Konec zkušebního provozu. Do systému PID míří postupně 38 nových RegioFoxů

Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy

Prvních deset jednotek bude jezdit mezi Prahou, Rudnou, Berounem a Rakovníkem.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Tak snad bude vlakový personál podávat kafe a noviny. Když ta cesta stojí stejně jako dovolená v Chorvatsku.

El Barto

To má být nadsázka? A kolik by měla ta cesta stát? Na kolik vás vyjde, když tu cestu absolvujete jiným dopravním prostředkem? A ne, náklady na cestu autem opravdu nejsou jen palivo.

Elb

Stejně tak náklady na cestu vlakem není jen jízdenka..

Jenda Nový

Asi myslíte cesty do jihočeského kraje. pípadně karlovarského.

Amity

Proč na Liteň? Na tuto trať perfektně sedí 840/841, přezdívku pavouci údajně dostaly díky schopnosti jezdit do prudkých tratí. Navíc jsou jednovozové což na Liteňce stačí.

smasska

Pravděpodobně protože je to v jednom provozním souboru se všemi okolními tratěmi a nevyplatí se kvůli tomu tahat další typ vozidel. Samozřejmě to může časem skončit třeba zastavením dopravy, ale to už je holt riziko povolání.

Frantisek X

Jasně, dáme tam co nejméně úsporné vozy, abychom to mohli zrušit „za účelem úspor“ (když to chceme zrušit). Podobně onehdy zlikvidovali část tratí v NDR, Polsku i jinde (když odtamtud zřejmě úspěšně „vyhnali“ i přepravu věcí).

Twix

Jednovozový pavouk místo 810+012+810, co jezdí o víkendu? V pracovní dny by stačil, ale ČD je široko daleko nebudou nikde mít.

smasska

A pavouci se spřahovat neumí? 🙂 Ale důvod bude viz výše.

Martin

Prijdou mi dost hlucne… ale koukam, uz se to tu rozebira…

DuDr.

Jak tu píše více diskutujících, hluk skutečně dosud vyřešen nebyl. Hlavně v teplých dnech to řve i ve stoje stejně jako ešus, při rozjezdu víc.

RDP

A z Pacifiku zmizí dvounápravový obratlolam kdy ?

Jiří

A není rozumější tratě elektrifikovat?

Kubrt

To je běh na dlouhou trať, zatímco nahradit 814 na vytížených tratích je žádoucí dřív, než za několik dekád.

Petr

Je, ale to už říkal „nepřítel“ železnice. Lišáci jso tedy dočasné řešešení (snad ne na 23 let). Hlavně aby objednatel nezapomněl objednat včas dost Panterů.

tea

To pište na SŽ

Jiří Kocurek

Zatím se to za půl století nepovedlo a Regionovy by se trolejí nedožily.

Jarda Š.

Ruzumné je elektrifikovat jen tratě, kde se vyplatí provozovat Pantery v hodinovém taktu, ve špičkých půlhodinovém, případně, kde jezdí i rychlíky a nákladní vlaky.

Nikdy nepochopím proč jdou zrovna tam

Stará, zanedbaná a nevytížená trať tam kde je dálnice a lidé mají alternativu. Přitom na tratu Praha – Vrané – Čerčany by to byla revoluce která by tam natáhla víc lidí. není tam dálnice a silnice jsou zasekané a na dojíždění do Prahy má trať největší potenciál z celých středních čech

Kubrt

Nevím, proč kraj dlabe na dolní pacifik (zkuste se zeptat na předvolebním mítinku), ale hrbatá rozhodně není trať, o kterou by nebyl zájem a na kterou by se mělo kašlat. Ty silnice jsou zadrbané po celé Praze a okolí, existence dálnice není žádný argument.

Jakub P

Samotnýmu by se mi vylepšení dolního Pacifiku docela hodilo. Jako důvod, proč není pro kraj zajímavej, bych tipoval odlehlost zastávek. Vlak v centru tam má z větších až Týnec, kterej je skoro dostupnější horem, Jílové má nádraží úplně v háji pod kopcem, Hradištko v háji za řekou od Pikovic, zastávky šikovně mají jen menší obce. Taky je to furt hodně chatová oblast (i když trvale žijících přibývá, nicméně furt jsou to rodinné domy, málokdy aspoň řadovky, nic hustého, šikovného k obsluze VHD). Jasně, je to, jak to tak u dopravy bývá, v nemalé míře sebenaplňující proroctví, ale celkem chápu preferenci… Číst vice »

Petr

Chrást – zastávka uprostřed zástavby, Krhanice – zastávka mezi bytovkami, Prosečnice a Kamenný přívoz – žádná sláva, ale zastávka v poli kilometr od obce to není, Jílové – z města daleko, ale pro obyvatele přilehlých osad ideálka, Luka pod Medníkem – v zástavbě, Petrov u Prahy – žádná sláva, ale zastávka v poli kilometr od obce to není, Petrov-Chlomek – na znamení pro pár desítek místních chalup OK, Davle – žádná sláva, ale zastávka v poli kilometr od obce to není, Skochovice a Vrané – v zástavbě, Dolní Břežany a Zbraslav – ty jsou mimo. Celkově si ale myslím, že… Číst vice »

MartinS.

Na denní dojíždění potřebujete, aby to nejelo do Prahy déle než hodinu, protože když k tomu připočtete cestu na vlak a pak cestu v Praze (ne každý jede do Braníka, Vršovic nebo na hlavák), nemělo by to být víc než 1:45. Takže na zastávky za Jílovým, směrem k Týnci můžete rovnou zapomenout. Z Jílového jede autobus 30 – 40 minut na Budějárnu a z obce, vlak hodinu na hlavák 2 km pod obcí. A ve zbytku obcí až k Vranému je ta zástavba hodně řídká. Já tam moc potenciálu nevidím. A jenom výměna Regionovy za Regiofox asi nikoho nepřitáhne.

Daniel Jablonecký

Tak tak…

Frantisek X

Od Týnce na východ je to už teď do mnoha míst v Praze lepší přes Čerčany, i za cenu přestupu.

Tomáš Záruba

Tady je hlavně smůla, ze se nejede do Davle přes Měchenice…

Frantisek X

Měchenice jsou halt na druhé větvi, ale z hlediska směru do/z Prahy to až tak nevadí, dalo by se spřahovat ve Vraném a autobusy od Štěchovic navázat v Měchenicích.

MilanSima

Tak ta trať se tam jinudy než podél řeky moc vést nedá. Ale dobrý přístup je ještě v Davli, prejdete řeku a jste v podstatě v centru. Ve Vraném je také dobrá dostupnost. Hradištko je na kopci, tam byste pro dobrou dostupnost tu trať do krpálu těžko vefl.

Jakub P

Jo, bral jsem to od Davle dál, jak píšu nakonec, posílení mezi Prahou a Davlí si umím představit, že by stálo za to.

Jinak, že ta trať tam jinudy moc vést nemůže je fakt, napojit na ni lépe Hradištko a Jílové nejde, to je jasný, tam by maximum byly fakt přípojný busy k a od každýho vlaku. Ale zrovna tak je fakt, že ta trať v této podobě bude spíš rekreační a pravidelné cestující těžko naláká, i kdyby se kraj s objednávkou spojů rozkrájel.

Jiří Kocurek

Praha-Jílové vlakem, s přestupem navíc a delší jízdní dobou. A cestující do Jílového začali přestupovat v Davli. 🙂

Frantisek X

Smůla, že tenkrát Jílové prosadilo trasu na svůj katastr tak, že to neobsluhuje přímo ani Jílové, ani Kamenný Přívoz, a ještě je třeba stoupat a klesat. Škoda, že se z toho dodnes aspoň nepoučíme jinde. Nicméně navázat by se to dalo, existují i jiné cesty než jen do/z Prahy, akorát to nebude hlavní směr.

Twix

Ta zanedbaná trať je ta která je celá po rekonstrukci, všude bezbariérová, dálkové řízení, infosystém, všechny přejezdy se signalizací, jezdí tam 4vozový vlak po půlhodině a nejrychleji roste v celém PIDu? A po té dálnici se může jet někdy déle než tím vlakem, alternativou jsou busy co po 20 zastávkách v popojíždějící koloně skončí na Zličíně. Busy z okolí dolního Pacifiku na tom jsou lépe.

M 474 003

To je právě ten přístup. Tak ustoupíme točvolantům a budeme je ještě více podporovat. Takhle se postupně přesune veškerá doprava na silnici.

M474003

Na 6988 a 6989 nadále 809. Na elektrifikované dvoukolejce.

Koro

Proč máte mínusy?

Kuba2

Protože je to vzhledem k obsahu článku úplně irelevantní.

M 474 003

Mohli tam dát aspoň ten RegioFox. Vzhledem k tomu, že tam všechny vlaky jezdí nízkopodlažní a berou kola. Přál bych vám vidět ten zmatek, když cestující s koly vyženou na 5 nástupišti z vlaku, aby si přestoupili, a pak od Neratovic přijede 809 s pobytem 1 minuta. Než to všechno nastoupí, tak je 15 minut, a pak v zastávkách nelze vystoupit, protože kola jsou i v uličce. Tolik na vysvětlenou, poč příspěvek, který sem zdánlivě nepatří.

Praha - Vrané - Čerčany konečně kdy?

Praha – Vrané – Čerčany konečně kdy?

Koro

A další článek, zatím co já se opět vezu z Nučic Regionovou.

rvt1

Udělá se něco se stíháním jízdních dob? Fox absolutně nezvládá jízdní řád Rakovník-Beroun (dlouhé prostoje v zastávkách). Pokaždé co jede je minimálně 10 minut zpoždění.

Matfyzák

Je to opravdu tim vlakem (mysleno tou soupravou co jezdi po kolejich)?

Radim

Nestíhá regína. Fox nevím, ten většinou netrefím, ale vždycky to rozj**e Arriva (rychlík), která nejede nikdy včas, takže potom má všecko zpoždění. A protože je (na Smíchově) obrat 5 minut, přenáší se i zpátky. Do dneška nechápu, který umělec vymyslel to, že bude rychlík jezdit přes Rudnou (i když je to motorák, přes Řevnice by tam byl rychleji)…

Radim

Pardon, on píše o jiné trati. Příště budu muset líp číst. Klidně ten příspěvek smažte. Dík

MilanSima

Arriva asi 2x za den přes Řevnice jezdí. Ale při té kapacitě a výluce Beroun-Karlštejn to tam není moc kam procpat.

Matfyzák

Ten vlak (regina, fox, atd.) ale nemuze za to, ze nejaky jiny vlak ma na jednokolejce zpozdeni

rvt1

Ano, regionova stíhá většinou v pohodě (záleží na křižování), ale Fox to nějak nezvládá a v zastávce pokaždé stojí dvojnásobek času oproti regionově.

Frantisek X

Myslíte, že se vydýchává? 🙂 Anebo naopak čeká na čas počítaný pro méně svižná vozidla (a když je zpoždění z protisměru, tak halt i po čase pravidelného odjezdu)?

Petr

Tak se zřejmě prodlouží.Bude to stejné, jen to bude na papíru.

Kačák

Dobrý den, je to dáno jízdním řádem. U Foxů strašně dlouho vše trvá, než se otevřou dveře musí dole vyjet schůdek, pak se teprve křídla dveří otevírají. Dále pak nevhodné rozvržení pobytu – viz: třeba Křivoklát. Vlak tam má pobyt jde jízdního řádu kratší než půl minuty, to je doba za kterou se ty dveře nestačí ani otevřít , navíc je to turisticky vytížená destinace takže lidé nastupují a vystupují klidně tři minuty – kola,kočárky, skupiny dětí co nalézají a vylézají jedněmi dveřmi aby je učitelky spočítaly. K tomu ostré jízdní doby že i když člověk jede tzv. na plný… Číst vice »

Frantisek X

To je pravda, tím by to ovšem mohlo být. Je to pakárna. Ale mohl by to dohnat svižnějším rozjezdem s o to větší spotřebou nafty…

Kocáb

To nestíhá ani 814. Bohužel je pravidlem, že v Berouně čekáme na zpožděné ešusy z Prahy nebo Berounky. Navíc je léto. Pokud na Křivoklátě (zastávce kde je dle JŘ pobyt kratší než půl minuty) vystupuje např 40 lidí, tak vezu 2-3 minuty, které s 814 nemám šanci stáhnout. S Foxem alespoň mohu využívat horní rychlostíky a pokusit se zpoždění stáhnout 🙂

A jo, jsem fíra, kterej tam jezdí aspoň 2-3x do týdne, takže není to jen o Foxech.

MilanSima

Jako svezení docela fajn, ale ta hlučnost venku? Tuhle stál Fox na Smíchově, zrovna jsem telefonoval kdyz jsem kolem něj procházel a najednou zjistím, že volajícího vůbec neslysim 😀

Martin H.

Na omezení venkovního hluku se poměrně intenzivně pracovalo. Par týdnů zpět jsem se účastnil TBZ jednotek pro Vysočinu a řekl bych, že to žádná hrůza nebyla. Spíš je horší, že to žere jak ZIL, ovšem to cestujícího nezajímá…

Martin

Cestujici to nezajima,… dokud se nedusi na nastupisti jako u arivy a jejich 849…
To je spise problem provozovatele…

Na druhou stranu, vlak ma vyhodu, ze po rozjezdu casto treba pro rovince ci z kopce nema moc co slapat na plyn,…

Frantisek X

Cestujícího to může začít zajímat ve chvíli, kdy mu kvůli příliš vysoké spotřebě a) zdraží jízdné nebo b) zruší spoj. I když je fakt, že na kolejích se dá dost ušetřit, přece jen i tak není dobré palivem mrhat. Zvláště to bude znát na tratích, kde se brzdí u přejezdů, a to i u těch se světelnou signalizací.

Jan pesina

Hlavně i vevnitř na motorovým prostorem to řve při rozjezdu stejně jak rakev jezdím s tímto vlakem Chrudim zdarec u skutce a dotoho krpalu za horkou u Chrudimi je lepší sedět uprostřed než ohluchnout zlatej regioschark

Vít Votický

Jen taková drobnost, denně jezdí většinou 3-4 jednotky a na více než polovině spojů jsou stále Regionovy. Jednotka 008 zároveň ještě nezasáhla do provozu s cestujícími.

Kocáb

Protože zatím je jednotek šest. K tomu, aby se dalo zaplnit celé rameno Rakovník – Beroun – Smíchov jich je potřeba alespoň 9, ideálně i zálohu. Aktuálně je toto rameno rozdělené na tři oběhy. Už z dob, kdy byl pouze zkušební provoz. Jednodenní, dvoudenní a šestidenní. Foxy se nasazují pouze na jedno a dvoudenní + do jednoto turnusového dne ze šestidenního oběhu. Jinak to vyřešit nelze, protože regíny se v průběhu dne několikrát spojují a rozpojují s jinými regínami. Takže nelze tam dát dva Foxe, když by se během dne měl spojit s regínou

Vít Votický

Jasný, o tom vím, ale je to pak celkem zavádějící tvrdit že jich jezdí 6. Člověk si pod tím představí, že už na většině vlaků tou Pesou pojede.

Happy

Není náhodou při srovnání ten starší žralok lepší? Např. ten venkovní hluk?

Jan pesina

Je ve všem hluk v regiofoxu uvnitř je nad motorovou části srovnatelný s rakví řekl bych že i rakev má menší spotrebu

Daniel Jablonecký

Cože? Ten text nedává smysl. Zkuste čárky ve větě.

František Kolář

Moc nechápu to, že by měly jezdit z Kralup do Kladna. Ta trať je provázaná oběhově s tratí z Kladna do Prahy. 90% všech vlaků je přímých z Kralup do Prahy.
Bude to znamenat v rámci zvyšování kvality cestování pro všechny nucený přestup? 👎

Pepe

Kralupy – Kladno je úplně jiná trať než Kralupy – Praha a Kladno – Praha. Kralupy – Praha budou jezdit nové RegioPantery a Kladno – Praha se aktuálně rekonstruuje.

Průvodce původní Aleš

F. Kolář píše o úplně něčem jiném, než Vy.

Kubrt

Já bych tu mapku zatím moc neprožíval; obě ta ramena (Ph-KL i KL-Kra) budou v průběhu několika let elektrifikována, takže provoz bude každého půl roku organizován jinak. těch období, kdy budou jezdit motorové vlaky durch Praha – Kladno – Kralupy už moc nebude.

Radim

Na trati přes Rudnou jezdím pravidelně (2x denně) a zatím jsem se s tím svezl třikrát. A to netrefím pokaždé stejný spoj. Jak to dělají, že jedu (skoro) pokaždé regínou? 😀

Radim

A jo, díky, na to jsem zapomněl… Na spojích, které obvykle chytnu, jsou opravdu jenom regíny 😀

MOS

Nejdříve mělo jezdit od 10.3.2024 10ks, pak slibovali 6ks v květnu. Teď je skoro srpen. Doufám, že do konce roku 2024 bude alespoň těch 10 jezdit Smíchov-Rudná-Beroun a do Rakovníka. Zoufalost. A chtěl bych slyšet ty odhlučněné motory a klimatizaci.

qěcy

Majitele vozidel hlučnost nezajímá? Obzvlášť, když jiné motorové jednotky jsou velmi výrazně tišší? Krajům je to taky jedno? Stížnosti na odstavování ešusů nestačí (řeší se to i dneska a komplikuje to provoz).

Happy

Spíš by to chtělo zpřísnit hlukové normy. Tohle není problém jen u této řady…

qěcy

To nevím. Spíš proč majitel vozidel nepožaduje nízkou hlučnost, když že zkušenosti ví, že kvůli stížnostem musel řešit ešusy, dokonce se to táhne dodnes, že nesmějí někde stát přes noc v aktivním odstavení. A přitom moderní vozidla bez ohledu na pohon, přenos, klimu umějí být velmi tichá. Například kdo slyšel Maximu CC v plném výkonu (tiše duní a hluboce bzučí), novější doppelstocky od tuším bombardieru (asi nejtišší el. jednotka, co jsem kdy potkal), tak si asi řekne, že konstruktéři a kupec řady 847 je praštěný.

qěcy

Muselo by se to vztahovat přímo na vozidla, nikoliv na trať. Aby se to neřešilo vyššími PHS, ale právě odstraněním zdroje hluku. Třeba tiché rychlé větráky někteří výrobci vyrábějí, mají zvláštní tvar lopatek.

qěcy

Jak odhlucní majitel vozidel ty větráky?

král j

Proč mají ten bílo-červený nátěr? Nedávno jsem byl v Ústí nad Labem, a tam jel takto natřený Panter z Ústí do Litvínova. To pak je takový cirkus.

Kubrt

Zápůjčka pro zácvik strojvedoucích pro nasazení na S4, normálně do Litvínova jezdit nebude.

Michal M

Vaše problémy na naše ostny…

Tibor Gič

Smlouva s PID bohužel

XP3

Už se probuďte z té unitární železnice… Tato doba už opravdu dávno skončila…

Pražec

Jízda pohodlná, ale zvenčí je ten kravál nesnesitelný.

Na většině zastávek se z toho asi nikdo nepodělá. Ale když přijede do nějakého uzlu, kde na sousedních nástupištích čekají desítky lidí, a on tam stojí a hřmí a hřmí a stojí…

Myslel jsem, že v 21. století máme na víc. Vypadá to jako prkotina, ale je to jedna z tisíce prkotin, které člověk bere do úvahy při rozhodování auto / VHD.

qěcy

Není to prkotina. Je to děs. Ve dnešní době. Větráky řvou víc, než zamračená bez tlumiče. Oboje opakovaně slyšeno při výletech v prokopáku.

MOS

Na začátku roku pánové Ješeta a Kupec tvrdili vyřešeno, odhlučněno, PESA ví, jak na to. Realitu posuďte sami.

DavidS

Vy se při rozhodování auto/vlak rozhodujete podle toho, jak moc je hlasitý z venku?

Pražec

Když ve Veselí nad Lužnicí čekám na zpožděný rychlík a do toho k sousednímu peronu přijede tahle nádhera a začne všechny oblažovat svým libým zvukem, opravdu si říkám, že se na to příště můžu víteco.

DavidS

Hluk dálnice vám nevadí?

qěcy

Hluk dálnice je u osobních aut z valení gum a odporu vzduchu. To se těžko odstraňuje. To samé platí pro drážní vozidla.

Ale řvoucí roura od kamen u vytuzeného auta je stejně jednoduše vyresitelná, jako řvoucí větrák na drážním vozidle. A jiní výrobci to již prokázali v praxi.

Kopr

Prkotina to neni. Takhle se pozná ‚vychod‘ – permanentní hluk vsude a vzdy

qěcy

Ano, připadám si jak na východě. Kvantita vozidel a spojů velká, kvalita vozidel bídná.

Jan pesina

Jsou to strašné uřvaný stroje,hlavně když sedíš nad motorovou části,tak to řve jak rakev

Kocáb

No, ona ta klima dá docela zabrat. Každopádně hluk u 854, 471 nebo autobusů s klimou nevadí? Podle posledních testů jsou stejně hlučné. Nedávno jsem stál vedle RegioSharka a je stejně hlučný 🙂