Konzultace k projektu tunelu pod Krušnými horami přilákala 70 firem
Vysokorychlostní jednotka ICE s novým zeleným polepem. Foto: DB
Správa železnic ve středu 15. ledna uskutečnila v Praze předběžnou tržní konzultaci, která se týkala chystaných zakázek na projektování tunelu
Řešil už někdo, že když prokopou tunel, ztratí voda, která zásobuje např. nádrž s pitnou vodou Gotleuba? Kde se vezmou peníze na zavedení vody z nových zdrojů do těch vesnic, kterých se to dotkne.
Asi řešil, ale tunel neslouží jako trvalá drenáž masivu, po dokončení je vše při starém.
Ne. 😀
To bych se divil Voda bude muset z tunelu ven nejkratší cestou.
Když se tunel utěsní, tak voda tunelem nepoteče.
Možná poteče až do Tetčic.
Jde mi o zdroje pitné vody protože jak to tak bývá voda se z vodáren v kopcích najednou ztratí při takto rozsáhlé důlní činnosti.
Nový přívod pro obce bude platit kdo?
Oproti klasickým dolům, které se neutěsňují a voda se čerpá, tady bude snaha o co největší ucpání díry, aby ani v tunelu nic neteklo. Nebo si myslíte, že stavaři a provozovatelé jsou tak blbí, a budou si v tunelu dělat dobrovolně potok a dobrovolně si budou vytvářet korozivní prostředí?
Nejvíce ale tady hrozí, že tunelem můžou přepažit nějakou vodonosnou vrstvu, tunel může vytvořit „podzemní hráz“.
Ano, ale to se nestane, vzhledem ke kruhovemu prurezu a rel. malemu prurezu… a geologicky je masiv s vice pricnymi vrstvami… tedy, spise by prosakujici voda tunel obtekala…
Muzete byt naprosto klidny, tunel budou razit TBM, k zadnemu velkemu naruseni vodnich zdroju nedojde…
Doufejme, že ne.
a v roce 2150 se schází vybrané firmy z tendru studie z roku 2020 . Celkem mělo zájem jen 54 firem z původních 70. Honzík ani Vláda Merta už se nemohli ovšem zůčastnit
Mrzí Vás, že jste to ve vzdělání nedotáhl tak daleko, abyste se mohl plánování osobně účastnit, viďte?
no po ničem více netoužím než se sejít s čočkem a dalšíma elemetama. Např . Čoček je an RSD 17 let. A 17 let je česká výstavba tristní
To je náramnej propletenec. 🤓
A jaká zkratka bude pro Správu železnic uvedena ve VKM (Registr vlastníků drážních vozidel)? V něm ten kód musí být unikátní a SŽ opravdu „patří“ Slovincům. Aktuální (118. edice) z 8. ledna uvádí název a zkratku ještě po staru – SŽDC!
https://www.era.europa.eu/sites/default/files/registers/docs/iu_vkm_publiclist_118_en.pdf
Oni už v Dlážděné něco vymyslí. Třeba SZCR nebo SZCZ. Anebo si ponechají původní zkratku.
České aerolinie si taky ponechaly zkratku ČSA 🙂 .
Protestuji proti užívání zkratky SŽ. I v emailových adresách budou to mít plnými slovy. Až dojde ke změně.
Tak protestujte. Je to vaše právo 🙂
Klid. Nám dnes došel na firmu do datové schránky dopis – ofiko oznámení o změně názvu, kde se píše, že od 1.1. už jen po novém a nikdy jinak – a světe div se, dopis, ačkoliv v PDF, je na starém hlavičkovém papíře, kde je dole uvedeno Správa železniční dopravní cesty… Dopis má datum 15.1.2020. No comment.
My jsme take stare papiry nevyhazovaly, ale spotrebovali je… To fakt byste zahodil tuny nepouziteho papiru… lidi co tu resite?
Stejne tak i sw nemusi byt ihned zmeneny…
Je to hezké. A co naše nedostavěná trať z Vizovic?
Co co?
Tak ohledně dostavby Baťovky jsem před pár měsíci psal na kraj i MD. Úsek Vizovice – Valašská Polanka se jim dostavovat nechce, protože to dle studie (staré již skoro 20 let) nevychází. Vůbec se nebere v úvahu, jaký přelom v dopravě by to ve Zlínském kraji byl. Spěšné vlaky Otrokovice – Zlín – Vizovice – Vsetín – Val. Meziříčí (a po modernizaci do Rožnova) by se staly páteří regionální dopravy v ZK. Údajně se může udělat nová studie, ale až po ukončení modernizaci Otrokovice – Vizovice. Možná to prý potom vyjde jinak. Nyní by se ale na stavbu daly čerpat… Číst vice »
A jak byste si to představoval? Prodloužit tu lokálku od Zlína na východ v původně plánované trase jako elektrifikovanou jednokolejku? Nebo postavit co nejpřímější rychlou dvoukolejku s maximálním využitím původní trasy? Jak ji protáhnout přes zástavbu ve Vizovicích, jak zdvoukolejnit úsek v husté zástavbě přes Zlín a Želechovice? Nebo tam ponechat jednokolejku a zbytek zdvoukolejnit? Zádveřice by se asi daly obejít novou trasou kolem motorestu. Podle mě nic jiného než rychlou dvoukolejku tam nemá smysl stavět, byla by chyba zakonzervovat to dostavbou lokálky s tunelem v původní trase. Jednalo by se o nejkratší trasu na severní Slovensko, navíc přes krajské… Číst vice »
Tak jenom aby to vyšlo.
Stejně by to ale chtělo ještě víc posílit kapacity do zahraničí a zejména získat nějakou další mezi Čechami a Moravou.
Další nebezpečný tunel na obzoru.
Tunel to teprve bude, jen co se vypíše výběrové řízení.
Přál bych si, aby německá účast byla jakous-takous zárukou slušnosti….
Tuneláři obou zemí spojte se!
Což je sice zajímavé, zvlášť s ohledem na to, že bylo předem jasné, že se ta zkratka ujme, ale mimo samotnou SŽ nesměroplatné.
To měla byt reakce na Adama H
Nesměroplatné to může být pro obyčejný lid, ale určitě ne pro web zaměřený na dopravu.
Až mám pocit, že autorem toho nesmyslu jste vy osobně… Můžete se stavět na hlavu, ale nemáte šanci, nikdo nebude pořád dokola vypisovat plný název. Na to jste měli pomyslet, když jste nový název (nevím vlastne proc) vymýšleli.
Zkratka “SŽ” je dle manuálu k označování Správy železnic nepřipustná.
Přesně tak. Nepoužívejte to.
Jo, ale v úředním styku.
Třeba měl na mysli styk jiný….
Souhlas, doplňuji odkaz:
https://www.szdc.cz/-/ze-spravy-zeleznicni-dopravni-cesty-je-od-1-ledna-2020-sprava-zeleznic
a citaci z něj:
„Současně upozorňujeme, že při označení názvu naší organizace lze použít pouze dvě varianty, a to: Správa železnic, státní organizace, a Správa železnic. Žádné jiné názvy, především však používání jakýchkoli zkratek, není dovoleno.“
A když SŽ napíšu, tak co? Bude se na mě zlobit pan Zababa?
Vy si klidně piště, co chcete, ale novináři na webu zaměřeném na dopravu by měli používat oficiální názvy.
Vubec to neni podstatne, mozna spise pro pravniky… ale nechapu, proc vlastne byla ta zmena iniciovana. Me samotnemu se dlouhy nazev nelibil a hlavne se pletl, kdy mezi zeleznicni a dopravni casto lide vkladali „a“…
Nechapu proc je nepripustna zkratka,… To je jako by se nesmelo pro Ceskou republiku pouzivat CR…
Snad teď v „moderní“ době jen Č, ne? 😀 (téměř všichni používaj jako ovečky nové slovo Česko)
Pro koho ti novináři píší články? Pro ouředníky ze SŽ, nebo pro čtenáře? A rozumí čtenáři této zkratce?
Proč je nutné používat dlouhé oficiální názvy? Proč se novináři a i jejich čtenáři musí přizpůsobit nesmyslnému nařízení SŽ? Komu, čemu nebo proč vadí tato zkratka? V Česku (a nejen zde) je zvykem používat místo ustálených názvů institucí a osob jejich zkratky. Proč to SŽ vadí?
V Česku bují strašný uřednický formalismus. Např. tituly. Nebo lecjaké nesmyslné alibistické nařízení z moci úřední, v rozporu se zdravým rozumem. Zákaz zkratky SŽ k tomu patří. Nevidím důvod, proč toto podporovat a podřizovat se tomu.
No jo. SŽ jsou, pokud se nemýlim, Slovinské železnice. Nebo také Slovenské železnice za války.
Můžete se 100x přejmenovat, ale modrogum zůstane modrogumem. A jelikož doteď nikomu zkratky nevadily, tak se obávám, že nákaza se přenáší i na mladší generaci. Už jen ta představa, že tisková zpráva je pomalu zákon…
Potěšíš minimálně Grétu, ono se to nezdá, ale zamořování životního prostředí zbytečnými písmenky, a ono se to při stovkách a tisících dokumentů denně možná nezdá, možná jí zkazili i stáří….a já koukám dělám vlastně totéž, za trest si nedám viržínko!
SŽ praskne zilka? 😀
No dóbře, ale na našich stránkách se přidržíme nově zavedeného výrazu Správa železnic. Sedněte si, Kroupo. 😀
… což je ale naprostá pitomost. Pokud se tohle slovní spojení vyskytne v textu 15x, psát ho pokaždé v plném tvaru text hrozně znepřehlední. Navíc, nemyslím si, že někdo má pravomoc zakázat lidem zkracovat slova.
Garantuji Vam, ze se zkratka SZ bude pouzivat i v internich draznich systemech, protoze neni mozne vsude uvadet cely nazev.
Dáte-li se polní cestou k SZ, nemůžete to minout. 😃
SŽ SŽ SŽ SŽ SŽ
… jesti se neměli pojmenovat spíše jako „Železniční správa“ – „ŽS“ … 😉 … nevím sice, zda je žádoucí mít důraz na „Správě“ a nebo „Železnici“ (?) 😀 … a ano je ta zkratka blízko ZŠ či z.s. … 😐
z.s. – zákeřný spolek?
Spíš zářný. 😐 Tím ovšem není.
To by si teda moc nepomohli…
Železnice Srbije taky existují 🙂
To je hezké, ČEZ nebo ČEPS razí přesně opačný přístup.
Pokud by šlo o mne, já bych navrhl jednoduchý název SKD – Správa kolejových drah. Mimochodem, třípísměnné zkratky u nás mají tradici.
stacilo dat pryc to „dopravni“…
Manuál SŽ platí pro zaměstnance SŽ a jejich kontraktory, pro nikoho jiného závazný není a nemůže být. Btw na Negrelliho viaduktu stále visí mega transparent SŽDC, kdyby si nezakazali zkratku, mohli prelepit DC a byli by in, takhle jim tam bude viset neplatná cedule ještě půl roku.
Pročpak asi? Že by tolik vysmívaná záměna se Slovinci?
Když bych potřeboval toto odlišit, tak volím třeba SŽ-CZ a SŽ-SL. Jakože sorryjako, ale hledáte důvody, ne řešení…
A proč bych já měl hledat řešení toho, že SŽDC přejmenovala?
Víc hlav, víc rozumu.
V SŽ je jméno slovinského státu přece obsaženo.
Ano, urcite to z kontextu nepozname a bydem si myslet, ze nase trate spravuje slovinsky dopravce…
No třeba to bude příjemná změna 😀
SŽ není dopravce, ale holding, jehož součástí je kromě nákladky a osobky i SŽ-Infrastruktura, d.o.o., tedy správce infrastruktury.
Tak to bude holt SŽDS, když to je ta „Dobrá správa“ 🙂
Zase blbě.
http://www.szds.sk., dokonce je to licencovaný dopravce! A na českých kolejích se vyskytuje mnohem častěji než Slovinci.
I když se firma přejmenovala na IG-rail (ještě štěstí, že jezdí po železnici a nemíchají barvy 🙂 ), na svých stránkách má pořád fotky lokomotiv s logem SŽDS.
A vůbec, kdo ví, jestli si přenesli změnu jména firmy i do registru žel. vozidel.
spržel?
V zákoně 367/2019 Sb. tam zákaz používat zkratku není. Pokud je to v nějaké vyhlášce, prosím, dohledejte ji, jinak si můžou na SŽ vpálit svoje nařízení do špic, to mohou aplikovat uvnitř, možná ve smlouvách a možná nebudou dokumenty se zkratkou akceptovat, ale nemají jak to vymáhat. Maximálně soudní cestou v občanskoprávním sporu, ale s tím je asi pošlou někam. Reálně ta poslední věta tedy pro běžného občana je: „Při označování naší organizace prosím používejte jen celý název.“
A co tak „Spržel“? Tam by se dalo i posílat.
Jednodužší bylo SPRD – Správa drah. 😐
Ale sami to používají, například na oznámení o výluce …