samozřejmě nemít přejezd vůbec, mít trať i nástupiště oplocené v celé délce elektrickým plotem, ale to je jednak nereéálné zavést všude a druhak to nebude hned, takže to chce řešit aktuální problém nějakým rychlým způsobem.
Můžete mi vysvětlit jak bude kamioňák ze Srbska znát přesně postihy po celý Evropě, aby ho to motivovalo?
Ano správné řešení je nemít přejezdy na koridorech, všechno ostatní je jenom patlání současnýho nevyhovujícího stavu.
Ale udělalo, na přejezdy se budou montovat radary.
A kdy kde? 2 roky to testují. A jestli se to opravdu chystá k nějakému nasazení těžko říct.. A kamerové automatické systémy jsou u tunelů zcela běžné. Pokutovací kamerové systémy dělá camea od roku 1998? Vše je vymyšlené..
Nevíte proč chtěli zvednout pokuty všem?To jako chcete říct,že řidiči OA na červenou pod vlaky nevjíždějí?Jistě,OA těžko může ohrozit zdraví či životy cestujících ve vlaku či strojvedoucího,ale i s nimi ve vozech cestují další nevinní lidé a umírají s nimi… nehledě na komplikace na železnici,kterou takové nehody způsobují…kdo dodržuje vyhlášku,nemusí se vysokých pokut vůbec obávat,ne?Se zbytkem bych souhlasil…
Snad budou všichni v poradku, rychlost prej 120km/h to je hodne podobně jako ve Studénce. Kamionaka posadit na křeslo a ve stejné rychlosti ho poslat proti zdi aby poznal jak se cítil „fíra“.
Těch 120 se mi moc nezdá..
Když vidím to čelo, tak si říkám, že TSI crash normy mají smysl. Kabina strojvedoucího fakt potřebuje traverzy na zachycení nárazu, bohužel.
bylo by dobré kabiny prodloužit aby před „fírou“ mohl být absorbér a vlastní stanovičtě zabezpečit pár tunami masivního železa. Kamioňáci jsou nepoučitelní, osobák fíru neohrozí.
TSI Crash normy mají smysl pouze pro koridorové vlaky. (a tam by přejezdy neměly být..) Tahat 20 tun navíc na zastavkovém vlaku na lokální trati je nesmysl..
Smysl má řešit ten problém.. Automatické pokutování – sebrat bezmozkům papíry zavčas. A detektory na přejezdech jako v Japonsku. Nikdo za 3 roky od pendolína nezvýšil pokuty pro řidiče kamionů… Bodový systém je pro zahraniční řidiče na nic…
Tak jistě. Ale i v tom Japonsku jsou nehody na přejezdech, i když tendence je sestupná. Tam je kupříkladu fascinující vyzvedávání celých tratí na viadukty, tedy úplná eliminace přejezdů.
To v Brně v roce 1839 udělali taky. A při pokračování výstavby směrem na ČT o desetiletí později v tom pokračovali. Takže od Heršpic byl první přejezd až v Blansku, resp. v Tišnově. A ten heršpický taky nakonec zahrabali pod zem. 🙂
Jako když se tady tvrdí, že TSI je povinné i pro ne TENT nekoridorové trati, tak je to spíš podle mě hrob české železnice. Mít na tratích kde se jezdí 80 km/h povinně obtloustlé vozidlo navržené na srážku s kamionem ve 110 Km/h a ve většině případů ještě minimálně tak 30 km/h dolů dobrzdí je provozní nesmysl. 20 tun navíc.. I ten Ešus to docela ustál..
Tahat sebou 20 tun u osobáku.. zastávkového vlaku. 14 hodin denně, 40 let, Se musí hodně prodražit.
Nevím jak moc to ten Ešus ustál, když stanoviště strojvedoucího neexistuje. Kdyby fíra nestlihl uniknout, což je otázka sekund, tak tam mohl být maximálně další křížek u přejezdu. 🙁 Ale jestli máte pocit, že nemá smysl chránit zdraví strojvedoucího i cestující za kabinou, tak to je mi smutno.
A přitom v místě, kde, alespoň podle mapy, by klidně mohl být podjezd.
To je pravda, pro rekonstrukci se to mohlo udělat, stejně jako ten ve Strančicích.
Kromě toho to je místo, kam kamion prostě nepatří, vede tam úzká vedlejší silnice do Benic, což je opravdu poměrně malá rezidenční vesnice, tam žádné sklady ani nic podobného, kam by kamion měl vůbec nějaký důvod jezdit, nejsou. Zase velké množství lidí (v těch vlacích, na silnicích i jinde v okolí) platí svým časem a zdravím skryté náklady toho, že Metrans má kontejnerový terminál v Uhříněvsi a ne někde u Stránčic nebo u Mirošovic.
Nie je to proste jedna z mnohých miestnych ciest ktorými kamióny jazdia namiesto cez neexistujúci východný obchvat Prahy?
To by jel spíše přes Kolovraty.
Jak souvisí Metrans terminál s místní silnicí do Benic, to mi prosím vysvětlete. Vezl ten kamion aspoň kontejner? Naopak, u Strančic a Mirošovic už žádné velké sklady k zásobování Prahy nemají co dělat. Ty mají být pokud možno v Praze, byť na okraji, a zásobované co nejvíce po kolejích. Ale to konzumní stádo holt nepochopí…
Tak ty rozšmelcované kontejnery snad může konzumní stádo vidět na těch fotkách…
Ano, někteří jsou opravdu slepí. Podle nápisů na kontejnerech vůbec na terminál v Uhříněvsi nejely.
Holt někdo si potřebuje zanadávat a hlavně důsledky vlastního pohodlí ideálně hodit na ostatní. Fakta jsou marná. 🙂
A jste si úplně jistý, že ten kamión jel na kontejnerový terminál Metrans, nebo tu jen slovně onanujete?
My jsme si úplně jisti, že ten kamión k nám opravdu nejel. To nejsou kontejnery způsobilé pro kombinovanou dopravu, to je nějaký sklad pro stavaře.
Přitom Uhříněves je nadjezd, podjezd, podchod, podchod, podjezd, podchod a na konci tento zapomenutý přejezd. Škoda. To projektantovi došla kuráž pro komplikace s dalším mimoúrovňovým křížením, nebo investorovi peníze?
Ani jedno. S podjezdem nesouhlasili místní
Tak to je fakt smutné. Teď místní můžou vidět výsledek…
Úrovňové přejezdy na frekventovaných tratích je třeba řešit. Mluví se o tom mnoho let, ale stále se nic neděje. Velké štěstí že nikdo nezemřel a bylo zraněno „pouze“ 5 lidí!
Řešení je jednoduché. Na všechny přejezdy dáme radar, toto preventivní zařízení zabvrání nehodám.
A já bych zrušil závory, stejně jenom každého otravují. Nechat tam kříž, protože nezabezpečený přejezd NE-E-XI-STUJE.
Řešení je tvrdě tyto přestupky trestat!!! Evidentně ten “dobytek profesionál” tam neměl co dělat.Samo,že mimoúrovňová křížení by byla super,o tom žádná,ale prachy,prachy a zase prachy. Navíc když se modernizovalo se to mělo udělat a né až je hotovo,tak pak přemýšlet co včíl
Tak studénkař dostal 8,5 roku a problém to zjevně nevyřešilo
To fakt pomůže. Přijede další křovák v kamiónu a udělá přesně to samé, ať máme tresty, jaké chceme.
Tresty musí být za každé vjetí na červenou na přejezd, pak si to křováci rozmyslí. Trestat po nehodě ano, ale bezpečnost to nezvýší. Každý křovák si myslí, že to stihne nebo že ho nechytí.
no, jenže v křovákově si s nějakou fotkou a složenkou leda víte co
Křováci to nebudou naprosto tušit. A správní orgán se taky k databázi srbských značek nedostane.
Namísto aby se budování mimoúrovňových křížení usnadnilo, tak se to kvůli novelám zákonů zkomplikovalo. Dříve měla hlavní slovo z 80% SŽDC, nyní musí souhlasit místní samosprávy. No a nejhorší je že to stát zakazuje sám sobě. (sždc vs samosprávy)
Ten Ešus vypadá 🙁 Snad podle informací o zraněných, stačil fíra utéct. Dodnes jsem si myslel, že ve vlacích se smí používat, jako izolace jen minerální vata a ono ejhle polystyren.
Chudák fíra, jestli to přežije tak to asi bude malej zázrak a stejně to bude mít před očima celej zbytek života…. držim palce ať to přežije a může si to s tim bezmozkem ještě vyříkat
Vůbec mě to nepřekvapuje. Kdysi jsem dělal u kamionů v expedici. Většina těch borců byla intelektuálně na té výši, že měli problém sestavit souvětí o dvou větách. Zkrátka to byla diagnóza „Řidič z povolání“.
Snad se dozvíme, proč tam byl. Ale jestli se tam prostě nechal zavřít mezi závorama a pak bezradně čekal až mu je někdo otevře… Já doufám, že jeho přítomnost na přejezdu měla nějaký závažnější důvod (třeba technickou závadu), ale bojím se že ne.
Já jsem zase dělal 5 let v logistice a viděl jsem velké rozdíly. Někteří řidiči byli inteligentní, někteří primitivové, ale že by nedokázali dát dvě věty dohromady, s tím jsem se nesetkal. Ale o tom to ani není. Vím, jak dokáží speditéři honit řidiče, aby museli být do tolika a tolika na nakládce/vykládce, protože ty zase jebou zákazníci, jak je možné, že kamion ještě nepřijel apod. Tím neomlouvám řidiče, jen ukazuju, že je to to celé o něčem jiném, než o tom, že řidiči byli dementi.
Bohužel je to o tom, že polovina řidičů jsou dementi a nedokážou odhadovat riziko. Také jim ale nikdo nevštěpuje respekt před přejezdem, když policajti i učitelé autoškol jsou autíčkáři, kteří obyvkle nemají ponětí, co jim na přejezdu hrozí a jak dráha funguje.