Konec tranzitu přes náměstí. Vlachovo Březí se dočkalo obchvatu za 135 milionů

Vlachovo Březí, obchvat. Pramen: FB Martina KubyVlachovo Březí, obchvat. Pramen: FB Martina Kuby

Zhruba 1,1 kilometru dlouhý obchvat má ulevit městu od tranzitu, který dosud proudil přímo přes náměstí Svobody.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Dobře, Jižani. A teď ještě obchvat Husinec ve směru Vimperk.

Jarda

Veliká gratulace že se to konečně posunulo těsně za městečko…
A připomínám, že nejlepší holky jsou od Vlachova Březí
https://www.youtube.com/watch?v=hvDqFXGcinw&list=RDhvDqFXGcinw&start_radio=1

bakiy

Z Vlachova Březí je hlavně nejlepší pivo… 🙂

Přikrčenec

Nemůžu si pomoct, ale přijde mi to jako zastaralé řešení. Vždyť v podstatě stále prochází městem a dokonce těsně míjí několik obytných baráků. Skutečnej obchvat by byl, kdyby to míjelo celé město včetně tamní zemědělské/průmyslové zóny.

Milan

Oproti původní trase kratší cca o 250 m (což je v úseku 1,1 km docela dost), umožňuje plynulou jízdu při optimální spotřebě, komunikace není šířkově omezena okolními budovami, zároveň umožňuje vjezd nákladních vozidel do průmyslových areálů bez průjezdu obytnou zástavbou. Je to silnice druhé třídy, žádná přetížená dálnice. A pokud by se měly využít zbývající pozemky mezi obytnou a průmyslovou částí třeba na výstavbu, tak by se tahle přístupová komunikace stejně musela postavit.

Jiří Kocurek

Těsně? Tohle je těsně: https://mapy.cz/s/cufococadu

James

Teď by to ještě chtělo obchvat Volyně, který by byl určitě taky třeba. Zvláště když se jedná o silnici první třídy. Snad se ho do 10 let dočkáme.

Koro

Ve VB jsem dvakrát byl. Vždy v dopravních špičkách. Na náměstí za půl hodiny projel traktor a tři osobní auta 🙂 Prý nejdůležitější obchvat. Každopádně každy obchvat dobrý obchvat

Jiří Kocurek

Podle sčítání dopravy jede na Prachatice 3000 osobáků a 500 náklaďáku denně.
I na fotomapě je vidět víc jedoucích vozidel než uvádíte.

medvěd

Hejtmane díky, jen houšť.

Jan Novák

Podle vedení kraje tak jde o jeden z nejpotřebnějších obchvatů na jihu Čech.

Tak při pohledu do mapy bych našel výrazně potřebnější obchvaty obcí:

Volyně,
Dačice,
Lišov,
Lomnice nad Lužnicí,
Nová Olešná,
Studená,
Horní Vltavice

…ale jasně, vedení kraje to musí mít lépe spočítané.

P.S. Vlachovu Březí to přeji, každý obychvat obece je dobrý.

Jan z Rokycan

Volyně, Lišov, Lomnice, Nová Olešná, Strmilov, Horní Vltavice.

To vše jsou investice ŘSD. Takže jen ty Dačice.

Jan Novák

Tak to v tom případě je má chyba a většinu seznamu beru zpět 🙂

Tomáš Škrov

Hlavně Lišov už se staví. Přidal bych v rámci ŘSD ještě Kardašovu Řečici.

MK

Strmilov už obchvat dávno má

Bobek

Akorát že z tohohle seznamu jdou za krajem akorát ty Dačice, ne?

Jan z Rokycan

Když se ale podíváme po okolí, tak co naopak JčK ovlivnit může: obchvat Husince, Nišovice-Předslavice a obecně napojení II/144 ve Volyni, ta myší díra s nulovým rozhledem je strašná.

Obchvat Bavorova a Těšovic na II/141 (druhý hlavní tah na Prachatice z Prahy).

James

To vyřeší až budoucí obchvat Volyně. Pokud se ho taky někdy dočkáme.

KIV

Navrhuji spíš Český Krumlov – daleko víc II/157 a II/160 než I/39 (ŘSD), nebo Vimperk – opět daleko víc II/145 než I/4 (ŘSD). U projednávání trasování bych chtěl být. 🙂

otázka

Co to je za posedlost kdeco na katastru obcí osvětlovat? To jako auta s moderními silnými světlomety nezvládnou projet okolo už tak přesvětleného města bez VO, ale za městem už to problém není? A to přisvětlování přechodů silnou bílou, navíc ze dvou stran, které funguje celou noc, je také výtvor nějakého chorého člověka. Za posledních 10 let byly pod záminkou bezpečnosti takto osvětleny tisíce přechodů bez ohledu na skutečnou intenzitu provozu a mnoho lidí má osvětleny domy celou noc jako na stadionu bez jakékoli regulace. Chtělo by to ty regulace upravit a využít potenciálu moderních technologií a hlavně mozek, protože… Číst vice »

Pako

Naprostý souhlas. Přechod by měl svítit jen v přítomnosti chodce a to jen tomuto chodci na cestu. Plnou intenzitu by sepnul pouze v případě zároveň blížícího se vozidla. Tohle už dneska umí přechody v případě varovných světýlek v zebře, tak proč to neaplikovat „nahoru“.