Konec zkušebního provozu. Do systému PID míří postupně 38 nových RegioFoxů
Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy![Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/RegioFox-PID.jpeg)
![Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/RegioFox-PID.jpeg)
Prvních deset jednotek bude jezdit mezi Prahou, Rudnou, Berounem a Rakovníkem.
A není rozumější tratě elektrifikovat?
To je běh na dlouhou trať, zatímco nahradit 814 na vytížených tratích je žádoucí dřív, než za několik dekád.
Je, ale to už říkal „nepřítel“ železnice. Lišáci jso tedy dočasné řešešení (snad ne na 23 let). Hlavně aby objednatel nezapomněl objednat včas dost Panterů.
Stará, zanedbaná a nevytížená trať tam kde je dálnice a lidé mají alternativu. Přitom na tratu Praha – Vrané – Čerčany by to byla revoluce která by tam natáhla víc lidí. není tam dálnice a silnice jsou zasekané a na dojíždění do Prahy má trať největší potenciál z celých středních čech
Nevím, proč kraj dlabe na dolní pacifik (zkuste se zeptat na předvolebním mítinku), ale hrbatá rozhodně není trať, o kterou by nebyl zájem a na kterou by se mělo kašlat. Ty silnice jsou zadrbané po celé Praze a okolí, existence dálnice není žádný argument.
Samotnýmu by se mi vylepšení dolního Pacifiku docela hodilo. Jako důvod, proč není pro kraj zajímavej, bych tipoval odlehlost zastávek. Vlak v centru tam má z větších až Týnec, kterej je skoro dostupnější horem, Jílové má nádraží úplně v háji pod kopcem, Hradištko v háji za řekou od Pikovic, zastávky šikovně mají jen menší obce. Taky je to furt hodně chatová oblast (i když trvale žijících přibývá, nicméně furt jsou to rodinné domy, málokdy aspoň řadovky, nic hustého, šikovného k obsluze VHD). Jasně, je to, jak to tak u dopravy bývá, v nemalé míře sebenaplňující proroctví, ale celkem chápu preferenci… Číst vice »
Na 6988 a 6989 nadále 809. Na elektrifikované dvoukolejce.
Praha – Vrané – Čerčany konečně kdy?
A další článek, zatím co já se opět vezu z Nučic Regionovou.
Udělá se něco se stíháním jízdních dob? Fox absolutně nezvládá jízdní řád Rakovník-Beroun (dlouhé prostoje v zastávkách). Pokaždé co jede je minimálně 10 minut zpoždění.
Je to opravdu tim vlakem (mysleno tou soupravou co jezdi po kolejich)?
Nestíhá regína. Fox nevím, ten většinou netrefím, ale vždycky to rozj**e Arriva (rychlík), která nejede nikdy včas, takže potom má všecko zpoždění. A protože je (na Smíchově) obrat 5 minut, přenáší se i zpátky. Do dneška nechápu, který umělec vymyslel to, že bude rychlík jezdit přes Rudnou (i když je to motorák, přes Řevnice by tam byl rychleji)…
Pardon, on píše o jiné trati. Příště budu muset líp číst. Klidně ten příspěvek smažte. Dík
Arriva asi 2x za den přes Řevnice jezdí. Ale při té kapacitě a výluce Beroun-Karlštejn to tam není moc kam procpat.
Ano, regionova stíhá většinou v pohodě (záleží na křižování), ale Fox to nějak nezvládá a v zastávce pokaždé stojí dvojnásobek času oproti regionově.
Jako svezení docela fajn, ale ta hlučnost venku? Tuhle stál Fox na Smíchově, zrovna jsem telefonoval kdyz jsem kolem něj procházel a najednou zjistím, že volajícího vůbec neslysim 😀
Jen taková drobnost, denně jezdí většinou 3-4 jednotky a na více než polovině spojů jsou stále Regionovy. Jednotka 008 zároveň ještě nezasáhla do provozu s cestujícími.
Není náhodou při srovnání ten starší žralok lepší? Např. ten venkovní hluk?
Moc nechápu to, že by měly jezdit z Kralup do Kladna. Ta trať je provázaná oběhově s tratí z Kladna do Prahy. 90% všech vlaků je přímých z Kralup do Prahy.
Bude to znamenat v rámci zvyšování kvality cestování pro všechny nucený přestup? 👎
Kralupy – Kladno je úplně jiná trať než Kralupy – Praha a Kladno – Praha. Kralupy – Praha budou jezdit nové RegioPantery a Kladno – Praha se aktuálně rekonstruuje.
F. Kolář píše o úplně něčem jiném, než Vy.
Já bych tu mapku zatím moc neprožíval; obě ta ramena (Ph-KL i KL-Kra) budou v průběhu několika let elektrifikována, takže provoz bude každého půl roku organizován jinak. těch období, kdy budou jezdit motorové vlaky durch Praha – Kladno – Kralupy už moc nebude.
Na trati přes Rudnou jezdím pravidelně (2x denně) a zatím jsem se s tím svezl třikrát. A to netrefím pokaždé stejný spoj. Jak to dělají, že jedu (skoro) pokaždé regínou? 😀
https://sledovani.55p.cz/rakovnik_841_2024/?disp=7-2024
A jo, díky, na to jsem zapomněl… Na spojích, které obvykle chytnu, jsou opravdu jenom regíny 😀
Nejdříve mělo jezdit od 10.3.2024 10ks, pak slibovali 6ks v květnu. Teď je skoro srpen. Doufám, že do konce roku 2024 bude alespoň těch 10 jezdit Smíchov-Rudná-Beroun a do Rakovníka. Zoufalost. A chtěl bych slyšet ty odhlučněné motory a klimatizaci.
Majitele vozidel hlučnost nezajímá? Obzvlášť, když jiné motorové jednotky jsou velmi výrazně tišší? Krajům je to taky jedno? Stížnosti na odstavování ešusů nestačí (řeší se to i dneska a komplikuje to provoz).
Spíš by to chtělo zpřísnit hlukové normy. Tohle není problém jen u této řady…
To nevím. Spíš proč majitel vozidel nepožaduje nízkou hlučnost, když že zkušenosti ví, že kvůli stížnostem musel řešit ešusy, dokonce se to táhne dodnes, že nesmějí někde stát přes noc v aktivním odstavení. A přitom moderní vozidla bez ohledu na pohon, přenos, klimu umějí být velmi tichá. Například kdo slyšel Maximu CC v plném výkonu (tiše duní a hluboce bzučí), novější doppelstocky od tuším bombardieru (asi nejtišší el. jednotka, co jsem kdy potkal), tak si asi řekne, že konstruktéři a kupec řady 847 je praštěný.
Jak odhlucní majitel vozidel ty větráky?
Proč mají ten bílo-červený nátěr? Nedávno jsem byl v Ústí nad Labem, a tam jel takto natřený Panter z Ústí do Litvínova. To pak je takový cirkus.
Zápůjčka pro zácvik strojvedoucích pro nasazení na S4, normálně do Litvínova jezdit nebude.
Vaše problémy na naše ostny…
Smlouva s PID bohužel
Už se probuďte z té unitární železnice… Tato doba už opravdu dávno skončila…
Jízda pohodlná, ale zvenčí je ten kravál nesnesitelný.
Na většině zastávek se z toho asi nikdo nepodělá. Ale když přijede do nějakého uzlu, kde na sousedních nástupištích čekají desítky lidí, a on tam stojí a hřmí a hřmí a stojí…
Myslel jsem, že v 21. století máme na víc. Vypadá to jako prkotina, ale je to jedna z tisíce prkotin, které člověk bere do úvahy při rozhodování auto / VHD.
Není to prkotina. Je to děs. Ve dnešní době. Větráky řvou víc, než zamračená bez tlumiče. Oboje opakovaně slyšeno při výletech v prokopáku.
Na začátku roku pánové Ješeta a Kupec tvrdili vyřešeno, odhlučněno, PESA ví, jak na to. Realitu posuďte sami.
Vy se při rozhodování auto/vlak rozhodujete podle toho, jak moc je hlasitý z venku?
Když ve Veselí nad Lužnicí čekám na zpožděný rychlík a do toho k sousednímu peronu přijede tahle nádhera a začne všechny oblažovat svým libým zvukem, opravdu si říkám, že se na to příště můžu víteco.
Jsou to strašné uřvaný stroje,hlavně když sedíš nad motorovou části,tak to řve jak rakev