Kopřivnice zvažuje zavedení MHD, radnice kvůli tomu spouští anketu

Autobusové nádraží Kopřivnice. By Jan Polák - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=72800092Autobusové nádraží Kopřivnice. By Jan Polák - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=72800092

Cílem ankety je zjistit preference místních obyvatel a získat představu o využitelnosti MHD.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Black

Dotaznik mam na stole. A bilboard u muzea je pekna lumparna. Uz prvni veta rika neco ve smyslu: Obcane, mestem projizdi linkova doprava, mate zajem o MHD? Od zacatku snaha vedeni mesta zpochybnit zavedeni MHD v Koprivnici.

Jan Kozohorský

Přesně tak.

Petr

Tohle je ale dotaznik co ma ukazat chovani lidi a pristup k doprave a pripadne MHD. Tak jsem to pochopil ja. Neni to o tom nekoho odrazovat to uz jsou pouze domenky. Na zaklade toho se budou provadet studie a planovani tras + pripadne ceny. To je prece logicke ne?!

Dany

Já jsem pro zavedení. Velmi rád budu využívat městskou MHD, a auto můžu už používat jen do práce (25km). A ne, nezměním práci a ani se neodstěhuji.

Chronosphere

V Kopřivnici se nestane nic,město díky své konfiguraci,a tomu, že místní jsou zvyklí používat autobusy max. tak do školy a práce a zpět. Všude jinde se jezdí autem,nebo chodí pěšky. Ideál by samozřejmě bylo,kdyby vznikl nějaký dopravní systém,který by propojil Příbor,Kopřivnici, Štramberk,podnikatelskou zónu u Vlčovic,a okolní lidnaté části,ale k tomu nikdy nedojde. Jednak by to bylo drahé,jednak místní na to nejsou zvyklí,a než by se to zažilo,tak by to pro nezájem stihli zrušit. Jenom dodám, že spoje jednou za hodinu nejsou MHD. Zvlášť, když každý jede jinou trasou.

M19

Vy musíte mít smutný život… 😉

Koridor

Napsal pravdu, spoje jednou za hodinu nejsou MHD, i kdyz i to je lepší naž parodie na MHD v některých městech, třeba Klatovech nebo Jindřichocě Hradci. Ono je to problém i v Praze, do spousty městský částķ neschopové z Ropidu naordinovaly bus jednou, max dvakrát do hodiny a ten obtížnej hmyz cestující ať si počká a ještě se kvičí po zákazu aut, ale jak se budou dopravovat lidi, kteřív Praze bydlí jinde než na metru komoušky nezajímá.

xyz

A cožpak taková MHD ve Velkém Meziříčí. 🙂 Taky zavedená relativně novodobě – až od roku 2001, nakonec osekána ze 2 linek na 1, a to v této podobě: http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L845202_230901_355338.pdf

A to vše ve městě, které svojí kopcovitostí komplikuje pěší chůzi i jízdu na kole a u kterého se dají najít i smysluplné cíle několik km od města, do kterých by se vedení intervalové MHD hodilo taky – viz nemocnice v Mostišti, eventuálně i viz žst. Křižanov, kde by MHD mohla tvořit přípoj od rychlíků – v situaci, kdy Os vlaky do Velkého Meziříčí navazují na skupinu Os vlaků.

abc

Tak to by se určitě hodilo, ale bylo by to asi hodně drahé, a to je největší problém. Vidím to na Boskovicích, co jsou zhruba stejně velké jako Medříč. Je tam jedna linka pseudoMHD a do některých místních částí nebo i konců města se večer žádnou MHD člověk nedostane.

pamětník

Já to tam neznám a jel jsem tudy vlakem naposled někdy před nejspíše nejméně 20 roky, takže mohu „vařit“ jen z map a jízdních řádů, ale NEPOMOHLO by třeba zřízení ještě další nové vlakové zastávky v Kopřivnici = někde v oblasti, kde je v mapě hřbitov (a BUS zastávka „rest. Pod kaštany“)? Tím slovem „nepomohlo“ myslím skutečně jen nepomohlo, nikoli NESTAČILO, protože plnohodnotný zástup MHD by to samozřejmě nebyl, ale nějaké vztahy (a tím i zmenšení potřeby MHD) by to vyřešit mohlo, a ta lokálka má stejně význam především pro místní obsluhu a tranzitních cestujících, jimž by to nějak zhoršilo… Číst vice »

Black

Zastávka přímo u hřbitova již dnes existuje pro meziměstskou dopravu, stačí se podívat do mapy. Ale neřeší problém, protože leží mimo velká sídliště.

pamětník

O té zastávce BUS jsem se přece zmínil – ale i tam jsou kolem nějaké větší obytné domy a chce-li se někdo z toho okolí dostat na vlak, musí buď dost daleko pěšky nebo popojet meziměstským autobusem, takže kdyby tam byla i zastávka vlaků, potřeba těchto přesunů (a tedy i vzniku MHD) by odpadla.
Ostatní důvody pro možný vznik MHD zřízení nové železniční zastávky samozřejmě neřeší.

Igor

To má být zastávka co 500 metrů? To není tramvaj. Vlak má jet rychleji, ideálně jedna až dvě zastávky na město a zbytek dojet místní dopravou. Už nyní jsou na třech kilometrech tři.

pamětník

No, to by rozhodně nebylo „co 500 metrů“, ale asi po kilometru, a ta lokálka má asi skutečně smysl především pro místní obsluhu a ne pro silnou TRANZITNÍ dálkovou dopravu, takže jedno zastavení navíc by mohlo být i značným přínosem právě pro místní obyvatele.
Pochopitelně by to ovšem také chtělo nasadit adekvátní vozidla, ale i to už jsem psal dříve.

Pája

Možná budu za kacíře, ale určitě se na případném využití bude podílet i cena. Jízdné stejnou trasou linkovým busem oproti MHD s předplatným už pro rodinu může hrát svoji roli.

Rei

Ono taky, kdyby se zavedl jiný koncept než pitomé skládání jednotlivého jízdného a byla by plně funkční IDS na bázi zón (které v MSK fungují, ale jenom pro předplatitele), tak by se lidi do té veřejné dopravy i pustili. Sám jsem původem z Kopřivnice, nyní žiju v Brně a musím říct, že je co dohánět. Je rozdíl, jestli si musíte kupovat jeden lístek na autobus na MHD, druhý na vlak a třetí na tramvaj po Ostravě. V JMK si koupím 6 zón, nic neřeším, můžu jet de facto vším, nemusím se držet vyjmenované spoje apod. Naprosto jednoduchý princip.

jal

ODIS karta neplatí pro všechny druhy dopravy v potřebném směru? A musí se jet jen vybraných spojem?
Člověk se tu doví věcí…
: – )

https://www.kodis.cz/obycejne-nezlevnene-jizdne

M19

V IDS JMK nepotřebujete žádnou registraci, žádnou kartu, žádné peníze předem. Prostě si koupíte lístek a pak jedete jedno čím.

Igor

Žádné peníze? Vy si koupíte jízdenku v cílové stanici?

M19

Tak pro nechápavé. Žádné peníze předem, tedy na příklad není nutné napřed poslat peníze na účet, tzv. nabít si kartu a z daného kreditu platit si jízdné. Prostě si koupíte příslušnou jízdenku přímo u řidiče, v automatu… Už je to srozumitelné i pro vás?

Frantík

V Ostravě to nejde, no 😀

Koridor

Ale byla by to zajímavá varianta, třeba vlak má v cílové stanici hodinu a půl zpoždění=nezaplatím, stejně jako v hospodě, když mi přinesou studenou svíci.

Danny

22k obyvatel a město bez MHD? To jsem ani netušil. Předpokládám, že místní asi využívají alespoň v omezené míře krajské spoje v rámci města?

Frantík

No to by taky mělo zaznít v té anketě, jak přesně jsou krajské spoje nedostatečné.

Black

„Krajské spoje“ projíždějí 3 páteřními ulicemi a to je vše, do sídlišť nezajíždějí. Proto občané požadují MHD.

Rei

Ono to není chabé jenom co se týče MHD, ale celý tento region včetně tratí na Jičín, Odry, Bílovec nebo Frýdek by potřebovali elektrifikované napojení na Ostravu podobně jako Hustopeče nebo Židlochovice na Brněnsku a to nemluvím o přestupcích vazbách na Olomouc, Vídeň, Prahu a podobně, které neexistují a supluje se to pár směšnými přímými autobusy do Hranic… Doteď nechápu, jak je možné, že tyto spádové oblasti jsou tak extrémě opomíjené a přitom se jedná o poměrně hustě zastavěnou oblast. Snad se to alespoň změní, jakmile dorazí ty slíbené baterky od Škodovky.

jal

Ono je to tím, že MSK není stejný jako JMK, kde všichni jezdí do Brna. V MSK je center na dojíždění víc a Kopřivnice je jedním z nich. Tudíž není opomíjená tím, že by se tisíce lidí nemohly dostat do Ostravy, protože tam ani nemají potřebu jezdit.

xyz

Nemáte pravdu, že v JMK „všichni jezdí do Brna“, a stejně tak nemáte pravdu, že v JMK jsou opomíjené ty relace, které nejsou součástí „cesty do Brna“.

xyz

… a co se týče MSK, tak připomenu blahé paměti odstřelení osobní dopravy do Jakartovic se zdůvodněním „aby se peníze přesunuly na objednávku spojů na (tehdy nově dokončené) nádraží u mošnovského letiště.

Toť k tomu opomíjení menších sídel na úkor sídel velkých či cílů politicky protlačovaných.

Black

Do OVA je přímé vlakové spojení z Kopřivnice již dnes, takže BEMU na tom nic nezmění. Co se změní, tak to, že ze Stramberka bude přímé spojení vlakem na Mošnov.

Rei

Až bude zavedený jednotný takt, tak se dá mluvit o přímém vlakovém spojení. Těch pár Sp, co jezdí teď, to fakt nezachrání, každopádně ano, lepší než nic.

Gajda

Vždyť na to stačí 2 malý Isuzu, rozumně umístěný zastávky a hlavně solidní JŘ, kterej tu MHD udělá použitelnou. Takže opak toho co předvádí tady náš Ostrov.

Black

Moje řeč. Před lety jsem na ostravských Fifejdách viděl malé autobusíky pro cca 15 – 20 osob, dokonalá zmenšenina dospělého autobusu.

Frantík

Z toho by si ale nemohli představitelé nahrabat 😉

xyz

Anketa je zkreslující, a to z obou stran:

– část lidí do ní může uvést, že by tu MHD využívala, ale nakonec tomu tak nebude

– jiná část lidí se na vyplňování té ankety vykašle, přestože by potenciálně tu MHD poté využívali

Počty vnitroměstských cestujících jsou snad městskému úřadu známy mj. ze sčítání dopravy. Do MHD z nich část přesunou zejména dostatečně četným a dostatečně rychlým autobusovým spojením.

Michal Bartoníček

Jde o to, jestli město sčítání cestujících vůbec provádí. Tohle nedělají ani větší města.

Igor

Zbytečné provádět sčítání při jízdenek řidičem. Taková data jistě někde budou uložená.

Jan Kozohorský

Pokud je mi známo, tak Kopřivnice dělá v nějakých intervalech sčítání dopravy.

M19

A jak byste to tedy řešil?

xyz

Úplně stejným způsobem jako to řešila řada jiných objednatelů, namátkou Kordis JMK při vzniku/rozšiřování IDS, kdy se zaváděly i zcela nové linky + leckde i výrazně zvyšoval počet spojů.

A žádnou anketu k tomu nepotřebovali.

M19

To jest?

xyz

Předpokládám, že takovým způsobem, že jim byly známy přepravní proudy realizované do té doby nejen veřejnou dopravou, ale i dopravou automobilovou.

Navíc v případě jednoho konkrétního města – tedy Kopřivnice (na rozdíl od jednoho kraje) mají dění přímo „pod nosem“, tak snad za ty roky mají data o přepravních proudech, byť dosud realizovaných jinak (autem, dlouhou pěší chůzí atd.).

Anketa dále nemusí zahrnovat ty cestující, kteří by do Kopřivnice dojížděli odjinud a mohli by MHD využít např. od vlaku (takoví lidé o to méně sledují radniční dění ve městě, jehož nejsou občany).

M19

A pochopil jste, že žádný průzkum dopravních proudů nenahradí ochotu lidí používat VHD? Na přesné trasy se také nikdo neptá. Nebo si myslíte, že město nemá komunikovat se svými občany? Prostě jim něco naordinovat? Ostatně přirovnání k JMK dost kulhá, neb tam se nebudovali ve větším měřítku nové zastávky a trasování se až tak neměnilo, spíše jen zavedly přestupy. Tohle he trošku něco odlišného.

xyz

Jak píšu výše, tak ochotu lidí využívat MHD nezjistí ani anketa – nikde není psáno, že kdo tam vyplní, že „určitě by MHD využíval“, ji skutečně využívat bude; stejně tak není nikde psáno, že kdo se na vyplňování nějaké ankety vykašle, by tu MHD aspoň občas nevyužíval.

Dál tam samozřejmě jsou další aspekty jako jednorázovost ankety (co za pár let? to se udělá anketa další, nebo jak se budou zjišťovat případné změny v potřebách cestujících? co lidi, kteří se mezitím odstěhují či přestěhují? nebo půjdou do penze či naopak dostudují? atd. atd.).

xyz

… a co se týče JMK, tak tam se na fůra míst výrazně zvyšovaly počty spojů.

A to bez ankety.

Město právě má znát přepravní proudy (realizované různými dopravními prostředky) průběžně a ne dle ad-hoc ankety.

pamětník

„A žádnou anketu k tomu nepotřebovali.“
Tam to ovšem dávali dohromady kluci vzešlí z Tramvaj klubu Brno, o jejichž odbornosti bych nikomu neradil pochybovat

Michal Bartoníček

Se Svitavami největší město bez MHD. Nevím, na co čekali. A teď se to snaží zachránit. Ale pořád lepší než vůbec. Teď jen nepodcenit přípravu a dosah, např. přestupní vazby na vlaky, jinak to budou vyhozené peníze. Rozhodně bych do MHD začlenil i Štramberk, protože jde o kompaktní zástavbu, veřejná doprava by měla hranice města ignorovat, stejně jako MHD v Chomutově a Jirkově. Snad se budou inspirovat ze zahraničí, např. německé obce už znají různé druhy dopravní obslužnosti od pevných linek po anrufbus. Samozřejmostí by mělo být placení jízdného kartou a časový tarif začleněný do ODIS. Jsem zvědavý na linkové… Číst vice »

Pavel

Nejen Štramberk, ale i Příbor. Zkoordinovat 3 radnice ale nebude jednoduché. https://mapy.cz/letecka?l=0&q=Kop%C5%99ivnice&source=muni&id=4628&ds=2&x=18.0978392&y=49.6106878&z=13

Michal Bartoníček

Příbor podle mě není s Kopřivnicí tak „srostlý“, proto jsem ho nezahrnoval. Ale pokud tam existují silné dopravní vazby, nevynechávál bych ho.
Tři radnice se dohodly i v Táboře, Sezimově Ústí a Plané nad Lužnicí. Třeba to půjde i tady.

xyz

Zato takový Jirkov vůči Chomutovu se svého času nedohodly tak, že to vypadalo i na konec trolejbusů v katastru Jirkova.

Michal Bartoníček

To je bohužel pravda. Je to pořád o lidech.

jal

Jezdí tam vlak co hodinu, další příměstské linky busů a stačí to.

Michal Bartoníček

Nestačí, současná VHD vynechává velká sídliště.

glosátor

Není ani tak podstatné, co tam ve VHD jezdí (teď), ale co by tam ve VHD jezdit mělo, aby to pokrylo potřeby obyvatel a omezilo používání IAD.

Jan Kozohorský

Stačí to, aby celá Kopřivnice jezdila auty, v drtivé většině.

Black

Jedna perlička: Coby místní si pamatuji, že před mnoha lety se uvažovalo se souvislou zástavbou mezi Lubinou a Příborem (díky rozvoji Tatry). A tehdy se dokonce mluvilo o trolejbusovém propojení Příbora, Kopřivnice, Stramberku. Doprava byla tehdy byla slabší a přestávala postačovat. Pokusil jsem se něco o tom dohledat, ale marně, protože internet tehdy nebyl a zdroje nejsou.

Pražec

Přidáte ještě Nový Jičín a ejhle, místo MHD máte zpátky „dálkové“ busy.
Integrace je samozřejmě důležitá, ale IMHO tu jde spíš o zkrácení intervalů uvnitř Kopřivnice.

Black

Jako místní musím konstatovat, že se mýlíte. Nejde o intervaly, ale fakt, že meziměstské spoje projíždí 3 páteřními ulicemi a do sídlišť nezajíždí.

Frantík

A co to rovnou dohodnout s krajem, aby zajizdely? To není ZDO, pokud je procházková vzdálenost přes 500 metrů?

Banan151

Lituji, ale před Svitavami je minimálně ještě Bohumín.

pamětník

A Bohumín snad už nemá něco jako (intervalovou) MHD, byť se to tak oficiálně nenazývá? Vždyť přece jezdíval nějaký (místní) autobus do Starého Bohumína.

jal

Některá města, Bohumín i Kopřivnice mají dost hustou síť linek příměstských busů v hlavních směrech dopravy, tudíž jim nějaká linka navíc jezdící jen po městě nic moc nepřinese.

Black

Jak již jsem psal, ty linky neprojíždějí sídlišti.

pamětník

Souhlas – já jsem měl na mysli právě linku, která jezdívala v pravidelném intervalu z náměstí ve Starém Bohumíně a vlastně tehdy suplovala MHD ( asi prapůvodní linku tramvaje č. 19 = ?), jen to oficiální regulérní MHD nebyla. Jeli jsme tím kdysi po pěším přesunu po silnici z Chalupek (od polského vlaku) na nádraží v (Novém) Bohumíně na vlak do vnitrozemí ČR, ale je to možná už také před asi 20 roky.

Kicruj

Jezdí tam, linka 555, která to asi zvládne suplovat. Po bohumíně dál jezdí i jiné meziměstké linky a víceméně to odpovídá MHD i rozmístěním zstávek.

xyz

„Levnější a lidi se aspoň budou trochu hýbat“
Nebo jich o to víc pojede autem.

Mmch. na ta kola Nextbike a do toho Senior taxi by se ti lidé podle vás přesunuli z jakých dosavadních způsobů přepravy?

xyz

„O to víc“ ve srovnání s variantou zavedení MHD.

Proč ti lidé podle vás nejezdí, namísto svých aut, na svých vlastních jízdních kolech?

Senioři, kteří mají hlouběji do kapsy, jezdí taxíkem? Zajímavé.

Jan Kozohorský

Teď jezdí taxíky za 60, 70, 80 až 120. Do místních částí 150. Jak píšou předřečníci, pokud neexistuje alternativa pro auta a taxi, tak se lidé dopravují takto, což je špatně.

Jan Kozohorský

Seniorům nic jiného nezbývá, než se buď trmácet přes Kopřivnici, nebo si přes příbuzné sehnat auto a nejčastěji Taxi, i když pak budou o hladu.

xyz

U sdílených kol zase nemají jistotu, že v danou chvíli bude nějaké k mání.

Zejména když by jejich užití bylo „zdarma“.

Jan Kozohorský

Sdílené koloběžky už tu byly. A skončily.

jal

Tam nejde platit odiskou? To jsou noviny. Včera to tam zrušili nebo co?
Koukněte na idos nebo odis, kolik tam jezdí busů i bez MHD.
Když jezdí na odisku už teď, budou to mít lepší, když se to bude jmenovat MHD?

Michal Bartoníček

Na současných linkách ODISkou samozřejmě platit jde, ale problém bude, pokud se město rozhodne nezačlenit svoji MHD do systému ODIS. Neptejte se mě, proč by k tomu mělo dojít, ale podobný příklad můžeme najít v Kladně. A dobách celokrajské integrace ODIS byly linky, kde tarif ODIS neplatil. Je to sice už několik let, ale celosíťová jízdenka ODIS třeba neplatila v MHD Karviná. Teď už platí, ale nebylo tomu tak vždy.

Black

Pane Polášku. Francouzská, Husova apod nejsou s výjimkou 1 školního autobusu obsluhovány. Přemýšlíte docela sobecky, protože fantasmagorie typu senior taxi je pro velmi úzkou skupinu lidí, a těžko všichni přesednou na jízdní kola, maminky s kočárky, rodiny s malými dětmi, střední a starší generace, o dopravě v zimě ani nemluvě. Nejsme v Nizozemí. Bohužel přesně tato vize mladšího vedení města je příčinou, proč takový odpor k MHD. Protlačuje se pouze chůze, jízdní kola, kolobky. Až těm radním bude o 20 víc, tak změní názor.

Black

Ano pamatuji, přes K. Čapka a Školní. Lepší než nic. P. S. Drahý špás je i ta betonová hrůza s betonovou TV v centru města.

Black

Když Vy se na všechno díváte jako singl. Až budete mít rodinu a děti, budete to vidět jinak. Prvních pár dětí si na svahu před cukrárnou Jadran zláme nohu, obzvláště v zimě, a rodiče se oprávněně sesypou na vedení, kdože to navrhl takovou pitomost. A co se týče současné ankety, tak Vy černobíle dělíte lidi na mladé (tedy chůze, kolo, kolobka) a seniory (tedy seniortaxi – dle mne něčí snaha přihrát někomu kšeft), nic mezi tím. No, jak jsem už psal, až budete mít rodinu a děti, ono Vás to přejde.

Black

I Vy.

Jan Kozohorský

Pokud si představím náklady za jízdy spojené se seniortaxi, vychází mi, že to bude dražší, než je převážet mikrobusy v rámci vnitroměstské linky. Vždyť převážet lidi po jednom nemůže být absolutně ekonomické. Firma si bude samozřejmě účtovat nejen kilometry, ale i čekačky, to by teoreticky vyšla 1 jízda pro 1 seniora, samozřejmě dotovaná městem, na 200-300 Kč. Tomu říkám drahý špás.

jal

Husova- jezdí po okraji čtvrti. I když tam bude jezdit, pochybuji, že by to bylo na bus aspoň co hodinu. Maximálně na malou maršrutku typu http://www.pragueexpress.cz/sprinter.php, které by mohly i do úzkých ulic, v určité hodiny. Podobně Francouzská.

Jan Kozohorský

Ale méně osobních aut MHD právě zařídí, když bude jezdit v krátkých intervalech a bude zajíždět všude, kde je třeba, aby lidé měli dostatečnou alternativu, s dlouhodobým jízdným a hlavně slušnou cenou konkurující autům.

Black

Ještě dodatek, který tady nakousl přispěvatel xyz: Pokud by bylo cílem méně osobních aut v ulicích, tak lidé užívající senior taxi jistě nejsou těmi, co jezdí osobními auty.

Black

Linka na zavolání platí mezi Bílou a Bumbálkou. Minulý rok jsem ji použil

M19

A už jste vyplnil anketu, když jste ten místní?

Jan Kozohorský

K těm zastávkám.. Prosím Vás, popište mi, jak se z Jihu dostanu na Sever. To jsou největší sídliště. Já to zkrátím, nenamáhejte se, nijak. Proto je Kopřivnice město automobilů.

Petr

Z Alšovky na Francouzskou jede linka staci pridat 2spoje a hotovo.

Jan Kozohorský

Jakože z okraje celého sídliště, ze zapadnuté zastávky Alšovka jede 2 krát denně bez logistického smyslu autobus, který pak projede celkem 4 sídliště kolem bez zastavení a staví až na kolonii. Pak projede Korej bez zastavení, to jsou v podstatě 2 sídliště dohromady a až pak jede až nakonec Severu, který taky projede celý bez zastavení. To má do logiky převozu lidí hodně daleko!!!

Petr

A vite proc jezdi bez zastaveni? Jednoduche nikdo nejezdi! Rikal jste ze se neda prejet z jihu na sever ja vam rekl ze se da tak uz konečně nelzete a nevymyslejte si! Kdyz stale dokola melete A tak je treba i to B. Stale neco hanite a nepripoustite ze zajem neni! Ono tech 200 lidi co to odhlasovalo v ankete to opravdu na 22 tisicove mesto nic neni!

Jan Kozohorský

Nestaví, protože neexistují smysluplně navržené zastávky, na kterých by ten bus zastavil a které by byly pro pasažéry přínosem, aby tuto přepravu využívali. Z Jihu na Sever se nedostanu. Tomu, čemu říkáte propojení největších sídlišť, tomu já říkám paskvil a do MHD to má daleko i po přidání spojů. Takže neoznačujte školní autobus jako dopravní spojení pro lidi, kteří mají zájem se přepravovat častěji a smysluplně po městě. Anketu vyplnila ve velkém třeba seniorská skupina, které se to taky týká? Pochybuji. A ano, o paskvil nemusí být zájem, neexistující zastávky, žádná popularizace MHD mezi širokými vrstvami občanů.

Petr

Lide co jezdi autem budou jezdit autem i nadale alespon vetsina! Kdyz se stale rika A melo by i B. Co bude obnaset vybudovani zastavek ( ztrata parkovacich mist + provoz pod okny ) padly i nazory ze by se mohlo jezdit i na Větřkovice. ( nelze vozidla nad 3.5t.+ soukromy pozemek parkoviste!) A je toho mnohem vic. Ve finale bude hrat roli cena ktera bude stejna jako v mezimestskych linkach.

Jan Kozohorský

Na Větřkovice jezdí často hasičská vozidla Tatra, která mají hmotnost v řádech desítek tun, takže to neberu jako argument.

Petr

To je IZS ! Tohle se fakt neda komentovat! Vy berete jen argumenty co vam pasuji . Tohle je ovsem realita!

Jan Kozohorský

IZS váží 50 tun. Kolik váží mikrobus? A pamatuji si, že na přehradu zajížděly i zájezdové autobusy před dlouhými lety. Hledáte jen argumenty proti.