Kordis už má pro vlaky na jižní Moravě 60 průvodčích, potřebuje jich zhruba 100
Nové jednotky Moravia v Králově Poli. Foto: Kordis JMK
V první fázi přijal Kordis zaměstnance, kteří nepřišli z Českých drah.
V první fázi přijal Kordis zaměstnance, kteří nepřišli z Českých drah.
No jo JMK, stát ve státě, rozlišování mezi zaměstnanci pobírající stejný benefit, snaha vydělat na omylu, či neznalosti (viz. vozy se zeleným pruhem), atd…
V tom samém kraji s tím začaly přímo ČD – v Omicích od 12/2012 do 12/2015.
Kdo nenastoupil do prvního vozu, tomu daly +40 Kč nad rámec jízdenky. A ani tam neměly výjimku na lidi s koly/kočárky atd. pro které byl vhodnější přípojný vůz (případně řídicí, který mohl být až druhým nebo třetím vozem ve směru jízdy).
A evidentně se to velice chytlo, když to bylo v jedné zastávce, a jen krátce.
A zajímavé, že jste vypíchcl jednu konkrétní věc, když těch pras*ren udělali v JMK daleko víc
Měnit ústavní pořádek ČR kvůli jízdnému ČD je naprosto vpořáku?
Bude nějaký k článek k tomuto: lhttps://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4665615
Co je na odpovědi oddělení tarifů GŘ ČD nejasného?
Například Sp z Jihlavy do Znojma. Znamená to, že lze na IN 100 jet pouze po poslední stanici, co je ještě na Vysočině?
Záleží kým jsou Sp objednávány, jestli se o to kraje dělí, nebo to objednává jeden, navíc i kdyby se o objednávku dělily, tak asi nemůžou jednostranně říct, toto nebude na našem území platit, ale kraj Vysočina s tím bude muset souhlasit.
Jestli je to pravda, proč o tom nebyly informováni cestující s IN100 nebo taky aby cestující mohli vědět o takové změně…
To se musíte obrátit na GŘ ČD, proč neinformuje své klienty.
Tím pádem asi skončí i možnost příplatku pro JMK k režijkám? Stál tuším 1500/rok
https://content.idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf str. 16
Si vyjednat zaměstnanecké jízdné …
Problém, když se toto řešilo naposledy, tak nechtěli poskytnout zaměstnanecké jízdné nikomu jinému, než zaměstnancům ČD, kteří pracují v kraji.
Můj zaměstnavatel mi normálně zaměstnanecké jízdné poskytuje, mám ho na dané zóny jako šalinkartu a můžu tam jezdit, kdy se mi zachce. Je to skvělé
Stát ve státě, o důvod víc vyřadit IDS JMK z Rychlíků.
Jo, to by byla hezká stávka: Odbory ČD požadují, aby ministerstvo zrušilo uznávání TR10 v rychlících na území IDSJMK.
Protože to výrazně zlepší podmínky pro zaměstnance ČD!!
Co, jakou TR10 neuznávat?
Neuznávat IDS v R, asi jste mě špatně pochopil.
Tak to se omlouvám.
Nicméně: Neuznávání tarifu(tarifů?) IDS v R nějak pomůže zaměstnancům ČD, mimo osobní msty, aby jim … cestující nezavazeli?
Dochází vám, že vyhazujete lidi z veřejné dopravy v daleko větším množství než cokoliv jiného?
Proč by to mělo MD dělat?
Když si chce JMK hrát na stát ve státě, tak ať si to vyžerou se vším všudy.
Ok, chápu vyřazení pro jízdy na území kraje (byť se mi to nelíbí), ale pokud vlak jede do sousedního kraje, tak tam ať pro mezikrajské jízdy to platí, pokud v sousedním kraji platí.
Není přeci nutné trestat cestující, že mají tu drzost jezdit vlakem na jiný tarif, pokud jedou dál
Není přeci nutné trestat cestující, že z vlaku přestupují na jiné dorpavní prostředky.
Ale do by si Dominik musel uvědomit že je v menšině tak 1:10 s přestupujícímí vlak-bus-MHD
To ať si vyřídí se svým krajským zastupitelstvem.
Navíc stále mají možnost krajských Sp, či Os, holt pojedou déle, když na kraji sedí, kdo sedí.
A když si to voliči na kraji „nevyřídí“ po vašem, tak co?
A MD to tak nebude dělat jako něčí mstu za to, že si JMK hraje na stát ve státě.
Mimochodem, vy jako ministr, to by teda dopadlo.
Ale chtělo by to, aby si v JMK uvědomili, že doprava je provázáný celek, a že síťovost nekončí krajskými hranicemi.
Mám dojem, že si to docela uvědomuje, na rozdíl od jiných krajů. Viz půlené jízdné, viz integrovanost mezikrajských linek
Jen šidítka, aby se neřeklo, k čemu to je někomu, kdo jede do PaK, kde IREDO koupit online nelze?
A nutnost kupovat si dvoje jízdenky, pokud nechce jet člověk za SJT, to je přímo ukázka toho, jak vidí dál, jak za hranice svého kraje.
Pokud vy máte IN100 nebo nedej bože režijku, tak si stěžujte na ČD, že vám to nevyjednali. Pod sluncem neexistuje žádný důvod, proč by JMK měl tyto tarify, ze kterých nic nedostává, poskytovat.
Však ok, já zas nevidím jediný důvod, proč akceptovat IDS v R, když je neplatí.
KORDIS si dokonce uvědumuje, že síťovost nekončí na státní hranici.
A (nejen) v Libereckém taky, proto nevyzadují mezinárodní tarif na CZ-DE-PL trojmezí.
Tak já, že bych nemohl být ministr, protože bych nebyl objektivní, to je snad jasné. Protože bych dělal vše proti tomu, aby kraje měly možnost zakazovat něčí benefit, jediné, co bych jim byl ochoten přiznat, by byla paušální kompenzace v rozumné výši.
Vždyť „ministerský“ One-Ticket tam platit bude.
Ale jen proto, že ho JMK nemůže vyřadit, není to žádné milosrdenství od kraje.
A jde logicky i o cenu, pro někoho s In50 to prostě dražší bude.
„V rizikových spojích, tedy nejčastěji večer, mají ve vlacích na bezpečnost a pořádek dohlížet zaměstnanci bezpečnostní agentury. „Aktuálně probíhá výběrové řízení,“ uvedl Havlík.“ Pro pána boha, proč zase bezpečnostní agentura, když je to obecný pojem pro skupinu smrdících smažek s rádoby neprůstřelnou vestičkou. O tom, že tahle skupina zaměstnanců se řešení takových problémů zásadně vyhýbá nemluvě. Raději jízdné zdarma pro zaměstnance PČR na oplátku za jejich asistenci. „Musí totiž v každé zastávce vypravit vlak.“ Fakt? A nedělají spíše úkony dopravce před odjezdem vlaku? Já měl za to, že na dráze vypravují třeba takový výpravčí, ale co čekat od šotouška v… Číst vice »
Podle kde jakých statistik máme docela dost policistů na počet obyvatel a nedaří se je aspoň občas dostat do těch spojů?
Cestujcí vidí, že průvodčí odmával a vlak pojede.
Že je výprava vlaku na 2 A4 v jednom předpise a pak je na to ještě další předpis dopravce? To cestujcí většinou ani netuší. Představte si, že cestující by „úkony dopravce před odjezdem vlaku“ pochopili špatně anebo vůbec, protože nemluví drážní úředničinou.
Vy u lékaře také nemusíte znát latinskou terminologii.
Lehce mě omluvte, ale cestujícímu je vypravení a stejně tak i úkony dopravce před odjezdem vlaku úplně jedno. Půlka lidí ani netuší kdo je to výpravčí, vlakvedoucí a průvodčí.
„Představte si, že cestující by „úkony dopravce před odjezdem vlaku“ pochopili špatně anebo vůbec, protože nemluví drážní úředničinou.“ Představuju a netuším jakej zde bude problém pro cestujícího -? Že se nepokusí skočit do odpískaného vlaku? To udělají stejně… Cestující to nepotřebuje chápat, ale když už IDSJMK vydává nějaké prohlášení tak má dávat smysl a né že to uvařil šotoušek na koleni.
„uvařil šotoušek “
Možná to jen chtěl napsat tak, aby to pochopila široká veřejnost. Vy jste to pochopil taky, jen jste poznal, že to je uvedeno nesprávným termínem.
Kdo bude vypracovat nahradni autobus ,když nepojede vlak?Řidič?
Kdo vypravuje autobus náhradní dopravy za vlak u kterého je zavedeno samoobslužné odbavení cestujících? 😉
Dispečer?
PS: Jak vlastně mohl DPMB v roce 2023 přepravit 376 milionů cestujících, když tramvaje nemají odjezdová návěstidla, autobusy a trolejbusy dokonce ani nevyjíždění z dopravní koleje. A nikdo u toho nezemřel.
Že jede neobsazený autobus není nic neobvyklého, to praktikuje běžně i ČD. O souhlas k odjezdu žádá výpravčího místo průvodčího řidič.
Strašně malé peníze nabízejí v dnešní době.
Oni někdy vlakvedoucí vypravovali vlaky?
Asi 150 let.
Asi žijete na jiné planetě.
Na ostrově Sodor?
Na Sodoru možná, v ČR určitě. V neobsazených stanicích dříve prováděl výpravu vlakvedoucí, respektive člen vlakové čety nejbližší vedoucímu hnacímu vozidlu.
Vypravuje výpravčí nebo dispečeři,vlakvedoucí ,těžko.
Možná jsem to nepochopil, ale tito průvodčí budou prodávat jízdné bez přirážky? A kde bude probíhat prodej jízdenek na vlacích kde průvodčí nebudou a jak to bude probíhat na lokálních výkonech směr Moravské Budějovice kde taky nemají jezdit? A senioři co nemají kartu tak budou platit jak? Mluvilo se někdy o automatech ve vlaku, ale o těch není ve článku ani zmínka?
Nahradí průvodčí v nových Moráviích. Jinde se nic nemění. Je to v článku. 😉
Nejen tam, dále na linkách S21, S4 (po Zastávku), S41, S8, S52 a S91. Mění se hodně. Zde všude budou automaty na karty s povinností platby kartou. Například u neprůchozích souprav na S41 bude třeba zřejmě nějak označit, kam nastoupt brz jízdenky…
Mě by spíš zajímalo, kolik seniorů, schopných samostané jízdy věřejnou dopravou, nemá účet a platební kartu.
Nemá a nepoužívá jsou dvě různé věci.
Jestli je pravda, to o kompletním zrušení tarifu ČD v JMK, tak to bude ještě zajímavý.
Pro vnitrokrajské cesty tarif ČD už neplatí nějakou tu dobu. 😉
Tak stále jsou otázka mezikrajské a síťové jízdenky, třeba taková IN 100 doteď platí.
A na tom se nic nemění. Mezikrajské nejsou otázka. Buď využijete kombinaci dokladů, nebo tarif dopravce.
V OS a SP žádný dle tarifu ČD. Ani mezikrajský nebo IN100.
A na to jste přišel jak? Začal jste popírat sám sebe? 😉
Viz zde. https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4665615
Hmmm… Jaký si pseudodokument, u kterého nelze ověřit věrohodnost. Tohle si mohl vytvořit doma v PC kde kdo. To má být jakože hlavičkový papír? Až bude něco věrohodnějšího dejte vědět. 😉
M19: Vy jste skutečně tak naivní, jak tu předvádíte? Samozřejmě, že je to pravda. A proč by se tím někdo chlubil před volbama, natož kraj, který prezentuje jen to, čím by se mohl pochlubit. Ty problematické aspekty mají před veřejností zůstat skryty. Tak buďte rád, že to někdo vůbec zjistil a zveřejnil víc než pár dní před změnou tarifu.
v Os a Sp právě mezikrajský jízdenky i IN100 (minimálně teď) platí
Stát ve státě.
Dráha? Ano, je, chybí „jen“ drážní soudnictví a drážní věznice.
Co je nepochopitelného na tom, že provozovatel rozhodl, že v „jeho“ vlacích bude platit pouze „jeho“ tarif IDS JMK?
Jízdenky ČD budou na území JMK platit ve vlacích provozovaných ČD.
Co je na tom nepochopitelného?
Například o to, že strašně moc chtěli, aby IDS platil i v Ex, a když si chtějí hrát na stát ve státě, tak vyřadit IDS z R, proč jejich tarif trpět ve vlacích, které neplatí, když dělají to samé?
Ten dotaz jste postavil principielně velmi správně.
Bylo by zajímavé vědět, co je příčinou tohoto rozhodnutí JMK. Nebylo by od věci to veřejnosti vysvětlit, stejně jako by ČD měly informovat držitele svých InKaret o omezení jejich platnosti na území JMK pouze na vlaky ČD.
To zdůvodnění přeci známe, alibisticky se ohání únikem tržeb.
Zprovoznění 11
Kolik jezdí na území JMK komerčních vlaků ČD? Pokud se nepletu tak ani jeden a uznávání jízdních dokladů je tedy na dohodě mezi objednavateli – státu a kraji.
Však proto říkám, že by MD mělo (ne ČD) zaříznout IDS v R.
IDS JMK ale rychlíky částečně platí (pokud vím v případě R13 je společně s MD nejen platí ale i objednává) a jsou na ně navázané krajské osobáky a autobusy. Proč by měl kdokoliv (i MD) chtít aby v rychlíku krajský tarif neplatil?
Pořád tam máte nelogičnost – toto by platilo jen kdyby JMK odmítal ve „svých“ vlacích platnost One-Ticketu coby „ministerského“ jízdného.
Přijde mi, že kraj si nabil hubu s vymýcením hotovosti z železniční dopravy a teď se jen snaží to napravit. Kdyby do Moravií dali automaty přijímající hotovost, tak bohatě stačili jen revizoři, kterých by mohl být jen zlomek oproti průvodčím.
Model s revizory mi ještě nějaký smysl dával. Zaměstnávat průvodčí z pozice organizátora IDS je ale hloupost.
Hotovost je na použití drahá; slot na mince zvyšuje cenu automatu, náklady na servis i riziko vandalismu. Během několika let za hotový nakoupíte leda v butiku v Pařížské, tam na to budou mít personál…
Zajímavé, že se běžně automaty, které přijímají hotovost, instalují.
Jo? Kde? Už za časů telefonních budek se instalovaly telefony na karty. DPMB přestal instalovat automaty na lístky, tuším, předloni. A prodá přes ně jenom 15 % jednorázových jízdenek:
https://www.dpmb.cz/pipni-jed-slavi-ctyri-roky-bezkontaktni-nakup-jizdenek-vyuziva-denne-35-tisic-cestujicich-0
U automatů mimo vlak bych riziko vandalismu chápal, u automatů ve vlacích (o čemž je nyní řeč) ani moc ne.