Konkurence ve Vídni houstne. Wizz Air přidává další letadlo a šest nových tras
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Maďarská nízkonákladová společnost Wizz Air chystá další posílení svého provozu ve Vídni. Do rakouské metropole přidá od prosince už šestý
Austrian po krachu AirBerlin zdrazil spoustu tras…napriklad do Curychu pripadne Zenevy se dalo letet za 80euro, po krachu AirBerlin ceny stouply na minimum 200 euro…
Takze za me ma Wizzair velke plus…at podusi Austrian
Austrian brečí, přitom konkurenci ve Vídni potřebují jako koza drbání. Ceny jejich letenek jsou naprosto úděsné. Občas musíme jako firma koupit letenky Vídeň – Praha či Vídeň – Mnichov, kde mají Austrian v zásadě monopol, a vlastně nikdy se nedostaneme pod 8 tisíc Kč za zpáteční let. To je na tak krátké vzdálenosti a relativně malá letadla šílená pálka, když přes půlku Evropy se dá dnes létat za polovinu. Když trochu odbočím od původního tématu, tak je zde bohužel vidět pomalý rozvoj VRT, kdy přesně takovéto vzdálenosti jsou pro VRT vhodné. Kdyby byla Praha – Vídeň za 2 hodiny z… Číst vice »
Kolik lidí se denně přepravuje mezi Prahou a Vídní, aby se využila kapacita vlaků VRT a kolik z nich bude ochotno platit příplatek za VRT?
Celkem dost, Austrian točí denně většinou 5 rotací a lety jsou zpravidla plné, co mám zkušenost.
5 rotací letadel je zhruba kolik cestujících, 1000? Pro vlak VRT, kdyby se rozhodla polovina, kolik je to vlakových spojů, asi jeden!
Mno Pendolíno by nestačilo, tam se vejde 330 lidí, musely by jet zdvojeně, aby to byl asi jeden vlak.
Pak je tady několik desítek autobusů denně a totálně zasekaná D1. Ani „invazní armáda“ neprojela. Z toho by se taky dalo ukrojit, což? Jeden z 10? To máme asi tak 3000 lidí denně z automobilů. Plus ti, kteří už dneska vlakem jezdí. No a najednou jsme u toho, že vypravíme vlak co hodinu, ve špiče po půlhodině.
A jakou jízdní dobu by vaše firma považovala za hraniční, kdy byste si řekli: „na letadla kašleme, vlaky jsou O.K.“ Obě vámi zmíněné relace se dnes jezdí za zhruba 4 hodiny.
tak jestli ty lety tocite v jednom nebo ve dvou dnech , tak je to bezna cena kdekoli po svete.
levne letenky dostanete (az na vyjimky) u klasickych dopravcu jen u 3 a vice dennich letu, pripadne pri splneni saturday rule.
A z jakého důvodu tohle stále funguje, tři dny atd? Mnohdy uz mi nad tim zůstával rozum stát, proc me tak vehementne odhaneji ke konkurenci.
a proc by to jeste nefungovalo? naopak – to je naprosto dokonaly model, ktery umoznuje turistum litat za levno, a tem, co potrebuji litat treba kvuli praci, za draho, a dotovat nam normalnim lidem, litani 🙂 v podstate model prodeje letenek je vceku ukazkovy pripad toho, jak funguje nabidka a poptavka a jak maximalizovat jeji stretnuti. kdo potrebuje letet v dany cas, a leti tam a vecer zpatky, typicky neni turista , ale je to pracovni cesta – tam je vetsinou budget vetsi. tak proc ho nezkasnout. no, a kdo leti na vikend, je vetsinou „chudy“ turista – takze proc… Číst vice »