Konec železniční „krize“ na severu. České dráhy opravily chybějící stadlery

Motorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhy

Problémy se zpožděním vlaků ve Frýdlantském výběžku způsobené nedostatkem motorových vozů Stadler RS1 skončily. České dráhy už o víkendu vrátily

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nemuzu si pomoct, ale cim vic vyjadreni ctu, tim vic mi liberecti radni prijdou jako totalne nekompetentni zoufalci, kteri doprave absolutne nerozumi 😀 … Ted je CD konecne nakrmily „modernimi vozidly“ , pes se nazral a je spokojenej a svet jenopet v poradku 😀 ….To, ze nebyli schopni zajistit cekani autobusu na maximalne 5-10 minut zpozdene vlaky je rovnez donebevolajici neschopnost…..Ano, lip by bylo, ale bez vas 🙂

Petr

Ze zkusenosti …A taky o tom psal tenhle web :). .. A opravdu mi nevtrdte,ze je regionova o tolil pomalejsi, aby to delalo sekyry vetsi,nez 10 minut, to proste neni mozne ….Leda by v tom bylo vic faktoru, jako rozkopana trat a podobne…To ale opet neni chyba CD, ale nekompetentnich pitomcu z vedeni kraje, kterym k detskemu stesti staci „konecne moderni souprava“ 😀

Petr

Provozni neschopnost je dana nehodami, uz jen to, ze to vedeni kraje nereflektuje o leccems vypovida 🙂

Jiří Kocurek

Regionova je o tolik pomalejší. Jedna hnaná náprava ze čtyř vs. všechny hnané nápravy. To udělá při rozjezdu hodně.

Jiří Kocurek

Tak jo no. Na počtu hnaných náprav nezáleží, na poměru výkonu a hmostnosti taky nezáleží a fyzika je buržoazní pavěda.

Lukáš

Jen pro srovnání. Neznám trať v Liberci, ale na hrbaté (Rudná – Smíchov), kde se jezdí s 814, bylo jednoho času po podbíjení nutno jezdit z Nučic až na Smíchov jen 40km/h namísto běžných 70km/h. Stoupání tratě je cca 20 promile. Vzdálenost cca 20 km. Sníženou rychlostí jsem udělal do Nučic zpoždění 6-8 minut dle pobytů ve stanicích.

Tomáš

5 – 10 minut mají normálně Stadlery, s Regionovama to bylo poněkud horší.
A autor článku by si to měl přečíst a opravit chyby.

Placebo

Jako pravidelný cestující ma Frýdlantsku oceňuji tlak kraje na ČD. Jinak by jsme jezdili Regionovama asi ma věky. A Reginy opravdu nestihaji jízdní doby pro Stadlery o komfortu a pohodlí ani nemluvě. To, že se vše vrátilo do normálu je zásluhou lidí v depu v Liberci a právě toho, že si nasazení horších vozidel nenechal kraj líbit. Za cestující teda počínání kraje dobrý. Ale to histerka Petr asi nebude chtít pochopit.

Jiří S.

Vlaky byly pravidelně 15-20 minut zpožděné. Nebyl den kdy by ty regionovi jezdily pozdě.
Jediná neschopnost je vypustit z huby něco co má smysl.

Pišta

Proč soutěžit firmu na opravu? Snad jsou schopni je opravit tam, kde je vyrobily, ne?

Kubrt

Nejsem právník, tak se případně omlouvám za hloupý dotaz, ale – je v případě opravy vozidla ČD po nehodě ta soutěž na dodavatele opravy skutečně nevyhnutelná? Nezpochybňuju obecně princip soutěžení, jde mi o časový faktor.. Děkuji.

Jarek

Pokud jsou tak hloupí, že na opravy nemají vysoutěžené rámcové smlouvy, tak ano.
ČD jsou veřejný zadavatel a musí soutěžit každý prd.

Gogo

ČD jsou sice a.s. ale ve 100% vlastnictví státu a tudíž musí soutěžit i koupi toaletního papíru, respektive si nikdo netroufne nesoutěžit aby si pro něj dříve nebo později nepřišla policie. Je jasné že zadat opravu přímo by bylo rychlejší ale viz. výše.

Vašek

Normální by bylo vysoutěžit si předem rámcovou smlouvu na opravy.

Lektor

Jak chcete soutěžit rámcově mimořádné opravy? Rámcové smlouvy prakticky vždy obsahují minimální objem a krom toho je naivní si myslet že všichni si budou držet opravárenské kapacity a čekat až někoho sejmou na přejezdu. A když je budou držet tak si je taky nechají zaplatit.

zyx

Mimoradne opravy jako ramcovou smlouvu soutezit samozrejme lze. Kde jste v zakone o verejnych zakazkach vzal povinnost mit minimalni objem? To mi prosim ocitujte.

Ale co muzou mit CD urcite vysoutezene je kretkodoby pronajem vozidel splnujicich trakcni vlastnosti takove, ktere kraj pozadoval v puvodni zadavaci dokumentaci. A pak tam CD nemusi strakat predrazeny srot a pojistovna takovy pronajem bez problemu uhradi.

Jarek

V rámcových smlouvách můžete mít víc dodavatelů a udělat minitendr mezi nimi.
RS není o garantování objemů zadavatelem, ani kapacit dodavatelem, ale o zrychlení nákupního procesu.

Kubrt

Díky, takže bez výjimek. Předpokládám, že přímé zadání nejde ani směrem ke dceřiné a.s. DPOV. Pak se nabízí otázka, proč byly DPOV vyčleněny do a.s., když je stejně nechtějí prodat a gross činnosti je pro ČD a ČD-C (a externí zakázky by mohly dělat i jako složka ČD).

Jarek

„Přímé zadání“ do dceřinné a.s. by jít mělo, ale z kontextu usuzuju, že se jedná o specifické věci, které DPOV neumí.

Jarek

Dobrá práce 👍