Koridor mezi Prahou a Kolínem zastavila srážka osobního vlaku s nákladním autem na stavbě

Srážka nákladního auta s jednotkou CityElefant v Poříčanech. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladního auta s jednotkou CityElefant v Poříčanech. Foto: Drážní inspekce

Při nehodě nebyl nikdo zraněn, provoz je zastaven do 12 hodin.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Toman

Včeta ráno po noční jsem to po noční odsmrděl v Kolíně. Naštěstí jen asi hohinu a půl.

koleyy

Vypadá to zajímavě, jakoby ta madla u dveří na stanoviště byla gumová, že nejsou orvaná.
Ale nejlepší je nápis kiss tam co to dostalo pusu.

Radovan Komínek

Nešlo by to šetření nehody provádět nějak rychleji? Téměř tři hodiny doprava stála a pak byla na více než hodinu vedena pouze po jedné koleji. Na nejdůležitější trase v Česku bychom měli mít postupy na rychlejší řešení takové události.

Max M

Ba ba. Nejvíc to asi schytal Metropolitan 275. Jen tak na odlehčení.
Jel jsem ráno Rg z Ústí n/L do Břeclavi.Jelikož Krušnohor přijel do Prahy s +30 min, ujela mi Vindobona v 6:44. Tak jsem si počkal na EC 275…
Dojeli jsme do Úval asi tak v době vzniku MU. Po skoro hodině pak do Č.Brodu. Po další hodině loko objela a zpátky via Vysočany,Lysá přískokama od klacku ke klacku. V Břeclavi +240 min. Z UL do BV krásnejch 10 hodin v roušce. Asi tak.
Nenadávám, jenom konstantuju.
Hezký večer.

Leinad

K čemu po stání v Úvalech jízda do ČB? V Úvalech nešlo obracet?

Max M

Jasně,že šlo.Třeba Jančura po nějaký době v Úvalech obracel.
Ale dispečerovy,který rozhodnul o tom,že se pojede čekat do Brodu na usjízdnění tratě,bych to určitě neměl za zlý.Každá taková mimořádnost je trochu loterie a taky záleží mmj na kvalitě informací,kerý choděj z místa nehody.Rozhodnul se takhle a bylo to 50/50.Obrátit znamenalo automaticky + 2 hodiny,než se vlak probojuje do Kolína.My o tom,co se řešilo nevíme,takže by to byly spekulace.
Za mně,kdybych viděl ty fotky,tak bych asi taky radši čekal.Všechno se odehrálo nultá/druhá a po nějaký době se dalo jezdit po první koleji s neoznačenou pomalou jízdou.

Max M

Jasně,že šlo.Třeba Jančura po nějaký době obracel.
Ale dispečerovi,který rozhodnul o tom,že se pojede do Brodu čekat na usjízdnění tratě,bych to určitě neměl za zlý.Každá taková mimořádnost je trochu loterie.A taky záleží na tom,jak kvalitní informace choděj z místa nehody. Bylo to 50/50. Obrátit bylo automaticky + 2 hodiny,než se vlak probojuje do Kolína. Když jsem pak viděl fotky,tak bych asi taky čekal.Všechno se odehrálo nultá/druhá a po nějaký době se mohlo jezdit po první s neoznačenou pomalou jízdou.

Jiří Kocurek

Taky si říkám. Obzvlášť, když je to „jenom na plechy“.

Trubkoukladac

Hlavne, ze stanice byla nedavno v rekonstrukci behem ktere se mohlo zcela bez problemu udelat to, co se provadi nyni. Jinak pri cene 4mld. bych ocekaval treti kolej do Pecek, rozplet pro budouci VRT a zruseni prejezdu, ale to bude asi az v dalsi fazi, aby se znovu rozebralo to, co se draze opravilo. U nas je totiz bezne vydelat na jedne veci 3x.

Leinad

SŽ zná dva druhy plánování.
1) neví, co chce (předělávky nedávno stavěného)
2) nulová údržba kvůli čekání na gogoga. (Nechat rozpadnout 171 a divit se že není tunel, letos dokonce 171 ponechána věž napájení)

Y.K.

Ta víceméně nulová údržba mě hodně štve. Místo snahy udržet svěřený majetek co nejdéle v optimálním a normovém stavu, soustavnou základní péčí, tak ne. Za obrovský balík reko, pak nechat postupně chátrat s opravdu vzácnými korektivními zásahy, polovinu životnosti provozovat už s nevyhovujícími směrovými parametry a když dojde na havarijní stav, tak zase velká drahá reko s hromadou dlouhých výluk. 1. koridor je v opravdu zoufalém stavu.

Jaaa

Bohužel za to není žádná zodpovědnost.

Leinad

Ale je, mají udržovat trať bez PJ. Když vymění pomalou jízdu za trvalé omezení rychlosti, vyplatí si prémie.

Ostravan

A kde je mimořádnost, že je technická závada na výhybce ve Vratimově? Zde se už více než den nejezdí, a tady nic není?

Karl vB.

Z textu, poslední odstavec, první věta:
„Zastavení provozu v Poříčanech je velkou komplikací pro provoz, který je ve stanici zcela zastaven.“
Zkrátka, když je ryba dobrá, tak je ryba dobrá….

Tobi96

Existuje prosím nějaký plán, kdy by mohly být alespoń na tomto nejvytíženějším úseku Praha-Kolín všechny přejezdy mimoúrovńové ? dyť to tu je opravdu týden co týden …

Zapa

Na stavbě??? 🤷🏼‍♂️

Tobi96

přehlédl jsem tu stavbu, sedím právě opět ve zpožděném vlaku tak jsem rychleji psal než četl 😀

Peeetr

Neschopní manažeři a bezpečáci, i kdyby to udělal ukrajinský ožrala, vysoké platy za „zodpovědnost“ najímání lidí a pracovní prostředí mají oni.

Jaaa

Nechápu, proč se dávno nepoužívá německý systém plotu kolem trati, který je pevně ukotven na normovou vzdálenost průjezdného profilu. Tohle je další z typických šlendriánů SŽ.

Mišin

Samozřejmě i u nás se to objevuje – např. na Dluhonické spojce.

Jiří Kocurek

Při rekonstrukci Přerova to byl vytyčen (orpavdu tyčkami) a vyznačen (výstračžným páskem) průjezdný profil provozované koleje.

Jenže nevíme, co se tam stalo. Co šofér (ne)dělal, kam vjel a jestli tam vůbec vjet chtěl. Mohlo mu to podjet na blátě, svézt se do strany a už se nevyhrabal ven.

Miloš

Vsadím se že to opět hodí na strojvedoucího

Surio Mario

Mohl byste prosím podrobněji rozvést, jak si představujete způsob, kterým se dá tohle hodit na fíru?

KarelF

Měl předvídat ne 🙂

Leinad

Jestli to byl ofiko přejezd, tak viz Golčův Jeníkov – překročení rychlosti vlaku, pískáček, a řidič před vjetím na přejezd ještě nemusel o vlaku vědět.

Pepík

Tam žádný přejezd není. Jednoduše ta Tatra couvla do blízkosti pojížděné koleje a ten vlak ji trefil. Je to jasný jako facka, jen Drážní inspekce to musí pitvat co nejdéle. I to že ji trvalo skoro dvě hodiny, jestli si to přijede šetřit sama, nebo ne prodloužilo čas neježdění o více ja tři hodiny. I odpoledne v tom Kolíně se také skoro dvě hodiny rozmýšlela, jestli tam pojede, nebo ne. Šetření nehod nejvíce prodlužuje právě DI. Výpravčí za zpoždění rychlíku o 3 minuty taky může dostat klidně 500 Kč z prémií dolů, ale DI zpožďuje vlaky o hodiny a nic… Číst vice »

Kamui

Jo, railjetem 75 z Prahy do Kolína přes Lysou to trvalo hodinu a čtvrt. Odklonová trasa je nejen delší a pomalejší, ale navíc ještě rozkopaná. No ale pořád lepší, než kdyby se vlaky odříkaly.

Jiří 3

Určitě pro dopravce je lepší vizitka, že i přes takovou událost dostane cestujicí co cíle, buť třeba jízdou odklonem trvající klidně i hodinu déle, než vlak odříct bez náhrady.

Šejdr

Což ovšem podle přehledu opatření dnes neplatilo ve všech případech. 874 nechali dojet do Poříčan, tam cestující vysadili a řekli: Čekejte, až přijedou náhradní autobusy, těmi dojedete do Českého Brodu a tam si počkáte, až pojede nějaký osobní vlak do Prahy.
To je fakt takový problém se s panterem vrátit do Kolína nebo ještě lépe – jet jako LE z Poříčan rovnou na Sadskou?

Surio Mario

Pokud tam ovšem byl panter, a ne, jak je na těchto vlacích dlouhodobě zvykem, kopřivová souprava složená z B249.

Leinad

To jako že by ČD nedodržovaly objednávku? I kdyby, béčkem je to taky proveditelné, povýšit vlakoše na vedoucího posunu a holt neštípat lístky.

Ketchup1970

Myslím , že při omezení provozu v souvislosti s vládními nařízením se nejdříve uzemnovala Bečka , tak tady nešiřte bludy. Holt nejsme a nebudeme v dohledné době ani Rakousko ani Švýcarsko. Ale pro mého kamaráda z Ukrajiny jsou naše vlaky luxusní . Dokonce i Aee je super vůz pro něj.

Luboš Beneš

Ve srovnání s Afghánistánem jsou naše vlaky super luxus proti káře tažené oslem, teda nejsou bio jako ten osel

Ladislav Harvánek

Ten osel také není moc bio. Prdí a vypouští metan.

Leinad

To je reakce na můj příspěvek?

Jiří Kocurek

Jak dlouho se to bude sunout z Poříčan do Nymburka?

Alexandr Mikulka

A má na to vlakoš zkoušky?

Jiří 3

To záleží taky na dispečerech. Ono, když se ty vlaky začnou sjíždět, tak je rychlejší sehnat náhradní autobusy na zmíněný úsek, než jet odklonem po trati s nižší kapacitou, kam se stejně přetrasují všechny vlaky Ex.

dopravák

Kdyby se to stalo třeba někde v Běchovicích, tak je to pro zajištění NAD relativně snadné, protože v Praze lze sehnat autobusy daleko snáz než někde v odlehlé vesnici. Vrátit se s panterem do Kolína nebo ještě lépe – jet jako LE z Poříčan rovnou na Sadskou samozřejmě lze, ale je otázkou, kolik času by tím ve skutečnosti cestující ušetřili, když projet tou úžinou přes čelákovický most je pro tolik vlaků stejně ohromnou komplikací. A navíc: neznám sice aktuální oběhy těch souprav, ale asi je lepší si ji „nezapráskat“ v Praze, když díky obratu v Poříčanech by mohl nějaký protivlak… Číst vice »

Surio Mario

Myslím, že jste to s tím oběhem odhadl zcela správně – v opatřeních (teď už bohužel z webu smazaných) byl nějaký lichý R, který byl zrušen v úseku Praha-Kolín.

dopravák

No, to má logiku: z „Wilsoňáku“ lidi odveze nějaký jiný rychlík, takže nějak náhradně odjedou, a odnesou to v podstatě jen ti, kdo chtěli toho zrušeného vlaku použít ze Smíchova nebo z Libně a nedověděli se o jeho odřeknutí dostatečně včas: ani těch sice nebývá vůbec málo, ale jako nouzové řešení asi nic lepšího neexistuje. Nějaké potíže sice mohou vzniknout s pracovní dobou personálu a nedodržením turnusových výkonů přesně podle turnusu, protože teď už bohužel ani zdaleka tak často neplatí to, co v dávnější minulosti, kdy se provozní personál většinou nebál (a byl ochoten) překračovat maxima povolená turnusovým řádem a… Číst vice »

Leinad

Možná bohudík. Je lepší, když fíra řekne, že je unavený, než aby usnul za kniplem a udělal průser.

Ketchup1970

Zas kvůli neexistující poptávce po zájezdové dopravě by mělo být autobusů dost .

Jiří Kocurek

Dispečink musí mít na provozovatele kontakty, aby jim mohl zavolat. Bez toho… A ještě k tomu ten autobus musí parkovat do vzdálenosti 50 km od nehody. Pak je ještě potřeba řidiče. U něj je ale riziko, že je v práci – změnil zaměstnavatele.

Petr Šimral

S SPZ v depozitu kvůli snížení ztrát se blbě okamžitě vyjíždí…

KarelF

Tak pro DPP není nic nového jet na NAD do středočeského kraje nejeli by to poprvé a ani naposledy.

Milo

Asi ne protože byla výluka i na trati z Poříčan do NB

patology_chef

R977 po dvou a půl hodinách jízdy pres Úvaly konečně projel Mstětice.

dopravák

To je (bohužel) úděl spojů, které se dostanou za „bod zlomu“, za nímž už náhradní řešení odklonovou cestou není …

Franta

Asi nejste dostatečně pokrokově založený , tfujtajblove automobily jsou buržoazní přežitek a vlaky vynalezli kapitalisti v dekadentní kolonialni anglii …že se nestydite jako obyvatel vyrazne levicové zeme takto žehrat po upadkové zapadní imperialistické dopravě

Jiří Kocurek

Stejěn tak ledničku, internet, elektrické osvětlení, telefon… Jediná Kaplanova turbína je aspoň česká, ikdyž je teda monarchistická.