Konec zkracování vlaků. České dráhy přidají další vozy na spojích Praha – Ostrava
Lokomotiva 151 v čele expresu z Prahy na Moravu. Foto: Jan Sůra
České dráhy posílí od pátku expresní spojení mezi Prahou a Ostravou o další vozy. Důvodem je velká poptávka cestujících. Od
Je na čase, aby zasáhl regulátor na trati Ostrava – Praha. Ta přeplněnost infrastruktury je už nepřehlédnutelná. Podobně jako tu bylo zmíněno třeba o Finsku, je potřeba, aby kapacitu vlaků hnali dopravci v osobní dopravě na patra. Regionální doprava, která popojížídí po zmíněném koridoru doslova trpí totální časovou nekonkurenceschopností.
1. Naučte se (všichni) konečně už aspoň trochu a v něčem logice češtiny: co to je „nekonkurenceschopnost“ – schopnost nekonkurence? Vždyť to je pitomost! 2. Patrové „ešusy“ už na posilových rychlících mezi Prahou a Českým Těšínem kdysi jezdily, ale efekt byl záporný: zkusil jste tím někdy jet rychlostí 140 km/h (a to na koridoru) z Prahy dál než třeba do Pardubic? Dost na to, že „ešusy“ jezdí o víkendech na rychlících mezi Prahou a Děčínem – to je tak asi horní hranice, kde je taková doprava u nás použitelná (a to tyto rychlíky navíc aspoň dost často zastavují). 3. Přeplněnost… Číst vice »
Ad 2) Ano, Olomouc – Praha, nebylo to tragické a to mě na tom už tehdy překvapilo. 🙂
http://www.zelpage.cz/clanky/vyzkouseli-jsme-cityelefant-na-dalkove-trase
Josef Petrák: No, v 1. třídě se možná vydržet dá déle, ale jinak „ešus“ pro delší cesty žádné extra pohodlí nenabízí – a to ani nezdůrazňuji třeba nepohodlný přístup k toaletám, nemožnost mobilního prodeje občerstvení, atd.: „ešus“ je zkrátka vozidlo pro kratší cesty a jiné patrové vozy, které by nabízely větší pohodlí, zatím nemáme a ještě dlouho mít nebudeme. Za těch 8 let od doby, kdy se „ešusy“ zkoušely na dlouhé trase (a o níž se zmiňujete), už se navíc mnoho změnilo a staré osobní vozy tehdy i v dálkové dopravě používané byly buď nahrazeny lepšími, nebo aspoň prošly rekonstrukcemi… Číst vice »
01.10.2017 jsem si zakoupil jízdenku s místenkou Púchov-Praha. České dráhy vagón 1.třídy do soupravy vůbec nezařadili. Průvodčí mi sdělil, ať si najdu volné místo!! Do Prahy jsem dojel ve stoje s místenkou v kapse!! I takové jsou ČD.
Vždyť EX129 už delší nejde udělat, nevešel by se na perón… Už teď má podle řazení 13 vagónů, což už je na hraně…
Dnes, v pátek 20.10.2017, má Ex 129 plánováno řazení celkem 11 vagonů.
To že se posilují vlaky se třemi sty místy ještě neznamená, že se to uživí, respektive že to trať uživí, která není živá jen z ve všední dny prázdné dálkové osobky..
hlavně posilte expresy na lince ex 2 (konkrétně v pátek EX 129)