Konec zkušebního provozu. Do systému PID míří postupně 38 nových RegioFoxů

Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy

Prvních deset jednotek bude jezdit mezi Prahou, Rudnou, Berounem a Rakovníkem.

České dráhy nasadily v rámci Pražské integrované dopravy (PID) zatím šest nových jednotek 847 RegioFox od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Postupně jich bude během dvou let v kraji jezdit 38.

Tratě Rakovník – Beroun a Praha – Rudná u Prahy – Beroun byly loni v srpnu prvními, kde nové jednotky začaly jezdit ve zkušebním provozu. Postupně jich na obou tratích bude jezdit deset. Nyní je na nich nasazeno po konci zkušebního provozu šest (čísla 004, 005, 008, 018, 019 a 020). „Nejstarší“ jednotky jsou nyní v Polsku, kde probíhají finální úpravy.  Jezdí v barvách PID.

„RegioFoxy postupně ve středních Čechách i jinde nahrazují již dosluhující vozidla řad 809, 810 či 814. Ve Středočeském kraji jsme už ukončili zkušební provoz. Vozidla, která se mu podrobila, odjela do Polska k finálním úpravám podle schváleného typu a místo nich jsme aktuálně nasadili šest ‚Lišek‘,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Na které další tratě půjdou další RegioFoxy jako první, není ještě definitivně jasné. Nové jednotky se mají objevit například na trati z Kralup do Kladna nebo ze Zdic do Příbrami.

Plánované nasazení vlaků ve Středočeském kraji. Foto: Středočeský kraj

Pro cestování na neelektrifikovaných tratích jde o zásadní zlepšení komfortu. RegioFoxy jsou vybaveny například palubní wi-fi, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, a interiér souprav je klimatizovaný. „Vlak s kvalitním vypružením podvozků navíc nabízí mnohem klidnější a pohodlnější jízdu než dosluhující motoráky,“ dodal Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

V průběhu tří let bude ve Středočeském kraji nasazeno celkem 38 nových vozidel RegioFox, které výrazně omladí vozový park. „Jeho rozsáhlá modernizace vyplývá z dodatku prodlužujícím stávající smlouvu s Českými drahami na regionálních tratích o pět let, který se povedlo jednomyslně schválit na březnovém zastupitelstvu,“ doplňuje Petr Borecký, radní pro dopravu ve Středočeském kraji. Součástí velké modernizace bude i nasazení 34 modernizovaných motorových vozů Stadler RegioShuttle.

Nebudeme dopravní skanzen. Nová smlouva ČD a Středočeského kraje řeší 62 novějších motoráků

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Praze a středních Čechách, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Kraji Vysočina.

Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyPrvní jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPrvní jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyPrvní jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraJednotka 847 v Berouně. Foto: České dráhy
Tagy 847 České dráhy PID Pražská integrovaná doprava RegioFox
91 komentářů