Konec zkušebního provozu. Do systému PID míří postupně 38 nových RegioFoxů

Jednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy

Prvních deset jednotek bude jezdit mezi Prahou, Rudnou, Berounem a Rakovníkem.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

A není rozumější tratě elektrifikovat?

Kubrt

To je běh na dlouhou trať, zatímco nahradit 814 na vytížených tratích je žádoucí dřív, než za několik dekád.

Petr

Je, ale to už říkal „nepřítel“ železnice. Lišáci jso tedy dočasné řešešení (snad ne na 23 let). Hlavně aby objednatel nezapomněl objednat včas dost Panterů.

Nikdy nepochopím proč jdou zrovna tam

Stará, zanedbaná a nevytížená trať tam kde je dálnice a lidé mají alternativu. Přitom na tratu Praha – Vrané – Čerčany by to byla revoluce která by tam natáhla víc lidí. není tam dálnice a silnice jsou zasekané a na dojíždění do Prahy má trať největší potenciál z celých středních čech

Nevím, proč kraj dlabe na dolní pacifik (zkuste se zeptat na předvolebním mítinku), ale hrbatá rozhodně není trať, o kterou by nebyl zájem a na kterou by se mělo kašlat. Ty silnice jsou zadrbané po celé Praze a okolí, existence dálnice není žádný argument.

Jakub P

Samotnýmu by se mi vylepšení dolního Pacifiku docela hodilo. Jako důvod, proč není pro kraj zajímavej, bych tipoval odlehlost zastávek. Vlak v centru tam má z větších až Týnec, kterej je skoro dostupnější horem, Jílové má nádraží úplně v háji pod kopcem, Hradištko v háji za řekou od Pikovic, zastávky šikovně mají jen menší obce. Taky je to furt hodně chatová oblast (i když trvale žijících přibývá, nicméně furt jsou to rodinné domy, málokdy aspoň řadovky, nic hustého, šikovného k obsluze VHD). Jasně, je to, jak to tak u dopravy bývá, v nemalé míře sebenaplňující proroctví, ale celkem chápu preferenci… Číst vice »

M474003

Na 6988 a 6989 nadále 809. Na elektrifikované dvoukolejce.

Praha - Vrané - Čerčany konečně kdy?

Praha – Vrané – Čerčany konečně kdy?

Koro

A další článek, zatím co já se opět vezu z Nučic Regionovou.

rvt1

Udělá se něco se stíháním jízdních dob? Fox absolutně nezvládá jízdní řád Rakovník-Beroun (dlouhé prostoje v zastávkách). Pokaždé co jede je minimálně 10 minut zpoždění.

Matfyzák

Je to opravdu tim vlakem (mysleno tou soupravou co jezdi po kolejich)?

Radim

Nestíhá regína. Fox nevím, ten většinou netrefím, ale vždycky to rozj**e Arriva (rychlík), která nejede nikdy včas, takže potom má všecko zpoždění. A protože je (na Smíchově) obrat 5 minut, přenáší se i zpátky. Do dneška nechápu, který umělec vymyslel to, že bude rychlík jezdit přes Rudnou (i když je to motorák, přes Řevnice by tam byl rychleji)…

Radim

Pardon, on píše o jiné trati. Příště budu muset líp číst. Klidně ten příspěvek smažte. Dík

MilanSima

Arriva asi 2x za den přes Řevnice jezdí. Ale při té kapacitě a výluce Beroun-Karlštejn to tam není moc kam procpat.

rvt1

Ano, regionova stíhá většinou v pohodě (záleží na křižování), ale Fox to nějak nezvládá a v zastávce pokaždé stojí dvojnásobek času oproti regionově.

MilanSima

Jako svezení docela fajn, ale ta hlučnost venku? Tuhle stál Fox na Smíchově, zrovna jsem telefonoval kdyz jsem kolem něj procházel a najednou zjistím, že volajícího vůbec neslysim 😀

Vít Votický

Jen taková drobnost, denně jezdí většinou 3-4 jednotky a na více než polovině spojů jsou stále Regionovy. Jednotka 008 zároveň ještě nezasáhla do provozu s cestujícími.

Happy

Není náhodou při srovnání ten starší žralok lepší? Např. ten venkovní hluk?

František Kolář

Moc nechápu to, že by měly jezdit z Kralup do Kladna. Ta trať je provázaná oběhově s tratí z Kladna do Prahy. 90% všech vlaků je přímých z Kralup do Prahy.
Bude to znamenat v rámci zvyšování kvality cestování pro všechny nucený přestup? 👎

Pepe

Kralupy – Kladno je úplně jiná trať než Kralupy – Praha a Kladno – Praha. Kralupy – Praha budou jezdit nové RegioPantery a Kladno – Praha se aktuálně rekonstruuje.

Průvodce původní Aleš

F. Kolář píše o úplně něčem jiném, než Vy.

Kubrt

Já bych tu mapku zatím moc neprožíval; obě ta ramena (Ph-KL i KL-Kra) budou v průběhu několika let elektrifikována, takže provoz bude každého půl roku organizován jinak. těch období, kdy budou jezdit motorové vlaky durch Praha – Kladno – Kralupy už moc nebude.

Radim

Na trati přes Rudnou jezdím pravidelně (2x denně) a zatím jsem se s tím svezl třikrát. A to netrefím pokaždé stejný spoj. Jak to dělají, že jedu (skoro) pokaždé regínou? 😀

Kubrt
Radim

A jo, díky, na to jsem zapomněl… Na spojích, které obvykle chytnu, jsou opravdu jenom regíny 😀

MOS

Nejdříve mělo jezdit od 10.3.2024 10ks, pak slibovali 6ks v květnu. Teď je skoro srpen. Doufám, že do konce roku 2024 bude alespoň těch 10 jezdit Smíchov-Rudná-Beroun a do Rakovníka. Zoufalost. A chtěl bych slyšet ty odhlučněné motory a klimatizaci.

qěcy

Majitele vozidel hlučnost nezajímá? Obzvlášť, když jiné motorové jednotky jsou velmi výrazně tišší? Krajům je to taky jedno? Stížnosti na odstavování ešusů nestačí (řeší se to i dneska a komplikuje to provoz).

Happy

Spíš by to chtělo zpřísnit hlukové normy. Tohle není problém jen u této řady…

qěcy

To nevím. Spíš proč majitel vozidel nepožaduje nízkou hlučnost, když že zkušenosti ví, že kvůli stížnostem musel řešit ešusy, dokonce se to táhne dodnes, že nesmějí někde stát přes noc v aktivním odstavení. A přitom moderní vozidla bez ohledu na pohon, přenos, klimu umějí být velmi tichá. Například kdo slyšel Maximu CC v plném výkonu (tiše duní a hluboce bzučí), novější doppelstocky od tuším bombardieru (asi nejtišší el. jednotka, co jsem kdy potkal), tak si asi řekne, že konstruktéři a kupec řady 847 je praštěný.

qěcy

Jak odhlucní majitel vozidel ty větráky?

král j

Proč mají ten bílo-červený nátěr? Nedávno jsem byl v Ústí nad Labem, a tam jel takto natřený Panter z Ústí do Litvínova. To pak je takový cirkus.

Kubrt

Zápůjčka pro zácvik strojvedoucích pro nasazení na S4, normálně do Litvínova jezdit nebude.

Michal M

Vaše problémy na naše ostny…

Tibor Gič

Smlouva s PID bohužel

XP3

Už se probuďte z té unitární železnice… Tato doba už opravdu dávno skončila…

Pražec

Jízda pohodlná, ale zvenčí je ten kravál nesnesitelný.

Na většině zastávek se z toho asi nikdo nepodělá. Ale když přijede do nějakého uzlu, kde na sousedních nástupištích čekají desítky lidí, a on tam stojí a hřmí a hřmí a stojí…

Myslel jsem, že v 21. století máme na víc. Vypadá to jako prkotina, ale je to jedna z tisíce prkotin, které člověk bere do úvahy při rozhodování auto / VHD.

qěcy

Není to prkotina. Je to děs. Ve dnešní době. Větráky řvou víc, než zamračená bez tlumiče. Oboje opakovaně slyšeno při výletech v prokopáku.

MOS

Na začátku roku pánové Ješeta a Kupec tvrdili vyřešeno, odhlučněno, PESA ví, jak na to. Realitu posuďte sami.

DavidS

Vy se při rozhodování auto/vlak rozhodujete podle toho, jak moc je hlasitý z venku?

Pražec

Když ve Veselí nad Lužnicí čekám na zpožděný rychlík a do toho k sousednímu peronu přijede tahle nádhera a začne všechny oblažovat svým libým zvukem, opravdu si říkám, že se na to příště můžu víteco.

Jan pesina

Jsou to strašné uřvaný stroje,hlavně když sedíš nad motorovou části,tak to řve jak rakev