Konec zaostávání. Cestující v Jihočeském kraji se mají dočkat integrace příští rok. Kraj vypsal tendr

Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na jihu Čech dnes funguje integrovaný dopravní systém pouze na Českobudějovicku, k ideálu má však daleko.

Jihočeši a návštěvníci Jihočeského kraje by se měli příští rok dočkat celokrajského integrovaného dopravního systému, který zahrne autobusy, vlaky a MHD. Aktuálně běží tendr kraje, jehož vítěz zpracuje Návrh provozní integrace veřejné dopravy na území Jihočeského kraje jako základu pro vznik IDS.

Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech. Integrovaný dopravní systém (IDS) funguje pouze na Českobudějovicku, jde zhruba o okruh do 20 kilometrů od krajského města. K ideálu má však daleko, chybí například jednorázové jízdenky nebo garantovaná návaznost dopravců v přestupních bodech.

„S rozšířením IDS do celého kraje počítáme ve druhé polovině příštího roku. Zahrnutý bude od počátku celý kraj. Je však možné, že bude spuštěn pilotní provoz dle nových pravidel například v jedné oblasti o trochu dříve – to ale ukáže ještě podrobná analýza během přípravy,“ sdělil jednatel dopravního organizátora JIKORD Jiří Kafka, který se vedení firmy ujal začátkem loňského roku. Počáteční náklady na integraci mají být podle něj v rozmezí 40 až 50 milionů korun.

Kraj aktuálně uvažuje o 121 zónách, přičemž nejvíce (25) by jich mělo být na Jindřichohradecku. „Ohledně MHD budou probíhat jednání s jednotlivými městy (objednateli MHD), je však naší snahou mít integrovánu MHD hned od počátku,“ doplnil Kafka.

Vlakové linky objednávané krajem nesou už od prosince označení S.

Tabulka s označením vlakových linek:

S1 České Velenice – České Budějovice / České Budějovice – Strakonice
S2 České Budějovice – Tábor – Chotoviny
S3 Jindřichův Hradec – Lipno nad Vltavou
S3 České Budějovice – Linz
S4 České Budějovice – Český Krumlov – Nové Údolí/Volary
S5 České Velenice – Veselí nad Lužnicí
S6 České Budějovice – Písek
S7 Nové Údolí – Číčenice
S8 Strakonice – Volary
S9 Strakonice – Tábor
S10 Tábor – Bechyně
S60 Strakonice – Blatná – Beroun
S60 Blatná – Strakonice
S66 Protivín – Březnice
S13 Tábor – Pelhřimov
S14 Slavonice – Telč.
P12 / S12 Blatná – Nepomuk
S90 Tábor – Benešov
P1 Strakonice/Horažďovice předměstí – Plzeň
P11 Strakonice – Klatovy

Tagy dopravní integrace Jihočeského kraje Jihočeský kraj Jikord
78 komentářů