Jj a dost lidem to zachranilo zivot. Nechcete pracovat na vedeni, ktere nekdo propoji smetakem.
kpeet
2 let
Včera(17.5.) odpoledne se situace téměř opakovala,akorát pod stahovačkou na Bezpráví pouze uvázl R 871.Víc jak hodinu se opět nehlo ani kolo.Co na to vedení SŽ se ptám?
Dneska ráno jsem taky zažil infarktový stav. Hezky si to valím pondělním ránem, když tu….připrav se na stáhnutí svěrače. Vysílačka dispečerovi, co to je ? V rozkaze nic nemám. To jsou idioti, výluka začíná až za 3/4 hodiny…… Co chtít od Dobré správy.
Pokud si myslis, ze zvednes 20 tercu v rozmezi par km za par minut, tak se pletes. Zvlast kdyz jste 3 delnici. Ktomu priprava se vzdy dava jako prvni.
Tonda Sehnal
2 let
Hmatatelný důkaz, kolik toho Správa #mynic dělá pro plynulost provozu…
Ze zkušeností nejen ze zahraničí ale i z tuzemska víme, že není problém rekonfigurovat vedení tak, aby ani v případě práce ve vedlejší koleji nebylo nutné zřizovat úseky pro jízdu se staženým sběračem nebo úplně dokonale absurdně se snesenou trolejí.
Inu když se nechce… 🤦
Zákazník pak žel křičí na dopravce, byť dramatickou měrou může k plynulosti přispět právě správce infra.
Těsně jsem to minul, naštěstí zafungovala poškozená výhybka v Uhersku.
Praha – Ostrava je každý den lepší a lepší. Chce to jen raději vyjíždět o pár hodin dříve.
Samozřejmě pro lidi, kteří razí heslo že i cesta je cíl, je to výhoda. Lístky nemají časově omezení. I když na tom by mohli zapracovat, zvýšilo by to dost příjmy pro dopravce.
RudolfL
2 let
Je vidět že efekt hákovnice zafungoval skvělé, sice jeden vlak nezpůsobil propojení, ale důkladně strhl trojel až k „napínáku“ 👍 a nadělil dobrou náladu několika tisícům cestujících….
A štve to někoho na Správě železnic? Neustále samé mimořádnosti… jaké se dělají opatření k tomu, aby se to nestávalo? Aby doby omezení byly kratší? Vždyť jediná taková událost postihne jak píšete tisíce cestujících, kteří ve svém důsledku už vlakem nemusí nikdy jet, když se to opakuje pořád dokola…
Tvoje chyba, že si toho všimáš. Já tam byl při cyklovýletu a zjistil jsem, že se odpoledne a o víkendu nesmí pracovat.
Nejsou firmy, když jsou, nejsou dotace… Pořád dokola. A jak je vidět, je to úplně jedno jestli se dělá nebo stojí.
Nedělá se to pro lidi.
Při jednosměnném provozu je pracovní doba od ponděí do pátku v rozasahu 8 hodin. Sobota / neděle / svátek jsou dobou nepřetržitého odpočinku. Račte si přečíst půvabnou knihu „Zákoník práce“ …
Při jednosměnném pracovním režimu je pracovní doba 8 hodin (pondělí – pátek), sobota / neděle / víkend jsou určeny k čerpání odpočinku dle Zákoníku práce …
To je pravda. Na Ukrajině jezdí sice dálkové vlaky pomalu a jsou spíš noční spoje, za to ale jezdí včas a spolehlivě. Za 8 let, co jsem tam několikrát byl, tak jsem nezažil situaci, že by se někde čekalo kvůli výluce, nebo že by snad cestující museli přesedat do náhradní dopravy. Anebo že bych nestihnul přípoj, protože na zpožděný vlak na koridoru se nečeká. Hlavní trasy, ne-li všechny tratě, tam nějak záhadně udržují za provozu.
U nás je problém, že v současnosti, že u nás máme současně provoz jako v Německu, ale současně nedostačující infrastrukturu východního typu. To si táhneme už od dob R-U, je to moc hezky vidět jak v Německu (včetně té části Polska co bývala Německem) je infrastruktura podstatně velkorysejší než u nás nebo v Rakousku. Rakušáci mají akorát výhodu, že tam neměli komunisty, a do železnice investovali průběžně, takže u nich už to není tolik vidět.
No teď jsem jel Benátky-Vídeň-Plzeň a italové od Udine na hranice nové tunely 140 km/hod, rakušani nic, celým rakouskem 75-120 km/hod, semmering 80….no kochací cesta. Benátky-Vídeň raijet 7,5 hodiny.10 minut stání v Udine, 10 na It/A hranici….
Nesouhlasím, protože tady po vás nebude střílet ruské vojsko. Pokud však milujete adrenalin, tak prosím, je to vaše věc.
David
2 let
Můžete nám laikům někdo vysvětlit jak je možné strhnout trolej a jak často se to běžně stává? Jako laik pro to nějak nevidím důvod, krom nějaké vzácné závady na vozidle či infrastruktuře. (Té železniční hantýrce co napsal „Mašinka1“ bohužel nerozumím).
Aby nedošlo k přetažení napětí do vypnuté části a tím (například) k úrazu dělníků, kteří tam pracují, umisťuje se na drát bezpečnostní jistící prvek, tzv. Hákovnice, což je prostě kus takového drátu na troleji, což by teoreticky mělo zajistit stržení sběrače, pokud včas nedojde ke stažení (když se dostane do kontaktu s tímto prvkem), ale kolikrát dojde k zamotání a strhne to i trolej.
Nicméně, k poškození může dojít i bez hákovnice, a to zatažením napětí do vypnuté části ( nestažení sběrače), díky čemuž dojde k přepálení troleje (častěji však nosného lana).
Děkuji. Ještě by mě zajímalo, čím to je, že v české železniční síti dochází k mnohem častějším stržení sběrače / troleje oproti zemím s mnohem větším železničním provozem.
Je to o pozornosti strojvedoucích nebo existují i jiná technická řešení, která jen správa železnic či dopravci nepoužívají?
V německu si v místech výluk častěji dají práci s předrátováním vedení tak aby se nemusel stahovat sběrač. U nás se na to tak nějak (jako na všechno) sere, osadí se návěsti, vypne se proud a fíro starej se. Jako příklad bych uvedl Roztoky u Prahy. Rekonstrukce tam probíhá už druhým rokem a trakční vedení bylo přeuspořádáno tak aby se nemusel stahovat sběrač až po mnoha uvíznutích vlaků spojených se zastavení provozu. Inu „dobrá správa“…
Například v Polsku je i za normálního provozu trakční vedení vybavené děliči tak, že nějaká běžná údržba, ba ani velké rekonstrukce nezpůsobují nutnost někde stahovat sběrač a projíždět různé mnohdy bizarní beznapěťové místa jako u nás. Na státní hranici člověk vidí poslední stahovačku a pak už nic.
Stržení troleje může způsobit závada na sběrači – například poškozené obložení do něhož se „zasekne“ trolejový drát, ale také závada na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače …
V zimě třeba „pomalý“ pokles stahovaného sběrače – zatuhlé čepy – takže sběrač jde dolů pomalu a nestačí klesnout ….
Příčiny nejsou vždy jednoznačné …
Závady na sběračích, závady na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače ….
Mašinka1
2 let
SŽ totiž místo jednoduchýho izoláku na vyloučenou kolej radši hodilo hákovnici na kříž.
Některý smetáky jsou pomalejší a rozjez do kříže od návěstidla nestihnou. Když ano, tak zase často vlak nedojede pod šťávu.
Ano, na síti SŽ kolikrát panuje bordel, a je s podivem, že tam už není izolace, když se to stalo tolikrát. Ale zrovna v tomto případě si na to zbytečně kolikrát někteří nabíhají sami – pozdní stahování aby projeli, tak tam zůstanu, no bože, lepší než to potrhat. – rychlost stažení, je za prvé normovaná, a za druhé, si snad mám zjistit chod sběrače při nástupu na HV, abych byl schopen zajistit jeho včasné stažení (možná trochu alibismus). – zrovna v Bezpráví je klacek vidět docela brzo, co tedy dotyčnému brání zastavit si dřív, aby měl více místa pro rozjezd?… Číst vice »
Těch 10 metrů tam je z důvodu, že neuměli dát správně izoláky, a pak se stávalo, že si fíra šlápl, i když byl ještě před klackem.
Ano, ale pokud výpravčímu (traťovému dispečerovi) oznámím, že si zastavím kousek dál, abych měl místo na rozjezd tak jen těžko bude proti, lepší než mu tam uváznout, a když ne, tak ať na mě klidně napíše hlášenku, a příště při zastavení automaticky volám, že nemám dost místa na rozjezd.
Na vjezdu do Nymburka hl.n. od Sadské v podstatě trvale svítí návěst „stáhni sběrače“ – možná někdo někdy zcela náhodou viděl tuhle návěst zhaslou … – takže strojvedoucí znalý traťových / místních poměrů s tím počítá ….
V Nymburce od Sadské svítí návěst stáhni sběrač prakticky trvale. Znalost traťovách / místních poměrů …
Odbočka
2 let
Za vše můžou fírové. Jako za vše na Česke železnici. Ostatně určitě můžou i za nestabilitu bitcoinu, křivej nos Merkelové a nízkou úrodu brambor v Tadžikistanu.
Vrabec na střeše
2 let
Už se hoši lepší, minule to bylo na 2,5 hodiny.
K.S.
2 let
Navrhuji novou znělku pro Správu Železnic: youtu. be/pct1uEhAqBQ?t=10
Už to opravdu chce ty tunely, nebo alespoň ty dva trojúhelníky pro jízdu přes Letohrad a samozřejmě elektrifikaci příslušného úseku. Elektrické a datové sítě se navrhují minimálně na N-1 (nebavím se o koncových úsecích), u dráhy to vypadá že se soustavně provozuje v N+1, tedy že ani za normálního stavu není s to vyhovět požadavkům, natož při výluce a nedej bože aby se něco ještě navíc pokazilo
xhj
2 let
A to jsem šel dnes ráno kolem jenom pěšky 😀
tarten
2 let
Valašský expres vjíždí na české území ze Slovenska, ne z Valašska?
Jj a dost lidem to zachranilo zivot. Nechcete pracovat na vedeni, ktere nekdo propoji smetakem.
Včera(17.5.) odpoledne se situace téměř opakovala,akorát pod stahovačkou na Bezpráví pouze uvázl R 871.Víc jak hodinu se opět nehlo ani kolo.Co na to vedení SŽ se ptám?
Inu, Dobrá Správa.
Dneska ráno jsem taky zažil infarktový stav. Hezky si to valím pondělním ránem, když tu….připrav se na stáhnutí svěrače. Vysílačka dispečerovi, co to je ? V rozkaze nic nemám. To jsou idioti, výluka začíná až za 3/4 hodiny…… Co chtít od Dobré správy.
Měli zůstat unitární ČD, ta liberalizace je totálně zmrvená, bez ní by každý hned věděl jaká firma za to může.
Toto těžko posoudit, v něčem by to bylo lepší, v něčem horší
To nějak cestujícímu pomůže, vědět kdo za to může?
Kdo se tehdy staral o nějaké cestující… Několik hodin nastojáka za rychlíkový příplatek, to bylo něco!
Ten svěrač je překlep, záměr, nebo autokorekce?
Pokud si myslis, ze zvednes 20 tercu v rozmezi par km za par minut, tak se pletes. Zvlast kdyz jste 3 delnici. Ktomu priprava se vzdy dava jako prvni.
Hmatatelný důkaz, kolik toho Správa #mynic dělá pro plynulost provozu…
Ze zkušeností nejen ze zahraničí ale i z tuzemska víme, že není problém rekonfigurovat vedení tak, aby ani v případě práce ve vedlejší koleji nebylo nutné zřizovat úseky pro jízdu se staženým sběračem nebo úplně dokonale absurdně se snesenou trolejí.
Inu když se nechce… 🤦
Zákazník pak žel křičí na dopravce, byť dramatickou měrou může k plynulosti přispět právě správce infra.
Víme – prosím mluvte za sebe ….
Aktuálně trolej Praha hl.n. – Praha Smíchov.
Něco o to vím, sedím v IC515 🙁
Těsně jsem to minul, naštěstí zafungovala poškozená výhybka v Uhersku.
Praha – Ostrava je každý den lepší a lepší. Chce to jen raději vyjíždět o pár hodin dříve.
Samozřejmě pro lidi, kteří razí heslo že i cesta je cíl, je to výhoda. Lístky nemají časově omezení. I když na tom by mohli zapracovat, zvýšilo by to dost příjmy pro dopravce.
Je vidět že efekt hákovnice zafungoval skvělé, sice jeden vlak nezpůsobil propojení, ale důkladně strhl trojel až k „napínáku“ 👍 a nadělil dobrou náladu několika tisícům cestujících….
A štve to někoho na Správě železnic? Neustále samé mimořádnosti… jaké se dělají opatření k tomu, aby se to nestávalo? Aby doby omezení byly kratší? Vždyť jediná taková událost postihne jak píšete tisíce cestujících, kteří ve svém důsledku už vlakem nemusí nikdy jet, když se to opakuje pořád dokola…
Vždyť to tam je napsaný. Bude to hotový už v roce 2023, ne? Nebo snad chcete aby se tam dělalo na tři směny?
Stačilo by aby se pracovalo od 6 do 18. v Bezpráví není nikoho vidět dělat do 8 a po 13h už tam taky není ani noha.
Tvoje chyba, že si toho všimáš. Já tam byl při cyklovýletu a zjistil jsem, že se odpoledne a o víkendu nesmí pracovat.
Nejsou firmy, když jsou, nejsou dotace… Pořád dokola. A jak je vidět, je to úplně jedno jestli se dělá nebo stojí.
Nedělá se to pro lidi.
Při jednosměnném provozu je pracovní doba od ponděí do pátku v rozasahu 8 hodin. Sobota / neděle / svátek jsou dobou nepřetržitého odpočinku. Račte si přečíst půvabnou knihu „Zákoník práce“ …
Proč by se nemohlo dělat odpoledne?
No, z čela vlaku si člověk tak nějak nechtěně všímá pracovního tempa.
Při jednosměnném pracovním režimu je pracovní doba 8 hodin (pondělí – pátek), sobota / neděle / víkend jsou určeny k čerpání odpočinku dle Zákoníku práce …
Proc je na opravach jednosmerny pracovni rezim?
Vy znáte do detailu síťový graf jednotlivých pracovních činností a technologické postupy práce ?
Pokud je neznáte, tak je to demagogie …
Ten má ale být udělaný tak aby to zbytečně neobtěžovalo uživatele.
To jsem cekal 🙂 Pres noc a vikend si kameny sedaji pomaleji nez pres tyden 😉 A to v celem useku 😀
Znáte detailně síťový graf postupu prací a technologii práce ?
Zaměstnanci mohou postupně pracovat na více místech.
To i do Kyjeva je snad větší šance dojet lépe, než projet Bezpráví.
To je pravda. Na Ukrajině jezdí sice dálkové vlaky pomalu a jsou spíš noční spoje, za to ale jezdí včas a spolehlivě. Za 8 let, co jsem tam několikrát byl, tak jsem nezažil situaci, že by se někde čekalo kvůli výluce, nebo že by snad cestující museli přesedat do náhradní dopravy. Anebo že bych nestihnul přípoj, protože na zpožděný vlak na koridoru se nečeká. Hlavní trasy, ne-li všechny tratě, tam nějak záhadně udržují za provozu.
U nás je problém, že v současnosti, že u nás máme současně provoz jako v Německu, ale současně nedostačující infrastrukturu východního typu. To si táhneme už od dob R-U, je to moc hezky vidět jak v Německu (včetně té části Polska co bývala Německem) je infrastruktura podstatně velkorysejší než u nás nebo v Rakousku. Rakušáci mají akorát výhodu, že tam neměli komunisty, a do železnice investovali průběžně, takže u nich už to není tolik vidět.
No teď jsem jel Benátky-Vídeň-Plzeň a italové od Udine na hranice nové tunely 140 km/hod, rakušani nic, celým rakouskem 75-120 km/hod, semmering 80….no kochací cesta. Benátky-Vídeň raijet 7,5 hodiny.10 minut stání v Udine, 10 na It/A hranici….
https://en.wikipedia.org/wiki/Koralm_Railway a https://en.wikipedia.org/wiki/Semmering_Base_Tunnel, oboje se už dost kope.
Když k tomu připočtu třetí bázový tunel v Brenneru, tak Rakušáci kopou tři bázové tunely.
Co kopeme my?
V čem mají Rakušáci horší železnici, než Německo či západní Polsko ?
V noci těžko bude dělat někdo výluku … výluka je ve dne a vlaky jsou bez náhrady zrušeny …
A ty noční zastavené provozy jsou tedy pro to, aby se neplašily srnky?
Naštěstí je Bezpráví nejhezčí část trati. I když hlavně na podzim.
Brzy budou kolem vlaků chodit prodavači. Téééplé pivo , studený pááárkýýý…
S něčím takovým jako dneska se stihnete i vykoupat v řece a uschnout.
Nesouhlasím, protože tady po vás nebude střílet ruské vojsko. Pokud však milujete adrenalin, tak prosím, je to vaše věc.
Můžete nám laikům někdo vysvětlit jak je možné strhnout trolej a jak často se to běžně stává? Jako laik pro to nějak nevidím důvod, krom nějaké vzácné závady na vozidle či infrastruktuře. (Té železniční hantýrce co napsal „Mašinka1“ bohužel nerozumím).
Aby nedošlo k přetažení napětí do vypnuté části a tím (například) k úrazu dělníků, kteří tam pracují, umisťuje se na drát bezpečnostní jistící prvek, tzv. Hákovnice, což je prostě kus takového drátu na troleji, což by teoreticky mělo zajistit stržení sběrače, pokud včas nedojde ke stažení (když se dostane do kontaktu s tímto prvkem), ale kolikrát dojde k zamotání a strhne to i trolej.
Nicméně, k poškození může dojít i bez hákovnice, a to zatažením napětí do vypnuté části ( nestažení sběrače), díky čemuž dojde k přepálení troleje (častěji však nosného lana).
Děkuji. Ještě by mě zajímalo, čím to je, že v české železniční síti dochází k mnohem častějším stržení sběrače / troleje oproti zemím s mnohem větším železničním provozem.
Je to o pozornosti strojvedoucích nebo existují i jiná technická řešení, která jen správa železnic či dopravci nepoužívají?
V německu si v místech výluk častěji dají práci s předrátováním vedení tak aby se nemusel stahovat sběrač. U nás se na to tak nějak (jako na všechno) sere, osadí se návěsti, vypne se proud a fíro starej se. Jako příklad bych uvedl Roztoky u Prahy. Rekonstrukce tam probíhá už druhým rokem a trakční vedení bylo přeuspořádáno tak aby se nemusel stahovat sběrač až po mnoha uvíznutích vlaků spojených se zastavení provozu. Inu „dobrá správa“…
Vida, takže §1 byl prolomen. Možná to nakonec vyjde i levněji, když se udělá víc přípravy, zato pořádně. Na opotřebované nervy zcela určitě.
Neblbněte. By se pak zjistilo, že nemusí být tolik lidí na opatření k výlukám a lidí na zpracování rozkazů.
PS: Pro šťouraly, mám několik kamarádů co jsou na zpracování výluk.
Například v Polsku je i za normálního provozu trakční vedení vybavené děliči tak, že nějaká běžná údržba, ba ani velké rekonstrukce nezpůsobují nutnost někde stahovat sběrač a projíždět různé mnohdy bizarní beznapěťové místa jako u nás. Na státní hranici člověk vidí poslední stahovačku a pak už nic.
Stržení troleje může způsobit závada na sběrači – například poškozené obložení do něhož se „zasekne“ trolejový drát, ale také závada na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače …
V zimě třeba „pomalý“ pokles stahovaného sběrače – zatuhlé čepy – takže sběrač jde dolů pomalu a nestačí klesnout ….
Příčiny nejsou vždy jednoznačné …
Závady na sběračích, závady na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače ….
SŽ totiž místo jednoduchýho izoláku na vyloučenou kolej radši hodilo hákovnici na kříž.
Některý smetáky jsou pomalejší a rozjez do kříže od návěstidla nestihnou. Když ano, tak zase často vlak nedojede pod šťávu.
Klasika. Známe to takřka ze všech podobných výluk, a stále Správě nedošlo, že tohle není řešení…
Asi je někdo na Správě přesvědčen, že čím brutálnější následky, tím líp pro něj a tím hůř pro ostatní. Hlavně o té druhé části.
Což je ale zase jenom další projev toho co tu říkám často, jsme společnost posedlá tresty a děláním zle ostatním.
Ano, na síti SŽ kolikrát panuje bordel, a je s podivem, že tam už není izolace, když se to stalo tolikrát. Ale zrovna v tomto případě si na to zbytečně kolikrát někteří nabíhají sami – pozdní stahování aby projeli, tak tam zůstanu, no bože, lepší než to potrhat. – rychlost stažení, je za prvé normovaná, a za druhé, si snad mám zjistit chod sběrače při nástupu na HV, abych byl schopen zajistit jeho včasné stažení (možná trochu alibismus). – zrovna v Bezpráví je klacek vidět docela brzo, co tedy dotyčnému brání zastavit si dřív, aby měl více místa pro rozjezd?… Číst vice »
Nepíše se v předpise, aby se zastavilo co nejblíže, cca 10 metrů?
Píše, ale pak už nemusí být dostatečný prostor na rozjetí se a projetí stahovačky.
Těch 10 metrů tam je z důvodu, že neuměli dát správně izoláky, a pak se stávalo, že si fíra šlápl, i když byl ještě před klackem.
Ano, ale pokud výpravčímu (traťovému dispečerovi) oznámím, že si zastavím kousek dál, abych měl místo na rozjezd tak jen těžko bude proti, lepší než mu tam uváznout, a když ne, tak ať na mě klidně napíše hlášenku, a příště při zastavení automaticky volám, že nemám dost místa na rozjezd.
Kolikrát už tam někdo uvízl a domlouval se s někým za sebou, aby ho vytlačil?
Zlaté šaliny. Celé křížení v jednom napájecím úseku, děliče kus za ním a kus před ním. Jednotná fáze je fakt potřeba, tyhle opičárny by zmizely.
To nedomlouvá fíra, ale traťový dispečer (se souhlasem dispečera dopravce), resp. to může nařídit.
A nevím kolikrát, to jsem opravdu nezjišťoval.
U Bezpráví snad není jednotná fáze??? 😉
Na vjezdu do Nymburka hl.n. od Sadské v podstatě trvale svítí návěst „stáhni sběrače“ – možná někdo někdy zcela náhodou viděl tuhle návěst zhaslou … – takže strojvedoucí znalý traťových / místních poměrů s tím počítá ….
A co tím chcete říct? Jen jsem dával příklad místa, kde se těch 10 metrů taky nedodržuje.
A jaký je rozdíl mezi Nymburkem a Bezprávím? O Bezpráví je fíra taky zpraven, návěštěno dobře.
V Nymburce od Sadské svítí návěst stáhni sběrač prakticky trvale. Znalost traťovách / místních poměrů …
Za vše můžou fírové. Jako za vše na Česke železnici. Ostatně určitě můžou i za nestabilitu bitcoinu, křivej nos Merkelové a nízkou úrodu brambor v Tadžikistanu.
Už se hoši lepší, minule to bylo na 2,5 hodiny.
Navrhuji novou znělku pro Správu Železnic: youtu. be/pct1uEhAqBQ?t=10
Už to opravdu chce ty tunely, nebo alespoň ty dva trojúhelníky pro jízdu přes Letohrad a samozřejmě elektrifikaci příslušného úseku. Elektrické a datové sítě se navrhují minimálně na N-1 (nebavím se o koncových úsecích), u dráhy to vypadá že se soustavně provozuje v N+1, tedy že ani za normálního stavu není s to vyhovět požadavkům, natož při výluce a nedej bože aby se něco ještě navíc pokazilo
A to jsem šel dnes ráno kolem jenom pěšky 😀
Valašský expres vjíždí na české území ze Slovenska, ne z Valašska?
Valašské expresy končí/začínají v Púchově/Žilině
Jak si presne predstavujete vjezd na ceske uzemi z Valasska?
Brašov / Sibiu – Curtici – Rajka – Břeclav?
http://archiv.valasske-kralovstvi.cz/images/mapy/20050610-mapavkbat.jpg
Na někdejší „zemské hranici“ u Žichlínku ….
Z kterého myslíte? Z obou se dá přes Zálesí.
Cestou z Valašska jede zkrz Hanou, na české území vjede až potom, co Hanou projede.
To není na české území, ale na území Čech, když už teda.
A jakéže je přídavné jméno od slova Čechy? 😉
Jenže české území je už i ta Haná. 😉
Není
Haná je staroslavné území kmene Hanáků vy pančechistický imperialisto! 😀 😀 😀 😉
Taky Vám přijde zajímavé jak na Moravě máme tolik regionů, jeden z Hané, další Valach a pro změnu z Podluží a Čechy jsou prostě Čechy?