Korean Air uzemnily dvě třetiny letadel včetně všech A380, bojují o přežití

A380 společnosti Korean Air. Foto: https://www.flickr.com/photos/byeangel/17102170800/A380 společnosti Korean Air. Foto: https://www.flickr.com/photos/byeangel/17102170800/

Letecká společnost Korean Air uzemnila až stovku letadel, které má ve flotile včetně deseti strojů Airbus A380. Vedení firmy varovalo,

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mata

Korean air je hned po ČSA moje nejoblbenější airolinie ,dokonce jsem ve svých pěti letech dostal svůj první model letadla
A380 Korean air .

...

Tak to je skvělé, že to teď všichni víme…

Anonymus

Tahle aerolinka chybět nebude.

Anonymus

Za co tolik minusu? Je to přímý konkurent Smartwings ČSA a raději fandím české firmě,než korejské. Když krajinou, mohou Smartwings ČSA létat do Soulu v pohodě sami. Zájem bude i ze strany Korejcu turistů.

Rossec

Tuto linku provozuje Smartwings ČSA letadlem, které je dlouhodobě pronajato pravě od Korean Air a ten pronájem má své důvody ještě z doby, kdy Korean Air měly podíl v ČSA.

Anonymus

Ano, ale když krachne Korean Air, ČSA si letadlo obstará samo a může létat. Stejně jako když krachne Alitalia, Lufthansa nebo Aeroflot… výhoda pro české Smartwings ČSA.

kanafasik

vy jste slušný naiva.

Anonymus

Jsem naiva? Možná jo, ale ČSA by nemuselo létat denně, klidně jen 1x za x dní. Korejské cestovky nebo nějaký nový korejský dopravce by spolupráci využili ku prospěchu taky.
Tady vyjde článek o krachu Korean Air a já mám brečet? Ani náhodou. Když krajinou, tak asi něco špatně plánovali. Je vidět, že letecká doprava je neflexibilni,když je krize.

eLKá

Když krachne Korean Air, tak její místo obsadí Asiana. Možná s polským LOTem, ale s ČSA bych na této lince už nepočítal.
Smartwings – dle mého skromného názoru – budou horko-těžko hájit svou pozici na poli charterů, když Condor patří LOTu

raveroff

Jste fakt naiva! Toto letadlo reditel Smartwings uz pred tydnem rozhodl predcasne vratit zpet Korean Air. Podivejte se na letiste, stoji uz na plose a ma zabaleny motory. Ceka na kontrolu po ktere bude hned vraceno Korean Air-u.

Daniel Novák

Přímý konkurent to není. Bez codeshare KE by neměl kdo tu A330 naplnit.

Anonymus

Nevěřím. ČSA by to zaplnilo taky.

kanafasik

vy jste bud blázen nebo troll. ČSA nemělo v Koreji ani vlastní zastoupení a Zhruba 90% cestujících linky OK190/1 bylo s letenkou KE, současně existovaly codeshar linky zenSoulu dále do světa podmkodem OK. Ovšem s naprosto mizivým prodejem. Nenopravdu v tomto podání bynto ČSA opravdu nenaplnilo. Jste úplně mimo mísu.

Pette

Jasne. Bramborama a zeleninou by ho asi zaplnily….

Tomáš

Korean je velmi sympatická, tradiční aerolinka. Kdo fandí civilnímu letectví, musí je mít rád. Vy jste jen zapšklý, nepřející člověk a proto máte tolik mínusů, kolik máte.

v.sp

Cely tenhle codeshare je kvuli mezinarodni smlouve, kolik letu smi ktery narodni dopravce mezi CZ a Koreu mit. Proto si to KE a OK rozdelily pul na pul, i kdyz i CSA leta s letadlem pujcenym od KE.
Samotne CSA/SW to sotva budou, proc by mely provozovat prave jednu dalkovou linku, a jeste zrovna do Soulu?

Pette

Ja radeji fandim slusne firme. Coz SW neni.

Anonymus

Raději přeju krach cizím firmám, než české SWG. Asi nechápete, jakou katastrofu by to mělo pro řadu lidí v čechách… pokud máte práci nebo příbuzné v cestovním ruchu, tak si asi musíte představit, co by bylo. Jako když krachne Škodovka, nebo Hyundai. Výběr je jasný. Raději ať krachne Hyundai.

kanafasik

Takže před Korejci straníte Němcům, ale ve finálem je to jedno obojí odnesou vždycky Češi. Když krachne korejský Hyundai, přijdou o práci čeští zaměstnanci v Čecháh. Když krachne německá Škoda, přijdou o práci také čeští zaměstnanci v Čechách. A mimochodem, SWG je z půlky čínské, to jen tak na okraj, jestli to náhodou nevíte. Vy jste fakt tydýt, troll nebo Roman Vik.

Y.K.

Vy jste opravdu padlý na hlavu. A přát někomu krach je morální ubohost.
Jaký přesně pro místní obce, dělníky a řízení výroby bude rozdíl jestli krachne Škoda nebo Hyundai? Žádný, budou všichni na dlažbě.

eLKá

Chcete jeden důvod? Kvalita palubního servisu u Korean Air.
A má ČSA něco, co je provozuschopné a doletí to PRG-ICN na jeden zátah?

Nekdo

jo, akorát s technickýmmezipřistáním v Kábulu, Džalál-Abádu a Šimkentu…

eLKá

Psal jsem „na jeden zátah“ 😀

...

Možná se u ČSA naučí to ATRko natankovat z KC-135 za letu 🙂

eLKá

:D:D:D:D
Tak na to chci lístky do první řady!!!

Pette

Vsak v podani SW to je na jeden zatah. I SW vzdy tvrdilo ze technicke mezipristani neni preruseni letu🤣🤣🤣

kanafasik

tak dalo by se v tomto případě vrátit ke starým dobrým časům legendárního Ponny expressu, rozmístit letadla ATR po trase a cestující by vždycky v mezistanicei rychle přesedli do dalšího k letu již plně připravenému letadlu, aby se minimalizoval čas na zemi a letělo by dál. Přesně jak to dělali jezdci Ponny Expres, ale jestli je tohle ta správná cesta,….nevím :))

Nekdo

hele mámo, řízky v ceně, a pivo taky, co říkáš, poletíme Travelou, jo?

eLKá

Travela… Ta už také není…

kanafasik

není,alentravel servisu potažmo smartwings se tak pořád schválně říká….

kanafasik

Travelou, správně! Tak se jim na letišti běžně a schválně říká a strašně je to sere a skřípou zubama… :)))

kanafasik

Smartwings vlastní z poloviny čínská vládní agentura CITIC vy česká firmo.

VíKo

Nabidka neplaceneho volna urcite nalezne mohutnou odezvu zamestnancu. Fakt ale je, ze jihokorejci jsou extremne pracoviti a extremne loajalni a historie pamatuje, ze na podobne nabidky jinych jiholorejskych firem zamestmanci pristoupili.

Martin K.

Pracoval jsem dva roky u Korejců a ano, jsou v práci od rána do večera, ale s výkonem nebo efektivitou na pracovišti to zas tak slavné u nás ve firmě nebylo. Možná jiní mají jiné zkušenosti a naše fabrika u Frýdku-Místku byla výjimka. To, že jsou schopni kývnout na měsíc neplaceného volna je však pravda.

GPGP

CEO nařídí všem měsíční neplacené volno, a vláda zároveň poskytne potřebným fin. pomoc…. Nejde je nechat padnout, je to jejich vlajkový dopravce. 🙂

Nekdo

jednu velkou firmu stát nenechá padnout, to je jasné. ale pokud se přihlásí o pomoc v předsmrtných křečích tahle aerolinka, Daewoo, Hyundai a třeba Doosan najednou, koho obětují a koho zachrání? Tolik wonů totiž vytisknout nemůžou a pokud by to zkusili, tak kompletně zničí celou ekonomiku…

eLKá

Daewoo… už není…
Jinak Korejci umějí krizové situace zvládat velmi efektivně a prokazují to i nyní s Covid-19. Počty nakažených je třeba vnímat v souvislosti s počty testovaných i zemřelých.

eLKá

CEO myslím nic nařizovat nemusí, Korejci jsou ochotní to nabídnout sami (tak nějak mají v krvi se dnes uskrovnit, aby se v budoucnu měli lépe). Jinak velmi zásadní otázka je, jak na tom je i mateřský Hanjin, resp. jak se vyrovnal s krachem Hanjin Shipping. Jinak vlajkový dopravce… Korejská vláda nechala padnout daleko větší podniky (Kia, Daewoo – pozor, opravdu nešlo jen o automobilky!). Ano, Asiana je proti Korean Air zhruba poloviční, nicméně stojí za ní nový majitel (Hyundai Development Corporation), který doma má „jisté slovo“. (Ano, je to přesně ta Asiana, kvůli které Korean Air před časem koupili 44%… Číst vice »