Koridor u Hluboké bude po vykolejení rychlíku mimo provoz až do středy
Vykolejený rychlík R 655 u Hluboké nad Vltavou. Foto: Drážní inspekce
Vyšetřování naznačuje, že příčinou byla nejspíše technická závada výhybky.
Vyšetřování naznačuje, že příčinou byla nejspíše technická závada výhybky.
Dneska uz tam vesele projizdej vlaky
Zajímavý, na webu ČD je předpokládané ukončení mimořádnosti 23.12. 18:00, na GRAPPu 23.12. 16:00. Moc se mi nechce věřit, že by se takové oraniště dalo opravit za den.
Nesmysl.
Neprojíždějí.
A GRAPP si to asi vymejsli co? Nebo je to snad telemetrie z autobusu? 😀 https://imgur.com/a/LDWrB8q
Může být. Pravděpodobně ne temetrie z autobusu, ale nějaký odhad, který ty systémy dělají, když nejsou k dispozici data.
Je to tak, odhady časů na GRAPPu při NAD jsou známá věc, běžně dochází k „průjezdu“ bodem, kterým NAD vůbec neprojíždí, nebo k nerealistickým „rychlostem“ NAD (pamatuju si třeba Chotoviny-Olbramovice za 6 minut, což by se dalo zvládnout tak akorát v nějakém závodním speciálu).
Jinak k těmto odhadům dochází i při jízdě vlaků, telemetrie se nesbírá všude.
Nejsem z oboru, takže můj dotaz berte s rezervou, ale jak rychle ten vlak jel, že ujel takovou vzdálenost „po pražcích“?
Podle fotky mi to příjde dlouhá štreka.
Fotky v tomhle dost zkreslují, záleží na ohniskové vzdálenosti objektivu – u kratšího ohniska vzdálenější objekty vypadají, že jsou dál, naopak objektiv s dlouhým ohniskem vzdálenosti „stlačí“ a objekty blízké i vzdálené nahustí na sebe.
Co se týká rychlosti, už to tu někdo zmiňoval, že je tam traťovka 90 km/h, plecháč má max. 120, se čtyřmi vozy by neměl mít žádný problém se na 90 dostat. Předpokládám, že tam byly vexle postavené rovně a mohl tak jet bez snižování rychlosti kvůli výhybkám.
Jel nejvyšší povolenou rychlostí, která je v tomto úseku 90 km/hod.
No krásné komentáře jak za pár hodin odstranit nehodu.To opravdu není jak za hodinu odtáhnout auto z dálnice. Dělal jsem i na tratovce a i vedoucího sledu na výlukách.A i to trvá naplánovat a mimořádnost ,kdy nemáte techniku hned po ruce ,musí od někud dojet,musíte sehnat lidi co dělají jinde ,obvolat firmy ,zajistit např štěrk a dojet pro něj ,to jest zase si sehnat lidi ,další na podbíječku ,či PUŠL a pod a do toho vám kafrají úředníci co vyšetřují nehodu a další v externích firmách co se snaží být důležití.Tak jestli to pojede ve středu úspěch
Ta trať se rozpadla jak popel.. nestačím se divit.
Koho by překvapilo, že SŽ plácne na první dobrou poloviční termín opravy. Takhle je to bohužel i s dlouhodobými projekty na léta..
Japonci by to měli hotové za jednu směnu a ještě by se omlouvali, že zdržují.
Zkuste si zavolat do výhybkárny DT Prostějov. Uvidíte, že to není tak jednoduché, jako koupit mobil na Alze s dodáním téhož dne co jste si ho objednal. Na sklad moc nedělají a produkci mají vyprodanou na 3měsíce dopředu.
To jsou ti dvorní dodavatelé, předražená výběrka atd. Monopolní moloch novým kouskům nenaučíš…
Chtělo by to objednat jinde, aby si nemysleli, že bez nich nemůžeme žít.
Rakušan skočí v adventní neděli do auta, přijede do práce, tam vyrobí výhybku a navečer bude výhybka na místě. Danke Schön!
Nebo že by SŽ měla držet náhradní díly alespoň na typizované věci? Pak je jedno, jestli to vyrobil Honza nebo Günter. Konce nebude vadit, když budou oba na homeoffice z důvodu karantény a jejich domácí frézka umí šachovou figurku z válečku na nudle, ale nic většího.
No, od jisté doby prý DB Netz nakupuje materiál, včetně vexlí, od dodavatelů, kteří projdou jejich sítem. Jednou z podmínečný vexle je, že buď výrobce dodá kopii na sklad zdarma nebo je schopen do 24 hodin dodat kopii tedy identickou výhybku. Jinak na starší výhybky existuje parta starejch eisenboňáků z Königsbornu u Magdeburgu, kteří ve středisku (zaměstnanci správce sítě) dokáží ve třech směnách vyrobit jakoukoliv starou normovanou výhybku. Většinou taky do 24 hodin. Ty výhybky či jen části, které jsou novější, již skenované a mají tedy svůj digitální průkaz, tak i rychleji. Staré Atypické nebo bez průkazu se na síti… Číst vice »
To by ale SŽ musel řídit někdo, kdo rozumí moderním technologiím, aby byl schopen definovat požadavky. 🙂
ukujete ji na mytine v lese?
áno, je bordel, že jediné správně betonové prázce jsou od ZPSV a nikdy jinak…ale když vidím přístup západních firem k ETCS, tak si nemyslím, že bychom na tom byli kdovíjak lépe…
Me spise zajima jak je mozne ze cela CR nakupuje vyhybky pouze v jedne vyhybkarne v Prostejove! Neumime vypsat klidne i mezinarodni soutez na dodavatele? Mimochodem jejich ceny nejsou zadne lace.
Dvorní dodavatel dává větší provize
neumíme a nechceme.
a kdybychom to vyzkoušeli, tak se kvůli nějakým obskurnim podmínkám stejně nikdo nepřihlásí…
A Chuck Noris by to opravil ještě dříve, než by vlak vykolejil.
Taky si za to nechávají řádně zaplatit. My máme prostředky jen na pomalejší opravy, respektive maximální rychlost není prioritou.
A kolik pracovníků je v té japonské směně a kolik zde? To je taky trochu rozdíl.
V těch místech byla max rychlost kolem 80 Km, pokud se nepletu, už jsem tam dlouho nejel. Umí si někdo představit, až se něco podobného stane ve vytoužené 160, nebo dokonce 200 Km/h? Že se to nemůže stát?
160 už se u nás jezdí na nejmíň stovce km a nic se tam nestalo. Nebo byste preventivně omezil všude rychlost na80? Nebo co vlastně chcete?
Muže s praporkem asi…
Na naše poměry v původních trasách je 120 až až. Často se nažene čas plynulostí jízdy, než krátkými úseky s vysokou rychlostí.
No to je velice zjednodušené uvažování o problematice. Neexistuje žádný důvod pokud to směrové podmínky a zab.zař. dovoluje i v kratších úsecích z tratě nevydolovat maximum pokud to nestojí nic navíc …
Samozřejmě, že to stojí něco navíc ve spotřebě elektrické energie a k čemu je zvýšení traťové rychlosti na řád jednotek kilometrů, pokud lze zvyšovat rychlost až poté, co poslední vozidlo mine rychlostník s vyšší rychlostí. Jaký smysl má zvýšení traťové rychlosti, pokud se cestovní doba zkrátí o 30 vteřin …
Ale na výstavbě tratě to nestojí nic. To jestli se to bude aktivně využívat je věc druhá.
A kde je podle Vás ta hranice co se ještě vyplatí a co už ne? 30s, 45s, 1min, …
To není zjednodušené uvažování, ale letitá praxe. Vyjíždění těch kratších úseků s vyšší rychlostí ušetří např. na 100 Km cca 5 minut na jízdní době, ale znamená třeba o 500KWh vyšší spotřebu. Znalec by vám spočítal, jak veliká je to hromada uhlí.
1. Není potřeba každý takový kousek započítávat do jízdní doby, ale při zpoždění se dá vyšší rychlost využít
2. Uhlí se jaksi nedá rekuperovat na rozdíl od elektřiny
Rekuperovat se samozřejmě dá. Ale při stylu jízdy, který navrhujete: brzda-plyn- nemáte čas na vybržďování EDB. Musíte brzdit celým vlakem a honem zase na výkon. Takže rekuperujete pouze teplo pánu bohu do oken. Uzavřeme to tak, že máme každý jiný názor.
Vy si asi představujete, že se tady bavíme o nějakých úsecích s délkou pár set metrů, jinak nerozumím tomu, proč takto argumentujete.
Krom toho já ve svém příspěvku mluvil o tom, že k dohánění zpoždění se hodí každá možnost, tak proč jí nevyužít. Stejně tak jako když se při krácení zpoždění rozjíždí na plný výkon a brzdí „ostřeji“ … o nějaké běžné jízdě brzda plyn jste psal až Vy.
Ještě jsem se díval a např. na loko 380 má výkon EDB při rekuperaci téměř 7MW, takže mluvit tady o nějaké nutné potřebě brzdit celým vlakem není úplně přesné …
I pak ovšem může dávat smysl tam tu vyšší rychlost jako rezervu mít, nestavět na ni jízdní řády na krev a využít ji jednou za čas při potřebě eliminovat zpoždění, ne?
Nezastavujeme, máme zpoždění!
I to je řešení. Ale pak jste přeřazen na méně náročnou práci.
V těchto místech je traťová rychlost 90km/h.
Stát se může všechno. I to že vykolejí lokotiva při rychlosti 15 km/h tak nešťastně, že to odnesou krační motory i trafo.
Čtyři kočáry a jednu loko budete odstraňovat 4 dny? Hlavně nespěchat.
Zde nejde o odstranění soupravy, ale oprava onoho poškozeného místa.
U kolika nehodových událostí spojených s nakolejováním vozidel a jejich postupným odtažením do nejbližší stanice (= Chotýčany) jste asistoval …. nakolejení vozidla vážícího cca 85 tun (lok) a cca 40 tun vážícího vozu v úzkém prostoru není výměna gum v F1 prováděná v jednotkách vteřin ….. samotné zajištění nové výhybky nebo náhradních dílů není jednoduché. Výhybky se nekupují v e-shopu klíkáním myší … a nejsou ani v nějakém skladu … sic jsou výhybky stejné, každá je originálem … V Hluboké jsou tzv. štíhlé výhybky umožňující jízdu „do odbočky“ rychlostí 60 km/h, tudíž tam nelze jen tak namontovat výhybku pro rychlost… Číst vice »
Proč by to nešlo, výhybka v Malešicích se nahradila přímou kolejí (odpojením nákladového nádraží Žižkov).
To jako vážně? Opravit to takhle??? Provizorně ano, ale trvale ne. Jsme v trochu „jiném levelu“ než v Malešicích…
Důvod, proč neudělat provizorní opravu s pomalou jízdou existuje? Zejména jestli se fakt čeká na díly.
Původní drážní dogmata (základní sada, v závorce možné varianty)
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
Pokud by byla skladem výhybka na omezenou rychlost, ne na plnou, tak ano – objednat správnou výhybku a provizorně tam dát tu, která je.
A kde je rozdíl od Malešic? U Malešic mi taky vadí, že po provizorním zprůjezdnění nebyla objednaná atypická výhybka a stále na místě není.
No tak rychle jako v Mašince Tomáš to mít nebudou….
Líbí se mi název koridor. Na titulní fotce vidím jakousi kolej do roští s odstavenými vraky.
Koridorová trať sítě TEN-T:-)ale tak zase máme pěknou trať třeba do Mšena:)
To od vás nebylo hezký!
Že se vám chce tak ponižovat…
Se s tím už smiřte. Trať do Mšena je prostě důležitá. Třeba na tomto webu se o ní píše velice často.
Jo to je u Mšena, tak to jo, přehlédl jsem popisek. Oni už to tam zadrátovali… hmmm… no jo seznání tam mám už dlouho propadlé.
Ale je to hezká trať a bejvaly tam v létě hezký holky… (kluci, lgbt, psi, ovce… aby mne nikdo nenařkl z genderové nevyváženosti))))
Ovce za Mělníkem ?? Na té placce ?? Jste to seznání trati nějak odbyl ne ?
Jestli nějaká trať je nebo není koridor, je záležitost administrativní. Odvíjí se to od toho, že ji příslušná autorita za koridor prohlásí. Nic víc.
Co je to koridor? Jednokolejka co se rozpadá? …
Ano, koridorem může být i jednokolejka, která se rozpadá, když použiji Vaši terminologii.
Už se projektuje tunel, ale zatím není a tak možná se i na starý úsek jako obvykle kašle- viz Praha-Beroun. Pak se zjistí ,že tunel je to jen na peníze a začne se nákladně opravovat na poslední chvíli. Jednokolejných koridorů je víc, třeba celý úsek Cheb-Pňovany.
Vámi zmiňovaný úsek Cheb-Pňovany je už po rekonstrukci, ne? Na celou trať z Plzně do Chebu byla územní rezerva na dvoukolejnou trať s Vmax 200, jenže vzhledem k nákladům na novostavbu a získanému profitu by to byl ztrátový podnik a tak to SŽDC odpískalo a vzniklo to, co vzniklo. Být z Německa do Schirndingu dvoukolejka s drátem, vypadalo by to asi jinak.
Bude parádní jednokolejka na Furth. Max 70 až 90 km/h. To bude paráda!!!
V Praze před asi 12 roky popraskaly kolejinice pod pendolínem. Byla to ta stará dvojkolejka pod Vítkovem. Taky koridor.
Já bych to nechal až po novém roce… Vždy když o našich termínech vyprávím v zahraničí, tak se přátelé usmívají a konstatují, že asi tu železnici vlastně ani nepotřebujeme, máme-li na zprovoznění takovéto pohodové časové horizonty.
Nechtěl by jste si vyzkoušet, co je to za práci? Od klávesnice se to každému lamentuje 😉
Budete se možná divit, ale takových zaměstnání je spousta a málokde jsou termíny půl týdne. Obvykle má zákazník představu, že se to vyřeší hned, velký problém do večera/rána. Představte si, že by vám dodavatel energie řekl, do měnírny praštil blesk, týden budete po tmě (nebo bez internetu, plynu, telefonního signálu…).
Zrovna v tomto případě to zprovoznění asi opravdu nebude tak jednoduché. Já bych taky nejraději, aby bylo vše co nejdřív, ideálně hned, ale na druhou stranu, každý stát má něco a nikdy to nebude nikde dokonalé. Tuhle mi jeden známý z Francie povídal, jak jsme moudrý národ, když jsme se poučili z příchodu cikánu a na rozdíl od nich si sem nepouštíme další jim podobné, nebo ještě horší.
Tqk zrovna jim podobné si sem pouštíme z východního Slovenska a zrovna v tomhle oboru je tady můžeme mít do 10ti hodin a ještě za to stihneme zaplatit
Nemožné ihned, zázraky do 3 dnů…
Není to náhodou vyzískaná výměna, třeba původně z výhybny Horusice?
Doufám, že o VRT se budou starat líp.
Alespoň častěji…
co na tom tak dlouho budou řešit?
Také jsem překvapen …. z každé strany jeden nehodový vlak, 2 partie po 15 chlapech … a do 12 hodin musí být hotovo.
ps – takto jsme to dělali v depu v 80. letech
Oprava svršku není za chvíli.
Co tam chcete opravovat na svršku..
Musíte opravit obě výhybky + navazující trať. První výhybka má prasklý jazyk, zničené plotny a betonové pražce. Druhá má prasklou srdcovku, komplet pražce a upevnění. Pokud se vám totiž vlak projede po bet. pražcích, tak se ve výhybce většinou musí vyměnit. Dále se za výhybkou musí vyměnit izolák. A to je jen tak na hrubo, protož nevíte co to udělalo se zab. zař. atd.. Výhybky nejsou skladem jako ostatní zboží to se musí objednat s předstihem.
A co takhle některé vytrhat na zarostlých seřaz. nádražích (tzv. břízová pole) v Pražské aglomaraci. Už jsou tam stejně na….
Ano, nejde jen o to, odklidit havarovaný vlak, ale bude potřeba opravit výhybku a také prověřit stav svršku v celém úseku, zda nehrozí, že se něco podobného brzy stane o kus vedle.
Dvě výhybky, ne jednu (jazyky atd.), pak vyrovnat kus vybočené koleje a následuje poslední část a tou je výměna asi 20 metrů kolejnice a předpokládám že i upevňovadel. A na fotkách už není vidět, co vykolejená souprava udělala se zbytkem koleje až k vjezdu. Předpokládám, že výhybka č. 11 je zralá na výměnu (jestliže je atypická, pak na výrobu nové, u V 12 to nedokážu posoudit z jedné fotky.
Zeptám se: To byla akce plánovaná, nebo za těch 12 hodin stiihli přijet?
Nezapomínejte na to, že je adventní neděle, ti chlapi mají vesměs rodinu.
Tak slouží se pohotovosti, advent neadvent, sice 2 party po 15 lidech to dneska asi ne, tolik jich pohotovost určitě neslouží, ale počítám, že jich bude 3 – 5.
Po poměrně dlouhé době se vám podařilo vyplodit naprostou pitomost. Nehodových vlaků a podobně se žádné svátky netýkají. Možná jen kancly zejí prázdnotou.
Vyprošťovací souprava musela přijet z Brna, protože ta budějovická se k vlaku nedostala přes zničené koleje a v jižních čechách by to těžko šlo objet. Museli by jet Písek- Tábor- Veselí. Asi si spočítali, že z Brna je to výhodnější. Každopádně, oboje je daleko.
Tábor a Veselí klidně vynechte, skončili by ve Vltavě…
Pravda, to mě ani nedošlo.
Přes Velenice by to šlo, ne?
to je moc jednoduché, je nutné vyhledat problémy a vyžít se v nich 😀
Z jižní strany jaksi nyní nejsou koleje, takže tam je nedoďák zbytečný.
Nejen nakolik jsou po ruce ti chlapi a nehodový vlak, ale i patřičný materiál zejména na ty výhybky.
No právě, podle fotek to rozhodně není běžná čtyřicítková výhybka, které jsou všude a díly na ně taky.
Kdyby se to stalo v depu a ne v úzkém zářezu těžce přístupném pro techniku, tak to mají za den hotové taky.
Nemohou přece přijet všichni k jedné nehodě,co kdyby byli potřeba jinde.
Čekat na novou srdcovku.
Nová výhybka bude až na jaře. Do té doby budou dvě koleje odříznuty od provozu. Resp. nebude na ně možno zajíždět od Chotýčan. Pravděpodobně se místo výhybky 11 položí kolejové pole. Ale možná že taky ne a potom zbydou v této stanici místo čtyř pouze dvě dopravní koleje…
Proč ty záporné lajky? Mohou to dotyční vyvrátit?
„v budoucnu by zde měl být provoz ukončen a trasa povede novou stopou“ – Vyplatí se to ještě vůbec opravovat? Na tu chvíli by se tam zavedla NAD.
To budoucno je bohužel ještě hodně daleko.
Tady se mluví o škodě max v řádech milionů korun a kvůli tomu budou lidé roky přestupovat do auto autobusů a naklad se na ten kousek bude taky překládat nebo bude jezdit odklonem?
Záleží, kde ta nová stopa bude a jak daleko je její příprava. Nevím, proto se ptám.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/stavba-casti-koridoru-u-sevetina-by-mela-zacit-v-lete-2022/1916455
Ještě není ani vyřešené územní, osadníci se odvolali
Twl. to „v budoucnu! znamená postavit tunel za 15 miliard…
A zboží z nákladních vlaků budete dávat do NKD? Do náhradní kamionové dopravy? 😁
Ne, do NBD. Nahrádaní Baťohové Dopravy. Takovíhle „myslitelé“ si totiž na nákup dokážou dojít pěšky. Dál jejich rozum nesahá. Takoví pak dokážou vyhazovat chlápka se zbožím, aby se pak u kasy vztekali, proč nemají „jejich“ cigára. Ty cigára, které vyhazovaný chlápek přivezl.
Možno použít objížďku z Veselí na Velenice a zpět do Budějic…Jen tam chybí dráty teda do Velenic, tak to asi nebude tak jednoduché, nebo přes Plzeň….
…kde zase pro změnu chybí kolej v Radotíně, ale šlo by to objet přes Ústí, kdyby tam nechyběl kus náspu.
Nová trať bude nejdříve za 6 let, takže vyplatí.
A my musíme doufat, že se to „nejdříve“ nezvrhne v oblíbený termín „výhledově“.
To by z těch 6 let mohlo být 16 let. Nebo taky 60…
Nevíte o tom nic, proto je lepší mlčet než psát …
A náklady budou nosit na zádech, ne? Zkuste použít hlavu.
Je to nemilé. Do železa neuvidíte.
Ale vidíte. Defektoskopií.
Obávám se, že u únavy materiálu defektoskopie moc nepomůže, zárodek trhliny sice může vznikat dlouho, ale ten zas běžnými metodami neodhalíte. A když už tam trhlina je, tak se rozšíří velmi rychle.
Speciálně složky české železnice (ČD, SŽDC…atd.) mají historickou vlastnost kašlat na údržbu, opravy a provozovat věci daleko za hranici plánované životnosti.
Tady by možná stačilo ohnout hřbet a podívat se na stáří svršku.
Pohledem na stáří kolejnice se trhlina opravdu odhalit nedá.
To jistě ne, ale pokud se ohnete, uvidíte na páteřním koridoru kolejnici starou třeba 35 let, tak dost riskujete, že nějaká porucha přijde.
Pokud se vám zdá, že na „páteřním koridoru“ vidíte kolejnici starou 35 let a nejdete k očnímu lékaři, dost riskujete…
Jinak v naší síti najdete kolejnice ze šedesátých – sedmdesátých let na celostátních drahách běžně. Na lokálkách ještě některé pamatují RU monarchii… co s tím?
Pokud doplníte staří diskutovaných kolejnic, tak budu jenom rád.
Co se zastaralou infrastrukturou? Co asi?…vyměnit. Ale předpokládám, že při rozpočtu SFDI 130 mld. Kč pro rok 2021 mi vysvětlíte, že „nejsou peníze“.
Do Hluboké nepojedu – ale je-li na betonových pražcích ve výhybce „11“ na fotce čitelný rok výroby 1997 – co byste pane kolego chtěl víc??? Počítám, že při obnově výhybky (vyrobené před 23 lety) použili stejně staré anebo novější jazyky…
A ano, pokud si uvědomím, že na výměnu čekají tisíce kilometrů kolejnic včetně milionů pražců, drobného kolejiva, … na takovou jednorázovou akci
1) nejsou peníze
2) nejsou výrobní kapacity
3) „nejsou lidi“
Vidíte, takže asi 25 let na páteřním koridoru, kde jezdí jeden vlak za druhým. Uváděná plánovaná životnost svršku na koridoru je 20 až 30 let podle zatížení.
Čili: pokud se shodneme, že 2020 – 1997 = 23
pohybujeme se v intervalu životnosti? Mě se zdá, že v pohodě ano…
Tady bych vzhledem k zatížení čekal spíše 20 let. Navíc se teď po 23 letech experimentálně ověřilo, že se to opravdu po 20 letech mělo vyměnit.
Ale pokud je pro vás normální provozní stav souprava na pražcích, tak je to asi opravu v pohodě:-)
Viděl jsem lom na deset let staré kolejnici – nebylo by tedy lépe měnit je každých sedm let?
Což logicky odpovídá vanové křivce – https://cs.wikipedia.org/wiki/Vanov%C3%A1_k%C5%99ivka
Tedy až jsem se zastyděl – že to ještě nikoho nenapadlo?
Dovolím si nabídnout řešení:
https://www.spravazeleznic.cz/kariera
Potřebujeme schopné teoretiky jako sůl, máme jich málo. Přijďte vaše řešení uvést do praxe! Těšíme se 🙂
Nezlobte se, na nabídky společností, které neuvádějí mzdu v inzerátech, nereaguji. Jsem velmi potěšen vaší nabídkou, děkuji.
Já vám nechci kazit nadšení,, ale tahle díra opravdu není „koridor“ typu Poříčany…
Tudle Bureš říkal že se bude investovat.
A zmiňoval se kam?
Nebude to jen nějaká jubilejní oprava D1?
Hele Jarda prej má pár nápadů.
https://reportermagazin.cz/a/pwziM/nejen-hospoda-v-dobe-covidu-faltynek-mel-hrichy-i-na-zeleznici
Tak zas vyměňovat kolejnici, po x letech, jen proto, že je stará, mi zrovna nepřijde efektivní, pravidelně se měření, atd… provádí, ale nelze zjistit vše, klasickým pohledem.
No jistě jde hlavně o to kde se ta kolejnice nachází, jak je zatěžována a jakou rychlosti se po ní jezdí. Takže je radost na JHMD najít kolejnice 1887. Ono možná to železo z CK monarchie bylo kvalitnější.
Měkké železo nepraskne,ale zase se ojede rychle tot dilema.
Nejefektivnější je zvolit italskou cestu jako s Ponte Morandi a využít životnost až do úplného konce:-)
Kdyby jste věděl po čem tady auta jezdí, tak vás ten humor přejde.
Komunikace ve správě ŘSD relativně slušné na východní blok z hlediska údržby. Zbytek stav Balkán až Somálsko.
Jaktože to jde třeba u tramvajového provozu? V Praze je vzácnost že by se vykolejilo kvůli stavu tratě. Maximálně se zakáže provoz pro okamžitou údržbu, v lepším případě se plánuje výluka na nejbližší noc nebo víkend. Existuje správa TT, jejichž lidi prochází každý metr kolejí a kotrolují jejich stav ještě než se má šanci něco stát, případně řidič hlásí sám nenadále špatný stav. A to máme provoz 24/7 po několika minutách a upouští se od žlábkových kolejnic, které by aspoň držely kolo tam kde má být.
Proto se dělá, že to minimalizuje ale úplně nevylučuje prasknutí. Tedy nevím, jestli se dělá i na kolejích aspoň stejně jako na dvoukolích a šroubovkách …