Konečně: Oprava budovy nádraží v Budějovicích může začít, vyjde na 600 milionů
Nádraží České Budějovice před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Neustálé odklady jsou snad u konce. Centrální komise ministerstva dopravy, která schvaluje každý velký dopravní projekt, dnes odsouhlasila velkou rekonstrukci
Hmm, a co podchod mezi vlakovým a autobusovým nádražím? Jinak rekonstrukce smysl dává, neexistuje nic co by perspektivně oslabovalo význam tohoto nádraží. Jen by se tvůrci zpráv měli podrobit vyšetření zraku, když nevidí, že i současný výstup je k Lannově třídě.
Tu poznámku adresujte SŽDC, je to citace jejich vyjádření.
Ale ten nový bude blíže k Lanovce, nejspíš někde v místě dnešní restaurace. A z té chodby, která ho spojuje s hlavní halou udělají nejspíše nákupní galerii. Proto potřebují, aby tudy procházelo co nejvíce lidí.
Stejně jako když postavili autobusové nádraží na střeše obchodního centra. Když bylo autobusové nádraží přízemní, byl venku člověk hned. Teď trvá 5minut, než se odsud vymotá. Že třeba chvátá do práce, to nikoho nezajímá.
Pro J. Čechy vyhozené peníze. Proč? Nejmenší rozsah veř.dopravy, v nedávné době kraj odmítl smysluplnou integraci. Museli by tam postavit i normální autobus.nádraží. Důraz na individuální dopravu, bez ohledu na její důsledky. Nedobré vyhlídky…
„Důraz na individuální dopravu, bez ohledu na její důsledky.“ Týjo, tak to se tam zcela jistě přestěhuje DFens!
https://www.k-report.net/discus/archiv2013/28/Integrovany_dopravni_system__IDS_-242981.pdf
„Hlavní vchod bude nově směrem k Lannově třídě“
Co si pod tím mám představit? Hlavní vchod je stále tam, kde byl od stavby budovy zamýšlen a těžko se bude někam přesouvat. Že lidé chodí dovnitř i východem u příjezdů je sice pravda, ale to není hlavní vchod.
Doufám i ve výměnu současných stánků s občerstvením. Jejich vzhled i nabídka je dost mizerná, v tom u stěny směrem k ulici je často i dost otrávená obsluha.
Co vím tak veškeré stánky co jsou uvnitř končí nejpozději se začátkem rekonstrukce a pak se s nimi asi nepočítá (info od známé co dělá ve stánku směrem k ulici :D)
Jojo, 200 melounů… To bylo ještě z doby, kdy to připravovaly České dráhy, které holt musely se státními prostředky hospodařit s péčí řádného hospodáře. To DS SŽDC (nově DSŽ) nemusí. Proč taky, když z cizího krev neteče?
Měli by taky protáhnout podchod k nástupištím skrz na druhou stranu nádraží, obejít ho trvá deset minut.
To jo, jenže přímo naproti podchodu je fabrika. Takže buď stočit k Vrbenské ulici, nebo k Plynárenské anebo udělat obě větve. Mno v Praze na Hlavník se proti protažení podchodu zvedla vlna arugentů, vč. toho, že tama nikdo stejně chodit nebude, akorát studenti.
Ve studii CB Station development se počítalo s podchodem i pod nákladovým nádražím s výlezem někde vedle firmy Head, s tím, že by tam vzniklo i parkoviště.
Jinak v severním křídle byla policie již dříve, po jejím opuštění se tam ubytovali bezdomovci. Po zabezpečení objektu tam pak vlakový personál měl nocležny.
Také využiji příležitosti a vznesu trochu off-topic dotaz: Ví někdo, proč se tak protahuje výběrko na rekonstrukci budov nádraží v Berouně?
Původně se mělo začít stavět už snad v červenci, naposled SŽDC slibovala září. Ale ve věstníku veřejných zakázek od června svítí „probíhá vyhodnocování zakázky“.
Protože se jedna firma odvolala.
Díky moc za info! Tak snad to nebude znamenat nějaké výrazné zdržení, ta rekonstrukce je opravdu potřeba.
Když už je řeč o CK MD, tak se zeptám teď trochu mimo. Pokročilo již nějak jejich rozhodování ve věci tunelu do Berouna? Už to nějaký ten týden je a stále ticho po pěšině. Nebo se snad hodlají rozhodovat delší dobu, než se dělala ta nevím kolikátá už v pořadí studie?
Co se vleče, neuteče 🙁
Vzhledem k plánovanému otevření tunelu kolem roku 2045 je tyden sem, týden tam úplně jedno, ne? 😉
No pokud se to odsouhlasí, tak to vcelku jedno je, ale nevím, kde berete takovou jistotu, že se to skutečně odsouhlasí.
Mohl by se vrátit i Kafemlejnek
https://m.budejckadrbna.cz/drbna/drbna-historicka/24803-drbna-historicka-kafemlejnek-nazdarek-nebo-babicka-pred-deseti-lety-byla-od-nadrazi-odvezena-lokomotiva-310.html
Ta fotka je asi 10 let stará a to nádraží vypadalo ještě luxusně.
Za posledních deset let se minimálně dvakrát otloukala odfouklá venkovní omítka, aby lidem nespadla na hlavu.
To máte pravdu, v archivu nám aktuální Budějce nějak chybí. Ještě dnes zkusím vyfotit nějaký vypovídající detail.
A není fotografování nádraží zakázané 😉
Bylo. A bylo zakázáno fotografovat na nádraží, nikoliv fotografovat nádraží. Tedy fotograf musel stát tak, aby nebyl na nádraží, a poté už mohl fotografovat nádraží.
Ale nejlépe to zamaskovali v Rusku. Každé nádraží vás odkazuje do anglického města jménem Vauxhall.
Ke kafemlejnku jsem doplnil dvě fotky z dneška.
A díky za ně. Nejen že z toho opadává omítka, ony opadávají i cihly 🙁