Letecké společnosti Letectví Letiště

Konkurence ve Vídni houstne. Wizz Air přidává další letadlo a šest nových tras

Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport

Maďarská nízkonákladová společnost Wizz Air chystá další posílení svého provozu ve Vídni. Do rakouské metropole přidá od prosince už šestý airbus a spustí šest nových linek.

Díky novému letadlu A321 spustí Wizz Air nové linky z Vídně do Neapole, Brém, Alicante, Kišiněva, Osla a Porta, současně navýší i počty letů do Eindhovenu a Tel Avivu. Letenky jsou již v prodeji.

„Oznámení podtrhuje náš neustálý růst ve Vídni, který podporuje cestovní ruch a vytváří více pracovních míst,“ řekl šéf Wizz Air Jószef Váradi. Firma podle něj chce přepravit ve Vídni tři miliony cestujících ročně. Wizz Air bude od konce roku nabízet z Vídně celkem 38 linek.

Nízkonákladové společnosti se dlouho Vídni spíše vyhýbaly, loni nastal ale jejich velký boom. Wizz Air vstoupil na trh loni v červnu, kromě něj létá z Vídně v segmentu low cost dopravců také Level a Laudamotion.

Velká konkurence vede k poklesu cen letenek i zisku některých dopravců: na problém s cenovou válku upozornily při poslední prezentaci výsledků domácí Austrian Airlines.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Adam
Host
Adam

Austrian po krachu AirBerlin zdrazil spoustu tras…napriklad do Curychu pripadne Zenevy se dalo letet za 80euro, po krachu AirBerlin ceny stouply na minimum 200 euro…

Takze za me ma Wizzair velke plus…at podusi Austrian

Panoramix
Host
Panoramix

Austrian brečí, přitom konkurenci ve Vídni potřebují jako koza drbání. Ceny jejich letenek jsou naprosto úděsné. Občas musíme jako firma koupit letenky Vídeň – Praha či Vídeň – Mnichov, kde mají Austrian v zásadě monopol, a vlastně nikdy se nedostaneme pod 8 tisíc Kč za zpáteční let. To je na tak krátké vzdálenosti a relativně malá letadla šílená pálka, když přes půlku Evropy se dá dnes létat za polovinu. Když trochu odbočím od původního tématu, tak je zde bohužel vidět pomalý rozvoj VRT, kdy přesně takovéto vzdálenosti jsou pro VRT vhodné. Kdyby byla Praha – Vídeň za 2 hodiny z… Číst vice »

Ondra
Host
Ondra

Kolik lidí se denně přepravuje mezi Prahou a Vídní, aby se využila kapacita vlaků VRT a kolik z nich bude ochotno platit příplatek za VRT?

Pete
Host
Pete

Celkem dost, Austrian točí denně většinou 5 rotací a lety jsou zpravidla plné, co mám zkušenost.

Ondra
Host
Ondra

5 rotací letadel je zhruba kolik cestujících, 1000? Pro vlak VRT, kdyby se rozhodla polovina, kolik je to vlakových spojů, asi jeden!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno Pendolíno by nestačilo, tam se vejde 330 lidí, musely by jet zdvojeně, aby to byl asi jeden vlak.
Pak je tady několik desítek autobusů denně a totálně zasekaná D1. Ani „invazní armáda“ neprojela. Z toho by se taky dalo ukrojit, což? Jeden z 10? To máme asi tak 3000 lidí denně z automobilů. Plus ti, kteří už dneska vlakem jezdí. No a najednou jsme u toho, že vypravíme vlak co hodinu, ve špiče po půlhodině.

Martin V.
Host
Martin V.

A jakou jízdní dobu by vaše firma považovala za hraniční, kdy byste si řekli: „na letadla kašleme, vlaky jsou O.K.“ Obě vámi zmíněné relace se dnes jezdí za zhruba 4 hodiny.

Jen tak
Host
Jen tak

tak jestli ty lety tocite v jednom nebo ve dvou dnech , tak je to bezna cena kdekoli po svete.

levne letenky dostanete (az na vyjimky) u klasickych dopravcu jen u 3 a vice dennich letu, pripadne pri splneni saturday rule.

Butrusik
Host
Butrusik

A z jakého důvodu tohle stále funguje, tři dny atd? Mnohdy uz mi nad tim zůstával rozum stát, proc me tak vehementne odhaneji ke konkurenci.

Jen tak
Host
Jen tak

a proc by to jeste nefungovalo? naopak – to je naprosto dokonaly model, ktery umoznuje turistum litat za levno, a tem, co potrebuji litat treba kvuli praci, za draho, a dotovat nam normalnim lidem, litani 🙂 v podstate model prodeje letenek je vceku ukazkovy pripad toho, jak funguje nabidka a poptavka a jak maximalizovat jeji stretnuti. kdo potrebuje letet v dany cas, a leti tam a vecer zpatky, typicky neni turista , ale je to pracovni cesta – tam je vetsinou budget vetsi. tak proc ho nezkasnout. no, a kdo leti na vikend, je vetsinou „chudy“ turista – takze proc… Číst vice »

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll