Infrastruktura Železnice

Koridor kolaboval kvůli závadě zabezpečovacího zařízení v Pardubicích, zpoždění i přes 2 hodiny

Odjezdová tabule v Pardubicích v neděli 14. ledna. Foto: SŽDC

Železniční doprava na hlavní tuzemské trati mezi Prahou a Českou Třebovou měla od rána až do 13 hodin velké problémy. V sedm hodin ráno došlo k závadě na zabezpečovacím zařízení v Pardubicích. Teprve po obědě se provoz začínal rozjíždět. Vlaky měly zpoždění i přes 170 minut.

Na problém upozornil jako první Deník. „Přibližně v sedm čtyřicet ráno došlo k výpadku proudu do zabezpečovacího zařízení stanice Pardubice hlavní nádraží. Poruchu, která vše způsobila stále hledáme. Kolem deváté hodiny se podařilo provoz v omezené míře obnovit mezistaničním způsobem, což je náhrada zabezpečovacího zařízení. Jednotlivé vlaky vyjíždějí mezi stanicemi pouze po jednom a provoz nádraží se musí řídit ručně,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Situace v okolí Pardubic v neděli 14. ledna dopoledne. Foto: SŽDC
Situace v okolí Pardubic v neděli 14. ledna dopoledne. Foto: SŽDC

Radiožurnál před jedenáctou hodinou uvedl, že železničáři dosud místo závady neodhalili.  Některé vlaky mají aktuálně 160 minut zpoždění, některé jedou odklonem přes Nymburk a Hradec Králové do Chocně, aby se Pardubicím vyhnuly. Některé osobní vlaky na koridoru České dráhy odřekly. Railjety z Prahy do Brna jedou přes Havlíčkův Brod. Regiojet některé své vlaky spojil. Kolem 13 hodiny se situace začala zlepšovat a provoz rozjíždět.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
činný výpravčí
Host
činný výpravčí

Je neuvěřitelné jak jsou všichni odborníci a vše by to udělali lépe. Doma se budete dívat na telku když Vám nepůjde proud?? A jestli příčinou v Pardubicích býl výpadek napájení zabezpečovacího zařízení z důvodu napájení tak si u- vědomte, že je to hlavní koridorová trat´vybavena autoblokem takže se na mezistaniční úsek dostane více vlaků, dle počtu trat´ových oddílů, jenže při jízdě v mezistaničním úseku se jezdí na telefonické dorozumívání, tj až první vlak dojede do předchozí stanice může být vypraven následný. A při počtu vlaků si spočítejte jak je to časově náročné. Pak dochází k navýšení zpoždění. Odklon může být… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Spíš jde o to, že při vypadku proudu zabezpecovaciho zařízení by měl naběhnout náhradní zdroj (zpravidla diesel agregát). To že nenabehl by znacilo preseknuti kabelů v trase. Což znamená, ze to musel někdo poškodit. Další variantou by bylo porucha na jištění.

Petr
Host
Petr

pro ON:
Dispečerský aparát nemá problém s odklonem, chvíli ( pár minut na každý vlak) to sice trvá než se to zadministruje ,ale dopravce o to musí požádat. _—————————————
Nemohu souhlasit. Ačkoliv v případě Pardubic a Šakvic byla spolupráce super, tak i oni čerpají informace na základě informací, které získají. Navíc i u nich se občas člověk setká s dezinformací. Padly strom v jakémsi úseku a pak z toho vyplyne, že se jedná o vlak vykolejený o strom úplně někde jinde? Co si pak dopravce má ještě zařizovat?

redakce
Člen

Petr: Nenechte se dráždit všemi těmi teoretiky a „všeznalými“ rádoby odborníky – kdo si to nikdy nevyzkoušel „na vlastní triko“ (ale opravdově, ne jen jako nějakou stáž či náhled „zvenku“), ten vůbec nemůže mít skutečnou představu o tom, co vše bylo logicky vytvořeno na základě letitých zkušeností předchozích generací, a co vše je třeba respektovat, aby nevznikalo víc škody než užitku: nejhorší je přitom zbrklost, protože žádnou chybu nelze vrátit zpět a většinou ani úplně beze zbytku odstranit její následky – a čas přitom v těch situacích tak strašlivě rychle letí … Dívat se na něco z pozice přímo nezúčastněného… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Děkuji za uznání,ne pro mě, ale všechny kolegy, co mají s provozem na železnici něco společného. My jsme národ expertů na fotbal, hokej, železnici, zdravotnictví, politiku, prostě na všechno. Ale téměř nikdo nezná zákulisí toho všeho. Nezáleží to jen na schopnosti dopravců, ale taky a to především na možnostech SŽDC. On zodpovídají za organizování a provozování drážní dopravy. A ti jsou zase závislí na vnějších vlivech, jako IZS, různí inspektoři apod.

Jan
Host
Jan

Můj názor je, že centralizované řízení (z Prahy) je trendová úchylka (dost drahá). A Pravda v řídících systémech 40 let stará a neaktuální.

On
Host
On

Drobný háček je v tom že zrovna Pardubice jsou stále řízeny „místně“ takže dálkové řízení za to opravdu nemůže a nemělo na toto absolutně žádný vliv.

Petr
Host
Petr

Ano, Šakvice – Zaječí je jeden přejezd světelný se závorami.

K.S.
Host
K.S.

Když jsem se na to díval ještě jednou, tak jsem jej pak našel, ale nikdy mi nepřišlo že je zrovna tam a to tím vlakem jezdím často, měl jsem za to že je to až za Popicemi, proto sem se tomu tak divil.

jančurobijci
Host
jančurobijci

K.S.
odtyp: ŽELEZNIČNÍ

Popis: DN OA a vlaku. Provoz na trati Brno – Břeclav zastaven. Na místo se dostavil tiskový mluvčí. Asistovali jsme u přesunu zhruba 130 cestujících z vlaku do náhradní autobusové dopravy.

Jednotky: KŘ HZS Jmk, HZSp SŽDC Brno, PS Hustopeče

Obec: Šakvice

Část obce: Šakvice

Stav: SaP na místě

Řidička nepřežila…..

jančurobijci
Host
jančurobijci

Situaci „okořenil“ střet auta u Šakvic s Rx810.
Nahání se NAD.

K.S.
Host
K.S.

U Šakvic je přejezd? To je mi novinka, nebo někdo si hrál na kaskadéra a skočil s tím z nadjezdu? Ani jedna kolej průjezdná? No tož aby ta EC už začali rovnou tahat přes Znojmo 🙂 Tak co se stane do třetice?

jančurobijci
Host
jančurobijci

Nějaký EC poslaný z BV přes Přerov místo Brna.

Dopravak
Host
Dopravak

Odklonem přes Hradec jela jen 2 pendolina, proč neodklonili víc vlaků, kapacita v neděli dopoledne je. To radši nechají stát…?!

Jirka
Host
Jirka

Protože ostatní vlaky staví v Kolíně mozna?

Petr
Host
Petr

Při vší úctě, myslíte, že všichni strojvedoucí znají všechny tratě? Kolik EC a rj jsme odklonili na Vysočinu a kolik rychlopanterů jsme mezi Moravany a Přelouč nepustili? A soukromníci krom jednoho spojení souprav neudělali absolutně nic. To samé Šakvice. Víte, celý den být v takovém tlaku je pro všechny dost vyčerpávající a pak čtěte tohle . . .😟

babilon
Host
babilon

Hrozí, že by zabloudili?

Honza
Host
Honza

babilon: strojvůdce může zjednodušeně jen na trať, na kterou má papír.

Radek
Host
Radek

Taky si říkám… Většina strojvedoucích poznání přes Hradec má. Je proto jen neschopností dispečerů SŽDC a dispečerů dopravců, že tomu tak nebylo. Raději nechají čekat lidi 2 hodiny ve vlaku…

On
Host
On

Dispečerský aparát nemá problém s odklonem, chvíli ( pár minut na každý vlak) to sice trvá než se to zadministruje ,ale dopravce o to musí požádat.

K.S.
Host
K.S.

Jen ve zkratce, mohl by mi někdo vysvětlit, čistě ze zajímavosti, proč se v době snadno dostupných elektronických pomůcek, přenosu signálu návěstí na lokomotivy etc. je stále ještě nutné poznání? Kolikrát si říkám že lokomotivám, těm modernějším, stačí pár DPS navíc a nějaké to vybavení tratě a strojvůdce tam nemusí být. Přesto je to pořád nutné i na hlavních tratích a možná bez tak komplikovaného zařízení jako se montuje do aut.

Petr
Host
Petr

pro p. RADEK: A započítal jste celkový dopad na cestující? Pardubice jsou velké krajské město. A myslíte, že všichni strojvedoucí mající seznání na odklonové trase jsou zrovna na „štrece“? Další dotaz: Personál je potřeba střídat v případě „hodin“. Když bude posádka v lichém směru (na zpáteční cestě za cílem odklonu zpět domů na „hodinách“, v sudém směru nebude dodržena podmínka seznání, můžou se vlaky „minout“ na rozdílných tratích? Z toho vychází další otázka: Když pošlu personál na trať, kde nemá seznání, nebo je na hodinách a tam (ne jeho vinou) někoho přejede, koho se zeptají vyšetřující orgány. Strojvedoucího. Co jim… Číst vice »

Starý Vlk
Host
Starý Vlk

Tak, jak je příspěvek napsán vyvolává dojem, že příčinou, kterou se stále nepodařilo najít, je nemožnost napájet staniční zabezpečovací zařízení. Je poněkud s podivem, že v tomto případě není k dispozici náhradní zdroj, který se nastartuje a připojí. Nebo má SZZ takový příkon, že náhradní zdroj pro něj není k dispozici?

K.S.
Host
K.S.

Možná je porucha někde na přívodních kabelech k SZZ a náhradní zdroj se nedá/nesmí připojit z bezpečnostních důvodů. jestli tam třeba někde vznikl zkrat na přívodu, pak připojení NZ by bylo zbytečné. Bohužel mezistaniční úseky vypadají na to že jsou hodně dlouhé. Rozhodně je tu vidět že by to chtělo výrazně zlepšit ostatní trasy abychom nespoléhali jenom na jednu která může být vyřazena z provozu. Toto je ještě celkem nic, představme si co by se dělo pokud by v Č. Třebové shořelo SZZ jako v Bohumíně. S velkou pravděpodobností by se asi v podstatě zastavila doprava mezi Čechami a Moravou.… Číst vice »