Koridor u Karlštejna čeká dva dny výluka, skalní převis preventivně odstraní
Vykolejení rychlíku Berounka mezi Karlštejnem a Zadní Třebaní. Foto: ŽESNAD.cz
Doprava bude nahrazena autobusy a odklonem přes Rudnou.
Doprava bude nahrazena autobusy a odklonem přes Rudnou.
Vyvrcholením této výluky je následující informace na webu ČD (dávám to v plném znění pro historii, protože link zmizí) – vlaky nečekají na NAD …. neboli cestující si počkají hodinu, ovšem za předpokladu, že vlak není z provozních důvodů odřeknut – BALKÁN HADR …. Že se stanice jmenuje Zadní Třebaň a ne Třebáň svědčí o ODPORNÉ úrovni zaměstnanců zpracovávajících informace. Obecné opatření v regionální dopravě Dne 5.a 6. července vždy v čase 07.00 – 19.00 hodin proběhne mezi stanicemi Karlštejn – Zadní Třebaň nepředpokládaná výluka při níž bude zcela zastaven provoz. Vlaky regionální dopravy nepojedou v úseku Řevnice – Zadní… Číst vice »
Aby Vám neprdla cévka skrze tu čárku. Na situaci to vůbec nic nemění. Zbytečně si kazíte víkend.
…pardon, sváteční den…😉
Nekazím, ale „Nábřeží“ kazí sváteční dny nejen tuzemcům, ale dělá OSTUDU České republice …. asi ještě NESLYŠELO, že na Karlštejn jezdí cizinci nechápající, jak je možné, že NAD vlak ujede; tím spíše, že cizojazyčné info neexistuje ….
Nehledě na to, že NAD přijede asi tak 3 minuty po skutečném = zpožděném odjezdu vlaku ….
Tak třeba ve Francii je možné, že se kolej opravuje, tak nic nejede (nad nezavedena). 😀
Ale souhlasím, čekat by se mělo při intervalu půl hodiny..
Člověk by čekal, že po tomhle průšvihu Správa železnic veřejně vystoupí, přizná, že nezadrátování a větší nezkapacitnění Hrbaté byla chyba a že se budou snažit co nejdřív s tou odklonovou trasou něco udělat. Alespoň třeba ta automatická hradla v půlce těch delších mezistaničních úseků, tj. Řeporyje – Rudná, Nučice – Loděnice, Vráž – Závodí. To by nemuselo být zas tak nákladné a náročné na výluky, ale kapacitu by to zvýšilo. Dalších 10 let se bude překopávat trať 171, tak by to opravdu chtělo funkční odklonovou trasu mít.
Kolik let je tomu nazad, kdy chtěl SprŽel (tehdy SŽDC) trať přes Rudnou zrušit nebo privatizovat? Nakonec se ovšem přece jen odhodlal trať za peníze EU nepříliš gruntovně rekonstruovat. Nyní je SprŽel v pasti, protože 10 let po rekonstrukci za peníze EU nesmí do trati sáhnout. A že by rudenská trať potřebovala gruntovni rekonstrukci a modernizaci, o tom netřeba pochybovat. A to nebude vůbec jednoduché, protože už vidím ty zástupy aktivistů všeho druhu, jak píší petice a odvolání, zakládají „eko“ občanská sdružení …
Pro mínusáře: nejprve si o té rudenské trati něco zjistěte. I z veřejných zdrojů si lze vytěžit řadu info. Osobně znám obě větve tratí do Berouna (jak přes Řevnice, tak přes Rudnou), v této oblasti se roky pohybuji denně, takže o jiném hodnocení mě sotva přesvědčíte. Tušíte vůbec, že rudenská trať vede (v úseku Hlubočepy – Řeporyje) zvláště chráněným územím Prokopského údolí?
A vy si nejprve zjistěte, kdo a jakým způsobem a také proč rozhoduje o modernizaci tratí v ČR.
Mimochodem, jsem místní a na této trati jsem sloužil jako začínající výpravčí 😉
Ale tady nešla řeč o tom, kdo a kde rozhoduje o modernizacích. To je jasné… Tady šla řeč o stavu tratí a o tom, jak se taky dá rekonstrukce zmrskat… A na okraj, bratranec pracoval do zrušení jako výpravčí na nádraží Hlubočepy…
Ono je to o tom, kolik byl STÁTNÍ LAKOMEC ochoten do modernizace dát a podle toho se projektovalo o žádalo.
SŽDC nemá v chlívku „beránka otřes se“, který pořídí potřebné peníze … dostává je od státního lakomce kanálem SFDI.
Je viděl, jací ODPORNÍCI – nikoli odborníci SEDÍ v Bruselu, když žadatele o dotaci na „hrbatou“ nevyhnali s tím, že do takto zmršeného projektu dávat peníze nebudou …
Normální by bylo, přijet se na tu trať podívat … a pak rozhodovat.
Ale na rozdíl od tratě přes Z. Třebaň má „hrbatá“ tu vadu, že její trasování lze upravit jen kosmeticky.
I když…druhá kolej se leckde vejde…
Správa železnic staví to, co jí schválí Centrální komise MD ČR. Historie modernizace Hrbaté je složitá a momentálně se projednává další modernizace – SP SRuB.
Souhlasím, tato trať je opravdu obložena složitostmi po všech frontách. Její rekonstrukce a modernizace bude mimořádně složitá, protože Prokopské údolí, geografie terénu, prostorové směrové možnosti… Ale na to jsem právě narážel ve svém příspěvku.
Podstatná je drátizace, prodloužení staničních kolejí aby tam mohly vykřižovat dva nákladní vlaky dlouhé kolem 650 metrů, samozřejmě štíhlé veksle. I kdyby se mělo E trakcí jet na stoupání „jen“ plynulou 60 ….
Takže tak hypoteticky…pokud by se ta chráněná lokalita zrušila, nebo omezila jen na obzvlášť „důležitou“ část…
…tak by to „hrbaté“ jedině pomohlo?
Jó…ale tady nejsme v USA, kde by to jistě řešila parlamentní komise…
Můžeme se bavit o velikém štěstí, že na vedlejší koleji zrovna nic nejelo. Silně mě to připomnělo Řikonín.
az na ten viadukt, zejo?
Spíš ta lokomotiva lehce v průjezdným profilu. Takový lehký elefant mohl krásně vagon po vagonu cestovat mimo trať. Nevím jak velká díra tam je..
Zase to SZ resi, az kdyz se neco stane – ale to uz je sakra pozde. Pritom tolik casu na to meli…
Hlavne ze na TGV penize jsou a na propagacni stanek na hl. n. taky…
Inu, Dobrá Správa.
50 let se na 171 kašle na údržbu a 20 let hoši z Dlážděné čekají na modernizaci, nebo optimalizaci, či jak tomu říkají.
Mezitím údržba čistá nula.
Svoboda ven!
A ten Svoboda tam je těch 50 nebo těch 20 let?
Pájo… Chlape…
S tou údržbou nevím, tahle trať měla určitě nejvíce výluka omezení ze všech hlavních tahů.
Ale výluky byly způsobeny nedostatkem údržby.
Pánové, v psychologii, kterou považujete za pavědu, platí: první krok: přiznat si to, k*Eva…
(to poslední je nadávka)
… spíš neúdržby. Roky se to dřevo na sucho, až to na blbce spadlo. A teď? Teď se to nějak poflikuje sítěmi, provedou se nějaké víceméně kosmetické úpravy a bude se jezdit dál!
dřelo
O to smutnější realita to ve skutečnosti je. Cestující do nekonečna otravováni výlukami, nákladka nemá výlukami kudy, trať 50 let v katastrofálním stavu… je-li to koridor, pak je to zároveň ostuda nadnárodního formátu. Nebudu-li počítat stávající „koridorizaci“ stanice Beroun, tak předchozí investice byla na počátku 70 let minulého století, kdy se elektrifikovalo a v Berouně postavilo tehdy nové nádraží. Současný stav jen odráží realitu dlouhodobého přístupu vlastníka a provozovatele dráhy, který jak na smilování boží čeká na to, co je nyní snad dokončeno mezi Smíchovem a Radotínem. Fakticky je to ale jen uvedení tratě do normového stavu odpovídajícího 21 století.… Číst vice »
jo, zdrojem zla je ropid… ;)))
Neřekl bych že Ropid, byť si o této svérázné organizaci myslím svoje, ale konstruktéři grafikonu, kteří by jej měli postavit tak, aby se dal vyjezdit. A ne, že se tam namaluje všechno dle jeho požadavků.
Ano, řešením by byla plánovitá, koncepční segregace příměstské dopravy od té dálkové. Byl by to a je sice běh na dlouhou trať, ale rozhodně by se vyplatil.
Hmm…jak si to představujete prakticky?
Že až bude tunel, tak Os pojedou po staré trati a dálkovina (os. i nákl.) pojede tím tunelem?
Nebo že se v příměstských úsecích zřídí 4 koleje tak, že dálkovina pojede po těch vnitřních, a Os po těch vnějších?
Postavili si tam koleje, ale jezdili jim po nich lidi. Do Prahy.
Od Třebaně, stejně jako Braníka. Jinak souhlas. Jedině auto.
Já jsem Pája. Tohle byl Paja
To není podstatné, jeho předchůdci nebyli o nic lepší…
Uvolnily se šutry ze skály.
Komu ta skála / pozemek patří. SŽ ?
To bude státu.
Mě to píše „Lesy ČR“.
Njn, tak z Plzně na Colours radši autem…
Přes Budějovice a Brno. 😀
Ale nechlastat…
Já se splet o týden – tak vlakem, uff.:) Autem je to děs i když se jede bez komplikací, je to prostě daleko…
Tak do Ostravy nejezděte, ne? Nikdo vás tam jet nenutí. To je jako kdybych si stěžoval, že když jedu za rodičema do Hrádku nad Nisou, tak že je to daleko. Stejná logika.
A bude hůř…hlavně finančně…
Kéž by byl někdy tunel Praha- Beroun a trasa podél řeky by sloužila pouze turismu a nákladům.
turismu?
asi každodenní výlet do Prahy, za zábavou a tak.
To jsou ti lidi jsou, co chodí do přírody, na Karlštejn a tak 😉 a hlavně se blbě nediví v diskuzi.
A ty desetitisíce lidí, co žijí podél trati a denně dojíždí do práce a školy, tam prostě přestanou existovat. 😀
Tak snad tam zůstanou i nějaké neturistické osobní vlaky, když tam bydlí víc lidí, než v leckterém krajském městě.
Tak v tom případě si přeju, aby tam jelo 60km rychlostí každou hodinu 40 vlaků včetně těch intercity a mezinárodních, aby se místní mohli dostat kamkoliv a dobře se jim tam žilo a spalo. 😀
Kdo mluví o existenci nějaké turistické dopravy…
Minimálně já mluvím o příměstských Os…
Pouze turismu a nákladům? Především by zůstala místním, kterých je tam skutečně hodně.
Možná myslí, že ten tunel bude něco jako metro. Podzemní stanice a eskalátory na náměstí/náves.
Vlastně jsem si to představoval jako vysokorychlostní koridor mimo údolí Berounky.
Jste z toho Jelen, co? 😛
Pravidelní dojíždějící do Prahy nejsou žádní turisté.
Soráč . Vy jste všichni hned jak vosy 😀
Soráč, tak se hned neurážejte. 🙂
No…rychlíky v Karlštejně nezastavují…takže ti turisti pojedou osobními vlaky…a ty budou jezdit po staré trati…
Jednoduše – tunelem bude jezdit dálkovka osobní i nákladní, po staré trati jen Os a nákladní vlaky s cílem na ní.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom „preventivní“?
Že první nehoda na daném místě se nepočítá 😉
Požádal jsem synovce, který teď dokončil druhou třídu, aby zkusil „vysvětlit pánoví“, co znamená to preventivní. Říkal, že je to proto, „by tak zase nespadlo kamení“.
A pán se musí optat. 😀
Chytrý synovec! Dokonce zná i primární a sekundární prevenci.
To znamená, soudruhu majore, že se ta skála odstraní celá, nebo její část tak, aby případný utržený kus nezasahoval do průjezdného profilu vlaků…