Konečná pro kamiony v CHKO Beskydy, během zimy musí objížďkou přes Jablunkov

Silnice I/56 ve směru na Slovensko přes Beskydy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSilnice I/56 ve směru na Slovensko přes Beskydy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Opatření navazuje na letošní zprovoznění obchvatů Frýdku-Místku a Třince.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Tento zákaz je už roky. A v zimním období podle sjízdnosti silnice měly kamiony na tuto cestu zákaz jízdy. Takže žádná novinka.

zdenek

Fajn, ale jejich problém byl v tom, že to nějak neuměli vymáhat, ten zákaz.

David

Škoda, že se nepovedlo prosadit čtyřpruh přes jablunkovský průsmyk. Po dostavbě D3 na Slovensku bude chybět.

jal

Nebude.

jal

Vy jste sice z Beskyd, ale ty nejsou jen v okolí Lysé hory.
Takže mapa i realita říká, že druhá půlka čtyřpruhu přes Jablunkovský průsmyk existuje v podobě slovenské D3 a polské S1 přes Zwardoń. Tudíž není třeba stavět na našem území další pruhy.

Jediné, co je třeba postavit, je dokončení D3 na Slovensku.

David

S tímto názorem z dlouhodobého hlediska nemohu souhlasit. D49 jako kapacitní trasa na Slovesnko je v nedohlednu. Když si dám do navigace trasu Olomouc – Žilina, tak mi najde nejrychlejší trasu přes Jablunkov. Po zprovoznění D35 bude trasa Praha – Tatry vycházet nejlépe po D11/D35/D48 přes Jablůnkov. Traaa přes Bumbálku jen pro dobrodruhy.

jal

„budú pridané posilové vlaky Ex 242 a Ex 243 „MS HOKEJ“

Samozřejmě, že použijí i všechny možné silnice podle místa bydliště.

Zkuste si koupit ODIS celodenku a koukněte i jinde, než na 1/56. Ta se svými pár kamiony opravu není nejdůležitější silnice v Beskydech, natož hlavní tah na Slovensko.

jal

Přes hranice přes J. průsmyk převažují polské kamiony nad os. auty. Bez obav, pár os. aut navíc z budoucí D35 se vejde.

Vrták

Než se dodělá D35, tak do té doby už bude hotový úsek D49 Hulín – Fryšták, takže mám obavu, že většina tranzitu od D35 se bude chtít procpat nejkratší cestou na SK D1 přes Vizovice-Horní Lideč a Púchov, o tranzitu z D1 od Brna ani nemluvě.

jal

Proč by proboha měli jezdit přes Polsko z Ostravy do Žiliny ?
Z Polska je na na 1/11 tak 80% kamionů. Z D1 a S52 / D48. Těch pár Hyundai Kia se mezi nimi ztratí.
A ty jedoucí z /do Polska už dnes ve stále se zvyšujícím počtu se do ČR nepodívají, protože D3 a S1.

Patrick

Ja som to pochopil tak, že medzi Čadcou a Bielsko-Biala vedú dva pruhy cez Ziwiec a dva cez Český Tešín, takže spolu štyri

jal

Konečně jeden, co má v hlavě mozek.

MHD

Tyto případy by chtěly kontrolní kamery. Porovnat s databází automobilů a pro všechny nad 12t poslat výzvu k vysvětlení. Pokud se situace rozumně nevysvětlí, tak pokuta.
Užitečnější využití kamer, než měření rychlosti.

Jiří Kocurek

Dřevo. Jenže lesácká Tatra s oplenem má daleko lepší průchodnost terénem, vždyť ty lesní cesty… ano, holý led. Je to Tatra.

M19

Tak mi ocitujte onu definici ze zákona. Policie vydává nařízení? Existuje Nařízení vlády, žádné Nařízení Policie ČR neexistuje.

jal

Oklika – je otázka, pro koho. Pro ty, co míří směr Bratislavu od FM- ano. Pro ty co jedou přes Žilinu na východ je to z od FM blíž „oklikou“ a na našem území i rychlejší.

Ovšem ti, co by jeli až do Bratislavy z Ostravy, nemají důvod jezdit tím směrem, ale použijí D1.

jenki

Když do kalkulace zahrnete dopravní katastrofu u Brna, tak D1 ani omylem.

Pavel

On asi myslel slovenskou D1, tzn. nejdříve přes Jablunkovský průsmyk až do Žiliny a potom po D1 podél Váhu až k Bratislavě. Ale nechci mluvit za cizí.

jal

Ne, z Ostravy je to kratší po naší D1.

A je víceméně jedno, jestli po cestě někdo uvízne u Brna nebo u Kysuckého Nového Mesta.

Jiří Kocurek

Bratislava-Ostrava je výrazně kratší po 1/57 a po dálnicícch na ni. Nejsou tam velké kopce, v podstatě je to pořád podél vody.
Druhá možnost je I/55 a přes Holíč. Pořád se vyhnete průseru u Brna, jen se nevyhnete průseru v Přerově, Hradišti a Veselí, ale to je prašť jak uhoď.

S dodávkou, dvounápravovou šestitunkou se to dá i v zimě přes hory. Kamion má typicky 5 náprav, ale jen 1 je hnaná, to je na sněhu problém.

jal

Jak by se mělo projevit? Na situaci v Jablunkovském průsmyku nemá žádný vliv.
Daleko větší vliv bude mít dokončení S1 v r. 2025. Z 1/11 zmizí další kamiony.

Ic540

Opatření dobré asi…👍

Řidiči však budou mít radost když se něco sekne do kopce v Mostech u Jablunkova na obchvatu. Kolona pak bývá až po Hnojnik i dále se stojí na D48…😃

Na další zahuštění hustého provozu mezi Čadcou a Žilinou raději nemyslet. Tam je problém 6 dní v týdnu někdy nonstop celý týden…😱

jal

Vy se domníváte, že tam jezdí kamiony jen pro automobilky?

Koukněte na mapu, odkud vedou dálnice a rychlostky, ze kterých jede veškerá zátěž v úseku Žilina – Čadca.

jal

„mají horský hřeben bez pořádného silničního spojení.“
Píšete nesmysly, že není pořádné silniční spojení. Je z Nošovic po čtyřproudu a rychlostce na Slovenskou D3. U nás problém není , z Nošovic je do Kia v Žilině blíž po 1/11.
Problém je jen v úseku Čadca- Rudina.
Koukněte na tu mapu.

Vlak

Já nemusím koukat do mapy, já tady bydlím a jezdím tudy. V Hrádku se čtyřpruh zužuje na dvoupruh a pouze ve stoupání ke státní hranici jsou pruhy tři. Díky kvalitě našich stavitelů silnic a dálnic je dvoupruh minimálně 8 měsíců v roce v opravě a přenosnými semafory řízený provoz střídavě v jednom pruhu. My, kteří známé místní komunikace, se těm zácpám umíme vyhnout. Cizí jsou chudáci a kamióny mají smůlu úplně. Poděkovat můžete bývalému starostovi a bývalému zastupitelstvu Hrádku, kteří neústupně hájili své pozemky a také zeleným aktivistům, kteří na plánovaném obchvatu se čtyřmi pruhy objevili chráněnou rybičku, kterou kromě… Číst vice »

jal

Starosta má vliv na kvalitu práce silničářů?
To je všude, že když se na silnici pracuje, jsou kolony.
Já tam taky jezdím a problém nemám.
Většina os. dopravy končí nejpozději na sjezdu v Jablunkově a nahoru převažují kamiony. Bez problémů se vejdou.
Problémy mají až u KNM.

Kubrt

Když se před nějakými 18 lety řešilo umístění HMMC právě v Nošovicích, mluvilo se o modernizaci a elektrifikaci celého trojúhelníku Ostrava – FM – Český Těšín právě s vazbou na Kiu. No a dnes vidíme, co z toho se realizovalo. Nehovoře o stavu hlavní tratě do Žiliny a paralýze uzlu Žilina.

PetrD

Česká strana není (už) problém, problém je hranice se SK(od Čadce) až do Žiliny.

Václav

Problemem je semafor v Kysuckem Novem Meste, ktery ma behem dopravni spicky prilis kratky interval. Cekal jsem tam 40 minut a to tam nebyla nehoda ani prace na ceste – pouze 1 semafor.

roman

Těch problémů je mnohem více. Jediné řešení je dálnice D3. Bohužel ta bude hotová až po roce 2030.

Pezos

Neřekl bych, že je to příliš krátký interval. Ale stylem, kterým se běžně kamiony rozjíždí (a.k.a řidič musí odložit mobil, počkat, než ten před ním poodjede alespoň 20 metrů a pak se teprve pomalu rozjede), to stejně zaručí kolony. A zároveň za druhou polovinu intervalu na zelenou projede se štěstím pět aut. Úplně stejně to vypadalo v Čadci, než se dokončila tamní úsek D3.

Jiří Kocurek

Ono tam není moc o co stát, přes Bumbálku je to samá zatáčka a prudké stoupání/klesání, navíc sakra dlouhé, takže brzdy odcházejí. Okolo Pančavy druhé kolo cestou z Makova do Púchova.

SYN

Takže ev. možno Frenštát-Rožnov-Bumbalka?
Jinak ta cesta do kopce na Bumbalku by si zasloužila aspoň jeden kousek 200m stoupacího pruhu… chytit tam pomalé vozidlo je kruté…

Jiří Kocurek

Snad jen na Horní Bečvě a tam už je kolem přehrady, dál pak až po odbočku na Bílou. Od téhle obočky až na Bubálku je takový svah, že na třetí pruh není místo.

Jiří Kocurek

To jsem si přečetl. Ale i tak je lepší, když tam v zimě ubydou kamiony – což bylo gró mého příspěvku.