Konec zaostávání. Cestující v Jihočeském kraji se mají dočkat integrace příští rok. Kraj vypsal tendr

Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na jihu Čech dnes funguje integrovaný dopravní systém pouze na Českobudějovicku, k ideálu má však daleko.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Azurit

Ale třeba online poloha busu/vlaku je fajn: https://www.dopravanajihu.cz/idspublic/

Karl vB.

O dosavadní velmi „vysoké“ úrovni služeb cestujícím v JČK dostatečně vypovíd8 i to, že: – vaše zajímavá mapka je na adrese http://www.dopravanajihu.cz – kliknutím na ikonu se dostanete na stránky http://www.jikord.cz, na kterých se mi ale nijak intuitivně nepodařilo se k mapce jedoucích spojů dostat, zato jsem v „důležitých odkazech“ narazil na „INFORMAČNÍ TABULE SŽDC“ (tzv. Syndrom Axel a důkaz pravidelné péče o aktualizaci stránek) – ze stránek http://www.jikord.cz se lze prokliknout na stránky http://www.idsjk.cz, kde jsou uvedeny informace pro cestující na Českobudějovicku. Suma sumárum velmi přehledné a pro intuitivní orientaci, jako stvořené. 🙂 Chápu ale, že nemá význam mrtvole… Číst vice »

Azurit

Tady ta nepřehlednost je blbá a tři různé domény jsou fakt akorát na škodu.
Já se o té mapce dozvěděl od neznámého člověka na zastávce, když jsme čekali na zpozděný bus, nerozumím tomu proč zrovna tímhle se víc nepochlubí.

Laborec425

Bydlím zde už přes pět let a prakticky jsem veřejnou dopravou musel přestat jezdit (před tím jsem bydlel v UL, kde od roku 2015 doprava na jedničku). Nikdy nepochopím a navždy si to budu pamatovat (a doufám, že tohle zmizí) ujíždění spěšných vlaků expresům od Prahy, když další jede za 4 hodiny a ještě ujíždí s tím, že se o tom ví a už pět let tam vidím zoufalé cestující dobíhat k odjíždějícímu vlaku na prvním nástupišti. Myslím, že je to výsměch nejvyššího kalibru a rád bych věděl, kdo za tohle nese odpovědnost. Stejně tak přijíždějící osobák od Linz Hbf.… Číst vice »

JirkaK

U vlaků z/do Lince je problém, že mají v Rakousku pevně daný jízdní řád a Rakušáci si za ním stojí, takže pokud by musely vlaky na našem území navzájem čekat, tak by muselo dojít k rozlomení vlaků v Summerau bez přípoje od/do Lince. A další problém je, že trať Č.Budějovice – H.Dvořiště – Summerau je jednokolejná, takže vlaky mohou křižovat jen ve stanicích, takže při pozdějším odjezdu z ČB by do ČB se přijíždělo též později.

Vladki

Tak držím jihocechum palce ať se jikord inspiruje u nějakého dobře fungujícího ids. (Např. JMK)

Juraj

Když jsme u toho, anketa: Který IDS je aktuálně zákaznicky nejvíc přívětivý, tzn. snadný nákup dlouhodobých i krátkodobých jízdenek, ideálně přes více kanálů včetně aplikace? Co do MHD je to samozřejmě Ostrava, Brno, Ústí a všichni s „pípni a jeď“ – to ale zpravidla nefunguje mimo města. Jinak z vlastní zkušenosti top 3: – PID – Lítačka je velmi komfortní, 24h jízdenky super, lidi jen občas matou okrajová pásma 0/B, ale jinak uživatelsky v pohodě. – DÚK – DÚKapka není tak vychytaná, ale funguje a postupně se to zlepšuje. – IDS JMK – velmi dobře propojený systém, jen Poseidon je… Číst vice »

Renata Placková

Plzeňský je maximálně povedený! Nejvyšší cena (síťovka) za jednorázovou jízdenku je 82 Kč (donedávka 72 Kč), 24 hodinová jízdenka platí od zakoupení/na přání (ne jak DÚK, kde platí jen do 4 hodin ráno dalšího dne bez ohledu na hodinu nákupu). Totální prostupnost všemi MHD, integrované vlaky, busy bez ohledu na dopravce. Částečně zahrnuté i Bavorsko (nevyužívám, znám jen z reklamy). Vlaky a hlavně busy jsou provázané a čekají, tříminutové přestupy jsou funkční. V prvním roce o tom nikomu neřekli – a školila jsem v tarifu trochu nechtěně pár řidičů i průvodčích – ale teď už to všichni znají a bez… Číst vice »

Patriot

Lidé si chválí IDPK, ale z vlastní zkušenosti nevím…

Jan z Rokycan

No zatím byli schopni v JČK v minulém roce jenom zrušit nějaké spoje. A to se nebavíme o autobusech, co by vozily vzduch, minimálně na Strakonicku a Vimpersku houfně zrušili (nikoliv redukovali) přípoje na víkendové spoje na Prahu. Třeba v neděli odpoledne: bez náhrady (většina těch spojů bývala obsazená ze 70-80 %). Naštěstí po protestech místních správ a stovek stížností občanů to vrátili zpět, ale počínání to bylo krajně neseriózní.

medvěd

Fakt hustý, udělat IDS a do toho rozhrabat trať. To bude nasr…. cestujících až začnou hrabat trať. To bude zpožděníčko až vypukne akce 1 kolej v Kněžskejch Dvorech. Nejdříve by měli udělat pořádný silnice a tratě, aby to mohlo pořádně jezdit.

Karl vB.

Pokud se Jihočeský kraj konečně rozhoupal (myslím, že to inicioval hejtman Kuba po svém zvolení koncem roku 2020), že konečně jako poslední kraj v Česku zaavede IDS, tak má okkolo sebe v Česku nepřeberné množství příkladů toho, kudy cesta nevede a pár dobrých příkladů, odkud by mohl čerpat pozitivní náměty – viz Plzeňský a Jihomoravský kraj. Rozhoupávání se k vytvoření IDS asi trvalo tak dlouho, protože nejdříve bylo nutno „rozčeřit“ dosavadní velmi stojaté vody, kulantně řečeno. Načasování odpovídá i tomu, že krajské volby budou na podzim 2024 a sněmovní na podzim 2025, takže pokud se to povede, bude se to… Číst vice »

hank

Ať už v kraji vyhraje volby kdokoli, kraj je stejně od svého vzniku řízen v souladu se zájmy pořád stejné mafie z jedné hospody na Hluboké… Zatím to nevypadá, že by se to mělo změnit.

hank

Dopadne to úplně stejně jako cokoli, čeho se v kraji zmocnila hlubocká politicko-kriminální ODS-mafie… Ale skutečnost, že se do středu její pozornosti dostala zrovna krajská doprava, ukazuje na to, že už jí nezbývá moc jiných možností, odkud vytloukat rentu. (Perspektivně si možná pohlídají ještě Budvar, jenže to bude jednorázová záležitost. A pak už konečně šmytec.)

Ondra Šanda

Kdyby radši krajská reprezentace velké peníze, co vložili a vloží do prodělečného letiště vložili do veřejné dopravy. U nás je veřejná doprava v krizi. 4 roky s IDS nic nedělali a nyní si na to vzpomenou. Je to úsměvné.

Profesor

Dopadne to stejně jako všechny dosavadní pokusy o nějakou IDS. Vyhozený hromady prachů za „studii“ která skončí v někde v šuplíku. V reálu možná další samolepka a nějaký letáčky.

Profesor

Počáteční náklady na integraci 40 – 50 milionů!!!! To je cena 10 luxusních domů i s pozemkem.
Vážně to každýmu připadá adekvátní že se nad tím nikdo ani nepozastaví?
U každýho motoraku je keců jak kdyby to žralo zlatý cihly a tady…Nic.
Ale já vím kde je ten rozdíl. Motorák se totiž fyzicky vidět, tohle ne. Proto se nad 50 milionama „počátečních“ peněz jen pokrčí rameny.

Petr

Fnuk, oni nechtějí 810, protože je nepohodlná a moc žere, fnuk, drzouni 😂🤦 ….Zkuste se zapojit do soutěže a navrhněte plán, kde budou náklady na integraci třeba nulové, kdo vám brání ? 😀

Profesor

Nevim proč brečíš kvůli 810, ale o tom tu není vůbec řeč. Jde hlavně o autobusy.
Ty si jako vážně myslíš že přijdeš někam na krajskej úřad, řekneš že máš plán jak to udělat za daleko míň a oni tě vyslechnou, uznaj že je to dobrej nápad a budou se tím řídit? Haha, to je navita třetího stupně tohleto 😂
Jinými slovy je podle tebe 50 mega za tohle úplně v pořádku.

Petr

Tak jaké máš řešení ? 😀 Je vypsáno vyberove řízení na návrh integrace, tam rozhodně bude hrát roli cena, odhadovaná cena je nějaká, když vyhraje nabídka s nižší cenou, tak jedine dobře, ne ? 😀 To, že je bus levnější a pro cestující daleko pohodlnější, než nějaký motoráky typu 810 se ti řešilo už mockrát, tak nechápu, proč tu nad tím zase brecite :-). Udělat návrh integrace není jen tak, pokud to umíte levne, neváhejte a přihlaste se do vybreka. Za mě i těch 50 mega je slušná částka, která pokud povede ke kvalitní integraci, jsou to rozhodně daleko lépe… Číst vice »

Profesor

Peto prosimte co máš furt s tím motorakem? Integrace není o zrušení motoraku a poslání autobusu místo něj. Třeba nemáš rád motoráky ale to je mi jedno, o tom se bavit nehodlám.
A ano, určitě bych to za 30 milionů zvládl lépe. Jen je takový detail že tyhle prachy nejsou určeny pro kohokoliv kdo bude mít lepší nápad, ale jen pro ty správné lidi. Tušís vůbec kolik je to peněz a co by za ně mělo jakože do startu IDS být?

Hoermalmeister

Man… Ty jsi teda dobře na větvi. Ty peníze můžou být pro tebe, když to celé navrhneš a uvedeš do provozu. Nechci tě podceňovat, ale udělat integraci kvalitně není jen tak nic lehkého. Stačí se kouknout na IREDO, to není zrovna povedený exemplář. (platí se pořád u řidiče, spoje na sebe často nečekají a dopravní proudy nejsou vystižené). Jde to samozřejmě i kvalitně, dobrým příkladem je JMK, ale taky to je dražší. Musí se provést analýzy dopravních proudů, tarifní analýzy a to 50 mil. stát rozhodně bude. Kdybys toto pominul, tak vznikne zpackaná integrace, lidi přestanou jezdit VHD a kraj… Číst vice »

Profesor

Zato ty jsi totálně v obraze… Fakt jo? Tak já je teda chci, jak že si to ve svý naivitě představuješ že bych to měl udělat?

Petr

O motoracich a tom, kolik stojí si tu začal ty, ne ? 😀 Já na to jen reagoval ….Vyberka na návrh integrace se může přihlásit kdokoli, není to nijak omezené, tzn řeči o správných lidech jsou mimo. Pokud to zvládneš levněji, hurá do toho a navhrni systém a zúčastní se souteze. Pokud to nezvládne s a jen kecáš, tak to nedělej 😀 Nechápu, co na tom řešíš 🙂

Profesor

Řeším že to stojí 50 mega jen do startu. Tobě to přijde v pohodě, mě ne. To je celý. Vůbec jsi nepochopil o co jde. Jen hejtis a sám ukazujes jak pindat o motoraku by ti šlo až do zejtra ale smysl nikde. A to je přesně to o čem jsem psal původně.

Jiří Kocurek

A ty víš, co se ta ty prachy bude všecko dělat?

Jako obejít pár vietnamských večerek, jestli by prodávali lístky? Tak to rozhodně nestačí.

Ostatně: Jak moc je neviditelný ten „strojek“ ve vozidle? Plus datové spojení do vozidla, jelikož přes šoférův telefon to fakt nepude.

Profesor

Nevím, tak mi to pověz co se všechno za ty prachy bude dělat? Viditelnej strojek nebo co?

Jiří Kocurek

Ty tady děláš haura, který přesně ví, kolik to má stát.

Tak se ukaž, co všecko a za kolik pořídíš, aby to fungovalo.

Petr

Zas a znovu, pokud máš lepší řešení, jak udělat integraci, přijd s ním 🙂 Do té doby jsou to jen kecy mimo mísu

Profesor

Mám. Ale nemůžu se přihlásit. Nesplnuju požadavky. Co mám dělat teď?

Jiří Kocurek

Máš řešení, ale ještě jsi to nedokázal popsat ani tady.

Takže ti to nevěřím, ani ten titul.

hank

„Vyberka na návrh integrace se může přihlásit kdokoli…“

Přihlásit možná.

Jiří Kocurek

U motoráku se řeší 20 kaček na kilometr. To je při objednávce 1 mil. km/rok na 10 roků celých 200 mil Kč. Ale da dvacka vypadá jako nic.

Profesor

Výpočet je správně. A pointa má být…?

Jiří Kocurek

V tom, že těch 20 kaček za kilometr motoráku je v důsledku víc než 40-50 miliónů. To je tak těžké ji odhalit?

hank

Tohle je obecný problém u všech zakázek státní a veřejné správy na cokoli, co „není vidět“. Stačí si vzpomenout na řadu slavných korupčních afér ve vrcholové politice; v řadě případů šlo a jde o informační systémy, služby IT apod. Tomu totiž nikdo z těch, kdo u zadavatelů rozhodují, nerozumí, takže se do takových zakázek dá schovat spousta svinstva. A pak se poskytovatelé nefunkčních systémů drží s politicko-lobbystickou podporou starých smluv jak hovno košile a u zadavatelů není vůle řešit to, protože úředníci nevědí, kdy se změní politická garnitura a jaké to bude mít pro jejich osoby existenční následky. Takže se… Číst vice »

Profesor

Díky! Jo přesně tohle jsem měl na mysli jen to neuměl takhle pěkně vysvětlit. Krásně popsáno. Z tohohle smrdí jen další „tunel a svinstvo“. Btw nemá náhodou kraj svoje vlastní s.r.o. ohledně koordinace dopravy? 😂

Jiří Kocurek

Obecný problém u všech zakázek je v tom, že absolventi VŠŽ se podívají na cenu trubky (250 kč/metr) a myslí si, že se za 500 Kč/m zakope a zasype i s opravou vozovky a 250 kč čistého je v kapse.
Nezaplatili ani kopáčovi, ani bagr, ani dopravu na stavbu.

noerf

Mě fascinuje, že šéfem Jikordu se stane bývalí šéf KCOD ČD, pod jehož vedením ČD nepříznávali reálné počty cestujících na trase České Budějovice – Český Krumlov – Nové Údolí/Volary a tím poškodili Jihočeský kraj na tržbách (viz. podklady k výběrovém řízení na Šumavské linky a jejich reálná zaplněnost po datech od GWTR. Vzhledem k nasazeným soupravám na této trase předpokládám, že počty cestujících byli i za dopravce ČD podobné.

aaabbb

Nezlobte se, ale máte pro toto své tvrzení nějaký důkaz? Já tedy doposud vždy četl, že kraj si do výběrového řízení nasadil příliš malou kapacitu, kdy od začátku bylo všem jasné, že to stačit nebude… resp. že zde jsou zcela zásadní sezónní výkyvy a ve vlaku, kde jede v listopadu 10 cestujících, jich v červenci může jet 110.

Co se týče tržeb, mluvíte už úplně z cesty, protože předchozí (i současná) smlouva kraje s ČD je v režimu tzv. netto, tj. tržby jsou rizikem a příležitostí dopravce, nikoliv kraje (tzv. režim brutto).

A. Mikulka

Nechtěl byste si mrsknout nějaké doučování češtiny?

Tomariero

Můžu se zeptat co tam bylo přesně za problém? Vím že kraj dal do požadavků strašně nízká čísla co se týká přepravy kol a pak se to řešilo dodatkem smlouvy pro GWTR a hlavně tím že se do vlaků začal připojovat nákladní vůz. Přitom kraj o těch kolech musel vědět vzhledem k tomu co za soupravy nasazovalo ČD (3xBdt+DS, případně 2xpatro+DS)

noerf

Kritérium na Šumavské linky byla kapacita 65 osob, na lince České Budějovice – Český Krumlov – Nové Údolí/Volary byla pro letní provoz kapacita 130 cestujících a možnost přepravy osmi kol ve spojí dle dát původního dopravce. Troufám si tvrdit, že ty data neodpovídala skutečnosti a pan Kafka o tom musel dobře vědět.

KubiqCZ

Neřekl bych, že to doposud bylo jen Českobudějovicko. Ještě Tábor a okolní města (IDS TA).

Vll

Od kdy je Tábor krajským městem?
Osobně znám jen několik IDS ,ale i mezi nimi jsou dost velké rozdíly. Tak přeji Jihočechúm , aby cena tendru nebyla tim hlavnim kritériem, které rozhodne.

KubiqCZ

Ano, Tábor není krajské město. Ale na začátku článku se píše, že „IDS funguje pouze na Českobudějovicku“ a o krajskékm městě vůbec není řeč.

Vll

To tak sice napsáno je, ale kouzlo IDS je v tom, že platí v celém kraji i s přesahy do sousedních krajů .Brnu se daří i přesah do sousedících zemi.

Tuzemák

I Jindřichův Hradec+blízké vesnice (IDS JH). To už několik let jen na bus. Tuším jezdí bus MHD+linkové spoje do okolí města a lze jet na určitých linkách v okolí Hradce na jednu jízdenku s přestupem. Je to snad nějak i na pásma-nevím sám nevyužívám. Měl to být tady na jihu snad pilotní projekt a říkalo se mu obecně snad malý integrovaný systém. Mělo se pak s integrací pokračovat dál na Budějovice, Tábor..až do vzájemného propojení-integrace na celý kraj bus+vlaky. No ale nějak nám to tu zamrzlo jen na blízkém okolí měst.

TrBus

IDS Táborsko, ale není věcí kraje. Je to dohoda dopravců, města Tábor a sdružení měst a obcí Táborska. Důvodem bylo, že kraj se neměl k zavedení IDS a tak z vlastní iniciativy výše uvedených subjektů vznikl tento systém.

Honza V.

To tak bývá, že integrovaný dopravní systém vzniká dohodou zúčastněných.

Jirka

Ne ! No ne ! Už ? Já myslel, že se toho nedožiju…

Svojsin

Za 38 let bude integrace dokončena a začne náprava fatálních chyb, ke kterým během „operace“ došlo.

MaT

No vidíte, tak když jste v takové euforii, tak toho využijte, investujte do sebe a doučte se, že před vykřičníky a otazníky se mezery nepíšou. 🙂

Úplně stejně jako před tečkami. Proč by to u těchto dvou interpunkčních znamének mělo být jinak? 🙂

Honza V.

V profesionální sazbě se před otazník nebo vykřičník vkládá pevná úzká mezera. Při psaní na běžném psacím stroji nebo v běžném textovém editoru se však zúžené mezery před těmito znaménky zpravidla zanedbávají, což je jistě menší chyba než je nahrazovat plnou mezerou. Některé fonty mohou zúženou mezeru mít přímo jako součást znaku příslušného interpunkčního znaménka. V některých jiných typech případů se zase zúžená mezera při běžném psaní nahrazuje plnou mezerou. Problém je v tom, že pravopis je jiným oborem než typografie a lingvisté obvykle mívají v typografii jen chabé znalosti, takže pokud se do ní pokoušejí ve svých příručkách zabíhat,… Číst vice »

hank

Ještě k tomu dodám, že v této hře jsou i tvůrci textových editorů. Většina dnešních editorů už má možnost zapnout si zobrazení těch pevných mezer; BFUs to však většinou neznají a když nedopatřením narazí na informaci, jak to zobrazení vypnout, tak ho vypínají.

Jan

Doposud asi nebyla v kraji po integraci dopravy příliš velká poptávka. Kopcovaté příhraničí je řídce osídlené denní dojíždění za prací například z Novohradských hor je poměrně dost zdlouhavé i autem…

aaabbb

Poptávka byla, politická vůle nebyla…

Jiří Kocurek

Na něco se vymluvit musí, přece z toho nemůže čouhat neschopnost krajských úředníků zajistit přestup mezi busem a vlakem na jeden lístek.

Laborec425

Souhlasím, po přestěhování se sem, jsem docela koukal, jak málo místní využívají veřejnou dopravu. A ani se jim nemůžu divit, když to funguje takhle, jak to v JHČ kraji funguje..
A pracuji většinou s lidmi z okolních vesnic ČB a tam připadá v úvahu jedině auto.

Richard

Hlavně co se týče autobusů je Jihočeský kraj snad nejhorší u nás. Byl jsem tam loni a vše bylo nepřehledné, nedalo se platit kartou, zastávka byla taky jen v jednom směru, prostě děs.

Jarda V.

Nevím kde jste jeli ale v mém okolí se kartou v autobuse platí tak 2roky možná déle a krom toho existuje i funkční „kreditova cipovka“ pro naše náctileté na dojíždění do školy.

aaabbb

Jenže problém je právě v tom, že to není v celém kraji jednotné (viz PID anebo IDPK atd.). Cestující opravdu dnes (v jakémkoliv druhu dopravy) nechce řešit, se kterým dopravcem zrovna jede, jak se tam dá platit, co tam platí nebo neplatí za jízdenky… od toho mají být jednotné standardy a krajský tarif.

Karl vB.

Článek je o tom, že v JČK se krajský IDS (ve kterém budou tyto funkce unifikované) teprve připravuje.

TrBus

Zastávka v opačném směru bývá, jen není označena. Stačí stát naproti zastávce, která označník – všichni místní to znají. Platba kartou je možná jak u GW Bus, tak u ČSAD autobusy České Budějovice (Busem).

Petr

„Všichni místní to znají“ je naprosto dokonalý diletantsky argument 😀 Když přijede nekdo odjinud, tak je v háji 😀 …Platba že jde u 2 dopravců ? A co ostatní dopravu, u těch ne ? To mám fakt zkoumat, co je to za dopravce ?? A jak je vůbec mozne, že v roce 2023 může jezdit dotovanou linku, tedy žít z našich peněz dopravce, který karty nebere ? Takový má okamžitě skončit, platit v roce 2023 v buse mincemi je absolutně nedůstojné.

Tomariero

Ono tam jaksi více dopravcu není (busline na Táborsku ale tam to jde kartou taky). Tarif byť nepřestupní je taky celokrajsky pro všechny dopravce.

Petr

V celém kraji jen 3 dopravci ? Opravdu ? Nechce se mi tomu věřit, že tam nejsou nějací lokální na místních linkách … Pokud opravdu jsou jen 3 a berou karty, tak ok, půl bídy, ale pokud je tam být jeden jediný, který nutí cestující platit cash, je to donebevolajici ostuda místní politické reprezentace.

TrBus

Smluvní dopravci:
VEŘEJNÁ LINKOVÁ AUTOBUSOVÁ DOPRAVA:
BusLine jižní Čechy s.r.o.
ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a. s.
GW BUS a. s.

https://www.jikord.cz/smluvni-dopravci/

Tomariero

Od 06/22 jsou na linkách objednavanCh krajem jen tito tři. Na linkách z jiných krajů zajiszedji do kraje i další, ale ty kraj neplatí a nestanovuje u nich podmínky. Minimálně ti co jezdí na PIDu ale mají odbavení kartou určitě. Ti co zajíždějí z Vysočiny netuším.

Honza V.

Na jihočeském krajském úřadě býval nějaký exot, který měl svou vlastní definici pojmu zastávka a z ní vyvozoval, že označník stačí jeden pro oba směry. Jestli tomu sám věřil, nebo to byla jen účelová výmluva, to nevím. Nezapomeňme také na geniální přechodné ustanovení zákona 304/2017 Sb., podle kterého se neoznačené zastávky považuji za řádně označené, a to navždy, bez jakéhokoli časového omezení.

Jiří Kocurek

Ale ušetřilo se, ne? Sice na tom nejblbějším místě…

Víte kolik stojí 2 metry trubky a kolik stojí označník? Vždyť by stačilo zarazit trubku do země kladivem a přidělat kus plechu. I ten brigádník, co lepí jízdní řády, chce zaplatit víc, když budou označníky dva.

Krejžak

Takže další nálepka na dveře 😊

aaabbb

…to snad už ne 🙂 Obecně je v ČR hrozně „přenálepkováno“. Daleko elegantnější mi to přijde v Německu nebo Rakousku (viz např. i Trilex) kde prostě vedle loga dopravce jsou loga objednatelů, ale nehumusí se tím dveře tak, že přes ně pak je sotva vidět.

jacc

Tak hlavne ze ted Jikord maji uz kdovijak dlouho, kdyz jsem tam nedavno byl tak hruza, stacilo se podivat na rozpadlou zastavku… to i VDV je lepsi a ten zadnou firmu ani nema. No verim ze po teto integraci se to zlepsi.

Tomariero

Tam to nebylo jikordem, ale tím že jakoukoliv integraci blokovalo vedení kraje (ČSSD v té době). Za poslední 4-5 let se minimálně železnice hodně zlepšila co se týká četnosti spojů a v případě el. trakce i tím že kraj pozadoval nové jednotky. Což se teď snad letos zlepší i u části motorové trakce.

Martas

Ze zkušenosti při požadavku na minutové posuny Jikord vše přeposlal na Comett a ten si to sám sobě (ne)schválil, takže minimálně jako trafika funguvaů/funguje obstojně 🙂

aaabbb

Dlouho podle mě problém v zaostalosti JIKORDu byl, ale dnes si myslím, že i JIKORD šel dopředu, a brzdilo a brzdí to vyloženě politické vedení kraje (resp. resort dopravy – pan náměstek Krák z ČSSD).

Laborec425

Viděl jste ty jednotky? Jezdí úplně nové dokonce zdvojené a např. kolem desáté dopoledne tam jede nikdo.