Konkurence pro TGV? Italové chtějí jezdit ve Francii se svými rychlovlaky
Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra
Monopol francouzských státních drah SNCF na rychlovlaky po celé zemi může brzy skončit. Vůbec poprvé požádal o přístup na vysokorychlostní
No ale vlaky jsou to teda pěkný. To jsou aspoň vlaky.
S tím monopolem SNCF bych si nebyl tak jistý, už nějaký ten rok jezdí po francouzských VRT Eurostar, Thalys a DB. Jinak by mě zajímalo, proč nemá SNCF se svým TGV přístup na italskou VRT na trase do Milána?
Eurostar = firma s podílem SNCF, to samé Thalys, DB jezdí ve spolupráci se SNCF.
Ano SNCF v těch firmách má podíl, přesto se jedná o samostatné dopravce. Proto mi Vaše formulace o monopolu SNCF nepřišla šťastná. Neznalý čtenář by si mohl domyslet, že po francouzských VRT se prohánějí pouze vlaky s logem SNCF a Thello by byla první vlašťovkas… I tak by se dalo Vaše podání interpretovat.
Socialismus francie potrebuje konkurenci jako prase drbani, ocekavam po vstupu konkurence nekonecnou stavku sncf
konkurenci jiným socialismem? 🙂
I konkurence molochem stvořeného socialisty může zvýšit motivaci a tím i služby/efektivitu obou molochů, nebo ne?;) Trenitalia se na VRT opravdu snaží víc od nástupu Itala – předtím bylo jízdné vyšší, služby horší, jezdilo se často úspornou rychlostí alá DB atd. … A zvýšenou motivaci (oproti konvenčním tratím) bude mít pravděpodobně i na francouzskych VRT…
Tak DB potřebuje tu konkurenci jak sůl. Asi nejdražší jízdné v Evropě (určitě v top 3). Služby i v ICE nejsou nic moc a jezdí se, jak jsem vzpomínal, úspornou rychlostí (když nepočítám Sprintery, tak průměrná rychlost „klasických“ ICE Berlin – Mnichov je srovnatelná s Pendolinem Praha – Ostrava.
Ano italskym ten je trosku volnejsi jak francouzkej to je urcite pravda😁
Ale francouzi to zase pres nejakou klicku ubrani prece nebudou kvuli komusi z evropy chodit do prace a pracovat
S takovým trendem a konkurencí by se po Evropě mohlo dát více a použitelněji cestovat vlakem místo létání. U nás tedy napojení na evropské VRT nemáme, takže v kráteru klid. 🙂
No vyzkoušet italskou kvalitu cestování ještě máte i v ČR. Vlaky mezi Mnichovem a Prahou jsou kvalitou pověstné.
Alex byl pověstný dávno před akvizicí Trenitalie, ta jim naopak půjčila pár vyřazených vagónů, které kvalitou převyšují ty německé a hlavně jim lepí problémy s řazením… A management firmy fakt není italský… V Itálii jsem se s Alexí (ne)kvalitou interiéru nikdy nesetkal, i velmi staré panťáky a Fiaty na lokálkách mývají interiér lepší (byť zvenčí to vypadá hůř), o dálkových vlacích nemluvě…
To opravdu není vhodné srovnání. A zrovna tady na té trase žádná (železniční) konkurence není.