Konstrukci regionálních jednotek pro okolí Augsburgu zajistí čeští vývojáři
Elektrická jednotka Siemens Mireo pro Go-Ahead. Foto: Siemens
Dodávka 56 elektrických jednotek od Siemensu pro obsluhu bavorského Augsburgu a okolí bude mít výraznou českou stopu. Na zakázce za
Vždy keď vidím Desiro HC, tak ma napadne, či to takto vymysleli v Nemecku, alebo sa už na tom podieľala česká pobočka, a niekoho napadlo ako najvhodnejšie riešenie oprášiť Krakena…
Na koncepci RRX jsme se podíleli také. Němečtí kolegové byli ale překvapení, když jsme jim ukázali, že něco podobného už jezdilo. Toto uspořádání se ukazuje jako velice výhodné, protože se do druhého patra čelních vozů dá krásně umístit mohutná výzbroj, která pak nezabírá prostor v interiéru. Díky výborným trakčním parametrům (přes 50% adhezní hmotnosti a cca 17kW/t) tak umožňuje vyjezdit velice krátké jízdní doby oproti soupravám s lokomotivou, nebo jiným jednotkám.
Bohužel, v Kotlince se místo fandění technickému vývoji světové úrovně raději hledají „české cesty“ jako pendolíno od ČKD či zázrak ze Škodovky a křičí nacionalistická hesla o fujfuj Zýmencu a „podpoře domácího průmyslu“…
A proto v Německu při výběrových řízeních preferují nová vozidla. A my si počkáme co na nás z těch desítky let jetých šlupek zbude. Nebojte Tomáši, budeme mít Zýmenc i Dývag.
Tak jsme se po 200 letech existence dráhy dostali do fáze, kdy odlišné vagóny bude opět možné spojovat. Skvělé! Tím neberu zásluhy českému týmu, jen mi to přijde úsměvné 😉
Opět? Kdy v minulosti se se dala různá vozidla řídit z jednoho stanoviště?
Téměř každý den to jde vidět. CFL Stadler Kiss a Stadler Flirt DB Regio.
Společně jedou z Koblenz do Trier. DB Flirt pokračuje dále do Mannheim. CFL Kiss jede do Luxembourg.
https://www.youtube.com/watch?v=Id-SPSxiaMg
v čase 6:58
A obe jsou ovladane jednim ridicem z jednoho stanoviste ????
Nejsem si jist jestli řidičem, viděl bych to spíš na lokführera či triebfahrzeugführera. 😁
Ein zug, Ein lokführer!
V dobách, kdy se spojila lokomotiva a libovolný počet vagónů.. jestli ještě pamatujete.
Tak samozřejmě ono je spojovat a spojovat. „Odlišné“ řady 451 a 452 (s původním označením) to všechno uměly už v 70. letech 🙂 Jinak to u nás prakticky nebylo potřeba, elektrických jednotek bylo pár typů co se v podstatě navzájem nepotkávaly a motorové jednotky jsme prakticky neznali…
Ano. Kdyz se chce, umi na dvojclen jezdit rada 740 s radou 742. Jde udelat i 742 + 749/751/752….ale nebyl to standart z vyroby.
Úsměvné to možná přijde, ale musíte si uvědomit, že dříve se spojovala vozidla pouze po mechanické stránce. Žádné spojování trakce, pouze omezené řízení, v podstatě žádné IT, diagnostika apod. Spřáhla jsou tak jako tak stejná, trošku oříšek spočívá ve sjednocení řídících systémů. Některá vozidla už toto umí (např. Kiss a Flirt). Na Augsburgu to snad zvládne i Mireo s Desirem HC.
V USA se běžně používá vícenásobné řízení navzájem spojených různých typů lokomotiv různých výrobců už desítky let, takže Evropa zase objevuje Ameriku…
Vícenásobné řízení je i v Evropě běžná, známá věc, která se normálně používá. Spojení jednotek včetně všeho IT (informační systémy, internet, kamery, hlášení …), řízení a diagnostiky je přece jenom o level výše.
Vyborna zprava, je fajn slyset, ze ceska pobocka v ramci Siemensu dostane takovou odpovednost a duveru.
Pokud se nemýlím, přímo česká firma (VÚKV) se už v minulosti podílela na konstrukci zahraničního vozidla (Stadler RS1) …
Nejenom VUKV, ale i konstrukční kancelář Stadlera se ve velkém podílí na Flirtech a tramvajích.
Souhlas, ale VÚKV byla původně čistě československá (resp. česká) „firma“ v Československu samostatně vzniklá, nikoli vzniklá už jako součást nějakého zahraničního koncernu, který v Československu (resp. v Česku) něco nějak získal a „odsunul“ tam nějakou svoji činnost.