KORDIS rozšiřuje seznam alternativních tras pro cesty do Brna, při dojíždění se tak lze vyhnout zácpám

Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cestující si mohou vybrat, zda pojedou podle aktuální dopravní situace autobusem či vlakem.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alena

Super . Aletaké místo aplikaci by se hodilo nějaké školení řidičů jak se chovat. U některých by neškodilo udělat i psycho testy . Protože seřvat 6ročni dítě ze platí 10kačkou místo 5kačkou je moc 😡 a to člověk muže pokračovat.

Jan

VOR (integrovaný systém v okolí Vídně), který v mnoha ohledech sloužil jako inspirace pro IDSJMK, měl dřív taky zóny. Nedávno je zrušili a jízdenky z A do B, ať už jednorázové nebo předplatní, teď platí po všech možných trasách (tak jak to navrhují někteří zde diskutující). A lidi teď zase brblají, protože tatif je míň transparentní a nejde si koupit jízdenku dopředu, na které si pak v případě potřeby cvaknu potřebný počet zón.
Ideální systém holt neexistuje.

Ojin

Ještě by to chtělo Ivančice, ty jsou 4 zóny za Brnem, ale jiné 4 zóny pro vlak a pro autobus. Nepodařilo se mi teda nikde najít kompletní seznam těchto vyjímek, včetně výčtu zón, čekal bych že to bude někde na stránkách, ale nemůžu to najít.

Studý Chudent

Ivančice jsou už od 1.7.2020, tedy víc než tři roky

Poslední stránka tarifu, https://content.idsjmk.cz/cenik/230908/Tarif.pdf

cracatit

Nechápu, na co Iris, když propagují prodeje na Poseidon, stejnětak nechápu, proč třeba Olomoucký kraj má nějakou apku jen na sledování mapy, která nemá žádné prodejní funkce. Prodejních kanálů prostě musí být víc, nejen jeden (papír x eshop bez apky nebo jen s kartama).

M19

Možná si o tom něco zjistit a pak nebudete muset dávat světu na odiv, že něco nechápete. 😉

Pezos

Oproti Mpvnet (třeba ODIS) je i ten Iris zlatý.

Zlámalík

Nenabízí něco podobného i distributoři PHM pro dojíždějící autem? 😀

Twix

Tam není garantováno že cena po obou trasách bude přesně stejná 🙂

Zlámalík

Náklady ne, ale to by třeba mohlo ŘSD kompenzovat, aby řidič platil tolik, jako by jel po ideální trase 😛

parmezano

„Třetí oblastí, které se výhody dotknou, budou Jedovnice a další obce ležící směrem ke Studnici“
U nás na Moravě jsou jména obcí končící na „ce“nic v množným čísle tedy do „Studnic“

Martin

Lednice není na Moravě? Ani Telnice? Nebo Prace?

PN-001

Telnice ale pomnožné jsou. Tedy ty jihomoravské 😉

petr63

To teda nejsou

PN-001

Ještě jsem na jižní Moravě neslyšel nikoho říkat, že jede do Telnice. Vždy jen do Telnic. Takže sorry, ale jsou a vy si rozšiřte obzory, než mě příště budete opravovat z něčeho, co znám zjevně lépe,. než vy.

Elb

Lidi i tady na západě normálně říkají, že jedou na Jaroměřice, místo že jedou do Jaroměřic.

jouda

Vtip je v tom, že většina názvů obcí je ženského rodu. Jako v tomto případě, protože sloňování je Telnici/Telnice/Telnicí, tj. jednoznačně podle ženského vzoru. 🙂 V případě Telnice v Ústeckém kraji je to to samé. Kdo má pochybnosti, nechť nahlédne do databáze obcí, kde lze skloňování dohledat. 🙂

PN-001

To, že je něco v nějaké databázi neznamená, že to tak říkají i místní. Tady u nás to prostě jsou ty Telnice. Tečka.

trafopajka

Lednice *jsou* na Moravě

M19
Domis

Kdo se chce vyjadřovat ke skloňování té či oné obce, měl by mít nějakou místní znalost, někoho místního či z blízkého okolí znát. Pak by např. PN-001 nepsal takové kraviny, že Telnice jsou pomnožné. A možná ještě víc překvapí, že místní nádraží se vůbec nenachází v Sokolnicích, ale z větší části v Telnici a z menší v Újezdě.

M19

A to je nějak v rozporu s tím odkazem? Místní nemají místní znalost? Nebo potřebujete další odkaz? https://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/obce/593605

Elb

Je to napsáno Česky, ale místní nejsuo Češi, i když se je systém snaží počešťovat.

PN-001

Já právě ty místní znalosti mám a proto vím, že databázi navzdory, nikdo z místních neříká v Telnici, ale v Telnicích. Takže nádraží se, podle místních, nachází v Telnicích, nikoliv v Telnici 😉

jouda

Obec Studnice je v ČR 4x. Podle ženského vzoru se skloňují všechny, pouze ta u Náchoda podle základního vzoru, ostatní podle podvzoru. Viz databáze obcí.

M19
petr63

Nesmysl, je např. ta Rudice

Osamělý Vlk

V porůří se to dělá centrální oblastí s okolím, takže se dalo zvolit různé alternativní trasy.

Peeetr

Okraje Brna jsou na tom ještě hůř než Praha.
Já bych klidně nechal za každý vjezd do Brna platit 100Kč za vozidlo a navyšovat dokud to minimálně třetina lidí ve špičkách nevzdá. Osobně by mi nevadilo ani 500Kč, ale myslím že i těch 100Kč za vjezd a polovina mimo špičku by mohlo dosáhnout úspěchu, a zácpy omezit o 80%.

glosátor

Já myslím, že lepší by bylo výrazně zvýšit poplatky za parkování delší než půl hodiny nebo hodinu – kdo by skutečně nutně potřeboval jen něco vyřídit/zařídit, mohl by to stíhat, ale ten, kdo jede do zaměstnání, ať zaparkuje někde na venkově u vlaku a do Brna jede vlakem.

p.ondrash

Co je to za blbost. Lenoch, kterej potřebuje jen něco vyřídit, je lepší než zaměstnaný člověk? Podmínky by snad měli platit na všechny stejně..

Jiří Kocurek

Protože tyvole „jet něco zařídit“ není práce a určitě mají na každé vesnici všechno, takže ani do laboratoře vzorky vozit nemusí.

Jiří Kocurek

A vrozkama mám na mysli i 20 betonových krychliček na pevnostní zkoušky. Stejně tak mají na každé vesnici certifikační metrologický ústav. Nápověda: Váha v obchodě.

M19

Já Vám něco prozradím. V centru Brna jsou modré zóny.

Domis

V tiskovce chybí to, že je to nastaveno jen pro relace, kde jsou 2 možné cesty se stejným počtem projetých zón. Bohužel zbývají i relace, kde to počtem zón nevychází stejně a ty mají stále smůlu, že ani za cenu dražší předplatní není možné jet alternativní cestou přes nižší počet zón.

Tomáš Záruba

Ale hlavně že zónově-relační tarif je sprosté slovo. Jak může někdo to, co popisujete, obhajovat, a dokonce ještě s argumentem „jednoduchosti“, je zcela mimo moje chápání.

Domis

Neřekl bych sprosté, ale v JMK spíš zcela neznámé.

218

Nejlepší alternativou je vyhnout se Brnu..:)

Zlámalík

Coby do Brna dojíždějící souhlasím!

Tomáš Záruba

Kdyby měli zónově-relační tarif, nic takového řešit nemuseli a fungovalo by to i na papíře už dávno.

M19

Tarif v IDS JMK je mnohem přehlednější, než zonove- relační tatif. Ne, děkuji.

Tomáš Záruba

Co je „přehlednější“ než jízdenka Z-DO, snad ne ty různá počítání zón a úseků.

Dušan

Nesmysl, zónově-relační tarif je určen těm krajům, které mají více stejně velkých sídel a de facto nic nikam nespáduje, kdežto tam kde je jedno velké centrum (= Brno) a většina cest hvězdicových – zde má být zaveden naopak klasický zónově-časový tarif, byť připouštím, že to zavádění jednoúsekových a dvouúsekových jízdenek a podobných „fíčurovin“ není úplně to pravé ořechové.

M19

Proč to není pravé ořechové? Je to moc levné na krátké vzdálenosti?

Dušan

Těmi jednoúsekovými a dvouúsekovými jízdenkami v tom zónově-časovém tarifu vlastně uměle „suplujete“ vlastnosti zónově-relačního tarifu pro krátké cesty -klidně mezi dvěma sousedními zónami – v případech, kdy existuje – jakože vždycky bude existovat – množina cest, které nespádují do silného centra (= Brno) – je to taková trochu obezlička z nouze, ale to pořád nemění nic na faktu, že s Brnem a jeho denní dojížďkou je zde ten zónově-časový tarif vhodný – nápověda – klíčové páteřní linky S2 a S3 zajišťující cca. polovinu odjetých vlakových kilometrů ze všech železničních linek IDS JMK – to je ta spádovost do/u centra.

M19

A není to jedno? Účelem je to, aby cesty na krátké vzdalenosti nestály mimo Brno tolik. Jinak ty lidi vyženete z veřejné dopravy. Jestli to umíte vymyslet lépe… Tarif v JMK je vhodný pro různé cesty v rámci IDS. Z pohledu cestujícího je přehledný, snadno rozklíčovatelný a na rozdíl od zónově-relačního tarifu nemusí řešit nic dalšího než počet zón.

PN-001

No, já nevím. Za mě, kdyby bylo cílem opravdu zlevnit cesty mimo Brno, se to dá udělat tak, že jedna zóna za 12 nepřestupní, 2 sousedící zóny za 20 nepřestupní, 25 přestupní. Jednoduché a snadno pochopitelné pro cestující i řidiče, pokladní a průvodčí a netřeba řešit žádné úseky v JŘ. Jen by to bylo asi moc výhodné.

M19

A zony v Brně jiná cena, že? Prostě, proč to dělat jednoduše, když to jde komplikovaně. A hlavně. Celá zóna není krátká do deseti minut, tak jako jeden úsek na konkrétní lince. Přestupní, nepřestupní… Ne, děkujeme, tento chaos znám odjinud a děkuji pěkně, složité, komplikované, neumožňující operativně měnit plány. Kolik by pak stálo 5 zon? Nebo 7? To by se pěkně prodražilo podle vás.

PN-001

Jistě jste si ráčil všimnout, že ceny za přestupní jízdenky jsem neměnil a začal na současných 25 za dvě zóny. Jediné, co by se změnilo je to, že místo současných úsekových jízdenek by byly jízdenky nepřestupní jedno- a dvouzónové, platné mimo zóny 100 a 101, což by systém jednoznačně zjednodušilo, protože by odpadly všechny ty šílené úseky a douúseky, které si stejně nikdo není schopen zapamatovat.
A Brno si jede na vlastní ceny už od začátku IDS JMK, takže v tomto směru by se nezměnilo absolutně nic. Jen by tam neplatily jiné jízdenky, než tam neplatí teď.

Twix

Nepřestupní jízdenky prosím ne, proč mám být ještě trestaný za to že nemám přímý spoj? Nechápu že takové věci v rámci vyspělých IDS ještě existují.

PN-001

Akorát, že tyto jízdenky jsou v IDS JMK v podstatě už dnes, jen jsou mnohem komplikovanější, protože je třeba v JŘ sledovat úseky a dvouúseky, které jsou navíc jinak označeny i autobusů a jinak u vlaků, kde jsou navíc jen v interních JŘ IDS JMK, které na většině nádraží stejně chybí. Takže spočítat si předem jakou jízdenku potřebujete, je docela problém. Tudíž převedení těchto jízdenek na nepřestupní jedno- a dvouzónové, by celý systém, paradoxně, zjednodušilo.

fr. Jakub Maria OSB

Tento systém by příliš spravedlivý nebyl – kdybych jel pouze jednu zastávku, ale přejel přitom hranice zóny, platil bych mnohem víc než při cestě, třeba 5 zastávek (tedy mnohem delší), ale všechny v jedné zóně. Proto jsou zavedeny ony úseky.

Tomáš Záruba

Zatímco v zónově-relačním by neřešili ani ten počet zón.

Dušan

Jasně, za to by řešili zóny, kontrolní nadzóny a asi jako bonus k tomu ještě dalších 5 možných způsobů, jak se dostat z místa A do místa B tak, aby to bylo v souladu s vyhlášenými SPPO – viz níže VDV Vysočina jako vzor: Cestující musí při cestě mezi stanicemi výchozí a cílové zóny postupovat povolenou cestou, tedy buď A) nejkratší cestou, nebo B) cestou s nejmenším počtem přestupů, C) s nejkratší docházkovou či za D) přestupní vzdáleností, nebo časově nejvýhodnějším spojením. Přitom může E) přestupovat mezi spoji a dopravci a používat za F) celé území zón, které se nachází… Číst vice »

Konecne

Nejlepsi alternativa je vzduch ! helikoptera
svete div se v Brne je dost heliportu