Koridor skrze Černošice je v procesu EIA. Zmizí dva přejezdy, hlavním problémem je hluk
Trať 170 (171) Praha - Černošice. Pramen: Správa železnic
V Černošicích vznikne podjezd na přeložce silnice II/115, v Radotíně bude stejná silnice překonávat trať nadjezdem.
Ahoj,
nějak nerozumím situaci s těmi přejezdy. Buď je v článku chybně uvedeno, že zmizí dva přejezdy, nebo jsem blbej. Pokud vím, tak mají zmizet minimálně tři přejezdy. První v Radotíně na silnici II/115, druhý na stejné silnici v Černošicích a ještě by snad měl zmizet ten přejezd rozdělující nástupiště Černošické zastávky. Nebo už to neplatí?
Předem děkuji za reakce.
No jo Černošice. Vtipné na tom je, že v Itáli jsem zatím žádné protihlukové stěny snad ani neviděl. V jednom místě prochází zástavbou. V oblouku. Pouze nízká betonová zídka. Konvenční trať. poctivých 170 (ta naše bájná rychlost, kterou u nás „řeší“). Naklápěcí souprava. Výhledy naštestí, žádné takové zvěrstva v tomto místě nekazí. Baráky kolem. A pohoda. EU ne EU. Jen je to lehce oplocené. (což je chytré).
V těch černošicích nebude vyšší rychlost ani pro naklápěcí soupravu?
(tunelu se nikdo z nás nedožije)
Černošice ale žádné PHS – a to zcela jasně, dlouhodobě a logicky – nechtěj. A v tom je de fakto jádro pudla, na které je ještě navěšena neschopnost neumětelů z Olšanský nakreslit projekt, kterej by nevypadal jako z řiti vytaženej. Tedy, jinými slovy, Správa byla (a leckde ještě je), zvyklá fungovat tak, že předloží samosprávě nějakou sudopíčovinu s tím, že tohle je jediné možné řešení, což v případě Černošic znamenalo „dvojítá PHS přes celej katastr, dva betonový antivandaly místo sesesní zastávky a k tomu dva metry širokej podchod“. Že je s tímhle místní radnice opakovaně poslala do háje, je zcela… Číst vice »
V 170 bylo jen jako příklad, že trať nad 160 není u nich žádný zázrak. Vypadá zcela normálně. A ještě bez PHS.
Prosím někoho znalejsiho, jaký je rozdíl mezi vyhybnou a odbočkou? (na dvojkolejne trati?) z toho videa sem pochopil že vyhybna umožní přejet „do protisměru“, ale to samé se říkalo o odbočce (Rajhrad, Bílovice)
Správně to má být odbočka. Výhybna přidává další (predjizdnou) kolej, proto jsou většinou na jednokolejných tratích.
Proč JEN 220 metrů ???
3 x 471 = 240 metrů, optimálně 250 metrů … To na těch 30 metrů nemají peníze ? Pak se nemohou cestující divit, že vlaku jsou přeplněné, když dopravce kvůli „škudlivému“ správci trati nemůže nasadit trojitou soupravu.
K tomu by se mohl vyjádřit PID, proč. Nakonec je to PID, kdo objednává dopravu, tak by měl vědět, co chce a proč to chce.
Taky se vyjádřil, proto mají mít nástupiště 220 metrů a ne 200.
Přesně tak, původní záměr Správy bylo 200 metrů
Na esusu nejsou dveře hned za kabinou, takže by mohl kousek „přetáhnout“. Ale 10 metrů to asi nebude… 🙁
Asi to počítali už pro 2×671, tj. pro vlak dlouhý 211,2 m 🙂
671 jsou přece ty obojetny esusy ma Slovensku. Ty budou stejně dlouhý jako naše. Nebo se v Čechách to číslo použije na nejaký nový model?
Zajisté, čtyřvozový – aby bylo ten cestující lid kam usadit…
Hlavním problémem je kombinace hluku silnice a železnice, ale řešit se to bude pouze na straně železnice protože jen tak se zásadně rekonstruuje. Silnici bude x let stačit jen zaplátovat, maximálně jednou za dvacet let udělat komplet nový povrch,ale vše se schová jen pod opravu nikoliv rekonstrukci a proto nebude třeba řešit hluk.
Pokud by byl nadlimitni hluk ze sil.dopravy,tak by se musel resit i tam… Zjevne je problem na strane zeleznice
Nadlimitní hluk ze silniční dopravy se neřeší, jen se tiše našlapuje kolem. Ihned by stála celá Praha a nejen ta…
Že kolem silnice nejsou nikde PHS? Ale notak, ikdybyste viděl silniční stavby jenom na papíře, tak byste tam ty PHS našel.
PHS… Hlavní problém silnic jsou vlastnící vozidel s upravenými výfuky. Tady se řeší 45 dB na dráze v noci (ne že by se hluk řešit neměl, to zase ne), ale já bydlím u frekventované silnice a běžně naměřím až 90 dB (v noci). Takže máme jedno formální řešení hluku kde lze drtit původce a jedno neřešení hluku, kde se možná udělá na nové stavbě PHS, ale vozidla se neřeší.
V automobilovém provozu je z technické stránky víc věcí ke zlepšení.
Všimněte si jmenovitě, kolik je stálý převod u Felicie, a kolik u současných Scheißeautos…
Což by vlastně bylo skvělé, protože by si to lid vozící si zadky auty rozmyslel…(jestli by to nešlo vlakem, potažmo jestli tam musí být přítomen fyzicky)
Ale pak bychom zase museli řešit, jak ty lidi odvézt vlakem…jediné řešení je tunel pro R, Ex + NEx a Lv…a pak po staré trati 15minutový, nebo dokonce 10minutový interval ve špičkách…
Co třeba Severojižní magistrála v Praze? Od kdy se řeší?
Na silnici se to řeší tak, že se postaví obchvat obce. Dobré ráno!
A tohle jste někdy viděl? Jsou tam už od Husáka: https://mapy.cz/s/puhubometo
To v tomto konkrétním případě ale není vůbec pravda. V Černošicích se bude budovat poměrně rozsáhlá přeložka silnice 115 ve zcela jiné trase (tedy novostavba, žádné látání)a ta samozřejmě musí také splňovat aktuální hlukové limity.
Nemohli už rovnou do Radotína naprojektovat přeložku a protažení (pokud to tma není) čtyřkolejky až za Radotín?
Bez demolice desítek domu asi těžko, druhá možnost je zakopat pod zem a to řeší tunel do Berouna.
A kam byste ty 4 koleje schoval? Do ulice Dr. Jánského, nebo Zdeňka Lhoty? Znamená to vykoupit a zbourat domy v jedné z těchno ulic, neboť pěší přístup po železniční tratí není ze zákona možný. Případná přeložka mimo Černošice znamená tunelovou varinatu po opačném břehu řeky a zrušení obsluhy obce vlakem.
Vezmu-li do úvahy plánovaný tunel do Berouna … oba výše jmenovaní pánové by vás s tou čtyřkolejkou hnali. Jeden se stíhačkou, ten druhý s tlustým fasciklem o krevních skupinách.
Vím že je to tam prostorově lehce problematické, ale dá se to natáhnout tak aby čtyři koleje vedly buď z oblouku u Černošic směrem na Prahu, nebo někde od úrovně Penny, což je asi 3.5 km vícekolejky a přeložka by mohla znamenat zvýšení rychlosti. Nemyslím si že v nejbližších desetiletích je vůbec reálné uvažovat nad stavbami jako je tunel do Berouna, nebo VRT, na to tu nebudou prostředky a jsou tu mnohem palčivější problémy na které budou státní prostředky třeba. Mimo jiné z důvodu že se tu deset let rozhazovalo za blbosti a stát signalizoval do ekonomiky že bude něco… Číst vice »
Nač 4 koleje, krátké prostorové oddíly, vjezdové výhybky do „odbočky“ (vedlejším směrem) k peronům na úrovni traťové rychlosti nebo 100, aby zastávkovník mohl uhnout na předjetí rychlíku / Nexáku během výměny frekvence ….
Stovková je snad dokonce navržená na příjezdu do Radodína od Černošic.
Nemohli, pro 4koleje není místo.
Ale shodneme se, že by z Černošic až do Smíchova mohlo být 160 km/h.
Je možné je protáhnout asi o 3.5 kilometru a o to se zkrátí poměrně dlouhý úsek bez výhyben.
Mezi Radotínem a Dobři, pokud máte na mysli tenhle „dlouhý úsek bez výhybny“, jsou v projektu rekonstrukce dvě odbočky…
Tak tohle je jedině dobře – ta trať a hlavně nádraží a zastávky si to OPRAVDU zaslouží!!! Nejlépe je to vidět na prvním už opravovaném úseku – zejména u opravovaného nádraží v Praze-Radotíně – to byla, „soudruzi“, brutální příšernost!!!! A teď už je tam na první opravené půlce nádraží ostrovní nástupiště v moderních parametrech a vypadá to vážně pěkně – je to skok o 150 let dopředu!!
To že ta rekonstrukce po dobu rekonstrukce/modernizace/přestavby brzdí vlaky je sice velmi otravné (osobní zkušenost) ALE celkový výsledek bude rozhodně stát za to a celkově to ten prostor neuvěřitelně nakopne k lepšímu!!
Že si trať rekonstrukci zaslouží je pravda, ale ta část Radotína po rekonstrukci opravdu hezky nevypadá.
Až přestanou R zastavovat nejen „mimořádně“ v Radotíně, ale i v Hořovicích a Kařezu (tj. ze Zdic rovnou do Rokycan), tak se tím i při velmi rozvážném jízdním řádu ušetří nejméně 3 minuty. 😁
Naopak, Radotín je tristní ukázkou, jak to dopadne, když samospráva bez jaýkoli debaty přijme předložený projekt od SŽ. Až to dostavěj, bude Radotín rozříznutej vejpůl dvojitou berlínskou zdí, chodec to bude mít šanci podlejzt jen nějakejma klaustrofobickejma myšíma dírama s navazujícíma „kilometrovejma“ rampama. Což vyleze v plný nahotě ve chvíli, kdy ještě dojde k přestavbě centrální části sídliště na Betonce – v tu chvíli tu bude stávající centrum v přednádražním prostoru, na druhé straně kolejí vznikne „centrum“ i na straně druhé, ale z jednoho na druhý nebude ani vidět (neb ty obludný PHS), a nebude existovat ani žádná logická, krátká… Číst vice »
Urbanismus ať si tam řešej urbanisti, zatim se tam řeší trať.
oni by ho i řešili, kdyby je k tomu někdo pustil. každopádně slušný uvažování. nevím, školy nemám, ale nějak si říkám, že když se někam lejou 3+ miliardy, tak by bylo dobrý to dělat s ohledem na okolí. Ale je fakt, že mi neni 60 a nebyl jsem v Rusku.
Co máš za problém???? Viděli to radní z Radotína a s připomínkama souhlasili – viz reportáže TV16 na YouTube – podchod bude až na druhou stranu – na PHS jsou platný předpisy – zamezí ilegálnímu stupu do kolejiště – takže určitě pozitivní – na Betonce se postaví nové domy – území se uklidí a civilizuje… – podjezd(y) bude mnohem širší.. – bude moderní prosklená nádražní budova – za mě sice uplně zbytečná ale budiž… budou tam v ní nové čisté záchody – stará budova se zachová – budou tam měšťáci – lokalita bude bezpečnější – budou tam moderní nástupiště 550… Číst vice »
Musím přiznat, že mě celkem udivuje, na kolik projektů tu rekonstrukci Smíchov – Beroun SŽ rozdělila. Nebylo by jednodušší aby se např. EIA udělala pro celý tah a teprve v územním, nebo stavebním řízení se to rozdělilo na dílčí úseky, které se budou stavět zvlášť? A nebo se báli, že do toho někde budou házet vidle a tak to preventivně rozkouskovali, aby se co nejdříve stavělo alespoň někde?
Já si myslím, že se ani nebáli, ale že se vědělo, že jim do toho někdo bude házet vidle jak z principu, tak i kvůli opravdovým problémům k vyřešení.
Tipnul bych si, že kdyby byla EIA na celý úsek, tak nebude hotová ještě za 10 let.
To rozdělení je opravdu kvůli urychlení aspoň nějakých částí. Jednak byl vyčleněn úsek přes katastr Černošic, kde „pijou jinou vodu“ druhým problematický úsek se čekal u skal u Tetína, což se nakonec ukázalo jako nepříliš kolizní.
Tam byl v zásadě jeden „problém“. Vysvětlit ochranářům, co to je vlastně Odbočka Lom. A to se povedlo. A bude navíc trvalá, což se nám podařilo prosadit společně s ROPID/IDSK
To víte, být to někdy v roce 2050, tak pak řečení ochranáři poslouží jako názorné účební pomůcky poté, co si v tehdejším tisku přečtou „Zákon o hospodářském využití přírodních zdrojů“, derogující 114/1992 Sb…😈
Kdyby se v této zemi pila stejná voda jako v Černošicích, nebyli bychom už dávno postkomunistickou gubernií, ale standardní západní zemí. Třeba to jednou dojde i lidem, jako jste vy, ale moc tomu nedávám.
Tak těm 10 lidem kterým opravdu hluk vadí dejte nový barák jinde a těm rozumným nějaké odškodnění za rámus a je to. bezpečnost dopravy problém není, ale hluk. Kolikrát opilý soused na zahradě s větším mejdanem je hlučnější než celý vlak.
Pokud se jedná o domy postavené později než trať, tak jsou prostě postavené s rizikem, že po trati mohou jezdil vlaky. Ohledy, jednání, případně odškodnění by se snad mělo jednat (myslím podle povahy věci, ne podle platných zákonů) domů, které tam byly dříve než trať.
Hluk často vadí, i když po rekonstrukci vznikne tišší trať, a místní nechtějí PHS. Viz Úvaly.
A co třeba taková změna intenzity dopravy? Je něco jiného když před sto lety (t.j. ve 20. letech 20. století!) tam jezdilo nějaké množství vlaků a dnes když tam jezdí to co tam jezdí.
A aby se někdo jednou za 100 let přestěhoval, to po něm přece nemůžeme chtít. To by byla neskutečná šikana.
V zásadě ano, je. Představte si že na jedno místě, v zásadě na stejné adrese žijí lidé v přímé příbuzenské linii třeba od 17. či 18. století, jsou takové případy. Mě to jako šikana a zvůle přijde. Pro ty lidi to může být daleko víc traumatizující než ztráta baráku který si nechali postavit a ještě není splacený. Bohužel česká společnost není s to tyto nemateriální újmy ohodnotit a kompenzovat. (Asi protože by se musela srovnat i s tím co se tu provedlo po válce. Mimochodem chování a přístup mnoha lidí k tomu vykazuje znaky chování někoho kdo něco ukradl používá… Číst vice »
To vysvětlujete zbytečně, byť bych to podepsal téměř do posledního slova. Tady jde spíše o to, že na každého správně retardovaného šotouše působí slovo Černošice jako červený hadr. To je taková tradice, která jela už před 20 lety na k-repu. Správnej šotouš by prostě Černošice srovnal se zemí (a ještě by pak kéroval do přeživších, že dobrovolně a za svý neodešli na Sibiř).
Tak jasně, máš v Černošicích u trati vilu od Kotěry či Stráníka (kdo to byl, si najděte sám), kterou postavil tvuj praděda , takže pokud nejsi kazišuk, měl bys uznat kruciální nutnost zkrácení dojezdové doby z Prahy do Plzně o 12,47 sekundy a prodat ji Dráze ku demolici. Jo, to dává smysl, to by udělal každej a vy jako první, co?
Představte si, že bydlíte a za řekou je sportovní letiště. Pak přišel magnát, že tam chce dvě ranveje, provoz 24/7, stovku vzletů a přistání ve dne, dalších 40 v noci.
A to je snad případ trati do Berouna? To přece už před 100 lety nebyla žádná zapadlá lokálka, ale hlavní trať.
Ale asi těžko se tam provozovalo to dnešní metro.
Tak to bych ho hleděl z těch halucinací vzkřísit menším pohledem do Mošnova nebo Tuřan…
Věřím, že situace hluku půjde vyřešit zaplacením protihlukových skel v oknech u těch lidí doma. Hluk ze silnice a trati se sčítá. A obvykle to je řešitelné technicky, ne stěhováním.
Akorát, že pak stejně lidé, kteří tam bydlí, nadávají, že si nemohou v létě na noc otevřít okno.
To je naprostej nesmysl. Takovýhle magoři jsou tam dva až tři. Což je myslim zcela marginální počet, vezmeme-li v potaz informaci, kterou nám potvrzují každé volby – tedy že obecně je v české popolace naprostých debilů zhruba 60 %.
Když čtu o výšce a délce plánovaných nových nástupišť …. o kolik je teď jiná? V Mokropsích chtějí pro jistotu cca 30 m uříznout?
Tohle mě nepřestává udivovat. Po rekonstrukci se hluk sníží, ale i když bude nižší jak před řeko, tak je to problém. To je s památkářema. Taky radši vydají souhlas s demolicí, než aby třeba povolili vikýř na střeše nebo jiné drobné úpravy.
Problém to bude proto, že i tak bude nadlimitní. Hygienické limity jsou tu proto, aby zajistily obyvatelům kvalitní obytné prostředí. Příčinou nadlimitního hluku bude zmíněný souběh s intenzivně využívanou silnicí (kde intenzity provozu v posledních desetiletích mnohonásobně narostly).
Navíc je celkem běžné, že pokud se po desetiletích přestavuje nějaký dopravní tah, musí se protihluková ochrana řešit intenzivněji, než tomu bylo např. v 90. letech. Stačí sledovat přípravu rekonstrukcí na železničních koridorech. Domnívám se, že toto je zrovna jedna z dobrých změn v nárocích na investiční přípravu staveb. Prospěje to až stovkám tisíc lidí…
Ano a kvuli tomu uz z okna uvidim leda kulovy a budu koukat pul cesty do zdi protoze nejakej zhejckanej chudacek si koupil barak u trati a ted mu tam vadi vlaky.
Dle meho by se melo resit aby se situace po rekonstrukci nezhorsila, ale pokud dojde ke zlepseni, tak si myslim, ze jedname az moc prehnane.
Kolej postavená tak, aby dělala co největší hluk (třeba BKV panely, velké dilatační styky) a vedle ní vysoká neprůhledná stěna je jen jeden ze způsobů jak hluk omezit.
Bylo vynalezeno sklo. Jelikož největší hluk dělá styk kolo-kolejnice, může být stěna nižší.
Souhlasím s Vámi. Technologií jak postavit méně hlučnou trať je již dnes celá řada. I protihlukové zdi nemusí být z betonu a mohou vypadat lépe než dnes.
Opravdu si myslím, že na výhled z vlaku do obytné zóny není právo, žádný reálný nárok. Těch 20 minut denně co kolem protihlukových stěn pendleři projedou jim kvalitu života nezhorší. A místním to pomůže. Opravdu jsme tak moc individualitu, že kvůli pohledu z okna jsme ochotní obětovat kvalitu života jiných lidí, jen proto, že jsou cizí?
tak on ne každý chce i z toho baráku čumět do zdi…to už radši pohled na vlak na naspu kolem
Tak daj dětem barvičky…aspoň je zabavěj…
A to si vážně myslíte, že tam PHS nemají být kvůli cestujícím? Samozřejmě, že ne. PHS tam nechtějí samotní obyvatelé (tzn. nejen ti, kteří jezdí vlakem).
A je nějaký důvod aktivně bránit výhledu z okna? Zrychlí to cestování? Zajistí to větší bezpečnost provozu? Rozhodně ne, pravý opak je pravdou. Účinnost těch ohyzdných zdí je beztak minimální a většina lidí je u trati ani nechce. Dosud tam žádné zdi nebyly a z okna se dívat dalo, tak není důvod, aby se tam stavěly a jakkoli se tomu bránilo. Nemyslím si, že výhled z okna vlaku by měl připomínat vězení.
Máte do jisté míry pravdu PHS hluk neeliminují, ale jenom odráží, to mi přijde jako poněkud nešťastné a nedostatečné řešení. V těch betonových chybí „aktivní“ pohlcovací prvky a z vnějšku chybí odpovídající pohledové řešení.
Vážně to místním pomůže, vyžadují hlukové stěny? Výhled ze svého domu na PHS místo na to, co je za trati?
No,bud se bude po trati jezdit hodne a pak PHS ci PHC bude vzhledem k limitum treba, nebo se bude po trati jezdit malo az vubec
*Vzhledem k limitům* (nikoli vzhledem k obyvatelům)
Nevyžadujou. A to je právě problém, protože černošickejm hajzlům je potřeba dát co proto, vůbec se s nima nebavit a naprosto jim to tam zkurvit. To vám řekne 9 šotoušů z 10 a to je v jejich intencích uvažování ten hlavní důvod, proč opravovat trať přes Černošice :)).
Stejně čumí do mobilů nebo do bulvárních tiskovin, protože to už dávno znají nazpaměť…
Ale místní žádný stěny nechtěj. Jedinej, kdo furt stěny prosazuje (až tak, že je v projektu ochoten je maskovat za plot), je SUDOP. Naopak černošická radnice trvá na tom, aby byl hluk řešen civilizovanějšími způsoby, než tomu bylo třeba u odstrašující trati na Benešov.
Nikde nepíšu, že se to dá řešit jedině vysokými PHS. Reaguji na článek, kde se odvolávají na individuální řešení (protihluková okna, výkup nemovitostí).
Nevím, jak by jste to ale chtěl řešit, aby to nebylo přehnané. Normy se prostě obcházet nemají, a už vůbec ne u státního investora. To bychom se pak ještě všichni podivili, co by to mohlo spustit…
Tak to bude lepší tam nechat tu starou rozbitou trať.