Koridor u Lovosic čeká oprava za 810 milionů, zmizí přejezd na polní cestě

Koridorová trať mezi Bohušovicemi a Lovosicem. Foto: Google Street ViewKoridorová trať mezi Bohušovicemi a Lovosicem. Foto: Google Street View

Kvůli zrušení přejezdu vznikne zhruba 1,6 kilometru dlouhá silnice, zemědělské stroje vyvede na jiný přejezd.

Sdružení firem Eurovia CZ a GJW Praha vyhrálo soutěž na sanaci železničního spodku na koridorové trati z Prahy do Děčína v úseku Bohušovice nad Ohří – Lovosice. Součástí úprav šesti kilometrů dlouhého úseku bude i zrušení jednoho z přejezdů.

Vítězství sdružení vyplývá z podepsaného kontraktu v registru smluv. Správa železnic (SŽ) stanovila maximální hodnotu zakázky na 881 milionů korun, vysoutěžená je 810 milionů korun.

Součástí je rovněž zrušení přejezdu P2418. Ten slouží jako přejezd hlavně pro zemědělskou techniku. Jako náhrada přejezdu vznikne zhruba 800 metrů dlouhá komunikace po každé straně trati, po které zemědělská technika dojede k přejezdu P2417 u zastávky Nové Kopisty.

Správa železnic chce sanací spodku dosáhnout větší spolehlivosti provozu a kapacity dráhy.

Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy má oprava proběhnout příští rok s výlukami v období od února do listopadu. „Převážně zde bude zachován provoz na jedné koleji, výjimkou budou noční šestihodinové výluky obou kolejí v období od března do května potřebné pro výstavbu pažení v ose kolejí,“ dodal Gavenda.

Trať má projít v příštích letech instalací zabezpečovače ETCS. Podle Správy železnic s ní tato akce již počítá. „Pro plánovanou instalaci ETCS bude tato stavba znamenat přípravu v podobě vytvoření finální infrastruktury, včetně vybudování pochozích žlabů mezi železničními stanicemi Bohušovice nad Ohří a Lovosice. Do nich se vloží prázdné chráničky, které se při následné realizaci využijí pro ETCS,“ upřesnil Gavenda.

(v původní verzi textu bylo nesprávně uvedeno, že nová komunikace povede k nadjezdu, za chybu se omlouváme)

Tagy Bohušovice nad Ohří - Lovosice Eurovia CZ GJW Praha rušení přejezdů sanace železničního spodku Správa železnic Trať 090
36 komentářů