Koridor u Bezpráví hodinu stál kvůli stržené troleji

Výstavba odbočky Bezpráví. Foto: Michal Gregor / Wikimedia CommonsVýstavba odbočky Bezpráví. Foto: Michal Gregor / Wikimedia Commons

Vlaky nabírají hodinová zpoždění.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Janek

Jj a dost lidem to zachranilo zivot. Nechcete pracovat na vedeni, ktere nekdo propoji smetakem.

kpeet

Včera(17.5.) odpoledne se situace téměř opakovala,akorát pod stahovačkou na Bezpráví pouze uvázl R 871.Víc jak hodinu se opět nehlo ani kolo.Co na to vedení SŽ se ptám?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Inu, Dobrá Správa.

Jenisej

Dneska ráno jsem taky zažil infarktový stav. Hezky si to valím pondělním ránem, když tu….připrav se na stáhnutí svěrače. Vysílačka dispečerovi, co to je ? V rozkaze nic nemám. To jsou idioti, výluka začíná až za 3/4 hodiny…… Co chtít od Dobré správy.

rozinka

Měli zůstat unitární ČD, ta liberalizace je totálně zmrvená, bez ní by každý hned věděl jaká firma za to může.

Miloš

Toto těžko posoudit, v něčem by to bylo lepší, v něčem horší

Y.K.

To nějak cestujícímu pomůže, vědět kdo za to může?

Jiří Kocurek

Kdo se tehdy staral o nějaké cestující… Několik hodin nastojáka za rychlíkový příplatek, to bylo něco!

K.S.

Ten svěrač je překlep, záměr, nebo autokorekce?

Janek

Pokud si myslis, ze zvednes 20 tercu v rozmezi par km za par minut, tak se pletes. Zvlast kdyz jste 3 delnici. Ktomu priprava se vzdy dava jako prvni.

Tonda Sehnal

Hmatatelný důkaz, kolik toho Správa #mynic dělá pro plynulost provozu…
Ze zkušeností nejen ze zahraničí ale i z tuzemska víme, že není problém rekonfigurovat vedení tak, aby ani v případě práce ve vedlejší koleji nebylo nutné zřizovat úseky pro jízdu se staženým sběračem nebo úplně dokonale absurdně se snesenou trolejí.
Inu když se nechce… 🤦
Zákazník pak žel křičí na dopravce, byť dramatickou měrou může k plynulosti přispět právě správce infra.

XYYY

Víme – prosím mluvte za sebe ….

Radek

Aktuálně trolej Praha hl.n. – Praha Smíchov.

FrantaM

Něco o to vím, sedím v IC515 🙁

None

Těsně jsem to minul, naštěstí zafungovala poškozená výhybka v Uhersku.
Praha – Ostrava je každý den lepší a lepší. Chce to jen raději vyjíždět o pár hodin dříve.
Samozřejmě pro lidi, kteří razí heslo že i cesta je cíl, je to výhoda. Lístky nemají časově omezení. I když na tom by mohli zapracovat, zvýšilo by to dost příjmy pro dopravce.

RudolfL

Je vidět že efekt hákovnice zafungoval skvělé, sice jeden vlak nezpůsobil propojení, ale důkladně strhl trojel až k „napínáku“ 👍 a nadělil dobrou náladu několika tisícům cestujících….

veli.k

A štve to někoho na Správě železnic? Neustále samé mimořádnosti… jaké se dělají opatření k tomu, aby se to nestávalo? Aby doby omezení byly kratší? Vždyť jediná taková událost postihne jak píšete tisíce cestujících, kteří ve svém důsledku už vlakem nemusí nikdy jet, když se to opakuje pořád dokola…

None

Vždyť to tam je napsaný. Bude to hotový už v roce 2023, ne? Nebo snad chcete aby se tam dělalo na tři směny?

M152

Stačilo by aby se pracovalo od 6 do 18. v Bezpráví není nikoho vidět dělat do 8 a po 13h už tam taky není ani noha.

None

Tvoje chyba, že si toho všimáš. Já tam byl při cyklovýletu a zjistil jsem, že se odpoledne a o víkendu nesmí pracovat.
Nejsou firmy, když jsou, nejsou dotace… Pořád dokola. A jak je vidět, je to úplně jedno jestli se dělá nebo stojí.
Nedělá se to pro lidi.

XYYY

Při jednosměnném provozu je pracovní doba od ponděí do pátku v rozasahu 8 hodin. Sobota / neděle / svátek jsou dobou nepřetržitého odpočinku. Račte si přečíst půvabnou knihu „Zákoník práce“ …

M152

Proč by se nemohlo dělat odpoledne?

No, z čela vlaku si člověk tak nějak nechtěně všímá pracovního tempa.

XYYY

Při jednosměnném pracovním režimu je pracovní doba 8 hodin (pondělí – pátek), sobota / neděle / víkend jsou určeny k čerpání odpočinku dle Zákoníku práce …

none

Proc je na opravach jednosmerny pracovni rezim?

XYYY

Vy znáte do detailu síťový graf jednotlivých pracovních činností a technologické postupy práce ?
Pokud je neznáte, tak je to demagogie …

K.S.

Ten má ale být udělaný tak aby to zbytečně neobtěžovalo uživatele.

none

To jsem cekal 🙂 Pres noc a vikend si kameny sedaji pomaleji nez pres tyden 😉 A to v celem useku 😀

XYYY

Znáte detailně síťový graf postupu prací a technologii práce ?
Zaměstnanci mohou postupně pracovat na více místech.

Hodně štěstí

To i do Kyjeva je snad větší šance dojet lépe, než projet Bezpráví.

Jan

To je pravda. Na Ukrajině jezdí sice dálkové vlaky pomalu a jsou spíš noční spoje, za to ale jezdí včas a spolehlivě. Za 8 let, co jsem tam několikrát byl, tak jsem nezažil situaci, že by se někde čekalo kvůli výluce, nebo že by snad cestující museli přesedat do náhradní dopravy. Anebo že bych nestihnul přípoj, protože na zpožděný vlak na koridoru se nečeká. Hlavní trasy, ne-li všechny tratě, tam nějak záhadně udržují za provozu.

Kamui

U nás je problém, že v současnosti, že u nás máme současně provoz jako v Německu, ale současně nedostačující infrastrukturu východního typu. To si táhneme už od dob R-U, je to moc hezky vidět jak v Německu (včetně té části Polska co bývala Německem) je infrastruktura podstatně velkorysejší než u nás nebo v Rakousku. Rakušáci mají akorát výhodu, že tam neměli komunisty, a do železnice investovali průběžně, takže u nich už to není tolik vidět.

Luboš Beneš

No teď jsem jel Benátky-Vídeň-Plzeň a italové od Udine na hranice nové tunely 140 km/hod, rakušani nic, celým rakouskem 75-120 km/hod, semmering 80….no kochací cesta. Benátky-Vídeň raijet 7,5 hodiny.10 minut stání v Udine, 10 na It/A hranici….

mgr.pavel

https://en.wikipedia.org/wiki/Koralm_Railway a https://en.wikipedia.org/wiki/Semmering_Base_Tunnel, oboje se už dost kope.

Když k tomu připočtu třetí bázový tunel v Brenneru, tak Rakušáci kopou tři bázové tunely.

Co kopeme my?

Miloš

V čem mají Rakušáci horší železnici, než Německo či západní Polsko ?

XYYY

V noci těžko bude dělat někdo výluku … výluka je ve dne a vlaky jsou bez náhrady zrušeny …

Lukáš Chytil

A ty noční zastavené provozy jsou tedy pro to, aby se neplašily srnky?

None

Naštěstí je Bezpráví nejhezčí část trati. I když hlavně na podzim.
Brzy budou kolem vlaků chodit prodavači. Téééplé pivo , studený pááárkýýý…

Jiří Kocurek

S něčím takovým jako dneska se stihnete i vykoupat v řece a uschnout.

Hora

Nesouhlasím, protože tady po vás nebude střílet ruské vojsko. Pokud však milujete adrenalin, tak prosím, je to vaše věc.

David

Můžete nám laikům někdo vysvětlit jak je možné strhnout trolej a jak často se to běžně stává? Jako laik pro to nějak nevidím důvod, krom nějaké vzácné závady na vozidle či infrastruktuře. (Té železniční hantýrce co napsal „Mašinka1“ bohužel nerozumím).

FP1

Aby nedošlo k přetažení napětí do vypnuté části a tím (například) k úrazu dělníků, kteří tam pracují, umisťuje se na drát bezpečnostní jistící prvek, tzv. Hákovnice, což je prostě kus takového drátu na troleji, což by teoreticky mělo zajistit stržení sběrače, pokud včas nedojde ke stažení (když se dostane do kontaktu s tímto prvkem), ale kolikrát dojde k zamotání a strhne to i trolej.

Nicméně, k poškození může dojít i bez hákovnice, a to zatažením napětí do vypnuté části ( nestažení sběrače), díky čemuž dojde k přepálení troleje (častěji však nosného lana).

David

Děkuji. Ještě by mě zajímalo, čím to je, že v české železniční síti dochází k mnohem častějším stržení sběrače / troleje oproti zemím s mnohem větším železničním provozem.
Je to o pozornosti strojvedoucích nebo existují i jiná technická řešení, která jen správa železnic či dopravci nepoužívají?

Oce

V německu si v místech výluk častěji dají práci s předrátováním vedení tak aby se nemusel stahovat sběrač. U nás se na to tak nějak (jako na všechno) sere, osadí se návěsti, vypne se proud a fíro starej se. Jako příklad bych uvedl Roztoky u Prahy. Rekonstrukce tam probíhá už druhým rokem a trakční vedení bylo přeuspořádáno tak aby se nemusel stahovat sběrač až po mnoha uvíznutích vlaků spojených se zastavení provozu. Inu „dobrá správa“…

Jiří Kocurek

Vida, takže §1 byl prolomen. Možná to nakonec vyjde i levněji, když se udělá víc přípravy, zato pořádně. Na opotřebované nervy zcela určitě.

Lukáš Chytil

Neblbněte. By se pak zjistilo, že nemusí být tolik lidí na opatření k výlukám a lidí na zpracování rozkazů.

PS: Pro šťouraly, mám několik kamarádů co jsou na zpracování výluk.

182-097

Například v Polsku je i za normálního provozu trakční vedení vybavené děliči tak, že nějaká běžná údržba, ba ani velké rekonstrukce nezpůsobují nutnost někde stahovat sběrač a projíždět různé mnohdy bizarní beznapěťové místa jako u nás. Na státní hranici člověk vidí poslední stahovačku a pak už nic.

XYYY

Stržení troleje může způsobit závada na sběrači – například poškozené obložení do něhož se „zasekne“ trolejový drát, ale také závada na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače …
V zimě třeba „pomalý“ pokles stahovaného sběrače – zatuhlé čepy – takže sběrač jde dolů pomalu a nestačí klesnout ….
Příčiny nejsou vždy jednoznačné …

XYYY

Závady na sběračích, závady na trakčním vedení – laníčko / drát visící do průjezdného obrysu sběrače ….

Mašinka1

SŽ totiž místo jednoduchýho izoláku na vyloučenou kolej radši hodilo hákovnici na kříž.
Některý smetáky jsou pomalejší a rozjez do kříže od návěstidla nestihnou. Když ano, tak zase často vlak nedojede pod šťávu.

Aaabbb

Klasika. Známe to takřka ze všech podobných výluk, a stále Správě nedošlo, že tohle není řešení…

Jiří Kocurek

Asi je někdo na Správě přesvědčen, že čím brutálnější následky, tím líp pro něj a tím hůř pro ostatní. Hlavně o té druhé části.

K.S.

Což je ale zase jenom další projev toho co tu říkám často, jsme společnost posedlá tresty a děláním zle ostatním.

FP1

Ano, na síti SŽ kolikrát panuje bordel, a je s podivem, že tam už není izolace, když se to stalo tolikrát. Ale zrovna v tomto případě si na to zbytečně kolikrát někteří nabíhají sami – pozdní stahování aby projeli, tak tam zůstanu, no bože, lepší než to potrhat. – rychlost stažení, je za prvé normovaná, a za druhé, si snad mám zjistit chod sběrače při nástupu na HV, abych byl schopen zajistit jeho včasné stažení (možná trochu alibismus). – zrovna v Bezpráví je klacek vidět docela brzo, co tedy dotyčnému brání zastavit si dřív, aby měl více místa pro rozjezd?… Číst vice »

MRC

Nepíše se v předpise, aby se zastavilo co nejblíže, cca 10 metrů?

M152

Píše, ale pak už nemusí být dostatečný prostor na rozjetí se a projetí stahovačky.

FP1

Těch 10 metrů tam je z důvodu, že neuměli dát správně izoláky, a pak se stávalo, že si fíra šlápl, i když byl ještě před klackem.
Ano, ale pokud výpravčímu (traťovému dispečerovi) oznámím, že si zastavím kousek dál, abych měl místo na rozjezd tak jen těžko bude proti, lepší než mu tam uváznout, a když ne, tak ať na mě klidně napíše hlášenku, a příště při zastavení automaticky volám, že nemám dost místa na rozjezd.

Jiří Kocurek

Kolikrát už tam někdo uvízl a domlouval se s někým za sebou, aby ho vytlačil?

Zlaté šaliny. Celé křížení v jednom napájecím úseku, děliče kus za ním a kus před ním. Jednotná fáze je fakt potřeba, tyhle opičárny by zmizely.

FP1

To nedomlouvá fíra, ale traťový dispečer (se souhlasem dispečera dopravce), resp. to může nařídit.
A nevím kolikrát, to jsem opravdu nezjišťoval.

vbb

U Bezpráví snad není jednotná fáze??? 😉

XYYY

Na vjezdu do Nymburka hl.n. od Sadské v podstatě trvale svítí návěst „stáhni sběrače“ – možná někdo někdy zcela náhodou viděl tuhle návěst zhaslou … – takže strojvedoucí znalý traťových / místních poměrů s tím počítá ….

FP1

A co tím chcete říct? Jen jsem dával příklad místa, kde se těch 10 metrů taky nedodržuje.

A jaký je rozdíl mezi Nymburkem a Bezprávím? O Bezpráví je fíra taky zpraven, návěštěno dobře.

XYYY

V Nymburce od Sadské svítí návěst stáhni sběrač prakticky trvale. Znalost traťovách / místních poměrů …

Odbočka

Za vše můžou fírové. Jako za vše na Česke železnici. Ostatně určitě můžou i za nestabilitu bitcoinu, křivej nos Merkelové a nízkou úrodu brambor v Tadžikistanu.

Vrabec na střeše

Už se hoši lepší, minule to bylo na 2,5 hodiny.

K.S.

Navrhuji novou znělku pro Správu Železnic: youtu. be/pct1uEhAqBQ?t=10

Už to opravdu chce ty tunely, nebo alespoň ty dva trojúhelníky pro jízdu přes Letohrad a samozřejmě elektrifikaci příslušného úseku. Elektrické a datové sítě se navrhují minimálně na N-1 (nebavím se o koncových úsecích), u dráhy to vypadá že se soustavně provozuje v N+1, tedy že ani za normálního stavu není s to vyhovět požadavkům, natož při výluce a nedej bože aby se něco ještě navíc pokazilo

xhj

A to jsem šel dnes ráno kolem jenom pěšky 😀

tarten

Valašský expres vjíždí na české území ze Slovenska, ne z Valašska?

RHh

Valašské expresy končí/začínají v Púchově/Žilině

Karel Mio

Jak si presne predstavujete vjezd na ceske uzemi z Valasska?

Jenki

Brašov / Sibiu – Curtici – Rajka – Břeclav?

XYYY

Na někdejší „zemské hranici“ u Žichlínku ….

K.S.

Z kterého myslíte? Z obou se dá přes Zálesí.

Jiří Kocurek

Cestou z Valašska jede zkrz Hanou, na české území vjede až potom, co Hanou projede.

Lukáš Chytil

To není na české území, ale na území Čech, když už teda.

Vojta

A jakéže je přídavné jméno od slova Čechy? 😉

Lukáš Chytil

Jenže české území je už i ta Haná. 😉

Tomáš Gottschalk

Není

K.S.

Haná je staroslavné území kmene Hanáků vy pančechistický imperialisto! 😀 😀 😀 😉

K.S.

Taky Vám přijde zajímavé jak na Moravě máme tolik regionů, jeden z Hané, další Valach a pro změnu z Podluží a Čechy jsou prostě Čechy?