Koridor Sudoměřice – Votice podrobně: První velká výluka přijde příští rok na jaře
Přejezd Heřmaničky, když zde ještě jezdily vlaky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostním poklepáním kolejnice zahájila stavbu nového úseku 4. koridoru Sudoměřice – Votice na pomezí jižních
Jen upřesnění, výluka ve Střezimíři v červenci by se, podle posledních informací, konat neměla.
Škoda, že tu není „železničář v důchodu“, ten by napsal, že jsou to úplně vyhozený peníze
„To“: Jako dost často se opět mýlíte – já jsem před už více než 30 roky na jedné dost velké (asi 50 lidí) poradě konané na pražském SUDOPu, kde se jednalo o zdvoukolejnění úseku Benešov u Prahy – Tábor ve v podstatě tehdejší stopě, navrhoval zachovat stávající jednokolejku pro místní obsluhu + nákladní dopravu a druhou kolej postavit úplně separátně v nové stopě pro rychlé vlaky (rovněž jako jednokolejnou, maximálně s nějakými dvoukolejnými vložkami a s možností snadného následného zdvoukolejnění celého úseku, až se to ukáže potřebné). Ale protože se od té doby kromě elektrizace původní trati nepostavilo (za „české“… Číst vice »
Zajímavý další návrh. V tomto https://www.koridory.cz/archives/42897/ na konci článku je také zajímavý poznatek. Je vidět, že snahy byly a vždy to ztroskotalo na něčem neočekávaném nebo více potřebném.
Pokud jim busy „zkoordinuje“ Jikord stejně jako jinde, kde ordinuje, potěš koště. Sice včera za dohledu „Velkého“ naslibovali hory&doly, leč Študlarovi mimo věku nevěřím ani pozdrav….
Zde máte detailní mapu s celým projektem a to včetně vedení dálnice D3
http://www.strezimir.cz/iv-zeleznicni-koridor/
Díky, to je jiná káva 🙂
O kolik presne se zrychli expresy a rychliky na trase mezi prahou a tabore a pripadne budejovicemi?
Čistá úspora je cca. 15 minut, proti současnému navatovanému JŘ asi ještě víc.
Viz: https://ceskobudejovicky.denik.cz/z-regionu/cesta-vlakem-z-prahy-do-tabora-se-zkrati-na-hodinu-20180606.html
Je tam spousta údajů, jen ne to, co (asi nejen) mě zajímá nejvíce. Poloměr oblouků a Vmax.
Vmax 160 durch.
Četl jsem něco o výhledové dvoustovce, ale ty oblouky vypadají docela ostře, že..
Celý úsek je navržen na V = 160 km/h pro klasické soupravy a pro V = 200 km/h v normových parametrech, tzn. standardní součinitel sklonu vzestupnice a součinitel změny nedostatku převýšení s tím, že je možné zavést i profil V = 170 km/h pro I = 130 mm, resp. V = 175/180 km/h pro I = 150 mm po dobudování ETCS Level 2. Problém je ten, že při V = 170 km/h a V = 175/180 km/h není již nikde dodržen standardní součinitel sklonu vzestupnice ( což je ale věc spíše údržby), ale v prvním případě je v min. 2… Číst vice »
Na 200 zapomeňte, měla by pramalý význam (další časová úspora bezvýznamná vzhledem k nákladům navíc), zvláště když v navazujícím úseku jsou dva úrovňové přejezdy, které se jaksi nepodařilo opět vyřešit 🙂
Já tady tu dvoustovku ani nechci, jen jsem to myslím v souvislosti s tímto úsekem někde četl.
Zajímalo by mě, k čemu v tom poli uprostřed ničeho bude dobrý heliport 🙂
Doufejme, že k ničemu. Tedy, že se v tunelech nestane nehoda, která by vyžadovala transport raněných vrtulníkem.
Tak to si může helikoptéra operativně sednout na pole co nejblíž nehody, tak jako to dělá doteď, a nemusí se stavit nějaké vrtuníkoviště 🙂 které navíc může být kilometry od (nedej bože) havárie.
Že je tam dnes pole s obilím neznamená, že příští rok tam nemůže být kukuřice… a přistávat v kukuřici a provádět tam záchrannou akci, to asi není úplně ideální
„Tak to si může helikoptéra operativně sednout na pole co nejblíž nehody“
Pokud ovšem to pole není třeba ve velkém svahu …
Výše je správně napsáno: „v tunelech nestane nehoda“. Ano, heliport je tam kvůli tunelu a vedle přístupové komunikace a nástupní plochy pro IZS. Takže vaše reakce je mimo.
Při vší úctě, když už byly vynalezeny mapy, dalo by fakt tolik práce k článku nějakou dát? Místo čtyř odstavců slovního popisu, ze kterého je stejně moudrý akorát ten, kdo to tam detailně zná…
V článku je odkaz na jakousi slepou mapu od guglu. Když už si s tím dal autor práci, proč raději nepoužil mnohem detailnější mapy.cz?
Při vší úctě, v článku je odkaz na mapu. Ta není slepá, funguje docela dobře a lze jí přiblížit do velkého detailu. Autorem je SŽDC.
Zvětšit mapu sice lze, ale víc detailů se tím nezíská. Prakticky jsou vidět jen silnice, potoky, žádná zeleň, pěšina atp. Mnohdy je problém se vůbec zorientovat. Pro řidiče ale zřejmě takto dostačující.
Tak si dejte ortofoto. Bohužel lepší nástroj není a nenabízí jej ani seznam, který je co se týče map pro Evropu lepší než google a i ve světě to není zlé, zejména na rozdíl od google pracuje s klasickou jemnou vrstevnicí, ne po 25-50m aproximovaných lomenou čarou, což dělá google mapy dost nepřesné.
A co zkusit tohle:
https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=49.533369740101776&lon=14.657092094421385&zoom=14&style=standard
Tady najdete odkazy jak na mapy, tak je tady i video s poklepáváním na kolejnjci
https://www.koridory.cz/archives/42897/
No kdyby se takto v nové stopě opravovala i Praha čelákovice nymburk a bylo to připravené s narovnáním… Ale obávám se, že to ne, to zas se to bude na poslední chvíli lepit..
A kde jsou nějaké fotky z té taškařice 😀
To se opravdu poklepává na kolejnici zednickými kladívky? Je ta kolejnice putovní?
A chlebíčky a šáňo nezbylo, co … to jsem si mohl myslet 😀
vícepólový most – tento termín vymyslel který brusič jazyka? Zvláště s tím dlouhým ó to působí bizarně
takto jsme zkopírovali z materiálu SŽDC, správně je ale krátce, opraveno
To dlouhé „ó“ tam asi vytvořil automaticky nějaký textový „korektor“, který autor včas (resp. vůbec) nevypnul a po sobě texty nečte …
vícepólový most – tento termín vymyslel který brusič jazyka? Zvláště s tím dlouhým ó to působí bizarně
Obyvatele Ješetic a Střezimíře tato mega stavba jistě „poteší“, když se zruší vlaková obslužnost těchto obcí.
Co by za to dali jiné obce o 320 obyvatelích (tolik má Střezimíř), kdyby měly cca 600 metrů od centra parádní zmodernizovaný koridor, tedy přístup na železnici Aneb jak udělat rychlou a maximálně rovnou trať, která by zároveň prokličkovala přes všechny vesnice?
600 metrů od centra? Vážně? Jen jestli Vás ty mapy nelakujou 🙂
Jistě, daleko lepší by bylo nechat do Budějic shnilou jednokolejku.
VRT: Jste si tím jist? Když tady jezdí vlaky kategorií Os, Sp, R, Rx, Ex a ještě se sem chce přištvat RJ, a jezdí se tu skoro po půl hodině, no za mně je to takhle lepší, ten provoz je tu dost silný
Střezimíř je poměrně daleko i od současné stanice. Jinak v regionu by srovnatelné díry měly 4-5 autobusových spojů v kladiva (jedoucích odnikud do nikam, např. do Votic a bez jakékoliv návaznosti dále) a o víkendu možná jeden v neděli podvečer do Prahy. Ty vesnice můžou děkovat nebesům, že přes ně dráha vede.