regio-vlak

Kopřivnické nádraží čeká rekonstrukce, SŽ opraví výpravní budovu

Nádraží Kopřivnice. Foto: Martin MlčákNádraží Kopřivnice. Foto: Martin Mlčák

Práce začnou letos na jaře.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David Orság

Ve skupině Koprfórum na FB jsou vizualizace interiéru:

https://www.facebook.com/groups/koprforum/posts/1694778051386165/

Jan

Pěkné krematorium, spousta měst která ho nemají by mohla závidět…

král Josef

Budova je celkem zajímavá, důstojná městu. Nestačila by její citlivá rekonstrukce? Současná podoba je městu důstojná. Pokud si vzpomínám, byly na nástupištích „vlaštovky“. Když jsem byl vloni „přes plot“ v muzeu, už jsem je neviděl…

Tomas

Šlo k zemi v roce 2017. Zajímavá je informace na konci článku, že za 5 let budou dráty :)).

https://www.koprivnice.cz/zastreseni-nastupiste-se-zhroutilo-i-se-dvema-delniky/d-66681

Michal

Nádraží neznám ale to co vidím na fotce je pěkný. Co tam postrádám je bezbariérovost.

Michal M

Bohužel bezbariérovost byla pro soudruhy vyšší dívčí. Ale během rekonstrukce se jistě povede dodat.

Michal

Doufám že bude rekonstrukce citlivá. Jinak je to hezká stavba, takový socialistický funkcionalismus.

Hask

Budovu zbourat a postavit menší a hlavně funkční. Ta původní má zbytečně vysoký strop a nejde to vytopit

Black

Bezbarierový přístup je zleva přes nástupiště 1 ze směru budovy městského úřadu resp. bývalé vrátnice Tatry.

Michal

V Litoměřicích je také z boku.

Michal M
Black

To je přístup z pravé strany nádraží bránou mezi pravým křídlem nádražní budovy a budovou Penny. Obdobný přístup na nástupiště je zleva, jak jsem popisoval, bránou vzdálenou cca 150 m od nádražní budovy. Je to dobře vidět na leteckém snímku. K té bráně vede šikmý chodník.

franta

Já nevím. Podle mě by bylo fajn, kdyby aspoň nějaké nádraží zůstalo tak jak bylo. Je architektonicky docela zajimavé. Nějaké nesmysly typu ubourání. Snížení stropu.. Co z toho zase chtějí udělat. Betonovou čekací budku? Jaké za 70 milionů? Kolik by si za to soukromý sektor postavil rodinných domů.. A co tam stačí dát nějaké úspornější okna? Opravit střechu po 40 letech? Tak jako na bytových domech. Opravit fasádu? Vymalovat? Předělat socialky? Kolik by to bylo v bytovém domě 4 miliony? A třeba přeuspořádat nějakou skleněnou přepážkou třeba vnitřní čekárnu, kde by teda fakt víc topili? Vždyť ten objekt není ani… Číst vice »

franta

Uplně se bojím co z toho zase udělají. Bylo by fajn, kdyby taky zachovali něco z mojí doby. Co je třeba i podle mě trochu achitektonicky hodnotné. Samozřejmě byl komunismus, byly materiály jaké byly atd. Ale i tak to nebylo podle mě úplně špatné. Co ten architekt udělal. Ty světla atd. Tak to prostě bylo.

Michal M

Ne, materiálově je to mizerné. Původní obklady a lampy nad kasou na zdi jsou hnus, nová dlažba na zemi se tam nehodí. Po citlivé náhradě současnými materiály to může vypadat velmi pěkně (asi by se hodil architekt).
Ubourat chtějí asi nějakou veřejnosti nepřístupnou nižší část, kde seděli drážní úředníci. Nemyslím, že by to budově uškodilo, pohled z ulice to spíš vylepší.

Michal M

Jak stavby z totáče nesnáším, tak tohle se mi líbí čím dál víc – je tam i docela vtipné umění v hale: https://www.instagram.com/p/DBvT0RXu-Jx/

Johnyka

Já taky ty stavby z komunismu nemusím, ale tohle je celkem pěkná stavba. Jsem zvedavej co s tím Spržel vyvede. Myslím si, že dobrý architekt (projektant) by z toho mohl udělat peknou budovu pro 21. stol. a zároveň zachovat ráz budovy.

Dfg

A co konečně opravit celou trať od Sedlnic až po Veřovice….

franta

Možná tak 2060.. Hlavně vrt..

vagonář

Plus elektrizace…

Dfg

Samozřejmě, jen se obávám že s baterkama motivace elektrifikovat tuto trať bude mizivá

vagonář

Přesně.

Permonik

Teď to elektrizovat moc nema smysl. Protože nakladní vozba tak jezdí po skromnu a ještě klesné.

Zas tady davát 3 miliardy za elektrizaci. To bych to radši vrazil jinam do dalších trati.

Vladimír

Jsem zvedavy jestli ma rekonstrukce skutecne drazni ceny. Bude mit drazni okna, dvere, zachody, ci fasadu?
Muzeme nekde sehnat polozkovy rozpocet? Preci jenom je to statni zakazka, takze by bylo na miste ukazat transparentne vysoutezenou cenu.

Modré Zábradlí

Taky mi ta cena přijde hrozně málo… Na SŽ by seděli tak 400-700mio.

Francimorka

Tak 600 milionů stála budova v Českých Budějovicích to je trochu větší barák

Karl vB.

Kompletní přestavba nádraží v CB stála 1 miliardu a 53 milionů Kč, z toho 605 milionů Kč by potom mohlo být zaplaceno z fondů Evropské unie.

Francimorka

Zdroj?
Slavnostní zahájení opravy budovy českobudějovického nádraží

Karl vB.
Karl vB.

…a nebo třeba tady:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cena-rekonstrukce-budejovickeho-nadrazi-se-vysplhala-pres-miliardu-stavbarum-dala-zabrat-40459682
Tohle najde jednoduše každé dítě, když do vyhledávače zadá heslo: „oprava nadrazi ceske budejovice cena“.
Nechtělo se mi udávat zdroj u takové banality, protože si myslím, že s těmi odkazy u mých příspěvků jsem už otravný.

Michal M

Budova je vlastně docela jednoduchá, navíc je to moderní stavba bez nutnosti památkářských technik.
Zajímaly by mě záměry s opravou trati a rekonstrukcí peronů…

Francimorka

Můžete si ho stáhnout v zadávací dokumenaci