Dopravci Železnice

Konec železniční „krize“ na severu. České dráhy opravily chybějící stadlery

Motorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhy
Motorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhy

Problémy se zpožděním vlaků ve Frýdlantském výběžku způsobené nedostatkem motorových vozů Stadler RS1 skončily. České dráhy už o víkendu vrátily do provozu většinu vozů potřebných pro zajištění provozu na tratích Jizerskohorské železnice podle smlouvy s Libereckým krajem.

Kraj to oznámil v tiskové zprávě. K omezení nasazování stadlerů došlo poté, co dopravce přišel o dva motorové vozy kvůli nehodám na přejezdech a současně další vozy byly na opravách. Kvůli tomu musely České dráhy nasazovat Regionovy. Ty ale nestíhaly jízdní doby postavené na stadlery. Kvůli tomu docházelo často k rozvázání připojů na autobusu. Kraj dokonce obvinil České dráhy, že ohrožují důvěru lidí v železnici.

S potěšením mohu konstatovat, že od soboty 22. 6. se moderní vozidla vrátila na frýdlantské trati,“ reaguje na novou skutečnost Jan Sviták, náměstek hejtmana. Podle něj došlo k návratu vozidel o týden dříve díky intenzivní práci v dílnách dopravce o týden dříve, než byl původní plán.

„Věřím, že události z poloviny června se již opakovat nebudou a cestující se na veřejnou dopravu budou moci zase plně spolehnout,“ dodal Sviták. Dva motorové vozy zůstávají dál mimo provoz, České dráhy musí soutěžit firmu, která je opraví. Po střetech na přejezdu je jejich poškození větší.

Železniční trať Liberec – Frýdlant patří spolu s tratí Liberec – Hrádek nad Nisou k nejvíce využívaným v Libereckém kraji. Denně zde vlaky přepraví přes 2600 cestujících. V několika železničních stanicích na vlaky navazují autobusové linky, které rozvážejí cestující po Frýdlantsku i do míst, kam koleje nevedou.

23
Diskuze

avatar
4 Komentáře
19 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
Jiří S.PlaceboLukášJiří KocurekJarek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Nemuzu si pomoct, ale cim vic vyjadreni ctu, tim vic mi liberecti radni prijdou jako totalne nekompetentni zoufalci, kteri doprave absolutne nerozumi 😀 … Ted je CD konecne nakrmily „modernimi vozidly“ , pes se nazral a je spokojenej a svet jenopet v poradku 😀 ….To, ze nebyli schopni zajistit cekani autobusu na maximalne 5-10 minut zpozdene vlaky je rovnez donebevolajici neschopnost…..Ano, lip by bylo, ale bez vas 🙂

Tomáš
Host
Tomáš

5 – 10 minut mají normálně Stadlery, s Regionovama to bylo poněkud horší.
A autor článku by si to měl přečíst a opravit chyby.

Placebo
Host
Placebo

Jako pravidelný cestující ma Frýdlantsku oceňuji tlak kraje na ČD. Jinak by jsme jezdili Regionovama asi ma věky. A Reginy opravdu nestihaji jízdní doby pro Stadlery o komfortu a pohodlí ani nemluvě. To, že se vše vrátilo do normálu je zásluhou lidí v depu v Liberci a právě toho, že si nasazení horších vozidel nenechal kraj líbit. Za cestující teda počínání kraje dobrý. Ale to histerka Petr asi nebude chtít pochopit.

Jiří S.
Host
Jiří S.

Vlaky byly pravidelně 15-20 minut zpožděné. Nebyl den kdy by ty regionovi jezdily pozdě.
Jediná neschopnost je vypustit z huby něco co má smysl.

Pišta
Host
Pišta

Proč soutěžit firmu na opravu? Snad jsou schopni je opravit tam, kde je vyrobily, ne?

Kubrt
Host
Kubrt

Nejsem právník, tak se případně omlouvám za hloupý dotaz, ale – je v případě opravy vozidla ČD po nehodě ta soutěž na dodavatele opravy skutečně nevyhnutelná? Nezpochybňuju obecně princip soutěžení, jde mi o časový faktor.. Děkuji.

Jarek
Host
Jarek

Pokud jsou tak hloupí, že na opravy nemají vysoutěžené rámcové smlouvy, tak ano.
ČD jsou veřejný zadavatel a musí soutěžit každý prd.

Gogo
Host
Gogo

ČD jsou sice a.s. ale ve 100% vlastnictví státu a tudíž musí soutěžit i koupi toaletního papíru, respektive si nikdo netroufne nesoutěžit aby si pro něj dříve nebo později nepřišla policie. Je jasné že zadat opravu přímo by bylo rychlejší ale viz. výše.

Vašek
Host
Vašek

Normální by bylo vysoutěžit si předem rámcovou smlouvu na opravy.

Lektor
Host
Lektor

Jak chcete soutěžit rámcově mimořádné opravy? Rámcové smlouvy prakticky vždy obsahují minimální objem a krom toho je naivní si myslet že všichni si budou držet opravárenské kapacity a čekat až někoho sejmou na přejezdu. A když je budou držet tak si je taky nechají zaplatit.

zyx
Host
zyx

Mimoradne opravy jako ramcovou smlouvu soutezit samozrejme lze. Kde jste v zakone o verejnych zakazkach vzal povinnost mit minimalni objem? To mi prosim ocitujte.

Ale co muzou mit CD urcite vysoutezene je kretkodoby pronajem vozidel splnujicich trakcni vlastnosti takove, ktere kraj pozadoval v puvodni zadavaci dokumentaci. A pak tam CD nemusi strakat predrazeny srot a pojistovna takovy pronajem bez problemu uhradi.

Jarek
Host
Jarek

V rámcových smlouvách můžete mít víc dodavatelů a udělat minitendr mezi nimi.
RS není o garantování objemů zadavatelem, ani kapacit dodavatelem, ale o zrychlení nákupního procesu.

Kubrt
Host
Kubrt

Díky, takže bez výjimek. Předpokládám, že přímé zadání nejde ani směrem ke dceřiné a.s. DPOV. Pak se nabízí otázka, proč byly DPOV vyčleněny do a.s., když je stejně nechtějí prodat a gross činnosti je pro ČD a ČD-C (a externí zakázky by mohly dělat i jako složka ČD).

Jarek
Host
Jarek

„Přímé zadání“ do dceřinné a.s. by jít mělo, ale z kontextu usuzuju, že se jedná o specifické věci, které DPOV neumí.

Jarek
Host
Jarek

Dobrá práce 👍

Partneři



CSCARGO