Korean Air může převzít Asianu, schválila Evropská komise
Boeing 777-300ER Korean Air na Letišti Václava Havla. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý
Fúzí vznikne desátý největší letecký dopravce.
Fúzí vznikne desátý největší letecký dopravce.
Celkem zajímavé že nikdo nezmiňuje aerolinku Air Premia, která létá nyní pouze Barcelonu (dříve zrušila linku do Frankfurtu kvůli silné konkurenci). Jsem zvědavý jak T’Way bude realizovat lety do Evropy. Pouze 3 A330 ve flotile je taky málo, již s nimi létají Bangkok, Sapporo, Ósaku, Singapur, Sydney… Konfigurace je také otřesná na tolik hodin letu, snad se to projeví v ceně.
Toto spojení je problematické hlavně pro Koreu samotnou. Už teď mají ten problém, že hrstka obrovských společností má obrovskou moc. Samsung, LG, Lotte a pod. si můžou dělat co chtějí. V porovnání s Evropou tam panuje turbokaputalismus, který sice sice za posledních pár dekád přinesl obdivuhodné výsledky, ale má i svoje stinné stránky. Vznik dalšího takového giganta v zemi, kde ochrana spotřebitelů prakticky neexistuje, vidím dost problematicky.
Zaujala veta: K dokončení akvizice dojde ve chvíli, kdy … T’Way začne na zmíněných trasách létat.
Co jsem se dival, tak T’Way do Evropy nikam neleta, takze pokud se rozhodnou, ze to neni uplne v souladu s jejich obchodni strategii, tak ten merger padne na obchodnim rozhodnuti konkurenta?
Dnes shodou okolností T’Way nové linky do Evropy oznámil.
Chápu, že pro aerolinky je dobré být s EU zadobře a radši se „ze slušnosti zeptat“, ale nechápu, na základě jakého právního rámce řeší EK spojení jihokorejských firem. Divím se, že se Jižní Korea proti tomu neozve.
No, nejspíš na základě toho, že podnikají i na trhu EU, a ten spadá pod „vládu“ EU.
Spojit by nejspíš mohli i bez „požehnání“ EU, ale tím by se asi vystavili riziku, že je nepustí do evropy.
Je to asi tak stejné, jako když microsoft kupoval Bethesdu – ačkoli je to americká firma, která pohlcovala americkou firmu, tak to kromě amerických úřadů posvěcovali separátně i Britové a EU.
Ještě známější a nedávný deal co nedopadl na základě šprajcnutí se řady regionů, kdy byl zablokovaný prodej ARMu z rukou japonské Softbank nvidii. A není se co divit u firmy s tak strategickým know how. 🙂
Následoval jsem odkazy a je to EU Merger legislation. Evidentně je to pro velké ryby běžná procedura celosvětově (netušil jsem to). Cit: „In 2021, Korean Air submitted documentation for the approval of acquisition to antitrust regulators in 14 countries. So far, it has obtained approval from 11 countries, including Britain, Australia, Singapore, Vietnam, Turkey and China. “
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/ip_24_761
EU zsahuje uz snad do vseho, otazka jestli je to dobre nebo ne
Tady jde o zachování konkurence a tím i nižších cen letenek na trasách mezi Koreou a EU. Překvapuje mě ale, že fúzi dvou korejských firem schvaluje EK.
Pusobi i na trhu v EK … pusobi . Ale divny to fakt je 🙂
Zasahuje i USA nebo Čína a hromada dalších. Pořád jsou to trhy, kde firmy působí.
EU má jen takové pravomoci, které ji svěří členské státy, a zrovna stanovení pravidel pro ochranu hospodářské soutěže patří do výlučných pravomocí EU (zcela logicky, neboť by v souladu s hospodářskou soutěží nebylo, pokud by každý členský stát měl pravidla jiná).
Kolego, fakt, že něco nechápete Vy, ještě neznamená že to nechápou všichni. Ono by bylo praktičtější si o tom nejdřív něco třeba načíst, ale zas chápu, že jednodušší je prostě plácnout holý dojem.
Fakta, fakta, fakta, prosím.